Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
logistyka :) po włosku
Autor Wiadomość
j@k71 


Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 12
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-06-2006, 18:57   logistyka :) po włosku

Problem znany na tym forum. Chodzi o gasnący silnik w Tipo 1,6 na benzynie 92 rocznik na wtrysku jednopunktowym. Silnik gaśnie przy wolnych obrotach ale po nagrzaniu sięsilnika. Na zimnym chodzi bezproblemowo. Posjechałem do serwisu fiata w Radomiu na test. Podłączyli kompa i niestety po polsku niechciał wyświetlić błędów. No to przełączyli się na włoski.I tu się zaczynają schody. Nikt niezna Italiano. a wyskoczyło:
1. pedita di sincronismo
2. potenziometro favfalla
3. sensore temperatura
przy zapalonym silniku dwa ostatnie błędy wymazało. Pozostała 1. Niestety u mnie też z Italiano cieńko a chciałbym rozwiązać ten problem. MOże na forum znajdzie się Tłumacz. Cosik mi się widzi że to silniczek krokowy ale szukam potwierdzenia. HELP !!!
_________________
Pozdro J@K
  
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 13-06-2006, 20:30   

wg. mnie tak na logikę to 2. to coś z potencjometrem/przepustnica (biegiem jalowym)
a 3. to na bank czujnik temperatury tylko nie wiadomo który czy ten od wody, czy ten w kolektorze...
a na kluczowa 1. pozycje nic mi nie przychodzi do głowy...(cos z synchronizacją (czego!))
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-06-2006, 20:31   

przeszukałem masę słowników w tym online też ale jakoś takoś nie ma tych zwrotów, przynajmniej w tym złożeniu...
co do głowy przychodzi:
1. coś od synchronizacji? ale czego? może chodzi o zapłon? może chodzi o czujnik położenia wału, typowe w T/T co się psuć po czasie lubi, poczytaj o nim, duuuużo na forum było, warto wszystkie posty przejrzeć; on w zal od temp. może takie też efekty dawać... na ciepłym polej go przy świrowaniu zimną wodą (na forum masz gdzie on jest z tyłu silniczka)...

2.potencjometr? regulator znaczy się? (coś co kręcisz by coś ustawić :) jak w radiu :) )
ale od czego? kompletnie nie mam pomysłu... może położenia przepustnicy?
może jako czujnik ten potencjometr, ile otworzysz tyle on się ustawi?

3. czujnik temperatury (pewno powietrza, może w kol. dolotowym? pewno kabelki, złącze coś przerywa...)

totalnie zgaduję :) ale może będzie tu ktoś kto zna italiano..

[ Dodano: 13-06-2006, 21:32 ]
kurde, ktoś mnie wyprzedził jak posta pisałem!!! bo po słownikach szukałem :D
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 13-06-2006, 23:48   

Zadałem pytanie i tak mi odpowiedziano:

Może 'perdita'?
-perdita di sincronismo - utrata (strata) synchronizmu.

Ale nie mam pojęcia o co tu chodzi. :?
Może podczas pracy komp gubi impulsy z CPW i dostaje je niesynchronicznie(co niektóre)
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
j@k71 


Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 12
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-06-2006, 05:43   

hehe na fakturce mam napisane pedita ale może być i perdita. Najgorsze jestr to że 60 zeta diabli wzieli i dalej nic niewiem. Może jeszcze jakieś opcje:) Jakiś mechanik od Tipo w Radomiu. albo tłumacz:). Ale to skandal aby w fiacie po włosku nieumieli :D :D:D:D
_________________
Pozdro J@K
  
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 14-06-2006, 07:31   

No nie można wymagać, żeby znali włoski bo troche nietypowy język, ale mogliby mieć słownik techniczny albo żeby komp chociaż po angielsku albo po niemcu "mówił" ale po włosku...
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-06-2006, 11:53   Re: logistyka :) po włosku

j@k71 napisał/a:

1. pedita di sincronismo
2. potenziometro favfalla
3. sensore temperatura

:-k
1. perdita di sincronismo - utrata synchronizacji
2. favfalla - nie ma takiego słowa. Najbliższe jest farfalla co znaczy: motyl (!)
3. czujnik/sensor temperatury

Napisz, co dokładnie "wyskoczyło" na komputerze...
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
j@k71 


Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 12
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-06-2006, 15:15   

gość ręcznie napisał (troszku gryzmoli) co mu wyskoczyło
to pokazał na wyłączonym silniku:
1. pedita di sincronismo (być może jest perdita)
2. potenziometro farfalla (ale pisze favfalla)
3. sensore temperatura
a na włączonym tylko wyskoczyło:
1. pedita di sincronismo (być może jest perdita)
i tyle wiem znaczy nic niewiem :(
pewnie czujnik temperatury to 3
natomiast 1 i 2 poza moim zasięgiem.
Dziś do nich zadzwoniłem i na piątek "może" się dowiedzą o co chodzi. A ja niestety poruszam się dławiącym autem.
_________________
Pozdro J@K
  
 
akwar 


Wiek: 55
Dołączył: 09 Lut 2006
Posty: 64
Skąd: Bialobrzegi
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-06-2006, 20:46   

Jest taki czujnik w kolektorze dolotowym(stojąc przodem do samochodu po lewej stronie) Niekoniecznie musi być uszkodzony.Sprawdż czy przewody dobrze trzymają się w kostce.Ja kiedyś naciągając pasek alternatora wyszarpnąłem jeden z nich.Sprawdż koniecznie!
_________________
Tempra 1.6ie.1993 r(White Lady)
  
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-06-2006, 11:53   

potencjometr to może rzeczywiście w znaczeniu przeputnicy, tym bardziej motyl, skrzydełka, motylkowy kojarząc... jak otwierasz/zamykasz klapkę, skrzydełka... czujnik otwarcia... może coś się przyblokowywało....

a utrata synchronizacji to chyba dalej w stronę zapłonu by szło... a ten nowy co masz CPW na pewno jest dobry? bo to dalej wygląda jak objawy CPW... z tym 'nowym' CPW sprawdzałeś zachowanie autka gdy nagrzany CPW nagle schłodzisz (sam CPW)...
albo dalej coś innego z zapłonem, może moduł (masz digiplex tam czy cuś innego?) nie potrafi na wolnych kąta zapłonu ustawić dobrze? może w rozdzielaczu coś styka raz tak raz inaczej czy iskry przez np wilgoć inaczejprzeskakują? albo gdzieś indziej coś z zapłonem? albo kabel od CPW do modułu gdzieś jest jakiś do D? hmm... dziwne...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
j@k71 


Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 12
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-06-2006, 17:57   

hmm a co to CPW? niestety w te klocki niejestem za dobry. Najciekawsze jest to że strasznie dużo tego "może". Gdzie nie pojade to wszędzie "może to a może tamto". więc dla świętego spokoju jak pisałem wyżej pojechałem do Fiata no bo gdzie indziej najlepiej powinni wiedzieć. Ale tam też "może" Wszędzie MOŻE. Tyle kasy już wydałem na to "może". No to może ktoś zna jakiegoś fachowca w Radomiu który niezna słowa MOŻE :) a zna się na Tipkach. A Tak w sumie to dzieki za przetłumaczenie, może mi jutro powiedząw fiacie o co biega :o )
_________________
Pozdro J@K
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-06-2006, 18:37   

sorki, po.. ło mi się z kimś innym co też ma podobnie, ale ponoć wymieniał CPW, myślałem, że to Ty go wymieniałeś ale może jakoś nie działa...
więc tekst mówiący o Twym nowym CPW uznać trza za nieważny :)

za to tym bardziej warto Ci go sprawdzić, bo jeśli zapłon wariuje, a przez to silnik w zal od temp a jeszcze masz takie sygnały to może być Czujnik Położenia Wału, opisywany chyba najwięcej razy ze wszystkiego na tym forum... jest z tyłu silnika jakby na pleckach :) koło kol. wydechowego, kabel od niego idzie zazw. koło akumulatora...
na ciepły czujnik np zimniutką wodę czy coś zimnego by go schłodzić szybko, a jeśli wtedy autko odżyje, to znaczym, że czujnik pada i jutro możesz już nie mieć zapłonu wcale... CPW to norma ,że po latach pada... nowy CPW 40-60zeta teraz o ile wiem, orginalny Magneti Marelli...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
j@k71 


Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 12
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-06-2006, 16:04   

czy przyczyną walnięcia tego CPW może być wymiana poduszek (dwie wymieniłem od silnika i skrzyni nie wymieniłem jakiejś tylnej) i tak mniej więcej od tego czasu mam problemy z obrotami. HEHE a z Fiatem to zaprosili mnie na poniedziałek znowu na testy bo niestety niepotrafią powiedzieć co jest:):):)
_________________
Pozdro J@K
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-06-2006, 19:41   

