Wyciek oleju z maglownicy - wymana, czy naprawa? [FOTO] |
Autor |
Wiadomość |
dakota
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 30 Sie 2007 Posty: 63 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 19-10-2007, 16:41 Wyciek oleju z maglownicy - wymana, czy naprawa? [FOTO]
|
|
|
Witam,
Mam następny kłopot ze swoją Temprą.
Z układu wspomagania wycieka olej, w taki sposób, że cały zbiornik i przewody są "mokre" [Foto 1.]. Ponad to widać poważne plamy oleju na belce pod maglownicą i na niej samej, a na dodatek oderwała sie plastikowa osłona, którą poprzedni właściciel postanowił przytwierdzić za pomocą opaski zaciskowej [Foto 2.].
Warto dodać, że poza wymienioną usterką w postaci wyciekającego oleju nie zauważyłem żadnych, innych niepokojących rzeczy. Wspomaganie chodzi doskonale, koła skręcają płynnie i bezszelestnie
Teraz mam pytanie, co dokładnie może być przyczyną takiego stanu rzeczy. Czy trzeba będzie wymienić maglowice... czy można ją w jakiś sposób uszczelnić.
Userzy tego forum nie raz już mi pomogli w kryzysowych sytuacjach, więc wierze, że i tym razem tak będzie.
Pozdrawiam Darek
Foto 1.
Foto 2.
================
Moglownica została wymieniona na inną używaną i teraz mam wspomaganie jak by była włączoną funkcja CITY np w Punto II |
|
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 19-10-2007, 17:37
|
|
|
no to by bylo tak, patrzac na fote 1 nie widze zeby jakos ze zbiorniczka wydostawal sie olej czy byl mokry? no chyba ze cos slepawy dzisiaj jestem no ale jak piszesz ze przewody sa wilgotne to trzeba by bylo sprawdzic stan wezy, weza cisnieniowego i weza zasilajacego pompe, moze sa gdzies przetarte albo pekniete albo po prostu opaska nie jest docisnieta dobrze...
co do rozwalonej oslony drazka kierowniczego to nie mozesz tak jezdzic, oslony maja za zadanie chronic przekladnie przed syfem ze swiata zewnetrznego co do wycieku to mozliwe ze uszczelnienie maglownicy padlo i scieka, miminalnie tez maja zapobiegac wycieka te oslony gumowe, jesli padlo uszczelnienie przekladni to regeneracja albo wymiana na inna sprawna ratuje sprawe.. ale teraz powiedz ile dolewasz plynu? dokladnie w ktorych miejscach widzisz na ziemi sciekajacy plyn |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
grabarz
Pomógł: 18 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 1685 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 19-10-2007, 17:51
|
|
|
dakota napisał/a: | Userzy tego forum nie raz już mi pomogli w kryzysowych sytuacjach, więc wierze, że i tym razem tak będzie. |
Skoro tak uważasz to nie wypadało by mieć monetki pod aviatarem ,czyli opłaconej składki ,tym bardziej że jesteś ziomalem z Lubuskiego |
_________________ KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE |
|
|
|
|
dakota
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 30 Sie 2007 Posty: 63 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 19-10-2007, 17:51
|
|
|
Co do zbiorniczka, to całkiem możliwe, że zdjęcie zrobiłem po tym jak wyczyściłem go za pomocą płynu do mycia szyb żeby go odtłuścić i zlokalizować wyciek.
Natomiast jeżeli chodzi o przewody i zaciski, to mają się dobrze.
Najbardziej niepokojące jest to, że olej wycieka koło osłony drążka kierowniczego, a nie przy przewodach od pompy, czy przewodu "zwrotnego".
Zastanawiającą rzeczą jest również olej na zbiorniku, nawet na dekielku.
grabarz napisał/a: | nie wypadało |
Chyba wypadało by mieć W zasadzie jestem teraz na rozdrożu posiadania Tempry. Części kosztowały mnie ok 10.000zł, a mam ją dopiero rok. Niestety trafiłem bardzo pechowo, na wyeksplatowany egzemplarz. Jeżeli uda mi się uporać z głównymi usterkami, to napewno wstąpie do klubu i będę opłacał składki.
Jakie ma znacznie to, że jestem z woj. lubuskiego? |
|
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 19-10-2007, 17:54
|
|
|
dakota napisał/a: | Najbardziej niepokojące jest to, że olej wycieka koło osłony drążka kierowniczego, a nie przy przewodach od pompy, czy przewodu "zwrotnego".
Zastanawiającą rzeczą jest również olej na zbiorniku, nawet na dekielku. |
sluchaj a powiedz mi ile dolewasz oleju, taki wyciek wskazywal by uszczelniacz na przekladni ma sie juz nie najlepiej i siura..
dakota napisał/a: | Co do zbiorniczka, to całkiem możliwe, że zdjęcie zrobiłem po tym jak wyczyściłem go za pomocą płynu do mycia szyb żeby go odtłuścić i zlokalizować wyciek.
