Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zmiana układu na "z wspomaganiem"
Autor Wiadomość
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 08-12-2006, 23:34   Zmiana układu na "z wspomaganiem"

Witam.Zakupiłem nowe felunie 15".Wiadomo że kapcie będą szersze{w planach 195/50}a i opór kół większy.Myślę o założeniu wspomagania do mojego Tipka 1,4. Wiadoma sprawa-maglownica-pompa-zbiornik-przewody.Nie wiem czy kolumna też. Pytanko-idzie czy nie idzie? Jest sens czy go niema?
A oto one
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-12-2006, 01:05   

wiesz nie będę Cię ścigał wiele ;D ale jakbyś poszukał to kiedyś dokładnie o to ktoś już rozpytywał i o ile pamiętam wyimękł, bo sprawa przeróbki ukl kierowniczego, dołożenia pompy wspomagania, ciągnięcia instalacji itp itd okazała się na tyle bajerem, że kogoś to przerosło wtedy; musiałbyś wyszukać samemu ten post, ale obawiam się, że zabawy ztym by było dość i nie wiem czy też sobie nie odpuścisz....
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 09-12-2006, 13:21   

Picek nie wiem jaki masz w tym momencie pasek.Czy jest to zwykły pasek klinowy czy ten szeroki wielo-klinowy.Jeżeli masz szeroki to jesteś w lepszej sytuacji,ale jeżeli zwykły to jest problem.Przy zwykłym musisz dodatkowo wymienić:koło pasowe na wale i koło pasowe na alternatorze(jeżeli się da bo nie wiem)no i do wymiany jest też pompa wodna,ewentualnie jeżeli się da to zmiana samego koła na pompie wodnej,zakup pompy od wspomagania,zbiorniczek na płyn,przekładnia kierownicza,a co do kolumny to nie wiem ale powinna pasować.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-12-2006, 22:51   

Przy zmianie układu kierowniczego z takiego bez wspomagania na ze wspomaganiem - problemy czekają cię głównie tam , gdzie ich się nie spodziewasz !
Sama wymiana maglownicy to miód z boczkiem ... poz tym , że nie ma tam miejsca - robota jest prosta : wyciągasz starą , przykręcasz nową - i już ? - A nie ma tak dobrze !
1. Wieloklin na przekładni ze wspomaganiem jest dłuższy i grubszy - trzeba przerabiać kolumnę !
2. Mocowanie pompy wspomagania odbywa się w większości Fiatów do zmienionego wspornika filtra oleju - znajdź taki !
3. Jak już napomknął przedmówca ( aczkolwiek trochę się zamotał ) - musisz założyć na wał silnika koło pasowe z dwoma bieżniami ( jeden pasek nie obsłuży pompy wody , alternatora i wspomagania ) , a jak dodatkowo silnik masz na wtrysku - to trudno nawet będzie je dotoczyć u tokarza , bo koło pasowe ma na obwodzie wypusty do czujnika położenia wału korbowego i prędkości obrotowej .
W tym kontekście problem z zakupem sprawnej przekładni i pompy , poprowadzeniem węży ciśnieniowych i ( koniecznie ! )- ustawieniem zbieżności - to już nie problem ...
     assistance
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 10-12-2006, 01:31   

Może się i zamatałem ale mowa jest o silniku 1.4,więc problem wspornika filtra oleju odpada,ponieważ pompa wspomgania jest mocowana do głowicy.To po pierwsze.

Po drugie to koło pasowe na wale ma być z jedną bieznią a nie dwoma.Dwie bieżnie są potrzebne w tego typu silnikach do napędu sprężarki klimy,bo pompa wspomagania napędzana jest zwykłym krótkim paskiem klinowy od pompy wodnej,i to pompa wodna ma mieć dwie bieżnie.
A chodzi o to ze w silnikach bez wspomagania jest zwykły cieńki pasek klinowy,a w silniku z pompą wspomagania jest już szeroki,więc koła też będą do wymiany ewentualnie pompa wodna też jeżeli nie da się zmienić samego koła pasowago.

No i po trzecie w tym silniku mimo że jest na wtrysku (mono-jetronic) to na kole nie ma żadnych wypustów do czujnika położenia wału bo znajdują się one na kole zamachowym.

