Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
ogrzewanie : ciepło - zimnio ?
Autor Wiadomość
Gucio 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 193
Skąd: Rybnik
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-07-2008, 14:31   ogrzewanie : ciepło - zimnio ?

Hej. Mam problemy z nadmuchem ciepło / zimno a mianowicie , leci mi tylko ciepłe powietrze. Czy może to być wina chłodniczki która uległa awarii. Sprawdzałem pod spodem - linka jest zamocowana i słyszę że zamyka się i otwiera klapka.

:?
     assistance
 skype
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-07-2008, 14:50   

ciepłe zimne nie zależy od klapki, tylko od zaworu, który zamyka dopływ cieczy chłodzącej do nagrzewnicy, musiałbyś rozebrać środkową konsolkę i zobaczyć czy zawór Ci się domyka, lub prościej, pomacać wąż zwrotny z nagrzewnicy czy jest gorący
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 06-07-2008, 19:34   

Gucio, nie chce byc nie miły ale jestes juz dosc długo na forum wiec polecam użyć opcji



np:

>>> TU <<< masz moje zdjecia. A jeszcze dokładniejsze z opisem są >>> TU <<<

PS. Zajęło mi to jakies 3 minutki
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-07-2008, 19:54   

yoyo napisał/a:
pomacać wąż zwrotny z nagrzewnicy czy jest gorący


jeśli leci mu tylko gorące powietrze, to napewno wąż bedzie gorący. A jeśli nie, to znaczy że do samochodu wpada ci gorące powietrze z dworu. Puki co jest lato, więc zimnego powietrza się nie spodziewaj. No chyba że masz klime :)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-07-2008, 20:02   

Ciechu78 napisał/a:
do samochodu wpada ci gorące powietrze z dworu.

no właśnie to samo mi przeszło przez myśl :)
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 06-07-2008, 20:03   

Ciechu78, dokładnie jak by nie było to powietrze jest brane z czarnego podszybia.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-07-2008, 20:57   

w bardzo gorace dni (w czwartek w lesznie w sloncu bylo 47'c! a w cieniu 32'c) nie wlaczam wentylatora. Moim ulubionym sposobem na wentylacje wnetrza jest otwarcie na max np. przedniej lewej szyby i tylnej prawej. W trakcie jazdy jest wtedy naprawde o niebo lepsze chlodzenie wnetrza niz dmuchawa. Oczywiscie taka jazda jest znosna przy predkosciach do okolo 70-80km/h bo potem szum zza auta staje sie nazbyt nieznosny. No ale my, urzytkownicy autek bez klimy nic wiecej nie wymyslimy... 8) Ale ja tam sie ciesze z lata. :lalala:
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Gucio 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 193
Skąd: Rybnik
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-07-2008, 04:47   

tipacz napisał/a:
Gucio, nie chce byc nie miły ale jestes juz dosc długo na forum wiec polecam użyć opcji


Wiem wiem Przepraszam , ale to z pośpiechu.

Nie jest to przyczyną że jest lato - mam tak od roku.
Wąż jest ciepły ..
     assistance
 skype
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 08-07-2008, 08:30   

Gucio, t tych postach co Ci podałem wszystko jest opisane bo prawdopodobnie masz przestawioną dźwignie która idzie do zaworka nagrzewnicy. Na zdjeciu w drugim poście masz na czerwono miejsca które proponuje sprawdzic.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

  
     assistance   Moneta
 
 skype
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-07-2008, 16:58   

Wlasnie, sprawdz czy w ogole masz ta dzwignie, linka przymocowana jest do takiej plastykowej lapy, a lapa ta dopiero do zaworka. Lapa umocowana jest do zaworka na srubeczce i tam masz jeszcze ząbki, ze mozesz lape roznie umocowac, proponuje zdjac oslony zaworka nagrzewnicy i patrzec, jak pod wplywem krecenia pokretlem cieplo - zimno zachowuje sie ta lapa i zaworek. To jedyne co mi przychodzi n mysl i raczej 200% ze tu lezy przyczyna. Jak lecialoby samo zimne to juz inna bajka, ale jak samo cieple to po prostu zaworek nie zamyka wejscia do nagrzewnicy, sprawdz i daj nam znac o przebiegach naprawy
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Gucio 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 193
Skąd: Rybnik
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-07-2008, 20:30   

Hej, wracając do zdjęcia http://img102.imageshack.us/img102/9499/ss853497zz9.jpg z trzema podpunktami to , oglądałem nr 1 i 2 to już i jest wszystko ok - co daje punkt nr 3 ??

