Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z ogrzewaniem
Autor Wiadomość
Gość

Wysłany: 15-01-2010, 00:17   Problem z ogrzewaniem

Witam!jestem nowym użytkownikeim ale czytm Wasze forum już od dawna!Mam pytanie co do ogrzewania!szukałem takiego tematu ale nie znalazłem jeszcze takiego.Chodzi o to że gdy stoje na postoju,silnik ma 90 stopni lub trochę wiecej to na powietrze leci letnie z kratek wentylacyjnych,a gdy jadę i silnik ma minimum 2000obrotów leci gorące powietrze!czy to jest normale zjawisko i szukam dziury w całym czy może jest rzeczywiście coś nie tak?!Bardzo proszę o odpowiedź.Z góry dziękuję:-)
  
 
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-01-2010, 00:26   

jesli nie wymieniales plyny i nie zapowietrzyles go to raczej nie powinno byc tego problemu.

a jesli wymianieales to mozliwe ze masz zapowietrzaona nagrzewnice wiec z doswiadczenia wiem ze odpala sie autko, jesli jest mozliwosc to przodem na wzniesienie i powinien sie zalaczyc wentylator chlodnicy 4 razy oczywiscie przy otworzonym ogrzewaniu.

sprobuj tego sposobu ktory ja zawsze stosowalem jak wymienialem plyn i plukalem uklad.
_________________
BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G


Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY

tel.0723-121-618
     assistance   Moneta
 
 
Gość

Wysłany: 15-01-2010, 00:40   

Odpowietrzałem już przynajmniej 3 razy bo kogo bym nie pytał to mówił że układ jest zapowietrzony!Dodam że mam nową nagrzewnicę,chłodnicę i wszystkie przewody jak również płyn chłodzący!do odpowietrzania urzywałem motylka który jest na chłodnicy z lewej strony bo na rurze za termostatem nie mam odpowietrznika!Ps.rozumiem że to co się u mnie dzieje nie jest normalnym zjawiskiem!jeżeli tak to proszę o objaśnienie jak powinien się zachowywa sprawny uklad ogrzewania.
  
 
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-01-2010, 00:45   

a stan plynu masz prawidlowy ??

moze glupie pytanie ale czasami zapomina sie o najprostrzych rzeczach
_________________
BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G


Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY

tel.0723-121-618
     assistance   Moneta
 
 
Gość

Wysłany: 15-01-2010, 00:52   

dawno nie sprawdzałem jakieś 500km ale jest ok bo by mi się przegrzewał silnik!mam prawie wszystkie wloty powietrza na chłodnice zasłonięte(zrobiłem to bo wolno sie silnik nagrzewa!od startu do 90stopni ok 6km
  
 
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-01-2010, 01:40   

moze to kwestia termostatu, czy moze sprawdzales jego stan i dzialanie ??
_________________
BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G


Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY

tel.0723-121-618
     assistance   Moneta
 
 
Gość

Wysłany: 15-01-2010, 01:49   

ani termostatu ani pompy wody nie ruszałem!też słyszałem że to może by termostat.to nie duży koszt więc to chyba wymienię!w sprawdzenie termostatu nie chcę sie bawic bo do końca nie wiem jak to się robi!chyba wkłada się do gorącej wody!?Jak zmienie term. to dam znac!a i jeszcze jedno,to jak powinno zachowywac sie ogrzewanie!bez różnicy czy obroty niskie czy wysokie?
  
 
Carol 



Wiek: 34
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 120
Skąd: Szczytno
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 15-01-2010, 07:40   

Ja też tak mam i nie wnikam to jest chyba normalne, że jak dasz mu gazu to pompa ma większe obroty i szybciej cieplejszy płyn idzie do nagrzewnicy. Jak jest tak do 0*C na dworze to na wolnych obrotach leci gorące a jak jest z -15 to już na wolnych leci letnie. No i jeszcze zależy na jakim zakresie na I będzie cieplejsze leciało niż na III. Kolego bym nie bawił się w zmianę termostatu tylko dodatkowy koszt a jeżeli auto jeździ na płynie całe życie to wątpię żeby coś się stało z termostatem. Mam tego żywy dowód we wrześniu kot mi wyleciał pod koła i przy 100km/h uderzyłem w niego zderzak mi rozwalił i przy okazji chłodnicę. Ładnie się wpasował we wlot powietrza. Chłodnicę po prostu zerwał i pękła. Ku mojemu zdziwieniu po tylu latach była czyściutka jak nowa, więc termostat podejrzewam też. Ładnie się otwiera i zamyka.
_________________
Fabbrica Italiana di Automobili Torino Tipo 1.4 i.e '93 motor: 160A1.046
     Moneta
 
 
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-01-2010, 11:23   

jeszcze przychodzi mi namysl że niektórzy mieli tak jak byl stosowany proszek do uszczelniania chlodnic, niektorym zamulalo nagrzewnice.

