Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyciek oleju z maglownicy - wymana, czy naprawa? [FOTO]
Autor Wiadomość
dakota 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 63
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 19-10-2007, 16:41   Wyciek oleju z maglownicy - wymana, czy naprawa? [FOTO]

Witam,

Mam następny kłopot ze swoją Temprą.

Z układu wspomagania wycieka olej, w taki sposób, że cały zbiornik i przewody są "mokre" [Foto 1.]. Ponad to widać poważne plamy oleju na belce pod maglownicą i na niej samej, a na dodatek oderwała sie plastikowa osłona, którą poprzedni właściciel postanowił przytwierdzić za pomocą opaski zaciskowej [Foto 2.].

Warto dodać, że poza wymienioną usterką w postaci wyciekającego oleju nie zauważyłem żadnych, innych niepokojących rzeczy. Wspomaganie chodzi doskonale, koła skręcają płynnie i bezszelestnie ;)

Teraz mam pytanie, co dokładnie może być przyczyną takiego stanu rzeczy. Czy trzeba będzie wymienić maglowice... czy można ją w jakiś sposób uszczelnić.

Userzy tego forum nie raz już mi pomogli w kryzysowych sytuacjach, więc wierze, że i tym razem tak będzie. :roll:

Pozdrawiam Darek

Foto 1.


Foto 2.


================
Moglownica została wymieniona na inną używaną i teraz mam wspomaganie jak by była włączoną funkcja CITY np w Punto II :D
  
     Moneta
 
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 19-10-2007, 17:37   

no to by bylo tak, patrzac na fote 1 nie widze zeby jakos ze zbiorniczka wydostawal sie olej czy byl mokry? no chyba ze cos slepawy dzisiaj jestem :P no ale jak piszesz ze przewody sa wilgotne to trzeba by bylo sprawdzic stan wezy, weza cisnieniowego i weza zasilajacego pompe, moze sa gdzies przetarte albo pekniete albo po prostu opaska nie jest docisnieta dobrze...

co do rozwalonej oslony drazka kierowniczego to nie mozesz tak jezdzic, oslony maja za zadanie chronic przekladnie przed syfem ze swiata zewnetrznego ;) co do wycieku to mozliwe ze uszczelnienie maglownicy padlo i scieka, miminalnie tez maja zapobiegac wycieka te oslony gumowe, jesli padlo uszczelnienie przekladni to regeneracja albo wymiana na inna sprawna ratuje sprawe.. ale teraz powiedz ile dolewasz plynu? dokladnie w ktorych miejscach widzisz na ziemi sciekajacy plyn
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 19-10-2007, 17:51   

dakota napisał/a:
Userzy tego forum nie raz już mi pomogli w kryzysowych sytuacjach, więc wierze, że i tym razem tak będzie. :roll:

Skoro tak uważasz to nie wypadało by mieć monetki pod aviatarem ,czyli opłaconej składki ,tym bardziej że jesteś ziomalem z Lubuskiego :red_kartka:
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
dakota 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 63
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 19-10-2007, 17:51   

Co do zbiorniczka, to całkiem możliwe, że zdjęcie zrobiłem po tym jak wyczyściłem go za pomocą płynu do mycia szyb :roll: żeby go odtłuścić i zlokalizować wyciek.
Natomiast jeżeli chodzi o przewody i zaciski, to mają się dobrze.

Najbardziej niepokojące jest to, że olej wycieka koło osłony drążka kierowniczego, a nie przy przewodach od pompy, czy przewodu "zwrotnego".
Zastanawiającą rzeczą jest również olej na zbiorniku, nawet na dekielku.

grabarz napisał/a:
nie wypadało


Chyba wypadało by mieć ;) W zasadzie jestem teraz na rozdrożu posiadania Tempry. Części kosztowały mnie ok 10.000zł, a mam ją dopiero rok. Niestety trafiłem bardzo pechowo, na wyeksplatowany egzemplarz. Jeżeli uda mi się uporać z głównymi usterkami, to napewno wstąpie do klubu i będę opłacał składki.

Jakie ma znacznie to, że jestem z woj. lubuskiego?
  
