|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
komputer |
Autor |
Wiadomość |
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 02-03-2007, 14:24 Re: komputer
|
|
|
Raku napisał/a: | Znowu mam nurtujące mnie pytanie..
Co by się stało jakbym podpiął komputer sterujący od silniki 2.0 16v do silnika 2.0 8v? |
hmmmm, cale zlacze do kompa i komputer jest ten sam, oba silniki uzywaja takich samych czujnikow, cala roznica to inne mapy wgrane do komputera w 16sto zaworowce, nie wiem dokladnie co by wyszlo z takiego polaczenia, jak by sie zachowywal silnik bo 16V ma inne walki rozrzadu, bardziej ostre i po dnie ten soft jest wiec 8V na zwyklych walkach trudno ocenic jakby sie zachowywalo, moze by troche wiecej mocy zyskal ale bardziej sie sklaniam ku problemom z zalewaniem silnika i napelnianiem odpowiednim komor spalania..... |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 02-03-2007, 18:37
|
|
|
Raku napisał/a: | Po przemyśleniu doszedłem doszedłem do wniosku że to głupi pomysł
Nic tylko poszukać głowice 16v i ją razem z kompem założyć
Czy wtryski w obu silnikach są różnej wydajności? |
2.0 8V ma inne tloki niz 16V i trzeba by bylo zapewne z nich podpilowac "gniazda" tak zeby sie nie spotkaly z zaworami, dol silnika i uszczleka glowicy wiec i wszystkie kanaly wodne i olejowe sa tak samo rozmieszczone i z tym by nie bylo problemu, ale nie wiem czy po zalozeniu glowicy 16V bedzie odpowiednie sprezanie z racji innych tlokow, trzeba by bylo przelicyc objetosc komor spalania w obu silnikach i przemyslec sprawe. Co do wtryskow, to na 99% w 16V sa wydajniejsze bo kiedys sprawdzalem to w eper'ze i byly inne numery wtryskow dla silnika 8V niz 16V, nie ma zbytniego problemu aby odpalic silnik z nowa glowica na wtryskach od 8V ale trzeba pamietac ze przy pilowaniu na maksa w gornej czesci obrotow moze sie juz robic uboga mieszanka i poplynac moga tloki i gniazda zaworowe wraz z zaworami, na dluzsza mete jesli bys chcial jezdzic tym autem to trzeba by bylo szukac wtryskow.
Jak tak bardzo chcesz 16V to szczerze radze kup goly silnik bez osprzetu 2.0 16V, koszty przerobki 2.0 8V na 16V mniejjsze nie beda, musisz pamietac ze w 16V za jej osiagi odpowiada tez w sporym stopniu uklad wydechowy, zwlaszcza rurowy kolektor wydechowy, tu musze przyznac ze sie wlosi postarali i zrobili to ja nalezy.
Od siebie powiem ci tyle ze do codziennej jazdy po miscie 8V jest przyjemniejsze, troche lepsza kultura pracy, duzo lepszy dol obrotow, fajny elastyczny silnik, szesnastozaworowka zyje dopiero powyzej 3500-4000 obr/min, wtedy zaczyna sie jazda ale i wir w zbiorniku, z obydwoma silnikami mam stycznosc na codzien wiec nie sa to wyssane z palca wnioski ;][/stream] |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|