Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Podrasowanie kąta zapłonu dla gaźnikowca
Autor Wiadomość
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-05-2011, 22:32   Podrasowanie kąta zapłonu dla gaźnikowca

Ponieważ już parę osób pytało mi się jak podrasować zapłon, postanowiłem założyć ten temat.

Do regulacji potrzebujecie lampy stroboskopowej, bez tego nie ma co nawet dalej tematu ciągnąć. Ściągacie zaślepkę ze skrzyni biegów, zapalacie sobie samochodzik czekacie aż się zagrzeje (do pierwszego włączenia wentylatora) Przy założeniu że macie dobrze ustawione obroty biegu jałowego (ok. 850-900obr./min.) Ściągągacie wężyk podciśnieniowy z aparatu zapłonowego i zaślepiacie go. Podłączacie sobie lampę strobo (w zależności od modelu różnie bywa) ale najczęściej z wszystkich lamp jakie widziałem to zasilanie po akumulator +/- czujnik na pierwszą świecę a światło kierujecie na koło zamachowe. Na obudowie skrzyni jest podziałka 0 5 10 powinniście zobaczyć rowek na 10tce to przy założeniu że macie dobrze ustawiony kąt fabryczny, jeśli nie to przystępujecie do regulacji. Kluczem 13stką lekko odkręcacie śrubę u podstawy aparatu zapłonowego (dla pewności możecie sobie wcześniej markerem zrobić kreskę przez aparat i korpus silnika, takie zabezpieczeni gdybyście coś przekombinowali, zawsze możecie wrócić do poprzedniego ustawienia). Teraz łapiecie za aparat i oświetlając znaczniki leciutko kręcicie w prawo lub w lewo żeby kreseczka pojawiła się na 10tce. Gdy to zrobicie musicie jeszcze delikatniej przekręcić aparat tak żeby lekko minęła 10tkę wręcz zrównała się z okienkiem obudowy skrzyni, może to wymagać świecenia delikatnie pod katem w otwór. Zakręcacie aparat odłączacie lampę, podłączacie wężyk z podciśnienia i testujecie czy nie za dużo daliście. Auto przy spalaniu sutkowym silnik wydaje taki charakterystyczny metaliczny dźwięk.

Obrazek jak ma to wyglądać.


P.S: jak ktoś jest z okolic Krakowa to mogę mu tak ustawić kąt.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 16-05-2011, 22:38   

Warto dodać, że trzeba mieć sprawną " pompkę? " Przyspieszania zapłonu w aparacie zapłonowym ( taki biały grzybek )
U mnie to coś nie reagowało na podciśnienie i nie mogłem mieć idealnie ustawionego zapłonu. Podobno częsta przypadłość.
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-05-2011, 22:43   

Chodzi koledze o to

Do ustawienia zapłonu nie jest potrzebna wręcz się ją odłącza. Za to do prawidłowego wysterowania kąta w zależności od obrotów już jest niezbędna :lalala:

A i dodam jeśli macie Digiplex to zapomnijcie to takiej zabawie. Spróbuję sobie przeanalizować schemat el. digiplexa może za pomocą potencjometru i lutownicy mogło by się go zmodyfikować by można było zmieniać wyjściowy kąt zapłonu. Ewentualnie jeśli ktoś ma szersze pojęcie o elektronice mógłby taki mod przygotować.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 16-05-2011, 22:54   

JAM_BELFEGOR, dokładnie o to mi chodziło.
Wymiana jest prosta - ściąga się kopułkę później palec rozdzielacza i metalowe denko ...


Można łatwo sprawdzić czy to coś działa czy nie. Wystarczy wyjąć z gaźnika ten przewód idący do aparatu i mocno zasysać powietrze. Jeżeli czujemy, że coś blokuje ujście powietrza to wszystko działa. Jeżeli cięgnie bez oporów to znaczy że popsute :p

JAM_BELFEGOR, Dobrze prawię ?
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-05-2011, 23:01   

Luczu napisał/a:
JAM_BELFEGOR, Dobrze prawię ?
Ciekawy sposób :D Jeśli ktoś ma lampę może oświetlić sobie koło zamachowe i dodać przepustnicą gazu, jeśli znacznik na kole zamachowym zaczyna wędrować do góry to wszystko jest w porządku jeśli stoi w miejscu czeka was wymiana pompki.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 18-05-2011, 20:24   

8 lat temu w polonezie tak sie robiło,PODRASOWANIE kata zapłonu = przyspieszenie zapłonu!jeśli za bardzo go przyspieszysz ,silnik szybciej sie zużywa,to tak jak niektórzy mówią,że mechanik pasek o ząbka przestawił :) z 1.4 rakiety nie zrobisz,działa to tak samo na jednopunckie jak i na gaźniku
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-05-2011, 20:45   

kamilsitek1983 napisał/a:
!jeśli za bardzo go przyspieszysz ,silnik szybciej sie zużywa,
jak byś czytał uważnie to byś wiedział iż przestrzegam przed spalaniem stukowym. Ja daje sprawdzone rozwiązanie, nie namawiam do bzdur typu przestawianie rozrządu.
kamilsitek1983 napisał/a:
z 1.4 rakiety nie zrobisz,
nie mówię o robieniu rakiety a jedynie o delikatnym acz odczuwalnym podrasowaniu silnika zwłaszcza działającego na LPG.
kamilsitek1983 napisał/a:
działa to tak samo na jednopunckie jak i na gaźniku
tak to pokaż mi jak wyprzedzić zapłon w T/T 1.4 -1.6 wyposażonego w digiplex.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 19-05-2011, 15:42   

trzeba przestawić tak samo aparat zapłonowy,czy nie?
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-05-2011, 17:51   

kamilsitek1983, jak masz digiplex'a to kręcenie aparatem nic nie da :doubt: przetestowane 8)
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 19-05-2011, 21:28   

ahha a po co jest ta regulacja na aparacie jak sie ma digiplexa?
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-05-2011, 21:40   

Cytat:
ahha a po co jest ta regulacja na aparacie jak sie ma digiplexa?
Jaka regulacja? Mechaniczny aparat sterowany jest podciśnieniem z gaźnika, oraz wirującymi odważnikami w korpusie. <--- sorry nie doczytałem
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
  
     assistance   Moneta
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-05-2011, 21:45   

kamilsitek1983, nie wiem czy ktoś odpowie na to pytanie :) ja u siebie kręciłem tzw. aparatem (mocowaniem kopułki) i żadnych efektów to nie przyniosło :? więc zostaw tak jak jest 8)
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 19-05-2011, 21:46   

na jednopunktcie też miałem regualcaje aparatu,żadne podciśnienia do nigo nie podołają!To czyli czym sie przyspiesza i opóźnia zapłon na jodnopunktowym??
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-05-2011, 21:48   

kamilsitek1983, digiplex steruje kątem zapłonu, biorąc sygnał z CPW i mapsensor'u.
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 19-05-2011, 21:49   

Kajlon, odkręć śrubki od aparatu i przekręć go przeciwnie do wskazówek zegara na maxa!Jutro bedziemy pisać w dziale MECHANIKA!ZOSTAWIAM tak jak jest Panie KAjlon!

** Dodano: 19-05-2011, 22:51 **
zgadza sie tak jest,moja 406 jeb..strzeliła z lpg wywaliło już drugi map sensor,i tylko niema wolnych obrotów,reszta jest wszystko ok
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load