     Moneta
 
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 19-10-2007, 17:54   

dakota napisał/a:
Najbardziej niepokojące jest to, że olej wycieka koło osłony drążka kierowniczego, a nie przy przewodach od pompy, czy przewodu "zwrotnego".
Zastanawiającą rzeczą jest również olej na zbiorniku, nawet na dekielku.


sluchaj a powiedz mi ile dolewasz oleju, taki wyciek wskazywal by uszczelniacz na przekladni ma sie juz nie najlepiej i siura..

dakota napisał/a:
Co do zbiorniczka, to całkiem możliwe, że zdjęcie zrobiłem po tym jak wyczyściłem go za pomocą płynu do mycia szyb żeby go odtłuścić i zlokalizować wyciek.
Natomiast jeżeli chodzi o przewody i zaciski, to mają się dobrze.


a jaki stan oleju w ukladzie utrzymujesz? min? max ? pod korek?
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 19-10-2007, 17:55   

dakota napisał/a:
Zastanawiającą rzeczą jest również olej na zbiorniku, nawet na dekielku.

może za duży stan jest ,i pod pływem ciśnienia wywala 8)
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 19-10-2007, 17:56   

grabarz napisał/a:
Skoro tak uważasz to nie wypadało by mieć monetki pod aviatarem ,czyli opłaconej składki ,tym bardziej że jesteś ziomalem z Lubuskiego


no przecie chlopak sie dopiero zarejestrowal to moze juz wypelnia formularz przelewu :lalala:

** Dodano: 19-10-2007, 18:57 **
dakota napisał/a:
Części kosztowały mnie ok 10.000z


kurde cos Ty tam wsadzal na tyle kasy do tego auta?
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 19-10-2007, 17:59   

dakota napisał/a:
Jakie ma znacznie to, że jestem z woj. lubuskiego?

Takie że ja tez ,stad ogólna nazwa że ziomale :zgoda:
opti napisał/a:
no przecie chlopak sie dopiero zarejestrowal to moze juz wypelnia formularz przelewu :lalala:

sprawdziłem prawie miesiąc temu ;)
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 19-10-2007, 18:00   

grabarz napisał/a:
sprawdziłem prawie miesiąc temu


kolejki w bankach :lalala:
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
dakota 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 63
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 19-10-2007, 18:00   

Głownie staram się utrzymywać taki stan oleju, w zbiorniku, aby był przykryty ten "wałek" wystający z dna. Jednak nie więcej, jak połowa zbiornika.

Średnio dolewam 0.5l. na 1 tydzień, przy zrobieniu ~ 200km.

opti napisał/a:
kurde cos Ty tam wsadzal na tyle kasy do tego auta?


Prędzej by było wymienić, czego nie wymieniałem. Generalnie stara jest tylko buda, blok silnika i jeszcze może kilka rzeczy. A tak było wymienione chłodnica, opony, skrzynia biegów, bak paliwa, pół osie, bębny, szczęki, reflektory, przednia szyba... do tego doliczyć honoraria nie uczciwych mechaników, w tym z ASO i wychodzi 10.000zł jak nie więcej. Już sam boje się liczyć ile dokładnie.
  
     Moneta
 
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 19-10-2007, 18:03   

opti napisał/a:
kolejki w bankach :lalala:

Ty mi tu propagandy nie siej ,byłem dziś w 2 i nie było kolejki :badgrin:
dakota napisał/a:
Średnio dolewam 0.5l. na 1 tydzień, przy zrobienu ~ 200km.

To raczej masz nieszczelną :(
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 19-10-2007, 18:04   

jak polowa zbiorniczka to dobry stan, moze poprostu dekielek zbiorniczka caly sie nie dokreca i troszke siurnie na dolkach, zreszta te dekielki to super rewelacyjnie sie nie dokrecaja i tak :o

dolewki robisz duze, co bedzie wskazywalo na wywalony uszczelniacz na przekladni
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
dakota 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 63
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 19-10-2007, 18:14   

opti napisał/a:
wywalony uszczelniacz na przekladni


Czy możesz podać link do jakiejś aukcji, czy sklepu, bo nigdzie nie mogę tego znaleźć.
Można wymienić tylko ten uszczelniacz, czy od razu całą przekładnie?

grabarz,

Gdzie serwisujesz swoją Tempre :roll:

opti napisał/a:
co do rozwalonej oslony drazka kierowniczego


Do wymiany tej osłony wystarczy zdjąć koło i odkręcić drążek kierowniczy?
     Moneta
 
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 19-10-2007, 18:20   

dakota napisał/a:
grabarz,

Gdzie serwisujesz swoją Tempre :roll:

staram się sam robić ,nie mam jeszcze określonego mechanika ,teraz jestem na etapie szukania blacharza ,który by mi wyspawał tylni błotnik za zderzakiem (i kawałek błotnika też ucierpi :( ) z tyłu i przygotował tylko do podkładu ,resztę zrobię sam ,jak bym miał miejsce i spawareczkę sam bym porobił :)
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 19-10-2007, 18:24   

dakota napisał/a:
Czy możesz podać link do jakiejś aukcji, czy sklepu, bo nigdzie nie mogę tego znaleźć.
Można wymienić tylko ten uszczelniacz, czy od razu całą przekładnie?


nie szukaj bo nie znajdziesz, eper nawet nie przewiduje takiego zestawu naprawczego do przekladni, takie klamoty posiadaja firmy regenerujace przekladnie, koszt ok 400-450zl, jedyne wyjscie to zakup uzywki w stanie oki albo regeneracja..

