[Benzyna] Ogien z rury!? i dzwiek pod maska. |
Autor |
Wiadomość |
Marcin eS
Wiek: 33 Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 153 Skąd: Wroc!aw
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 12-03-2010, 20:29 [Benzyna] Ogien z rury!? i dzwiek pod maska.
|
|
|
Witajcie po raz kolejny! dziś troszkę przy gazowałem tipka do odcięcia i poszedł ogień ale to z powodu za bogatej mieszanki ale dlaczego??? Mam nową sonde lambde ale podejrzewam że to dlatego iż tipko stał ponad 12 godzin pod pracą i wieczorem dopiero odpalony i do domu mam 3 km od pracy także może na ssaniu jeszcze był i dlatego?? jak myślicie? świece palą normalnie! A inne pytanko to czy macie też taki dziwny dzwięk (tykanie) jak jedziecie dodajecie gazu i jak jest na luzie?? czy może jednak regulacja zaworów?? bardzo bym prosił o odpowiedz! silnik mono wtrysk. |
_________________
_________________________________________
Fiat Tipo 1.4 3D 93'
Honda(hania) CR-V 2000r. 2.0 148KM |
|
|
|
|
pawel76
Pomógł: 4 razy Wiek: 48 Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 855 Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 12-03-2010, 22:58
|
|
|
Z tego co mówisz to owo "tykanie" to sygnał do regulacji zaworów dłubałeś coś przy silniku? u mnie taki dźwięk pojawił się po wymianie głowicy |
_________________ Było Tipo 1.4ie jest Astra 1.4 rocznik 97 od teściowej |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 12-03-2010, 23:23
|
|
|
prawdopodobnie słychać juz wałek rozrządu, albo wystarczy regulacja albo juz zaczyna się powoli kończyć, ogień pewnie dlatego że któryś z zaworów jest niedomknięty, jeśli długo tak jeździsz to pewnie juz je powypalało - albo powypala. Sprawdź rozrząd i dokonaj odpowiednich napraw i regulacji. Nie jest to wina zbyt bogatej mieszanki, ssania czy długiego stania!
ps. zapomniałem że to elektronik, u mnie nie ma odcięcia, to może tłumaczyć w pewien sposób ogień (nie w każdym przypadku), ale na twoim miejscu i tak bym sprawdził te zaworki i luzy. |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
Marcin eS
Wiek: 33 Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 153 Skąd: Wroc!aw
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 14-03-2010, 21:57
|
|
|
Tak to zawory! Już mechanik mi mówił ze to zawory. U nas w tipkach są samoregulujące się?? czy nie?? A przy silniki ni nie robiłem. |
_________________
_________________________________________
Fiat Tipo 1.4 3D 93'
Honda(hania) CR-V 2000r. 2.0 148KM |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-03-2010, 22:00
|
|
|
Marcin eS napisał/a: | U nas w tipkach są samoregulujące się?? czy nie? |
Nie, nie są hydrauliczne. Regulacja jest na płytkach. |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-03-2010, 07:44
|
|
|
Jest na płytkach, no niestety nic się nie podziała, ale czytałem gdzieś manuala że nie trzeba kupować wszystkich, pamiętam że pisali coś o podmianach ssania z wydechu (bo luzy tam się różnią) więc nie jest to trudne ani kosztowne, trzeba troche posiedzieć ale jest wykonalne w domu. |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-03-2010, 08:13
|
|
|
Panowie ! Podstawowe nieporozumienie : w miarę zużycia krzywek na wałkach - zmniejsza się otwarcie zaworów : otwierają się później , zamykają wcześniej , a wznios jest mniejszy ! Nigdy to nie spowoduje strzałów w wydech .
