Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
komputer
Autor Wiadomość
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-03-2007, 10:43   komputer

Znowu mam nurtujące mnie pytanie..

Co by się stało jakbym podpiął komputer sterujący od silniki 2.0 16v do silnika 2.0 8v?
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 02-03-2007, 14:24   Re: komputer

Raku napisał/a:
Znowu mam nurtujące mnie pytanie..

Co by się stało jakbym podpiął komputer sterujący od silniki 2.0 16v do silnika 2.0 8v?



hmmmm, cale zlacze do kompa i komputer jest ten sam, oba silniki uzywaja takich samych czujnikow, cala roznica to inne mapy wgrane do komputera w 16sto zaworowce, nie wiem dokladnie co by wyszlo z takiego polaczenia, jak by sie zachowywal silnik bo 16V ma inne walki rozrzadu, bardziej ostre i po dnie ten soft jest wiec 8V na zwyklych walkach trudno ocenic jakby sie zachowywalo, moze by troche wiecej mocy zyskal ale bardziej sie sklaniam ku problemom z zalewaniem silnika i napelnianiem odpowiednim komor spalania.....
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-03-2007, 15:19   

Po przemyśleniu doszedłem doszedłem do wniosku że to głupi pomysł ;D :lol:

Nic tylko poszukać głowice 16v i ją razem z kompem założyć ;)

Czy wtryski w obu silnikach są różnej wydajności?
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 02-03-2007, 18:37   

Raku napisał/a:
Po przemyśleniu doszedłem doszedłem do wniosku że to głupi pomysł ;D :lol:

Nic tylko poszukać głowice 16v i ją razem z kompem założyć ;)

Czy wtryski w obu silnikach są różnej wydajności?


2.0 8V ma inne tloki niz 16V i trzeba by bylo zapewne z nich podpilowac "gniazda" tak zeby sie nie spotkaly z zaworami, dol silnika i uszczleka glowicy wiec i wszystkie kanaly wodne i olejowe sa tak samo rozmieszczone i z tym by nie bylo problemu, ale nie wiem czy po zalozeniu glowicy 16V bedzie odpowiednie sprezanie z racji innych tlokow, trzeba by bylo przelicyc objetosc komor spalania w obu silnikach i przemyslec sprawe. Co do wtryskow, to na 99% w 16V sa wydajniejsze bo kiedys sprawdzalem to w eper'ze i byly inne numery wtryskow dla silnika 8V niz 16V, nie ma zbytniego problemu aby odpalic silnik z nowa glowica na wtryskach od 8V ale trzeba pamietac ze przy pilowaniu na maksa w gornej czesci obrotow moze sie juz robic uboga mieszanka i poplynac moga tloki i gniazda zaworowe wraz z zaworami, na dluzsza mete jesli bys chcial jezdzic tym autem to trzeba by bylo szukac wtryskow.

Jak tak bardzo chcesz 16V to szczerze radze kup goly silnik bez osprzetu 2.0 16V, koszty przerobki 2.0 8V na 16V mniejjsze nie beda, musisz pamietac ze w 16V za jej osiagi odpowiada tez w sporym stopniu uklad wydechowy, zwlaszcza rurowy kolektor wydechowy, tu musze przyznac ze sie wlosi postarali i zrobili to ja nalezy.

Od siebie powiem ci tyle ze do codziennej jazdy po miscie 8V jest przyjemniejsze, troche lepsza kultura pracy, duzo lepszy dol obrotow, fajny elastyczny silnik, szesnastozaworowka zyje dopiero powyzej 3500-4000 obr/min, wtedy zaczyna sie jazda ale i wir w zbiorniku, z obydwoma silnikami mam stycznosc na codzien wiec nie sa to wyssane z palca wnioski ;][/stream]
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load