wymiana poduszek nie powinna mieć żadnego związku z CPW;
on po prostu tak ma , że lubi padać po latach... a jak bardzo chcesz więcej o nim wiedzieć to poczytaj o Hallotronie, czujniku / elemencie Halla , bo to w sumie jest CPW.
Te w T/T są jakoś tak nie dorobione , że po latach padają, a ponadto jakoś nie lubią wilgoci,wody (może obudowę mają źle wykonaną, nie oglądałem) w sensie - przyspiesza ich padnięcie, szanse na padnięcie...
CPW mógł Ci paść tak po prostu (jeśli Ci padł lub świruje dopiero) a wymiana poduch to przypadek... chyba ,że przy wymianie poduch jak teraz silnik Ci równo siedzi, nie przekrzywiony jakoś to coś Ci się przestawiło, przytkało i stąd zapłon coś ten tego...?
musiałbyś się tym zainteresować co moghło się przestawić, przytkać , zagiąć.. nie wiem...
a sam CPW - jak chcesz wedzieć na 100% to musisz mieć inny i założyć na próbę; wymiana to kilka minut, o ile pamiętam 2 śrubki, wtyczka i tyle.

a jak chcesz swój nie mając innego tak "profeszynal" sprawdzić - skołuj sobie oscyloskop czy elektronika jakiegokolwiek czy "gościa od telewizorów" :) z oscyloskopem i na oscyloskopie zobaczysz jakie sygnały zwraca czujnik przy obrocie koła ; normalnie to będzie trudne :) bo jak odepniesz CPW nie będziesz miał iskry w ogóle i nie zapalisz :) albo podczep do kabelków/wtyczki od CPW bez wypinania jej oscyloskop i zapal autko na wolne i oglądaj przebieg. Powinien być prostokątny (co obrót koła jak namagnesowany/inny bodajże obszar mija na momencik czujnik to wytwarza on - czujnik- impuls, stąd z orotami silnka i koła będzie prostokąt).
Raz, że musi być prostokąt, bo jak się chrzani czujnik i nie z każdego obrotu zwraca impuls (masz prostokąt z brakującymi zębami :) ) to zapłon nie zawsze działa , więc idzie nierówno silnik; dwa - prostokąt musi być w miar równy,jak jest odkształcony, linie pomarszczone mocno to czujnik też się kończy a elektronika od zapłonu co poniektóre impulsy może nie 'zrozumieć' i też nierówne obroty......
ew prościej - wziąść wymontować CPW, zapiąć do oscyloskopu i machać magnesem :D
albo jeszcze prościej i pewniej - przełożyć na moment 100% sprawny CPW... ale to by było za proste :)
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-06-2006, 00:45   

unknown temat przerobilem w zeszle wakacjie.
stosujac sie do podpowiedszi z forum badalem ten czujnik(troche glupio wygladalo bo ciagle pod maska z multimetrem siedzialem)
w postach jak rowniez w ksiazce bylo ze czujnik powinien zwracac wartosc rezystacji 600-900 omow a ten dran majac 1980 omow dzialal i mial sie dobrze. raz zdarzylo mu sie 2500 i tez odpali. pozniej zauwazylem ze jak wartosc rezystacji przekraczala 2000 to o odpaleniu nie bylo mowy. znajomy elektronik badal oscyloskopem i tez wychodzilo oki.
bralem 3 czujniki ze szrotu to pozniej podziekowali ze im sprawdzilem i ze moga je z miejsca wyzucic. dlatego wkur...... sie i za 120 zeta kupilem nowy. i to byl strzalk w dziesiatke. dlatego jak kolega doradza rowniez sie podpinam kup nowy czujnik bo to napewno on jest przyczyna twoich problemow.

jesli chodzi o wloski:
brak synchronizacji sygnalu CPW.
znajomy od fiatow powiedzial ze to moze byc to ale powinno byc w nieco innej formie gramatycznej.
_________________
BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G


Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY

tel.0723-121-618
     assistance   Moneta
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-06-2006, 13:12   

j@k71

W języku włoskim strona: http://xoomer.alice.it/flmbe/iaw.htm , opisuje czujnik obrotów silnika wysyłający do komputera impuls elektryczny po minięciu każdego kołka impulsowego. Ten czujnik jest odpowiedzialny za zapłon.
W Twoim przypadku komputer informuje, że z tego czujnika brak jest sygnału o określonej charakterystyce napięciowej dla jednego lub więcej z kołków impulsowych.
To może być przyczyna w ustawieniu zbyt dużej szczeliny pomiędzy kołkiem, a czujnikiem.
Może być także chwilowy brak łączności pomiędzy czujnikiem a komputerem.
Zanim wymienisz czujnik sprawdź jego podłączenie z komputerem i ustawienie mechaniczne.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-06-2006, 14:59   

dobrym sposobem bylo by aby ktos z klubowiczow udostepnil na chwile na sprawdzenie ten czujnik. dla wprawnych rak lub doswiadczonych w jego co chcwilowej wymianie na schlodzony bedzie to zajmowalo niecala minute. ja tego juz sie nauczylem i nawet na goracym silniku hihi :evil:
_________________
BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G


Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY

tel.0723-121-618
     assistance   Moneta
 
 
j@k71 


Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 12
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-06-2006, 19:06   

hmm no i jestem 2 stówki w plecy. 60 zeta test, 75 czujnik i 40 zeta wymiana i Quźwa jest jak było. Myślałem że jak pojade do serwisu Fiata (w końcu Tipo należy do tej marki), przepłace ale naprawie ale Niestety - jak to się mówi "dupa z króla:(" nawet Bielsko niepomogło bo tam wysłali wydruki testu (wg nich czujnik obrotów). Jutro ide i wygarne co myśle na ten temat. Niestety problem mi pozostał. Jakieś opcje macie dla mnie?????
_________________
Pozdro J@K
  
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-06-2006, 22:44   

Zmien serwis to po 1
Po 2 niech zwracaja koszty albo robia dopoki nie zlokalizuja usterki chociaz tu patrz pkt 1
Po 3 sproboj podmienic kompa moze jemu sie cos ze starosci $@%*&@$&% i daje takie odczyty :-)
Chwilo tyle mi do glowy przyszlo
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-06-2006, 13:06   

j@k71

Test komputerowy wskazał na trzy czujniki.

Na zimnym silniku obroty dobre, a na gorącym za małe i silnik gaśnie.

Za obroty z wymienionych czujników odpowiedzialne są: czujnik obrotów i potencjometr przepustnicy.

Czujnik obrotów ma za dużą szczelinę to przy niższych obrotach mogą wypadać impulsy. Sugestia - znaleźć opis ustawiania czujnika w Twoim i zastosować.

Potencjometr jest zabrudzony i po nagrzaniu wskazuje niższe wartości oporności / rezytancji lub zmienie jest jego ustawienie mechaniczne względem osi przepustnicy.
Sugestia - mając opis należy sprawdzić ustawienie elektryczne potencjometru (pomiar napięcia lub oporniości) w położeniu "wolnych obrotów".

Niezależnie od powyższego powinien zadziałać system automatycznej regulacji obrotów poprzez silnik krokowy - tutaj także ustawia się szczelinę pomiędzy dźwignią przepustnicy, a trzpieniem naciskowym silnika krokowego.

Wyniki testów dają odpowiedź na pytanie o wolne obroty.

Ogólnie myślę , że należy zapoznać się z warunkami technicznymi ustawiania czujników.
W książce Fiat Tempra są opisy jak to zrobić samemu.
Proszę zastosować procedurę ustawiania wolnych obrotów na gorącym silniku.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
j@k71 


Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 12
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-06-2006, 16:59   

wszystko ładnie pięknie opisane. Tylko niestety jest problem. Ja na tym się kompletnie nieznam i dlatego zwiedzam mechaników. Z drugiej strony będąc w Fiacie powinni sami na to wpaść, przetestować, pomierzyć, zbadać a nie wymieniać czujnik w końcu są serwisem. I do jasnej cholery po to do nich pojechałem :) . Jak bym się znał to bym se zrobił sam. Niestety na Adama Słodowego się nienadaje :) . Sorrki za uniesienie ale zaczyna mnie to wkurzać.
_________________
Pozdro J@K
  
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-06-2006, 17:21   

j@k71

Nadszedł czas abyś wiął los w swoje ręce.
Rozpocznij od rozpoznania systemu sterownia wtrysku i zapłonu.
Znajdź sterowniki odpisz nazwy i numery.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-06-2006, 14:42   

troche za daleko mieszkasz bo mogli bysmy zerknac do autka
_________________
BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G


Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY

tel.0723-121-618
     assistance   Moneta
 
 
j@k71 


Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 12
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-06-2006, 16:58   

Teraz testuje silniczek krokowy (na próbe założyli mi w fiacie) ale cosik mi się widzi że to też nie to. jakoś dziwnie "falują" mi te obroty. Tak od 400-800 raz tak raz tak. nietrzyma równo. Może cosik z elektroniką szwankuje? Sam już niewiem. Po wymianie CPW w fiacie zrobili test i nic niepokazało. Wszystko cacy:) czyli jakby to było to. A on jak gasł tak gaśnie. Ciężki przypadek widze. Radom chyba niedarady.Trza kupić nowe autko :) A tak na marginesie jest w Radomiu jakiś spec od Tipka?? Poszukuje pilnie :)
_________________
Pozdro J@K
  
 
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-06-2006, 18:29   

nie w zadnym wypadku nie kupj nowego autka. trza wyleczyc twoje aby juz nie chorowalo ;D
_________________
BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G


Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY

tel.0723-121-618
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load