dakota napisał/a:
Do wymiany tej osłony wystarczy zdjąć koło i odkręcić drążek kierowniczy?


a nie bedziesz musial sciagac drazka kierowniczego, koncowke drazka bedziesz musial sciagnac i juz sciagniesz stara oslone i nalozysz nowa i zamocujesz na opaskach zaciskowych
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-10-2007, 21:00   

dakota napisał/a:
Części kosztowały mnie ok 10.000zł,


:roll: to musisz mieć 3,0l pod maską... swap

tak serio to współczuje. jak się trafi na jak to ładnie określiłeś

dakota napisał/a:
na wyeksplatowany egzemplarz


to każde auto jest studnią bez dna...
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 30-10-2007, 20:57   

Z tego co czytałem, to nie naprawia się wadliwego układu kierowniczego, tylko wymienia się na nowy. Tylko, że nowy pewnie kosztuje furę kasy. Na twoim miejscu kupiłbym używaną przekładnie w dobrym stanie. Znajdziesz takie na allegro za 200zł ze wspomaganiem. I pamiętaj o gumach słaniających drążek kierowniczy - jak ci tam wpadnie jakiś piach, albo coś, to przekładnia ci się rozszczelni i będziesz od nowa wymieniał. Osłony muszą być całe i szczelne.
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
matrix0606 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 21 Lis 2008
Posty: 129
Skąd: Sochaczew
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-09-2009, 19:05   

słuchajcie, ja się trochę podepnę pod dość stary temat. cieknie mi z układu wspomagania, a konkretnie kapie chyba z przewodu ciśnieniowego. z tego co idzie z pompy do maglownicy. to chyba ten przewód:



da się go jakoś naprawić czy trzeba wymieniać? jaki to jest koszt? z tego co widziałem w intercars to około 450 zeta. załamałem się.
_________________
fiat poszedł na złom i już nigdy fiata nie kupię.
     assistance
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 12-09-2009, 21:02   

matrix0606, chyba żartujesz.... pisz ogłoszenie w dziale "kupie" i napewno znajdzie sie ktos kto Ci za grosze taki przewód odsprzeda.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
marchewa 



Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 110
Skąd: Zamość/Złojec
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 12-09-2009, 21:08   

Ja mam dla przykładu wolny, leży i się marnuje. Tanio mogę sprzedać.
_________________
Frontera A 2.4i LPG 92r.
  
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 12-09-2009, 21:22   

marchewa, no widzisz jak ładnie z Twojej strony... wal do matrix0606, na PW lub GG i po sprawie.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
matrix0606 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 21 Lis 2008
Posty: 129
Skąd: Sochaczew
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-09-2009, 19:36   

przewód przyszedł, wszystko z przesyłką ok, poza tym że jedna z końcówek mi nie pasuje. do maglownicy jest gites, ale do pompy mam inną końcówkę. u mnie w pompie wkręca się do środka śrubę bezpośrednio na przewodzie, a od kolegi marchewa na wężu jest oczko w które wkła da się subę. można to jakoś "obejść" ?
dokupić jakąś śrubę czy jak?
_________________
fiat poszedł na złom i już nigdy fiata nie kupię.
     assistance
 
 
marchewa 



Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 110
Skąd: Zamość/Złojec
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 17-09-2009, 20:22   

Czekaj, mam tą śrubę, coś w rodzaju redukcji, też, nawet mi sie poluzowała, ale myślalem że o sam przewód ci chodzi i bez niej wykręciłem. Jutro wieczorem wykręcę ją, pyknę ci zdjęcie i zobaczysz czy o nią ci chodzi. A i ty zrób zdjęcie jak to u ciebie wygląda.
tak to wygląda wkręcone w pompę:
_________________
Frontera A 2.4i LPG 92r.
  
 
 
matrix0606 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 21 Lis 2008
Posty: 129
Skąd: Sochaczew
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-09-2009, 19:02   

no właśnie ta śruba by mi się do tego zestawu przydała, bo bez niej tego nie wkręcę. u mnie końcówka która wchodzi do pompy wygląda tak:

_________________
fiat poszedł na złom i już nigdy fiata nie kupię.
     assistance
 
 
engine16 



Wiek: 42
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 114
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-10-2009, 08:45   

eee u mnie tez cieknie i to juz z rok czasu i tylko dolewam plynu do poziomu LIVELO MAX i git,kable cale zarzygane tym syfem.mialem to robic ale.....jakos tak zeszlo :D w koncu sie wezme tylko teraz zimno i nie ma warunków,ale jak bedzie kiedys kawałek slonca to to zrobie
_________________
"DOBRE KOŁO I GLEBA,WIĘCEJ NIC NIE TRZEBA"
sprzedam swoja beemke 1.8 + LPG sedan '92
MOJA BEEMKA
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load