Jesli chodzi o termostat to najlepiej sprawdzic odpalajac autko i sprawdzac przy jakiej temperaturze zaczyna robic sie cipla rura idaca do chlodnicy,

ponadto mozna zaslonic wlot powietrza na chlodnice zostawiajac pasek szerokosci 4 cm.
i wtedy nie ma bata bedzie cieplutko w autko jak bys mial farelke.
_________________
BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G


Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY

tel.0723-121-618
     assistance   Moneta
 
 
Gość

Wysłany: 15-01-2010, 21:50   

dzisiaj odpowietrzyłem jeszcze raz układ i chyba było to!jak miał 90stopni dałem mu w gaz parę razy i zaczął wyrzuca płyn.gdy włączył sie wiatrak ustało i wszedłem do auta włączyłem dmuchawę na dwójkę.Leciało gorące powietrze(silnik miał 95stopni).a co do zasłonięcia wlotu do chłodnicy to mam zasłoniete wloty między światłami i połowę wlotów w zderzaku i wcale nie miałem "ciepło jak w farelce"!jutro będę jeździł troche po mieście to dokładnie sprawdzę czy jest jakiś efekt i dam znac :)
  
 
Dobermannn 



Wiek: 48
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 136
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-01-2010, 00:23   

nie rozumiem i nigdy nie rozumiałem przysłaniani chłodnicy. w końcu od tego jest termostat coby regulował temp. silnika. Nigdy nie przysłaniałem chłodnicy i nie zamierzam tego robić. Nawet w największe obecne mrozy silnik grzał się mi normalnie i nigdy nie wychładzał sę za nadto.
_________________
  
 
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-01-2010, 00:27   

jest wiele szkół.

i fatycznie powinno się mieć oslonę silnika bo obecnie mozesz jechac 100 km i termostat nie bedzie miał okazji sie otworzyć bo silnik bedzie caly czas schładzany powietrzem a co za tym idzie moze sie nie dogrzac
_________________
BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G


Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY

tel.0723-121-618
     assistance   Moneta
 
 
Gość

Wysłany: 16-01-2010, 01:24   

Ok,wiele osób nie przysłania chłodnicy!ale u mnie mimo przysłoniętych wlotów powietrza silnik podczas jazdy przy temperaturze otoczenia ok -5stopni ma niecałe 90stopni!gdybym nie zauważył różnicy to bym tego nie robił!

** Dodano: 16-01-2010, 18:26 **
No i po jeździe próbnej jestem załamany!ledwo co grzeje-na drugim biegu leci ledwo ciepłe powietrze.pod koniec dnia gdy wsiadłem do auta silnik miał ok 50stopni.po przejechaniu 12km dopiero zaczynało sie robić na tyle ciepło w samochodzie że mógłbym zdjąć kurtkę!dodam jeszcze że na dworzu jest -4-to jeszcze nie siarczysty mróz!chyba muszę rozebrać kranik i zobaczyć czy nie zakleiłem wlotu płynu chłodzącego do nagrzewnicy.Bo już nic innego mi nie przychodzi do głowy,chociaż sprawdzałem węże idące do i z nagrzewnicy są gorące. :sciana:

** Dodano: 18-01-2010, 09:34 **
zmarzłem jak pies ale na szczęście nie trudno się dostać do kranika nagrzewnicy.był szczelny i w 100% drożny!już poprostu nie mam pomysłu.Poczekam jak silikon przeschnie i go jeszcze odpowietrzę ale nie wiem czy wymieniać ten termostat skoro silnik się nie grzeje i ma normalną temperaturę :sciana:

** Dodano: 19-01-2010, 11:42 **
Po wymianie termostatu jest oki, porządnie grzeje.mogłem od razu to zrobić a nie kombinować i się denerwować!Dzięki za rady

** Dodano: 29-01-2010, 21:59 **
no to bomba.jak potrzyma 90stopni to traci ciepło.nagrzewnica bulgocze ale nie mogę jej odpowietrzyć!na dodatek po ostatnim sprawdzeniu kranika zaczyna kapać. :evil:

** Dodano: 30-01-2010, 18:05 **
dzisiaj już układ mam odpowietrzony, w nagrzewnicy jest tylko sekundę bulgotanie gdy mam wyższe obroty i szybko przełączam z zimnego na ciepłe.ale nie jest ok,na wolnych przy -1 na zewnątrz leci letnie powietrze!jak dam mu obroty min. 1,5tys to zaczyna lecieć gorące.Czy pompa może być na tyle sprawna żeby silnik się nie grzał,a nie było ogrzewania na wolnych obrotach?!proszę o odpowiedz :(
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load