Jeżeli zawór ( zawory ) się nie domykają - to powody są inne : krzywy zawór ( popularna awaria po problemach z rozrządem ) , za mały luz zaworowy ( skutek wymiany płytki regulacyjnej na zbyt grubą ) , albo wypalone gniazda zaworowe , lub same zawory - od jazdy na zbyt ubogiej mieszance . |
|
|
|
|
Dziąbal
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 237 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 15-03-2010, 09:51
|
|
|
Ogien z rury widzialem nie raz i to normalne przy maksymalnych obrotach az do odciecia zaplonu, inna sprawa jak bys mial nowe wydechy a stare pewnie masz juz wypalone w srodku i taki efekt, nie masz sie czym przejmowac. |
_________________ TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8 |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 15-03-2010, 10:07 Re: Ogien z rury!? i dzwiek pod maska.
|
|
|
Marcin eS napisał/a: | Witajcie po raz kolejny! dziś troszkę przy gazowałem tipka do odcięcia i poszedł ogień .... do domu mam 3 km od pracy także może na ssaniu jeszcze był i dlatego?? jak myślicie? |
jeśli ciągniesz do odcięcia zimny silnik to jakoś mnie nie dziwi, że coś ci tam stuka, oleju duzo bierze ? w ogóle to kiedy ostatnio był wymieniany olej ? czasami po wymianie na dobry olej, praca silnika potrafi się znacznie wyciszyć. ( szczególnie jesli masz mineralnego lotosa nie wymienianego od 20 000km )
proponuję tak jak koledzy wspominali pojechać na jakąś diagnostykę ? dokonać ewentualnych napraw i w przyszłości raczej nie katować zimnego silnika |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-03-2010, 11:44
|
|
|
Cytat: | Ogien z rury widzialem nie raz i to normalne przy maksymalnych obrotach az do odciecia zaplonu |
W seryjnym sprawnym samochodzie to nie jest normalne, mieszanka ma się spalać w cylindrze a nie po za nim. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Marcin eS
Wiek: 33 Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 153 Skąd: Wroc!aw
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 15-03-2010, 12:06
|
|
|
olej był wymieniany 15 000 km temu. zastanawiam sie czy nie wymienic teraz na inny jakis, teraz mam standart 15w 40 castrola |
_________________
_________________________________________
Fiat Tipo 1.4 3D 93'
Honda(hania) CR-V 2000r. 2.0 148KM |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 15-03-2010, 12:15
|
|
|
prawdopodobnie wymiana oleju nie co wyciszy prace i może uciszyć "lekko klepiące" zawory. ale jeśli to faktycznie zawory klepią, regulacja jest nieunikniona. w każdym razie olej i filtr wymienić jak najbardziej wypada po 15 000.
ewentualnie przed wymianą oleju możesz podjechać do jakiegoś mechanika żeby posłuchał silnika, raczej nie powinien za to wziąć żadnej kasy, a powie ci co może być przyczyną stuków. |
|
|
|
|
Marcin eS
Wiek: 33 Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 153 Skąd: Wroc!aw
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 15-03-2010, 19:57
|
|
|
ok a jaki olej byście polecili ?? Oczywiście że regulacja niebawem będzie robiona! najgorsze jest to ze od początku jak miałem auto tak było ale myślałem ze to normalne ostatnio koleś mi powiedział o regulacji i trochę mnie to zmartwiło...
** Dodano: 15-03-2010, 20:06 **
Dziąbal napisał/a: | Ogien z rury widzialem nie raz i to normalne przy maksymalnych obrotach az do odciecia zaplonu, inna sprawa jak bys mial nowe wydechy a stare pewnie masz juz wypalone w srodku i taki efekt, nie masz sie czym przejmowac. |
co do mojego wydechu ma może lekko ponad rok tłumik końcowy ma około 6-7 mieś. |
_________________
_________________________________________
Fiat Tipo 1.4 3D 93'
Honda(hania) CR-V 2000r. 2.0 148KM |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-03-2010, 21:39
|
|
|
Cytat: | ok a jaki olej byście polecili ?? |
Zaczyna się, poczytaj bo naprawde było na ten temat dużo postów, tematów i na końcu nigdy nie doszło który jest najlepszy. Ogólnie od tego jest klasyfikacja jakościowa którą ma każdy olej. |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 15-03-2010, 21:43
|
|
|
Marcin eS, Larry075, ja odpowiem, każdy spełniający wymagania parametrów SAE 15W50 SF/CD. Firma jest nieważna. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 15-03-2010, 23:52
