Krzywe koło i skrzypienie z przodu |
Autor |
Wiadomość |
kapec86
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Wrz 2009 Posty: 17 Skąd: szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 16-10-2009, 13:59 Krzywe koło i skrzypienie z przodu
|
|
|
Witam
Niedawno kupiłem sobie Tipo 1.6. Samochód jest dość wiekowy bo ma już z 15 lat.
Mam następujące problemy:
1. Tylnie prawe koło kładzie mi się do środka coś na taki kształt \. Czytałem na innych wątkach, że to problem z wachaczem. Ile kosztuje wymiana takiego wachacza? Opłaca się kupić używany czy lepiej nowy? Czy potrzeba będzie wymiana całego wachacza czy wystarczy tylko kupić zestaw naprawczy? Czy dałbym radę wymienić to samodzielnie przy odrobinie mojej chęci (to dopiero mój początek przygody z samochodem) czy lepiej podjechać do mechanika?
2. Drugim moim problemem jest skrzypienie w przednim lewym kole. Jak jadę po dziurach to skrzypienie się nasila i nawet jak potem wyjadę na asfalt to dalej słychać skrzypienie na nawet najmniejszych dołkach. Gdy jadę tylko po równym asfalcie szkrzypienie jest znikome. Co to może być za przyczyna takiego skrzypienia i ile może kosztować wymiana?
Mam jeszcze parę pytań, może niekoniecznie powinieniem je umieszczać w tym dziale ale skoro już opisuje swoje problemy tutaj to je także tu zamieszczę. Otóż:
1. Przy ostrym skręcaniu, najczęściej przy wyjeżdzaniu z prakingu czuć skrzypienie.
2. Jak stoję dłużej w korku to mi się nagrzewa silnik do temparatury 100 stopni ale jak jade na trasie to utrzymuje się przy temperatzurze 90 stopni. Jaka może być przczyna takiego nagrzewania. Raz mi się zdażyło, że nawet leciał mi lekki dymek spod maski jak padał deszcz. Wiatrak działa bo jak się zatrzymuje to go słyszę.
To by było na tyle moich problemów.
Proszę o pomoc. |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 16-10-2009, 14:08
|
|
|
kapec86 napisał/a: | 1. Tylnie prawe koło kładzie mi się do środka coś na taki kształt \. Czytałem na innych wątkach, że to problem z wachaczem. Ile kosztuje wymiana takiego wachacza? Opłaca się kupić używany czy lepiej nowy? Czy potrzeba będzie wymiana całego wachacza czy wystarczy tylko kupić zestaw naprawczy? Czy dałbym radę wymienić to samodzielnie przy odrobinie mojej chęci (to dopiero mój początek przygody z samochodem) czy lepiej podjechać do mechanika? |
Koszt zestawu regeneracyjnego na wahacz to około 80 zł + ok. 130 robocizna. Czasami już zestaw nic nie pomoże i trzeba kupić nowy wahacz. Nie kupuj używek. Raczej nie porywaj się z motyką na słońce i nie próbuj wymieniać sam bo jak piszesz to dopiero początek przygody z samochodem a wymiana jest trudna.
kapec86 napisał/a: | w korku to mi się nagrzewa silnik do temparatury 100 stopni |
kapec86 napisał/a: | Wiatrak działa bo jak się zatrzymuje to go słyszę.
|
może za słabo działa:p Albo termostat do wymiany. Sprawdź też płyn chłodniczy i odpowietrz układ - wszystko znajdziesz na forum.
** Dodano: 16-10-2009, 15:13 **
http://forum.tempra.org/t...achaczy&start=0 ad wachaczy
** Dodano: 16-10-2009, 15:15 **
http://forum.tempra.org/t...ad+ch%B3odzenia ad odpowietrzania |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
kapec86
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Wrz 2009 Posty: 17 Skąd: szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 16-10-2009, 14:35
|
|
|
Jeszcze jednego zapomniałem napisać. Czy problem ze skrzywionym kolem może być przyczyną ściagania podczas jazdy? W mieście nie czuję, że sciąga ale jak jadę na trasie to da się to odczuć. I jeszcze proszę o pomoć przy inncyh problemach i dziękuję już za odpowiedzi na część pytań |
|
|
|
|
engine16
Wiek: 42 Dołączył: 20 Cze 2008 Posty: 114 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-10-2009, 12:31
|
|
|
kapec86 napisał/a: | Czy problem ze skrzywionym kolem może być przyczyną ściagania podczas jazdy? |
moze |
_________________ "DOBRE KOŁO I GLEBA,WIĘCEJ NIC NIE TRZEBA"
sprzedam swoja beemke 1.8 + LPG sedan '92
MOJA BEEMKA |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-11-2009, 11:17
|
|
|
Podłączam się co do pytania o skrzypienie. Może ktoś pomóc?