Natomiast jeżeli chodzi o przewody i zaciski, to mają się dobrze. |
a jaki stan oleju w ukladzie utrzymujesz? min? max ? pod korek? |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
grabarz
Pomógł: 18 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 1685 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 19-10-2007, 17:55
|
|
|
dakota napisał/a: | Zastanawiającą rzeczą jest również olej na zbiorniku, nawet na dekielku. |
może za duży stan jest ,i pod pływem ciśnienia wywala |
_________________ KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 19-10-2007, 17:56
|
|
|
grabarz napisał/a: | Skoro tak uważasz to nie wypadało by mieć monetki pod aviatarem ,czyli opłaconej składki ,tym bardziej że jesteś ziomalem z Lubuskiego |
no przecie chlopak sie dopiero zarejestrowal to moze juz wypelnia formularz przelewu
** Dodano: 19-10-2007, 18:57 **
dakota napisał/a: | Części kosztowały mnie ok 10.000z |
kurde cos Ty tam wsadzal na tyle kasy do tego auta? |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
grabarz
Pomógł: 18 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 1685 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 19-10-2007, 17:59
|
|
|
dakota napisał/a: | Jakie ma znacznie to, że jestem z woj. lubuskiego? |
Takie że ja tez ,stad ogólna nazwa że ziomale
opti napisał/a: | no przecie chlopak sie dopiero zarejestrowal to moze juz wypelnia formularz przelewu |
sprawdziłem prawie miesiąc temu |
_________________ KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 19-10-2007, 18:00
|
|
|
grabarz napisał/a: | sprawdziłem prawie miesiąc temu |
kolejki w bankach |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
dakota
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 30 Sie 2007 Posty: 63 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 19-10-2007, 18:00
|
|
|
Głownie staram się utrzymywać taki stan oleju, w zbiorniku, aby był przykryty ten "wałek" wystający z dna. Jednak nie więcej, jak połowa zbiornika.
Średnio dolewam 0.5l. na 1 tydzień, przy zrobieniu ~ 200km.
opti napisał/a: | kurde cos Ty tam wsadzal na tyle kasy do tego auta? |
Prędzej by było wymienić, czego nie wymieniałem. Generalnie stara jest tylko buda, blok silnika i jeszcze może kilka rzeczy. A tak było wymienione chłodnica, opony, skrzynia biegów, bak paliwa, pół osie, bębny, szczęki, reflektory, przednia szyba... do tego doliczyć honoraria nie uczciwych mechaników, w tym z ASO i wychodzi 10.000zł jak nie więcej. Już sam boje się liczyć ile dokładnie. |
|
|
|
|
|
grabarz
Pomógł: 18 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 1685 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 19-10-2007, 18:03
|
|
|
opti napisał/a: | kolejki w bankach |
Ty mi tu propagandy nie siej ,byłem dziś w 2 i nie było kolejki
dakota napisał/a: | Średnio dolewam 0.5l. na 1 tydzień, przy zrobienu ~ 200km. |
To raczej masz nieszczelną |
_________________ KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 19-10-2007, 18:04
|
|
|
jak polowa zbiorniczka to dobry stan, moze poprostu dekielek zbiorniczka caly sie nie dokreca i troszke siurnie na dolkach, zreszta te dekielki to super rewelacyjnie sie nie dokrecaja i tak
dolewki robisz duze, co bedzie wskazywalo na wywalony uszczelniacz na przekladni |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
dakota
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 30 Sie 2007 Posty: 63 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 19-10-2007, 18:14
|
|
|
opti napisał/a: | wywalony uszczelniacz na przekladni |
Czy możesz podać link do jakiejś aukcji, czy sklepu, bo nigdzie nie mogę tego znaleźć.
Można wymienić tylko ten uszczelniacz, czy od razu całą przekładnie?
grabarz,
Gdzie serwisujesz swoją Tempre
opti napisał/a: | co do rozwalonej oslony drazka kierowniczego |
Do wymiany tej osłony wystarczy zdjąć koło i odkręcić drążek kierowniczy? |
|
|
|
|
grabarz
Pomógł: 18 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 1685 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 19-10-2007, 18:20
|
|
|
dakota napisał/a: | grabarz,
Gdzie serwisujesz swoją Tempre |
staram się sam robić ,nie mam jeszcze określonego mechanika ,teraz jestem na etapie szukania blacharza ,który by mi wyspawał tylni błotnik za zderzakiem (i kawałek błotnika też ucierpi ) z tyłu i przygotował tylko do podkładu ,resztę zrobię sam ,jak bym miał miejsce i spawareczkę sam bym porobił |
_________________ KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 19-10-2007, 18:24
|
|
|
dakota napisał/a: | Czy możesz podać link do jakiejś aukcji, czy sklepu, bo nigdzie nie mogę tego znaleźć.