Tak sobie dziś to oglądałem z bliska i widzę że koło punktu 3 jest coś białego ( ciecz ) i lekko docisnęłem i wyleciał płyn ? Czy to może z chłodniczki ??

Jeśli chłodniczka jest do d..y to może cały czas grzać ??

I jeszcze jedno - nie sprawdziłem czujnika z chłodnicy - może to on przekłamuje ....

Ale takie pytanie ? Czy jeśli mam temperaturę 110 wiatrak się załączy na całość czy przy większej temperaturze ? Dawno nigdzie daleko nie byłem i sam już nie wiem :(

W razie czego jak wymienić nagrzewnicę ?? lub sam zaworek ?
     assistance
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 08-07-2008, 20:42   

Gucio napisał/a:
Tak sobie dziś to oglądałem z bliska i widzę że koło punktu 3 jest coś białego ( ciecz ) i lekko docisnęłem i wyleciał płyn ? Czy to może z chłodniczki ??
sprawdz czy masz mokry dywanik od strony kierowcy, zaraz pod zaworem i w okolicy i czy plyn chlodniczy nie ubywa ci zbyt szybko

Gucio napisał/a:
Jeśli chłodniczka jest do d..y to może cały czas grzać ??
nie chlodniczka (nagrzewnica) a zawor moze byc do du.. . I tylko wtedy kiedy bedzie niedomkniety bedzie sie ciagle nagrzewac.

Gucio napisał/a:
I jeszcze jedno - nie sprawdziłem czujnika z chłodnicy - może to on przekłamuje ....
to nie ma nic do rzeczy. Przynajmniej nie do cieplego powietrza z nadmuchu

Gucio napisał/a:
Ale takie pytanie ? Czy jeśli mam temperaturę 110 wiatrak się załączy na całość czy przy większej temperaturze ? Dawno nigdzie daleko nie byłem i sam już nie wiem :(
czyzby wentylator zalaczal ci sie przy 110'c? Jesli tak to nie dobrze. Termostat powinien zalaczyc wentylator przy 95-100'c. W kazdych warunkach. Albo termometr przeklamuje, albo termostat masz do du..
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 09-07-2008, 07:38   

Gucio, zaworek jest na dwuch lub trzech śrubach (nie pamietam) a nagrzewnice możesz wyjąć bez rozkrecania całej deski do strony kierowcy, tylko trzeba zdjęć z dźwigni linke od otwierania maski i otworzyć bezpieczniki w dół. Jest troche kombinacji ale da rade. A reszte odpowiedzi napisał Ciechu78,
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 09-07-2008, 15:07   

w sumie nagrzewnice wyciągałem i zakładałem nową bez tych czynnosci:
tipacz napisał/a:
trzeba zdjęć z dźwigni linke od otwierania maski i otworzyć bezpieczniki w dół
było trochę ciasno (głównie przeszkadzała mi kolumna kierownicy), ale może faktycznie tak będzie łatwiej. A gdybyś miał zamiar spytać o ceny to zaworek oryginalny z ASO kosztował mnie około 60PLN a nagrzewnica (zamiennik ale nie narzekam) 65PLN. No i wymieniłem opaski na gumy (2szt za około 5zł)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Gucio 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 193
Skąd: Rybnik
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-08-2008, 15:55   

No wszystko jest Git , ale widzę że zawór nie trzyma i czasem coś skrapnie , chłodniczkę i tak wymienię. 8)

A jeszcze poza tym, widziałem że ta łapka co wciśnięta jest linka od regulacji ciepło - zimno trzyma się na takim bolcu w całym tym pudle pod deską ( na foto ) u mnie jest zerwana i trzyma się na śrubie - czy to też może coś robić ?? słyszę że zamyka się i otwiera , więc to pewnie zawór ?? :?
     assistance
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load