|
|
|
jaki olej to temat wojna tu na forum więc nie będę dorzucał do "pieca" i napiszę tak
lałeś castrola ? lej dalej tyle że przy spokojnej jeździe wymieniaj co 13-15 tyś. jeśli lubisz wysokie obroty wymieniaj co 10 tyś.( to się dotyczy każdego oleju jaki zalejesz ) również weź pod uwagę że zamiast wydawać 10zł na filtr "filtrona" za 15zł można kupić znacznie lepszego manna, tutele czy sofime ( dodam także że pomimo iż marka "bosch" zeszła na psy w testach filtr bosch miał najwięcej materiału filtrującego )
http://www.auto-swiat.pl/...ze,23346,3.html |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 16-03-2010, 00:00
|
|
|
Jak powiedziałem kiedyś że nie chcę filtrona tylko coś lepszego to mi wcisnęli w sklepie fiata filtr UFI mówiąc że teraz do nowych fiatów dają takie filtry i że jest BDB. Nie wiem ile w tym prawdy. Filtr jak filtr |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 16-03-2010, 11:42
|
|
|
Luczu, nie kłamali UFI to bardzo dobre filtry.niemcy je stosują na pierwszy montaż. co wydaję się trochę dziwne bo UFI to produkt włoski, najwidoczniej niemcy nie mają zastrzeżeń co do jakości, a i cena im odpowiada |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 16-03-2010, 13:28
|
|
|
szczerze, to filtrona będę trochę bronił. Jeżdżę na nich już drugi rok i nie narzekam. Nie zapychają się i nie miałem z nimi żadnych problemów. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 16-03-2010, 13:32
|
|
|
jelcyn, masz rację ... przecież to jest normalny filtr spełniający jakieś tam normy bo inaczej nie dopuścili by go do sprzedaży. Jest jedno ale :p Weź pod uwagę do ilu rpm kręcisz silnik ... Być może te filtry odstają od czołówki przy mocnym pałowaniu silnika i z biegiem czasu coraz mniej spełniają swoją funkcję |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 16-03-2010, 13:43
|
|
|
Luczu, zdziwiłbyś się jakie wynalazki potrafią sprzedawać. Przykładem mogą być żarówki, niebieskie i zielone P21W (tylne kierunki, pozycyjne itd), 100W H4. takie rzeczy znajdują się normalnie w sprzedaży na półce obok normalnych. Podobnie jest z filtrami. Takie firmy jak BOSCH nie mogą sobie pozwolić ja wypuszczenie tandety z racji prestiżu, ale wystrzegałbym się tandety rodem z Chin, szczególnie, jak nazwą firmy albo wyglądem opakowania ktoś próbuje się podszywać pod renomowanego producenta(coś jak Pamasonnix albo Adodidass |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 16-03-2010, 13:53
|
|
|
jelcyn, no tak ale głównie chodziło o filtrona ;p i jeszcze jakieś inne polskie prudukty |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 16-03-2010, 15:12
|
|
|
filtron owszem nie jest najgorszym dziadostwem, sam jeździłem na filtronach chyba z 2-3 lata i problemów nie było. ( tylko trzeba je przykręcać na chama bo lubią cieknąć )
ale chodzi o to że dopłacając 3-5zł można mieć filtr na prawdę lepszy, renomowanej włoskie marki jak tutela, sofima czy UFI lub równie dobry niemiecki mann czy knetch.
ogólnie filtron na pewno będzie lepszy niż hart, 4max czy denckermann ( który kiedyś robił dobre rzeczy ale zszedł na psy )
zresztą wszystko jest w teście
http://www.auto-swiat.pl/...ze,23346,3.html
delikatnie mówiąc temat poszedł trochę w inną stronę |
|
|
|
|
Marcin eS
Wiek: 33 Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 153 Skąd: Wroc!aw
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 17-03-2010, 11:44
|
|
|
nieee temat poszedl w dobra strone bo niedlugo bedzie duzo robiena tipola do wymiany uszczelka pod klawiatura, pod miska olejowa, filtr powietrza, filtr oleju, olej, dużą zagadką są pierscienie (może i warto koszt pierscieni 200zl)
A wracając do filtrów to firma K&N to takie dobre filtry??? ze ceny to okolo 250zl ?? |
_________________
_________________________________________
Fiat Tipo 1.4 3D 93'
Honda(hania) CR-V 2000r. 2.0 148KM |
|
|
|
|
Dziąbal
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 237 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 17-03-2010, 11:48
|
|
|
K&N to jedna z najlepszych firm i ceny zaczynają się od 250 i w przeciwienstwie do tanich filtrów zwiększają osiągi i prawidlowo filtrują powietrze. |
_________________ TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8 |
|
|
|
|
|