|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Zmiana układu na "z wspomaganiem" |
Autor |
Wiadomość |
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 08-12-2006, 23:34 Zmiana układu na "z wspomaganiem"
|
|
|
Witam.Zakupiłem nowe felunie 15".Wiadomo że kapcie będą szersze{w planach 195/50}a i opór kół większy.Myślę o założeniu wspomagania do mojego Tipka 1,4. Wiadoma sprawa-maglownica-pompa-zbiornik-przewody.Nie wiem czy kolumna też. Pytanko-idzie czy nie idzie? Jest sens czy go niema?
A oto one |
_________________ Audi |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-12-2006, 01:05
|
|
|
wiesz nie będę Cię ścigał wiele ale jakbyś poszukał to kiedyś dokładnie o to ktoś już rozpytywał i o ile pamiętam wyimękł, bo sprawa przeróbki ukl kierowniczego, dołożenia pompy wspomagania, ciągnięcia instalacji itp itd okazała się na tyle bajerem, że kogoś to przerosło wtedy; musiałbyś wyszukać samemu ten post, ale obawiam się, że zabawy ztym by było dość i nie wiem czy też sobie nie odpuścisz.... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 09-12-2006, 13:21
|
|
|
Picek nie wiem jaki masz w tym momencie pasek.Czy jest to zwykły pasek klinowy czy ten szeroki wielo-klinowy.Jeżeli masz szeroki to jesteś w lepszej sytuacji,ale jeżeli zwykły to jest problem.Przy zwykłym musisz dodatkowo wymienić:koło pasowe na wale i koło pasowe na alternatorze(jeżeli się da bo nie wiem)no i do wymiany jest też pompa wodna,ewentualnie jeżeli się da to zmiana samego koła na pompie wodnej,zakup pompy od wspomagania,zbiorniczek na płyn,przekładnia kierownicza,a co do kolumny to nie wiem ale powinna pasować. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-12-2006, 22:51
|
|
|
Przy zmianie układu kierowniczego z takiego bez wspomagania na ze wspomaganiem - problemy czekają cię głównie tam , gdzie ich się nie spodziewasz !
Sama wymiana maglownicy to miód z boczkiem ... poz tym , że nie ma tam miejsca - robota jest prosta : wyciągasz starą , przykręcasz nową - i już ? - A nie ma tak dobrze !
1. Wieloklin na przekładni ze wspomaganiem jest dłuższy i grubszy - trzeba przerabiać kolumnę !
2. Mocowanie pompy wspomagania odbywa się w większości Fiatów do zmienionego wspornika filtra oleju - znajdź taki !
3. Jak już napomknął przedmówca ( aczkolwiek trochę się zamotał ) - musisz założyć na wał silnika koło pasowe z dwoma bieżniami ( jeden pasek nie obsłuży pompy wody , alternatora i wspomagania ) , a jak dodatkowo silnik masz na wtrysku - to trudno nawet będzie je dotoczyć u tokarza , bo koło pasowe ma na obwodzie wypusty do czujnika położenia wału korbowego i prędkości obrotowej .
W tym kontekście problem z zakupem sprawnej przekładni i pompy , poprowadzeniem węży ciśnieniowych i ( koniecznie ! )- ustawieniem zbieżności - to już nie problem ... |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 10-12-2006, 01:31
|
|
|
Może się i zamatałem ale mowa jest o silniku 1.4,więc problem wspornika filtra oleju odpada,ponieważ pompa wspomgania jest mocowana do głowicy.To po pierwsze.
Po drugie to koło pasowe na wale ma być z jedną bieznią a nie dwoma.Dwie bieżnie są potrzebne w tego typu silnikach do napędu sprężarki klimy,bo pompa wspomagania napędzana jest zwykłym krótkim paskiem klinowy od pompy wodnej,i to pompa wodna ma mieć dwie bieżnie.
A chodzi o to ze w silnikach bez wspomagania jest zwykły cieńki pasek klinowy,a w silniku z pompą wspomagania jest już szeroki,więc koła też będą do wymiany ewentualnie pompa wodna też jeżeli nie da się zmienić samego koła pasowago.
No i po trzecie w tym silniku mimo że jest na wtrysku (mono-jetronic) to na kole nie ma żadnych wypustów do czujnika położenia wału bo znajdują się one na kole zamachowym.
