Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Powitanie i na dobry początek o wału rorządu
Autor Wiadomość
Antenus 


Dołączył: 28 Lis 2005
Posty: 27
Skąd: Maków Podhalański
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-11-2005, 13:52   Powitanie i na dobry początek o wału rorządu

Witam. Serdecznie jako nowy na Forum, co prawda jakiś czas na starym Forum kilkanaście razy udało mi się mam nadzieję z sensem zabrać głos.
Poprzenio miałem Tipo 1,6 DOHC z gazem, na ten czas Tipo 1,4 na gaźniku.
Na liczniku już 185 tys. więc coś winno się dziać i tak też się stało.
Od pewnego czasu auto straciło zupełnie dynamikę, nie dosyć , że więcej pali niż poprzednio to jeszcze rozlegają się charaterystyczne stuki, poczytałem trochę na wcześniejszych postach, i obstawiam wałek rozrządu , regulawałem niedawno luzy zaworowe są w normie - co do wałka to nijak nie potrafię określić czy krzywski są zużyte czy też jeszcze nie są najgorsze - czy jest jakiś domowy sposób, ktoś pisał o jakimś żołtym pasku na krzywkach, czy może udałoby się zmierzyć wznios krzywek ( w opisie książkowym powinien wynosić 8,8 mm) czy jest jakieś dopuszczalne odstępstwo od normy. I najważniejsze jak wymienić wałek rozrządu (czy da się go wymienić bez zdejmowania głowicy) bardzo proszę o pomoc i krótki esej - jak w przypadku wymiany paska rozrządu - bardzo mi pomógł ( sam wymieniłem i okazało się że poprzedni właściciel zakładając pomylił się o jeden ząb (ratując się póżniej wyperzedzeniem zapłonu) i tak pojazd jeżdził z 30 tys km.
     Moneta
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-11-2005, 17:57   

Antenus napisał/a:
I najważniejsze jak wymienić wałek rozrządu (czy da się go wymienić bez zdejmowania głowicy) bardzo proszę o pomoc i krótki esej

Niestety eseju z mojej strony nie bedzie, ale wałek powinno się dać wymienić bez zdejmowania głowicy.
Z grubsza sprawa wygląda tak: zdejmujesz pasek rozrządu i odkręcasz kółko rozrządu, po drugiej stronie obudowy wałka odkręcasz pokrywę i leciutko wybijasz wałek od strony rozrządu, jak sie już "zluzuje" to wyciągniesz go ręcznie. Oczywiście sciągasz też pokrywę zaworów, bo przy wyciąganiu wałka musisz go przeciągnąć przez wszystkie otwory pod łozyska wałka w obudowie.
Wstawiasz nowy, ustawiasz fazy rozrządu, zakładasz pasek i gotowe.
Jak sobie poradziłeś z wymiana paska rozrządu, to z wymianą wałka nie powinieneś mieć problemu.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 28-11-2005, 18:04   

Antenus, lub sciagnij manuale z dzialu download, pomimo ze sa po angielsku, to na obrazkach co nie co zobaczysz.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Antenus 


Dołączył: 28 Lis 2005
Posty: 27
Skąd: Maków Podhalański
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-11-2005, 22:03   

Wielki dzięki, za szybki odzew.
Heynesa obejrzę. Ale co do postu ROMANO tak się zastanawiam, czy nie trzeba by zdjšć obudowy wałka rozrzšdu, zdemontować z głowicy, przecież sprężyny zaworów będš pchały popychacze do góry i demontaż wałka w podany sposób będzie mocno utrudniony, czy aby możliwy - zostaje jeszcze a rebus, montaż. Z doœwiadczenia regulacji luzów, zmiany płytek regulacyjnych wiem, że trzeba mocno się trudzić aby przełamać opór sprężyn - inna rzecz, że nie mam konkretnego sprzętu i czyniłem to podpiłowanym długim œrubokrętem.
Może jednak ktoœ już tym się parał, vide wymiana wałka.
     Moneta
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-11-2005, 22:32   

Antenus napisał/a:
Ale co do postu ROMANO tak się zastanawiam, czy nie trzeba by zdjšć obudowy wałka rozrzšdu, zdemontować z głowicy, przecież sprężyny zaworów będš pchały popychacze do góry i demontaż wałka w podany sposób będzie mocno utrudniony

W sumie masz rację, niepomyślałem o tym.
Zdjęcie obudowy wałka z głowicy powinno rozwiązać ten problem.
Antenus napisał/a:
Może jednak kto� już tym się parał, vide wymiana wałka.

Ja to robiłem, ale nie w warunkach bojowych tzn. miałem wałek z obudową luzem i go wyciągałem i z tym nie ma problemu.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load