Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] Ogien z rury!? i dzwiek pod maska.
Autor Wiadomość
Marcin eS 



Wiek: 33
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 153
Skąd: Wroc!aw
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 12-03-2010, 20:29   [Benzyna] Ogien z rury!? i dzwiek pod maska.

Witajcie po raz kolejny! dziś troszkę przy gazowałem tipka do odcięcia i poszedł :sciana: ogień ale to z powodu za bogatej mieszanki ale dlaczego??? Mam nową sonde lambde ale podejrzewam że to dlatego iż tipko stał ponad 12 godzin pod pracą i wieczorem dopiero odpalony i do domu mam 3 km od pracy także może na ssaniu jeszcze był i dlatego?? jak myślicie? świece palą normalnie! A inne pytanko to czy macie też taki dziwny dzwięk (tykanie) jak jedziecie dodajecie gazu i jak jest na luzie?? czy może jednak regulacja zaworów?? bardzo bym prosił o odpowiedz! silnik mono wtrysk.
_________________

_________________________________________
Fiat Tipo 1.4 3D 93'
Honda(hania) CR-V 2000r. 2.0 148KM
     Moneta
 
pawel76 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 48
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 855
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 12-03-2010, 22:58   

Z tego co mówisz to owo "tykanie" to sygnał do regulacji zaworów :) dłubałeś coś przy silniku? u mnie taki dźwięk pojawił się po wymianie głowicy :)
_________________
Było Tipo 1.4ie jest Astra 1.4 rocznik 97 od teściowej
     assistance   Moneta
 
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 12-03-2010, 23:23   

prawdopodobnie słychać juz wałek rozrządu, albo wystarczy regulacja albo juz zaczyna się powoli kończyć, ogień pewnie dlatego że któryś z zaworów jest niedomknięty, jeśli długo tak jeździsz to pewnie juz je powypalało - albo powypala. Sprawdź rozrząd i dokonaj odpowiednich napraw i regulacji. Nie jest to wina zbyt bogatej mieszanki, ssania czy długiego stania!

ps. zapomniałem że to elektronik, u mnie nie ma odcięcia, to może tłumaczyć w pewien sposób ogień (nie w każdym przypadku), ale na twoim miejscu i tak bym sprawdził te zaworki i luzy.
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
Marcin eS 



Wiek: 33
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 153
Skąd: Wroc!aw
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 14-03-2010, 21:57   

Tak to zawory! Już mechanik mi mówił ze to zawory. U nas w tipkach są samoregulujące się?? czy nie?? A przy silniki ni nie robiłem.
_________________

_________________________________________
Fiat Tipo 1.4 3D 93'
Honda(hania) CR-V 2000r. 2.0 148KM
     Moneta
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-03-2010, 22:00   

Marcin eS napisał/a:
U nas w tipkach są samoregulujące się?? czy nie?


Nie, nie są hydrauliczne. Regulacja jest na płytkach.
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 15-03-2010, 07:44   

Jest na płytkach, no niestety nic się nie podziała, ale czytałem gdzieś manuala że nie trzeba kupować wszystkich, pamiętam że pisali coś o podmianach ssania z wydechu (bo luzy tam się różnią) więc nie jest to trudne ani kosztowne, trzeba troche posiedzieć ale jest wykonalne w domu.
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-03-2010, 08:13   

Panowie ! Podstawowe nieporozumienie : w miarę zużycia krzywek na wałkach - zmniejsza się otwarcie zaworów : otwierają się później , zamykają wcześniej , a wznios jest mniejszy ! Nigdy to nie spowoduje strzałów w wydech .
Jeżeli zawór ( zawory ) się nie domykają - to powody są inne : krzywy zawór ( popularna awaria po problemach z rozrządem ) , za mały luz zaworowy ( skutek wymiany płytki regulacyjnej na zbyt grubą ) , albo wypalone gniazda zaworowe , lub same zawory - od jazdy na zbyt ubogiej mieszance .
     assistance
 
Dziąbal 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 237
Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 15-03-2010, 09:51   

Ogien z rury widzialem nie raz i to normalne przy maksymalnych obrotach az do odciecia zaplonu, inna sprawa jak bys mial nowe wydechy a stare pewnie masz juz wypalone w srodku i taki efekt, nie masz sie czym przejmowac.
_________________
TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8
     assistance
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 15-03-2010, 10:07   Re: Ogien z rury!? i dzwiek pod maska.