I po czwarte to nie wiem jaka jest różnica odnośnie samej kolumny kierowniczej,więc pewnie jest tak jak piszesz.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 11-12-2006, 06:17   

Tak jak napisał ZielonyTBG, silnik 1,4 mono-czujnik na kole zamachowym.Bieżnię koła pasowego wału mam na szeroki pasek rowkowany.To teraz widzę że do kosztów musiałbym dorzucić zakup pompy z innym kołem.Najbardziej mnie interesowało połączenie maglownicy z kolumną-czy jest to samo?-nie-a szkoda :( I samo mocowanie-czy nie trzeba bedzie jakiś otwrów przerabiać.A nie ma możliwości wymiany samej końcówki kolumny???
W każdym razie coś się dowiedziałem.Dzięki
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 11-12-2006, 13:03   

Kolumna ma krzyżaki,więc może da się wymienić ostatni element od krzyżaka tego dolnego do przekładni.

A tu masz fotkę pompy z dwoma bieżniami.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-12-2006, 18:41   

Tak wyglądaja kola bez wspomagania.


a tak ze wspomaganiem


Przekladnia bez

a tu ze wspomaganiem


Reszta z tego co widzialem jest taka sama.
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 12-12-2006, 00:42   

"Reszta z tego co widzialem jest taka sama."-czyli końcówki kolumny są takie same?
I jeszcze jedno pytanko jeśli można-obudowa pompy wody jest tez taka sama?-czy można wymienić tylko "bebech" z kołami pasowymi?
Dzieki za kolejna dawkę informacji :D
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
pabler 


Dołączył: 13 Lut 2007
Posty: 13
Skąd: śląsk
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-02-2007, 08:37   

Ja chce odłączyc w swoim wspomaganie. Jest taka mozliwosc? Piszczy mi strasznie a nie chce robic tego narazie. Jest jakis latwy sposob?
  
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-02-2007, 09:01   

pabler napisał/a:
Ja chce odłączyc w swoim wspomaganie. Jest taka mozliwosc? Piszczy mi strasznie a nie chce robic tego narazie. Jest jakis latwy sposob?

Zrzucisz pasek z pompy wspomagania i po sprawie ? Pozornie tak , ale licz się z tym , że kręcąc kierownicą będziesz musiał poza oporem stawianym przez skręcane koła , pokonać jeszcze opór płynu przekładniowego , który będziesz przetłaczał z jednej strony na drugą ...
A może byłoby prościej znaleźć przyczynę piszczenia ? Stawiam skrzynkę wódki przeciwko butelce mineralnej , że wystarczy napiąć pasek napędzający pompę wspomagania ! A byłoby jeszcze śmieszniej , gdyby piszczał pasek alternatora i pompy wody ...
     assistance
 
~MAX 
witamy nowego



Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 9
Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 18-02-2007, 21:46   

pabler napisał/a:
Ja chce odłączyc w swoim wspomaganie. Jest taka mozliwosc? Piszczy mi strasznie a nie chce robic tego narazie. Jest jakis latwy sposob?

Pamiętaj też, że przy przekładni ze wspomaganiem, od lewego skrajnego położenia do prawego jest 3 obroty kierownicy, przy przekładni bez wspomagania jest 3,75 obrotu. Więc przy "odłączonym" wspomaganiu będzie znacznie ciężej niż oryginalnie bez wspomagania.
A tak na marginesie, to może się zamienimy :D , ja się uparłem na wspmaganie a Tobie jest zbędne.
Właśnie wybebeszyłem mojego Typka, najwięcej problemów sprawiła mi nakrętka koła pasowego na wale. Ruszyła się dopiero po 10 "strzale" z rozrusznika. W poniedziałek składam do kupy i zobaczymy co z tego wyjdzie. W miare możliwości (czyste ręce) strzeliłem parę fotek - szykuje się poradnik.
_________________
===============================
> - już nie - FIAT TIPO 1.4 1992 gaźnik + wspomaganie :-)
> - już nie - CHRYSLER VOYAGER 3.3 1992
> aktualnie LANCIA DELTA 1.8 1995
> oraz CHRYSLER TOWN & COUNTRY 3.8 2001
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load