Tulejka gumowo-metalowa |
Autor |
Wiadomość |
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 26-10-2009, 16:13 Tulejka gumowo-metalowa
|
|
|
Witam, po ostatnim przeglądzie i wizycie u mechanika dostałem zółtą kartke a na niej:
"Prawa strona: tulejka gumowo-metalowa dolny walach przód i to samo w drążku reakcyjnym".
Byłem w sklepie z częściami i pytałem się o tą tulejke - owszem była jednak na dwa rozmiary, jaki rozmiar moze być w tipo 1,4 gaźnik (rocznik 1994)?
Nie wiam co miał na mysli "to samo w drążku reakcyjnym", sprzedawca powiedział że na drążku nie ma żadnych tulejek gumowo-metalowych. W miejscu w którym mieszkam jest pełno tych spowalniaczy i gdy przejeżdżam tylko prawym kołem słychać taki "chlapanie" a w lewym nic takiego nie ma. Pozatym gdy jade jakąś polną uliczką w samochodzi robi się głośno od stuków.
Gdy byłem na wymianie opon na zimowe zkożystałem z okazji zdietego koła i porobiłem kilka zdięć. Z tego co zobaczyłem są tam dwie tulejki (o ile o te chodzi):
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 26-10-2009, 17:09
|
|
|
Larry075, bo w wahaczach były stosowane dwa rozmiary swożnia 15 i 17 (nie jestem powien o rozmiar) ale 1,4 z 94r ma ten wiekszy. Jak chodzi o drążek reakcyjny to zapewne chodzi o drążek stabilizatora.
tu masz komplet dla Ciebie http://allegro.pl/item778...tempra_pg2.html |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 26-10-2009, 18:42
|
|
|
Jest taka "tulejka" gumowo-metalowa na drążku stabilizatora. To ten element pomiędzy mocowaniem (nr 10). Jeśli byłbyś zainteresowany to mam komplet (dwie sztuki) nówki na sprzedaż
|
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 26-10-2009, 22:01
|
|
|
No to teraz juz wiem jak to wszystko pracuje. Co do rozmiarów to nie był bym tego taki pewien bo w tym samochodzie wszystko jest nietypowe i zawsze był problem z dostaniem części na rocznik. Postaram se szybko znaleść jakiś kanał i zobaczyc co tam wymaga wymiany, sama ta tulejka gumowo metalowa wahacza to wydatek 26zł więc to grosze.
ciechu_ ile byś chciał za dwa te elementy do drążka?
Od nowości jeszcze nic nie było w nim ruszane i boje sie że będzie się sypał |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 27-10-2009, 11:33
|
|
|
Larry075 napisał/a: | ciechu_ ile byś chciał za dwa te elementy do drążka? |
Tulejki mam o średnicy 23mm
20zł + przesyłka (5zł priorytet). Czyli w sumie i tak o połowę taniej niż w sklepie.
Jeśli chcesz mogę wystawić na Allegro |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
|
wiki1982
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 853 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 27-10-2009, 14:22
|
|
|
Larry075, rozumiem że chodzi o tą tylna tulejkę wahacza.Faktycznie są dwa rozmiary.Jeżeli masz wahacz ze sworzniem 15mm to masz tulejkę na 20mm,jeżeli sworzeń 17mm to masz tulejkę na 21mm i tyle.Rocznikowo też to było podzielone na 20mm do 1991r a 21mm od 1991r w górę.U ciebie powinna być tulejka na 21mm jeżeli nie była wymieniana zwrotnica.
Tulejki na drążek stabilizatora były 3 rozmiary 20,22 i 23mm.Jaką masz niestety trzeba się schylić i zmierzyć średnicew drążka suwmiarką. |
_________________ Zapraszam do mojego nowego miejsca pracy:
Sklep motoryzacyjny EURO-FIAT
ul.Przędzalniana 20 tel 42 674-61-80 ; 42 676-31-24 ; 794 077 776 lub
ul.Snycerska 3 tel 42 654-57-92 ; 664 045 57
LUB DO MNIE 692-42-42-60 |
|
|
|
|
jacek0772
Pomógł: 1 raz Wiek: 52 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 82 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-11-2009, 19:27
|
|
|
Panowie mam pytanie co do łącznika stabilizatora. Jakiej firmy łącznik wybrać bo te co miałem ostatnio nie wytrzymał nawet roku i się rozleciał dosłownie objemka pękła przy spawie i się odgięła.Badziewie.
Z góry dziękuję i sorki że się tu podpiąłem.
Dzisiaj wymieniłem.
Te stare wyglądają tak:
|
_________________ Trening czyni mistrza |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-02-2010, 21:12
|
|
|
Jacek a do wymiany tych łączników to co trzeba rozebrać ? chyba trzeba stabilizator uwolnić z obu stron nie ? |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-02-2010, 21:19
|
|
|
Mosior, wystarczy odkręcić sam łącznik ze stabilizatora i z wahacza. Dobrze jest mieć drugi lewarek do unoszenia samego wahacza bo przy montażu nowego ciężko to skręcić. Niektórzy składają to na postawionym aucie na kołach i podobno też tak się da ale osobiście tego nie próbowałem. |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-02-2010, 23:57
|
|
|
z wahacza to jasne bo tam jest śruba ale ze stabilizatora to jak ? przecież na drugim końcu jest oczko które trzeba jakoś na stabilizator nawlec |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 15-03-2010, 22:25
|
|
|
do stabilizatora jest łącznik też przykrecony!Najlepiej robić tak jak młody pisał!!!Zkrecać na postawionym autku,zawsze tak składałem i bez problemu!!Albo bez dzwigania wacha podnosnikiem,pod wachacz podłożyć koło,opuścić na felge(blaszana) i wtedy skrecic!! |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|