Marcin eS napisał/a:
Witajcie po raz kolejny! dziś troszkę przy gazowałem tipka do odcięcia i poszedł :sciana: ogień .... do domu mam 3 km od pracy także może na ssaniu jeszcze był i dlatego?? jak myślicie?


jeśli ciągniesz do odcięcia zimny silnik to jakoś mnie nie dziwi, że coś ci tam stuka, oleju duzo bierze ? w ogóle to kiedy ostatnio był wymieniany olej ? czasami po wymianie na dobry olej, praca silnika potrafi się znacznie wyciszyć. ( szczególnie jesli masz mineralnego lotosa nie wymienianego od 20 000km )

proponuję tak jak koledzy wspominali pojechać na jakąś diagnostykę ? dokonać ewentualnych napraw i w przyszłości raczej nie katować zimnego silnika :)
  
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-03-2010, 11:44   

Cytat:
Ogien z rury widzialem nie raz i to normalne przy maksymalnych obrotach az do odciecia zaplonu

W seryjnym sprawnym samochodzie to nie jest normalne, mieszanka ma się spalać w cylindrze a nie po za nim.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Marcin eS 



Wiek: 33
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 153
Skąd: Wroc!aw
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 15-03-2010, 12:06   

olej był wymieniany 15 000 km temu. zastanawiam sie czy nie wymienic teraz na inny jakis, teraz mam standart 15w 40 castrola
_________________

_________________________________________
Fiat Tipo 1.4 3D 93'
Honda(hania) CR-V 2000r. 2.0 148KM
     Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 15-03-2010, 12:15   

prawdopodobnie wymiana oleju nie co wyciszy prace i może uciszyć "lekko klepiące" zawory. ale jeśli to faktycznie zawory klepią, regulacja jest nieunikniona. w każdym razie olej i filtr wymienić jak najbardziej wypada po 15 000.

ewentualnie przed wymianą oleju możesz podjechać do jakiegoś mechanika żeby posłuchał silnika, raczej nie powinien za to wziąć żadnej kasy, a powie ci co może być przyczyną stuków.
  
 
Marcin eS 



Wiek: 33
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 153
Skąd: Wroc!aw
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 15-03-2010, 19:57   

ok a jaki olej byście polecili ?? Oczywiście że regulacja niebawem będzie robiona! najgorsze jest to ze od początku jak miałem auto tak było ale myślałem ze to normalne ostatnio koleś mi powiedział o regulacji i trochę mnie to zmartwiło...

** Dodano: 15-03-2010, 20:06 **
Dziąbal napisał/a:
Ogien z rury widzialem nie raz i to normalne przy maksymalnych obrotach az do odciecia zaplonu, inna sprawa jak bys mial nowe wydechy a stare pewnie masz juz wypalone w srodku i taki efekt, nie masz sie czym przejmowac.


co do mojego wydechu ma może lekko ponad rok tłumik końcowy ma około 6-7 mieś.
_________________

_________________________________________
Fiat Tipo 1.4 3D 93'
Honda(hania) CR-V 2000r. 2.0 148KM
     Moneta
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 15-03-2010, 21:39   

Cytat:
ok a jaki olej byście polecili ??


Zaczyna się, poczytaj bo naprawde było na ten temat dużo postów, tematów i na końcu nigdy nie doszło który jest najlepszy. Ogólnie od tego jest klasyfikacja jakościowa którą ma każdy olej.
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 15-03-2010, 21:43   

Marcin eS, Larry075, ja odpowiem, każdy spełniający wymagania parametrów SAE 15W50 SF/CD. Firma jest nieważna.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 15-03-2010, 23:52   

jaki olej to temat wojna tu na forum więc nie będę dorzucał do "pieca" i napiszę tak
lałeś castrola ? lej dalej tyle że przy spokojnej jeździe wymieniaj co 13-15 tyś. jeśli lubisz wysokie obroty wymieniaj co 10 tyś.( to się dotyczy każdego oleju jaki zalejesz ) również weź pod uwagę że zamiast wydawać 10zł na filtr "filtrona" za 15zł można kupić znacznie lepszego manna, tutele czy sofime ( dodam także że pomimo iż marka "bosch" zeszła na psy w testach filtr bosch miał najwięcej materiału filtrującego )

http://www.auto-swiat.pl/...ze,23346,3.html
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 16-03-2010, 00:00   

