Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Tulejka gumowo-metalowa
Autor Wiadomość
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 26-10-2009, 16:13   Tulejka gumowo-metalowa

Witam, po ostatnim przeglądzie i wizycie u mechanika dostałem zółtą kartke a na niej:
"Prawa strona: tulejka gumowo-metalowa dolny walach przód i to samo w drążku reakcyjnym".
Byłem w sklepie z częściami i pytałem się o tą tulejke - owszem była jednak na dwa rozmiary, jaki rozmiar moze być w tipo 1,4 gaźnik (rocznik 1994)?

Nie wiam co miał na mysli "to samo w drążku reakcyjnym", sprzedawca powiedział że na drążku nie ma żadnych tulejek gumowo-metalowych. W miejscu w którym mieszkam jest pełno tych spowalniaczy i gdy przejeżdżam tylko prawym kołem słychać taki "chlapanie" a w lewym nic takiego nie ma. Pozatym gdy jade jakąś polną uliczką w samochodzi robi się głośno od stuków.

Gdy byłem na wymianie opon na zimowe zkożystałem z okazji zdietego koła i porobiłem kilka zdięć. Z tego co zobaczyłem są tam dwie tulejki (o ile o te chodzi):

  
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 26-10-2009, 17:09   

Larry075, bo w wahaczach były stosowane dwa rozmiary swożnia 15 i 17 (nie jestem powien o rozmiar) ale 1,4 z 94r ma ten wiekszy. Jak chodzi o drążek reakcyjny to zapewne chodzi o drążek stabilizatora.

tu masz komplet dla Ciebie http://allegro.pl/item778...tempra_pg2.html
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 26-10-2009, 18:42   

Jest taka "tulejka" gumowo-metalowa na drążku stabilizatora. To ten element pomiędzy mocowaniem (nr 10). Jeśli byłbyś zainteresowany to mam komplet (dwie sztuki) nówki na sprzedaż ;)

_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 26-10-2009, 22:01   

No to teraz juz wiem jak to wszystko pracuje. Co do rozmiarów to nie był bym tego taki pewien bo w tym samochodzie wszystko jest nietypowe i zawsze był problem z dostaniem części na rocznik. Postaram se szybko znaleść jakiś kanał i zobaczyc co tam wymaga wymiany, sama ta tulejka gumowo metalowa wahacza to wydatek 26zł więc to grosze.

ciechu_ ile byś chciał za dwa te elementy do drążka?
Od nowości jeszcze nic nie było w nim ruszane i boje sie że będzie się sypał :|
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 27-10-2009, 11:33   

Larry075 napisał/a:
ciechu_ ile byś chciał za dwa te elementy do drążka?



Tulejki mam o średnicy 23mm
20zł + przesyłka (5zł priorytet). Czyli w sumie i tak o połowę taniej niż w sklepie.

Jeśli chcesz mogę wystawić na Allegro ;)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
  
     assistance   Moneta
 
 
wiki1982 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 853
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 27-10-2009, 14:22   

Larry075, rozumiem że chodzi o tą tylna tulejkę wahacza.Faktycznie są dwa rozmiary.Jeżeli masz wahacz ze sworzniem 15mm to masz tulejkę na 20mm,jeżeli sworzeń 17mm to masz tulejkę na 21mm i tyle.Rocznikowo też to było podzielone na 20mm do 1991r a 21mm od 1991r w górę.U ciebie powinna być tulejka na 21mm jeżeli nie była wymieniana zwrotnica.
Tulejki na drążek stabilizatora były 3 rozmiary 20,22 i 23mm.Jaką masz niestety trzeba się schylić i zmierzyć średnicew drążka suwmiarką.
_________________
Zapraszam do mojego nowego miejsca pracy:
Sklep motoryzacyjny EURO-FIAT
ul.Przędzalniana 20 tel 42 674-61-80 ; 42 676-31-24 ; 794 077 776 lub
ul.Snycerska 3 tel 42 654-57-92 ; 664 045 57
LUB DO MNIE 692-42-42-60
     assistance   Moneta
 
 
jacek0772 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 52
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 82
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-11-2009, 19:27   

Panowie mam pytanie co do łącznika stabilizatora. Jakiej firmy łącznik wybrać bo te co miałem ostatnio nie wytrzymał nawet roku i się rozleciał dosłownie objemka pękła przy spawie i się odgięła.Badziewie.
Z góry dziękuję i sorki że się tu podpiąłem.
Dzisiaj wymieniłem.
Te stare wyglądają tak:
_________________
Trening czyni mistrza
     Moneta
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-02-2010, 21:12   

Jacek a do wymiany tych łączników to co trzeba rozebrać ? chyba trzeba stabilizator uwolnić z obu stron nie ?
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-02-2010, 21:19   

Mosior, wystarczy odkręcić sam łącznik ze stabilizatora i z wahacza. Dobrze jest mieć drugi lewarek do unoszenia samego wahacza bo przy montażu nowego ciężko to skręcić. Niektórzy składają to na postawionym aucie na kołach i podobno też tak się da ale osobiście tego nie próbowałem.
  
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-02-2010, 23:57   

z wahacza to jasne bo tam jest śruba ale ze stabilizatora to jak ? przecież na drugim końcu jest oczko które trzeba jakoś na stabilizator nawlec ;)
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 15-03-2010, 22:25   

do stabilizatora jest łącznik też przykrecony!Najlepiej robić tak jak młody pisał!!!Zkrecać na postawionym autku,zawsze tak składałem i bez problemu!!Albo bez dzwigania wacha podnosnikiem,pod wachacz podłożyć koło,opuścić na felge(blaszana) i wtedy skrecic!!
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load