Można wymienić tylko ten uszczelniacz, czy od razu całą przekładnie? |
nie szukaj bo nie znajdziesz, eper nawet nie przewiduje takiego zestawu naprawczego do przekladni, takie klamoty posiadaja firmy regenerujace przekladnie, koszt ok 400-450zl, jedyne wyjscie to zakup uzywki w stanie oki albo regeneracja..
dakota napisał/a: | Do wymiany tej osłony wystarczy zdjąć koło i odkręcić drążek kierowniczy? |
a nie bedziesz musial sciagac drazka kierowniczego, koncowke drazka bedziesz musial sciagnac i juz sciagniesz stara oslone i nalozysz nowa i zamocujesz na opaskach zaciskowych |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-10-2007, 21:00
|
|
|
dakota napisał/a: | Części kosztowały mnie ok 10.000zł, |
to musisz mieć 3,0l pod maską... swap
tak serio to współczuje. jak się trafi na jak to ładnie określiłeś
dakota napisał/a: | na wyeksplatowany egzemplarz |
to każde auto jest studnią bez dna... |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 30-10-2007, 20:57
|
|
|
Z tego co czytałem, to nie naprawia się wadliwego układu kierowniczego, tylko wymienia się na nowy. Tylko, że nowy pewnie kosztuje furę kasy. Na twoim miejscu kupiłbym używaną przekładnie w dobrym stanie. Znajdziesz takie na allegro za 200zł ze wspomaganiem. I pamiętaj o gumach słaniających drążek kierowniczy - jak ci tam wpadnie jakiś piach, albo coś, to przekładnia ci się rozszczelni i będziesz od nowa wymieniał. Osłony muszą być całe i szczelne. |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
matrix0606
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 21 Lis 2008 Posty: 129 Skąd: Sochaczew
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-09-2009, 19:05
|
|
|
słuchajcie, ja się trochę podepnę pod dość stary temat. cieknie mi z układu wspomagania, a konkretnie kapie chyba z przewodu ciśnieniowego. z tego co idzie z pompy do maglownicy. to chyba ten przewód:
da się go jakoś naprawić czy trzeba wymieniać? jaki to jest koszt? z tego co widziałem w intercars to około 450 zeta. załamałem się. |
_________________ fiat poszedł na złom i już nigdy fiata nie kupię. |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 12-09-2009, 21:02
|
|
|
matrix0606, chyba żartujesz.... pisz ogłoszenie w dziale "kupie" i napewno znajdzie sie ktos kto Ci za grosze taki przewód odsprzeda. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
marchewa
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 29 Sty 2008 Posty: 110 Skąd: Zamość/Złojec
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 12-09-2009, 21:08
|
|
|
Ja mam dla przykładu wolny, leży i się marnuje. Tanio mogę sprzedać. |
_________________ Frontera A 2.4i LPG 92r. |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 12-09-2009, 21:22
|
|
|
marchewa, no widzisz jak ładnie z Twojej strony... wal do matrix0606, na PW lub GG i po sprawie. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
matrix0606
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 21 Lis 2008 Posty: 129 Skąd: Sochaczew
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-09-2009, 19:36
|
|
|
przewód przyszedł, wszystko z przesyłką ok, poza tym że jedna z końcówek mi nie pasuje. do maglownicy jest gites, ale do pompy mam inną końcówkę. u mnie w pompie wkręca się do środka śrubę bezpośrednio na przewodzie, a od kolegi marchewa na wężu jest oczko w które wkła da się subę. można to jakoś "obejść" ?
dokupić jakąś śrubę czy jak? |
_________________ fiat poszedł na złom i już nigdy fiata nie kupię. |
|
|
|
|
marchewa
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 29 Sty 2008 Posty: 110 Skąd: Zamość/Złojec
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 17-09-2009, 20:22
|
|
|
Czekaj, mam tą śrubę, coś w rodzaju redukcji, też, nawet mi sie poluzowała, ale myślalem że o sam przewód ci chodzi i bez niej wykręciłem. Jutro wieczorem wykręcę ją, pyknę ci zdjęcie i zobaczysz czy o nią ci chodzi. A i ty zrób zdjęcie jak to u ciebie wygląda.
tak to wygląda wkręcone w pompę:
|
_________________ Frontera A 2.4i LPG 92r. |
|
|
|
|
matrix0606
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 21 Lis 2008 Posty: 129 Skąd: Sochaczew
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-09-2009, 19:02
|
|
|
no właśnie ta śruba by mi się do tego zestawu przydała, bo bez niej tego nie wkręcę. u mnie końcówka która wchodzi do pompy wygląda tak:
|
_________________ fiat poszedł na złom i już nigdy fiata nie kupię. |
|
|
|
|
engine16
Wiek: 42 Dołączył: 20 Cze 2008 Posty: 114 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-10-2009, 08:45
|
|
|
eee u mnie tez cieknie i to juz z rok czasu i tylko dolewam plynu do poziomu LIVELO MAX i git,kable cale zarzygane tym syfem.mialem to robic ale.....jakos tak zeszlo w koncu sie wezme tylko teraz zimno i nie ma warunków,ale jak bedzie kiedys kawałek slonca to to zrobie |
_________________ "DOBRE KOŁO I GLEBA,WIĘCEJ NIC NIE TRZEBA"
sprzedam swoja beemke 1.8 + LPG sedan '92
MOJA BEEMKA |
|
|
|
|
|