Jak powiedziałem kiedyś że nie chcę filtrona tylko coś lepszego to mi wcisnęli w sklepie fiata filtr UFI mówiąc że teraz do nowych fiatów dają takie filtry i że jest BDB. Nie wiem ile w tym prawdy. Filtr jak filtr :|
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 16-03-2010, 11:42   

Luczu, nie kłamali UFI to bardzo dobre filtry.niemcy je stosują na pierwszy montaż. co wydaję się trochę dziwne bo UFI to produkt włoski, najwidoczniej niemcy nie mają zastrzeżeń co do jakości, a i cena im odpowiada :)
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 16-03-2010, 13:28   

szczerze, to filtrona będę trochę bronił. Jeżdżę na nich już drugi rok i nie narzekam. Nie zapychają się i nie miałem z nimi żadnych problemów.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 16-03-2010, 13:32   

jelcyn, masz rację ... przecież to jest normalny filtr spełniający jakieś tam normy bo inaczej nie dopuścili by go do sprzedaży. Jest jedno ale :p Weź pod uwagę do ilu rpm kręcisz silnik ... Być może te filtry odstają od czołówki przy mocnym pałowaniu silnika i z biegiem czasu coraz mniej spełniają swoją funkcję
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 16-03-2010, 13:43   

Luczu, zdziwiłbyś się jakie wynalazki potrafią sprzedawać. Przykładem mogą być żarówki, niebieskie i zielone P21W (tylne kierunki, pozycyjne itd), 100W H4. takie rzeczy znajdują się normalnie w sprzedaży na półce obok normalnych. Podobnie jest z filtrami. Takie firmy jak BOSCH nie mogą sobie pozwolić ja wypuszczenie tandety z racji prestiżu, ale wystrzegałbym się tandety rodem z Chin, szczególnie, jak nazwą firmy albo wyglądem opakowania ktoś próbuje się podszywać pod renomowanego producenta(coś jak Pamasonnix albo Adodidass
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 16-03-2010, 13:53   

jelcyn, no tak ale głównie chodziło o filtrona ;p i jeszcze jakieś inne polskie prudukty
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 16-03-2010, 15:12   

filtron owszem nie jest najgorszym dziadostwem, sam jeździłem na filtronach chyba z 2-3 lata i problemów nie było. ( tylko trzeba je przykręcać na chama bo lubią cieknąć )
ale chodzi o to że dopłacając 3-5zł można mieć filtr na prawdę lepszy, renomowanej włoskie marki jak tutela, sofima czy UFI lub równie dobry niemiecki mann czy knetch.

ogólnie filtron na pewno będzie lepszy niż hart, 4max czy denckermann ( który kiedyś robił dobre rzeczy ale zszedł na psy )

zresztą wszystko jest w teście

http://www.auto-swiat.pl/...ze,23346,3.html

delikatnie mówiąc temat poszedł trochę w inną stronę :)
  
 
Marcin eS 



Wiek: 33
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 153
Skąd: Wroc!aw
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 17-03-2010, 11:44   

nieee :) temat poszedl w dobra strone :) bo niedlugo bedzie duzo robiena tipola :) do wymiany uszczelka pod klawiatura, pod miska olejowa, filtr powietrza, filtr oleju, olej, dużą zagadką są pierscienie (może i warto koszt pierscieni 200zl)

A wracając do filtrów to firma K&N to takie dobre filtry??? ze ceny to okolo 250zl ??
_________________

_________________________________________
Fiat Tipo 1.4 3D 93'
Honda(hania) CR-V 2000r. 2.0 148KM
     Moneta
 
Dziąbal 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 237
Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 17-03-2010, 11:48   

K&N to jedna z najlepszych firm i ceny zaczynają się od 250 i w przeciwienstwie do tanich filtrów zwiększają osiągi i prawidlowo filtrują powietrze.
_________________
TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load