Jeśli chodzi o ściągnie: Jasne, że tak. Głównie ew. skrzywienia kół są przyczyną ściągania na boki. Czeka Cię wymiana bądź regeneracja wahacza. Sprawdź powód tego, zdejmij koło i popatrz. Operacja do przejścia nawet samodzielnie przy odrobinie sprytu i czasu wolnego. Potem niestety jeszcze dochodzi ustawienie zbieżności |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 22-11-2009, 14:29
|
|
|
1. tak jak pisał kolega zestaw regeneracyjny ok 80 i wymiana 120 czyli szykuj 200zł. o używanym wahaczu zapomnij ( wogóle zapomnij o kupowaniu używanych elementów zawieszenia ). sam na pewno tego nie zrobisz, wybicie starego łożyska z wahacza przeważnie wymaga użycia prasy hydraulicznej i sporego pojęcia o tym co się robi.
2. proponuje podjechać na stację diagnostyczną i sprawdzić sprawność amortyzatorów i stan sprężyn
3. jeśli auta nie dawno kupiłeś to nie wiesz co jest wlane do chłodnicy. proponuje wymianę płynu chłodniczego, przepłukanie chłodnicy, odpowietrzenie, a jeśli to wszystko nie pomoże wymiana termostatu.
pkt 3. zrobisz sam . kup nowy płyn, wodę destylowaną , preparat do płukania chłodnicy i jazda. opcjonalna wskazówki co jak i jakim kluczem znajdziesz w książce lub na forum |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-11-2009, 22:22
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | sam na pewno tego nie zrobisz, wybicie starego łożyska z wahacza przeważnie wymaga użycia prasy hydraulicznej i sporego pojęcia o tym co się robi. |
Przesadzasz kolego ,3/4 użytkowników tego forum robi to bez problemu w warunkach garażowych,bez użycia prasy |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 23-11-2009, 10:54
|
|
|
dziura793@o2.pl napisał/a: |
Przesadzasz kolego ,3/4 użytkowników tego forum robi to bez problemu w warunkach garażowych,bez użycia prasy |
no właśnie rzecz w tym że w moim przypadku nie dało się wybić łożyska, użycia prasy było konieczne, a garażu raczej nie mam takich rzeczy
kapec86 napisał/a: | Witam
Niedawno kupiłem sobie Tipo 1.6. Samochód jest dość wiekowy bo ma już z 15 lat.
Czy dałbym radę wymienić to samodzielnie przy odrobinie mojej chęci (to dopiero mój początek przygody z samochodem) czy lepiej podjechać do mechanika?
|
dziura793@o2.pl, jeśli namawiasz kolegę który właśnie zaczyna swoją przygodę z samochodami na takie naprawy samodzielnie to życzę powodzenia ja od tego umywam ręce, nie chce mieć nikogo na sumieniu |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
solidboy
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 321 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-11-2009, 15:16
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | wymaga użycia prasy hydraulicznej |
a nie rzadko palnika |
_________________ była:Tempra 1.6 i.e SX lpg'92
była:Tempra 1.6 i.e SX Top Class benzyna '92
była:Marea Weekend 1.6 16V benzyna '97
była: Marea 1.6 16V benzyna'97
była: Marea 1.6 16V benzyna+lpg'01
jest: Marea 1.8 16V benzyna '99
|
|
|
|
|
kapec86
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Wrz 2009 Posty: 17 Skąd: szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 03-01-2010, 20:06
|
|
|
Koło już naprostowane. Kupiłem zestaw naprawczy do tylniego wachacza, wymieniłem razem z kolegą i problem zniknął. Dzieki wszystkim co pisali za pomoc |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-02-2010, 14:42
|
|
|
czołem, też się na wiosnę zabieram za wymianę łożysk wahaczy i myślę że sobie w garażu poradzę ale pytanie jest takie: jakiej firmy kupić zestawy naprawcze bo się naczytałem, że z niektórymi jest problem przy montażu a inne po 10000tys padają więc są nic nie warte... |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 15-02-2010, 17:59
|
|
|
ja ponad rok temu robiłem na włoskim zestawie impergom i jest ok |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-02-2010, 12:27
|
|
|
a gdzie taki można kupić ? |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 17-02-2010, 13:20
|
|
|
proszę bardzo
i cena przystepna
http://www.motoallegro.pl...g_impergom.html
** Dodano: 17-02-2010, 13:30 **
aukcja sie już skończyła. nick gościa z allegro to "tomib-b" skontaktuj sie z nim przez allegro i na pewno ci to wyśle |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-02-2010, 17:22
|
|
|
dzięki - masz gg ? chciałem się coś podpytać przed wymianą
** Dodano: 01-03-2010, 16:13 **
odnośnie tego krzywego koła to byłem u mechanika od fiatów i powiedział że jak się koło kładzie to w pierwszej kolejności jest do zrobienia piasta - gdyby do to było przez luzy na mocowaniu wahacza do sanek do stuki byłyby nie do zniesiea tak duży byłby luz. Jutro wymieniam piastę więc dam znać czy faktycznie tak jest
** Dodano: 02-03-2010, 18:43 **
no i po robocie. Piaste bez ABS 72zł (włoska - podobno dobra). Z wymianą nie było żadnych problemów. Nakrętka poszła gładko kluczem 32, zdjęcie kołpaczka zasłaniającego imbus to 5 minut opukiwania młoteczkiem, wybicie czopu też jaies 10 minut pracy impulsatorkiem (młotek). Łożysko było w agonii. Wszystko złożone, zero luzu, koło wróciło do pozycji bliskiej pionu i cisza w aucie podczas jazdy..bezcenne |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
|