I po czwarte to nie wiem jaka jest różnica odnośnie samej kolumny kierowniczej,więc pewnie jest tak jak piszesz. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 11-12-2006, 06:17
|
|
|
Tak jak napisał ZielonyTBG, silnik 1,4 mono-czujnik na kole zamachowym.Bieżnię koła pasowego wału mam na szeroki pasek rowkowany.To teraz widzę że do kosztów musiałbym dorzucić zakup pompy z innym kołem.Najbardziej mnie interesowało połączenie maglownicy z kolumną-czy jest to samo?-nie-a szkoda I samo mocowanie-czy nie trzeba bedzie jakiś otwrów przerabiać.A nie ma możliwości wymiany samej końcówki kolumny???
W każdym razie coś się dowiedziałem.Dzięki |
_________________ Audi |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 11-12-2006, 13:03
|
|
|
Kolumna ma krzyżaki,więc może da się wymienić ostatni element od krzyżaka tego dolnego do przekładni.
A tu masz fotkę pompy z dwoma bieżniami. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-12-2006, 18:41
|
|
|
Tak wyglądaja kola bez wspomagania.
a tak ze wspomaganiem
Przekladnia bez
a tu ze wspomaganiem
Reszta z tego co widzialem jest taka sama. |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 12-12-2006, 00:42
|
|
|
"Reszta z tego co widzialem jest taka sama."-czyli końcówki kolumny są takie same?
I jeszcze jedno pytanko jeśli można-obudowa pompy wody jest tez taka sama?-czy można wymienić tylko "bebech" z kołami pasowymi?
Dzieki za kolejna dawkę informacji |
_________________ Audi |
|
|
|
|
pabler
Dołączył: 13 Lut 2007 Posty: 13 Skąd: śląsk
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-02-2007, 08:37
|
|
|
Ja chce odłączyc w swoim wspomaganie. Jest taka mozliwosc? Piszczy mi strasznie a nie chce robic tego narazie. Jest jakis latwy sposob? |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-02-2007, 09:01
|
|
|
pabler napisał/a: | Ja chce odłączyc w swoim wspomaganie. Jest taka mozliwosc? Piszczy mi strasznie a nie chce robic tego narazie. Jest jakis latwy sposob? |
Zrzucisz pasek z pompy wspomagania i po sprawie ? Pozornie tak , ale licz się z tym , że kręcąc kierownicą będziesz musiał poza oporem stawianym przez skręcane koła , pokonać jeszcze opór płynu przekładniowego , który będziesz przetłaczał z jednej strony na drugą ...
A może byłoby prościej znaleźć przyczynę piszczenia ? Stawiam skrzynkę wódki przeciwko butelce mineralnej , że wystarczy napiąć pasek napędzający pompę wspomagania ! A byłoby jeszcze śmieszniej , gdyby piszczał pasek alternatora i pompy wody ... |
|
|
|
|
~MAX
witamy nowego
Dołączył: 05 Lut 2007 Posty: 9 Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 18-02-2007, 21:46
|
|
|
pabler napisał/a: | Ja chce odłączyc w swoim wspomaganie. Jest taka mozliwosc? Piszczy mi strasznie a nie chce robic tego narazie. Jest jakis latwy sposob? |
Pamiętaj też, że przy przekładni ze wspomaganiem, od lewego skrajnego położenia do prawego jest 3 obroty kierownicy, przy przekładni bez wspomagania jest 3,75 obrotu. Więc przy "odłączonym" wspomaganiu będzie znacznie ciężej niż oryginalnie bez wspomagania.
A tak na marginesie, to może się zamienimy , ja się uparłem na wspmaganie a Tobie jest zbędne.
Właśnie wybebeszyłem mojego Typka, najwięcej problemów sprawiła mi nakrętka koła pasowego na wale. Ruszyła się dopiero po 10 "strzale" z rozrusznika. W poniedziałek składam do kupy i zobaczymy co z tego wyjdzie. W miare możliwości (czyste ręce) strzeliłem parę fotek - szykuje się poradnik. |
_________________ ===============================
> - już nie - FIAT TIPO 1.4 1992 gaźnik + wspomaganie :-)
> - już nie - CHRYSLER VOYAGER 3.3 1992
> aktualnie LANCIA DELTA 1.8 1995
> oraz CHRYSLER TOWN & COUNTRY 3.8 2001 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|