|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Powitanie i na dobry początek o wału rorządu |
Autor |
Wiadomość |
Antenus
Dołączył: 28 Lis 2005 Posty: 27 Skąd: Maków Podhalański
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-11-2005, 13:52 Powitanie i na dobry początek o wału rorządu
|
|
|
Witam. Serdecznie jako nowy na Forum, co prawda jakiś czas na starym Forum kilkanaście razy udało mi się mam nadzieję z sensem zabrać głos.
Poprzenio miałem Tipo 1,6 DOHC z gazem, na ten czas Tipo 1,4 na gaźniku.
Na liczniku już 185 tys. więc coś winno się dziać i tak też się stało.
Od pewnego czasu auto straciło zupełnie dynamikę, nie dosyć , że więcej pali niż poprzednio to jeszcze rozlegają się charaterystyczne stuki, poczytałem trochę na wcześniejszych postach, i obstawiam wałek rozrządu , regulawałem niedawno luzy zaworowe są w normie - co do wałka to nijak nie potrafię określić czy krzywski są zużyte czy też jeszcze nie są najgorsze - czy jest jakiś domowy sposób, ktoś pisał o jakimś żołtym pasku na krzywkach, czy może udałoby się zmierzyć wznios krzywek ( w opisie książkowym powinien wynosić 8,8 mm) czy jest jakieś dopuszczalne odstępstwo od normy. I najważniejsze jak wymienić wałek rozrządu (czy da się go wymienić bez zdejmowania głowicy) bardzo proszę o pomoc i krótki esej - jak w przypadku wymiany paska rozrządu - bardzo mi pomógł ( sam wymieniłem i okazało się że poprzedni właściciel zakładając pomylił się o jeden ząb (ratując się póżniej wyperzedzeniem zapłonu) i tak pojazd jeżdził z 30 tys km. |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-11-2005, 17:57
|
|
|
Antenus napisał/a: | I najważniejsze jak wymienić wałek rozrządu (czy da się go wymienić bez zdejmowania głowicy) bardzo proszę o pomoc i krótki esej |
Niestety eseju z mojej strony nie bedzie, ale wałek powinno się dać wymienić bez zdejmowania głowicy.
Z grubsza sprawa wygląda tak: zdejmujesz pasek rozrządu i odkręcasz kółko rozrządu, po drugiej stronie obudowy wałka odkręcasz pokrywę i leciutko wybijasz wałek od strony rozrządu, jak sie już "zluzuje" to wyciągniesz go ręcznie. Oczywiście sciągasz też pokrywę zaworów, bo przy wyciąganiu wałka musisz go przeciągnąć przez wszystkie otwory pod łozyska wałka w obudowie.
Wstawiasz nowy, ustawiasz fazy rozrządu, zakładasz pasek i gotowe.
Jak sobie poradziłeś z wymiana paska rozrządu, to z wymianą wałka nie powinieneś mieć problemu. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 28-11-2005, 18:04
|
|
|
Antenus, lub sciagnij manuale z dzialu download, pomimo ze sa po angielsku, to na obrazkach co nie co zobaczysz. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Antenus
Dołączył: 28 Lis 2005 Posty: 27 Skąd: Maków Podhalański
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-11-2005, 22:03
|
|
|
Wielki dzięki, za szybki odzew.
Heynesa obejrzę. Ale co do postu ROMANO tak się zastanawiam, czy nie trzeba by zdjšć obudowy wałka rozrzšdu, zdemontować z głowicy, przecież sprężyny zaworów będš pchały popychacze do góry i demontaż wałka w podany sposób będzie mocno utrudniony, czy aby możliwy - zostaje jeszcze a rebus, montaż. Z dowiadczenia regulacji luzów, zmiany płytek regulacyjnych wiem, że trzeba mocno się trudzić aby przełamać opór sprężyn - inna rzecz, że nie mam konkretnego sprzętu i czyniłem to podpiłowanym długim rubokrętem.
Może jednak kto już tym się parał, vide wymiana wałka. |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-11-2005, 22:32
|
|
|
Antenus napisał/a: | Ale co do postu ROMANO tak się zastanawiam, czy nie trzeba by zdjšć obudowy wałka rozrzšdu, zdemontować z głowicy, przecież sprężyny zaworów będš pchały popychacze do góry i demontaż wałka w podany sposób będzie mocno utrudniony |
W sumie masz rację, niepomyślałem o tym.
Zdjęcie obudowy wałka z głowicy powinno rozwiązać ten problem.
Antenus napisał/a: | Może jednak kto� już tym się parał, vide wymiana wałka. |
Ja to robiłem, ale nie w warunkach bojowych tzn. miałem wałek z obudową luzem i go wyciągałem i z tym nie ma problemu. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|