Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Krzywe koło i skrzypienie z przodu
Autor Wiadomość
kapec86 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 17
Skąd: szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 16-10-2009, 13:59   Krzywe koło i skrzypienie z przodu

Witam
Niedawno kupiłem sobie Tipo 1.6. Samochód jest dość wiekowy bo ma już z 15 lat.

Mam następujące problemy:

1. Tylnie prawe koło kładzie mi się do środka coś na taki kształt \. Czytałem na innych wątkach, że to problem z wachaczem. Ile kosztuje wymiana takiego wachacza? Opłaca się kupić używany czy lepiej nowy? Czy potrzeba będzie wymiana całego wachacza czy wystarczy tylko kupić zestaw naprawczy? Czy dałbym radę wymienić to samodzielnie przy odrobinie mojej chęci (to dopiero mój początek przygody z samochodem) czy lepiej podjechać do mechanika?

2. Drugim moim problemem jest skrzypienie w przednim lewym kole. Jak jadę po dziurach to skrzypienie się nasila i nawet jak potem wyjadę na asfalt to dalej słychać skrzypienie na nawet najmniejszych dołkach. Gdy jadę tylko po równym asfalcie szkrzypienie jest znikome. Co to może być za przyczyna takiego skrzypienia i ile może kosztować wymiana?

Mam jeszcze parę pytań, może niekoniecznie powinieniem je umieszczać w tym dziale ale skoro już opisuje swoje problemy tutaj to je także tu zamieszczę. Otóż:

1. Przy ostrym skręcaniu, najczęściej przy wyjeżdzaniu z prakingu czuć skrzypienie.

2. Jak stoję dłużej w korku to mi się nagrzewa silnik do temparatury 100 stopni ale jak jade na trasie to utrzymuje się przy temperatzurze 90 stopni. Jaka może być przczyna takiego nagrzewania. Raz mi się zdażyło, że nawet leciał mi lekki dymek spod maski jak padał deszcz. Wiatrak działa bo jak się zatrzymuje to go słyszę.

To by było na tyle moich problemów.
Proszę o pomoc.
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 16-10-2009, 14:08   

kapec86 napisał/a:
1. Tylnie prawe koło kładzie mi się do środka coś na taki kształt \. Czytałem na innych wątkach, że to problem z wachaczem. Ile kosztuje wymiana takiego wachacza? Opłaca się kupić używany czy lepiej nowy? Czy potrzeba będzie wymiana całego wachacza czy wystarczy tylko kupić zestaw naprawczy? Czy dałbym radę wymienić to samodzielnie przy odrobinie mojej chęci (to dopiero mój początek przygody z samochodem) czy lepiej podjechać do mechanika?


Koszt zestawu regeneracyjnego na wahacz to około 80 zł + ok. 130 robocizna. Czasami już zestaw nic nie pomoże i trzeba kupić nowy wahacz. Nie kupuj używek. Raczej nie porywaj się z motyką na słońce i nie próbuj wymieniać sam bo jak piszesz to dopiero początek przygody z samochodem a wymiana jest trudna.

kapec86 napisał/a:
w korku to mi się nagrzewa silnik do temparatury 100 stopni
kapec86 napisał/a:
Wiatrak działa bo jak się zatrzymuje to go słyszę.


może za słabo działa:p Albo termostat do wymiany. Sprawdź też płyn chłodniczy i odpowietrz układ - wszystko znajdziesz na forum.

** Dodano: 16-10-2009, 15:13 **
http://forum.tempra.org/t...achaczy&start=0 ad wachaczy

** Dodano: 16-10-2009, 15:15 **
http://forum.tempra.org/t...ad+ch%B3odzenia ad odpowietrzania
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
kapec86 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 17
Skąd: szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 16-10-2009, 14:35   

Jeszcze jednego zapomniałem napisać. Czy problem ze skrzywionym kolem może być przyczyną ściagania podczas jazdy? W mieście nie czuję, że sciąga ale jak jadę na trasie to da się to odczuć. I jeszcze proszę o pomoć przy inncyh problemach i dziękuję już za odpowiedzi na część pytań
  
 
engine16 



Wiek: 42
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 114
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-10-2009, 12:31   

kapec86 napisał/a:
Czy problem ze skrzywionym kolem może być przyczyną ściagania podczas jazdy?

moze
_________________
"DOBRE KOŁO I GLEBA,WIĘCEJ NIC NIE TRZEBA"
sprzedam swoja beemke 1.8 + LPG sedan '92
MOJA BEEMKA
     assistance
 
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-11-2009, 11:17   

Podłączam się co do pytania o skrzypienie. Może ktoś pomóc?

