|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[PILNE]!!! Pomocy :( |
Autor |
Wiadomość |
LoKo
Wiek: 36 Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 104 Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 12-01-2008, 17:28 [PILNE]!!! Pomocy :(
|
|
|
No wiec tak mam silnik 1.8 i.e ,ale jeszcze go nie slyszalem Autko kreci ,ale nie odpala. Nie ma iskry.Na poczatku myslelismy ,ze to immobilaiser ,ale okazało się ,że jest on częściowo wycięty. Patrzcie na zdjecia.
1 zdjęcie to jest ten immobilaiser
2 zdjęcie to jest druga kostka.Jedna wchodzi w drugą i w tej drugiej kilka kabli jest wycietych.
1. oznaczyłem kable ,które wchodzą do kostki
2. oznaczylem kable ,które są wycięte.
3. oznaczyłem kable ,które idą dalej jeden do + ,a drugi do -
3 zdjęcie to właśnie ten +
4. to ten minus ,ale z minusa idzie kolejny kable do kostki w liczniku
5 zdjęcie to właśnie ten kabelek ,który idzie do kostki licznika ( mam licznik elektroniczny )
Pomóżcie co to może być? Auto mialo wypadke ponoć wiązka od moduly zapłonowego byla przerwana i została połączona na nowo ( ja tam nigdzie nie widzialem zeby była przerwana ) Czy to ten immobilaiser czy to wina modulu czy jakas inna przyczyna ,ze nie ma iskry
błagam to bardzo pilne |
_________________ SPRZEDAM CZĘŚCI DO TEMPRY 1.8i.e ORAZ DO TIPO 1.8 GT |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-01-2008, 21:38
|
|
|
znajdz kabel od obrotomierza i go odepnij - często robi się prowizoryczne zabezpieczenie poprzez zwarcie gho do masy - rozrusznik bedzie krecil ale nie bedzie iskry |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
LoKo
Wiek: 36 Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 104 Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 12-01-2008, 23:28
|
|
|
Ale wtedy nie bedzie mi działał obrotomierze? Tam na 5 zdjeciu pokazalem kabel ,który wychodzi z kostki od licznik( ktorejś tam kostki ) i byl do masy podlaczony ,ale go odciąłem. |
_________________ SPRZEDAM CZĘŚCI DO TEMPRY 1.8i.e ORAZ DO TIPO 1.8 GT |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-01-2008, 09:39
|
|
|
jeżeli ktoś podłączył sygnał obrotomierza do masy to w ogóle auta nie odpalisz (iskra wybiera najkrótszą drogę), więc obrotomierz też przypuszczalnie by nie działał.
ciężko po kablach poznać co jest co, może weź chociaż żarówkę, a najlepiej multimetr i posprawdzaj dokąd dochodzi prąd (cewka moduł itd.) może uda się to ominąć podłączając gdzieś napięcie bezpośrednio |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
LoKo
Wiek: 36 Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 104 Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 13-01-2008, 13:19
|
|
|
Hm.. czyli mam szukac tego kabla od obrotka wewnatrz auta czy w silniku.Bo obrotek sygnal zwykle bierze z altka? Sprobuje poszukac miltimetrem poszukam,ale najgorsze jest to ,ze moj ojciec jest elektrykiem ,ale wyjechal.A ja sie niestety slabo znam. No nic bede probowal.
Tylko zastanawia mnie to ,ze auto jakos wczesniej jezdzilo. Moze rzeczywiscie prąd nie dochodzi do modulu i cewki i stad nie ma iskry? |
_________________ SPRZEDAM CZĘŚCI DO TEMPRY 1.8i.e ORAZ DO TIPO 1.8 GT |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-01-2008, 16:25
|
|
|
najczęściej sygnał do obrotomierza idzie z alternatora w dieslach
i z modułu zapłonu (ewentualnie z cewki, lub z kopułki) w benzyniakach, niestety nie wiem gdzie tempra ma podpięty obrotomierz.
pobadaj dokładnie układa zapłonowy, po włączeniu stacyjki na cewce powinno być napięcie, możesz też włożyć jedną świecę do kabla WN który wychodzi z cewki i zakręcić rozrusznikiem powinna być iskra |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
LoKo
Wiek: 36 Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 104 Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 13-01-2008, 17:02
|
|
|
Ok sprobuje wsadzic do kabla WN ,a jesli tam nie bedzie iskry to oznaczałoby moduł? |
_________________ SPRZEDAM CZĘŚCI DO TEMPRY 1.8i.e ORAZ DO TIPO 1.8 GT |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-01-2008, 18:12
|
|
|
jeśli tam nie będzie iskry to wykluczysz uszkodzenie rozdzielacza zapłonu |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
szymon18a
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 25 Sie 2007 Posty: 98 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 13-01-2008, 18:48
|
|
|
A kolega to jaki tam ma silnik?u mnie w 835c2.000 nie ma rozdzielacza.Tylko są 2 cewki a zapłonem steruje chyba czujnik halla.Sprawdź go i sprawdź CPW.Może się przy tym wypadku uszkodził. P.s tylko nie sprawdzaj multimetrem napięcia na cewce. |
|
|
|
|
LoKo
Wiek: 36 Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 104 Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 13-01-2008, 21:04
|
|
|
szymon 1.8 i.e .Jestem zielony w tym temacie i nie bardzo wiem co to CPW |
_________________ SPRZEDAM CZĘŚCI DO TEMPRY 1.8i.e ORAZ DO TIPO 1.8 GT |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 13-01-2008, 22:40
|
|
|
CPW jest zaraz obok koła pasowego wału korbowego (tam gdzie są paski) jego wtyczka wychodzi obok początku listwy wtryskiwaczy czyli w pobliżu zbiornika wyrównawczego i kolektora dolotowego. Ten czujnik można sprawdzić chałupniczo na rezystancję ale tylko w przybliżeniu bo do pełnego sprawdzenia jest potrzebny oscyloskop. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-01-2008, 23:37
|
|
|
LoKo, mimo wszystko polcam użyj szukajki; szukaj i wpisz CPW ewentualnie też jak drugą listę wynikow wpisz czujnik wału / czujnik położenia wału i poświęć troszkę na poczytanie; znajdziesz duuużo tematów które powinny Ci do bólu wyjaśnić co to jest / do czego / jak działa i gdzie go znaleźć... naprawdę; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|