Jeśli chodzi o ściągnie: Jasne, że tak. Głównie ew. skrzywienia kół są przyczyną ściągania na boki. Czeka Cię wymiana bądź regeneracja wahacza. Sprawdź powód tego, zdejmij koło i popatrz. Operacja do przejścia nawet samodzielnie przy odrobinie sprytu i czasu wolnego. Potem niestety jeszcze dochodzi ustawienie zbieżności :?
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 22-11-2009, 14:29   

1. tak jak pisał kolega zestaw regeneracyjny ok 80 i wymiana 120 czyli szykuj 200zł. o używanym wahaczu zapomnij ( wogóle zapomnij o kupowaniu używanych elementów zawieszenia ). sam na pewno tego nie zrobisz, wybicie starego łożyska z wahacza przeważnie wymaga użycia prasy hydraulicznej i sporego pojęcia o tym co się robi.
2. proponuje podjechać na stację diagnostyczną i sprawdzić sprawność amortyzatorów i stan sprężyn
3. jeśli auta nie dawno kupiłeś to nie wiesz co jest wlane do chłodnicy. proponuje wymianę płynu chłodniczego, przepłukanie chłodnicy, odpowietrzenie, a jeśli to wszystko nie pomoże wymiana termostatu.

pkt 3. zrobisz sam . kup nowy płyn, wodę destylowaną , preparat do płukania chłodnicy i jazda. opcjonalna wskazówki co jak i jakim kluczem znajdziesz w książce lub na forum
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-11-2009, 22:22   

Leśniczy napisał/a:
sam na pewno tego nie zrobisz, wybicie starego łożyska z wahacza przeważnie wymaga użycia prasy hydraulicznej i sporego pojęcia o tym co się robi.

Przesadzasz kolego ,3/4 użytkowników tego forum robi to bez problemu w warunkach garażowych,bez użycia prasy :lalala:
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 23-11-2009, 10:54   

dziura793@o2.pl napisał/a:

Przesadzasz kolego ,3/4 użytkowników tego forum robi to bez problemu w warunkach garażowych,bez użycia prasy :lalala:


no właśnie rzecz w tym że w moim przypadku nie dało się wybić łożyska, użycia prasy było konieczne, a garażu raczej nie mam takich rzeczy :)

kapec86 napisał/a:
Witam
Niedawno kupiłem sobie Tipo 1.6. Samochód jest dość wiekowy bo ma już z 15 lat.

Czy dałbym radę wymienić to samodzielnie przy odrobinie mojej chęci (to dopiero mój początek przygody z samochodem) czy lepiej podjechać do mechanika?


dziura793@o2.pl, jeśli namawiasz kolegę który właśnie zaczyna swoją przygodę z samochodami na takie naprawy samodzielnie to życzę powodzenia ja od tego umywam ręce, nie chce mieć nikogo na sumieniu :)
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
solidboy 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 321
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-11-2009, 15:16   

Leśniczy napisał/a:
wymaga użycia prasy hydraulicznej


a nie rzadko palnika :lalala:
_________________
była:Tempra 1.6 i.e SX lpg'92
była:Tempra 1.6 i.e SX Top Class benzyna '92
była:Marea Weekend 1.6 16V benzyna '97
była: Marea 1.6 16V benzyna'97
była: Marea 1.6 16V benzyna+lpg'01
jest: Marea 1.8 16V benzyna '99
     assistance   Moneta
 
kapec86 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 17
Skąd: szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 03-01-2010, 20:06   

Koło już naprostowane. Kupiłem zestaw naprawczy do tylniego wachacza, wymieniłem razem z kolegą i problem zniknął. Dzieki wszystkim co pisali za pomoc
  
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-02-2010, 14:42   

czołem, też się na wiosnę zabieram za wymianę łożysk wahaczy i myślę że sobie w garażu poradzę ale pytanie jest takie: jakiej firmy kupić zestawy naprawcze bo się naczytałem, że z niektórymi jest problem przy montażu a inne po 10000tys padają więc są nic nie warte...
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 15-02-2010, 17:59   

ja ponad rok temu robiłem na włoskim zestawie impergom i jest ok
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-02-2010, 12:27   

a gdzie taki można kupić ?
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 17-02-2010, 13:20   

proszę bardzo
i cena przystepna :)

http://www.motoallegro.pl...g_impergom.html

** Dodano: 17-02-2010, 13:30 **
aukcja sie już skończyła. nick gościa z allegro to "tomib-b" skontaktuj sie z nim przez allegro i na pewno ci to wyśle
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-02-2010, 17:22   

dzięki - masz gg ? chciałem się coś podpytać przed wymianą

** Dodano: 01-03-2010, 16:13 **
odnośnie tego krzywego koła to byłem u mechanika od fiatów i powiedział że jak się koło kładzie to w pierwszej kolejności jest do zrobienia piasta - gdyby do to było przez luzy na mocowaniu wahacza do sanek do stuki byłyby nie do zniesiea tak duży byłby luz. Jutro wymieniam piastę więc dam znać czy faktycznie tak jest

** Dodano: 02-03-2010, 18:43 **
no i po robocie. Piaste bez ABS 72zł (włoska - podobno dobra). Z wymianą nie było żadnych problemów. Nakrętka poszła gładko kluczem 32, zdjęcie kołpaczka zasłaniającego imbus to 5 minut opukiwania młoteczkiem, wybicie czopu też jaies 10 minut pracy impulsatorkiem (młotek). Łożysko było w agonii. Wszystko złożone, zero luzu, koło wróciło do pozycji bliskiej pionu i cisza w aucie podczas jazdy..bezcenne :badgrin:
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load