logistyka :) po włosku |
Autor |
Wiadomość |
j@k71
Dołączył: 22 Kwi 2006 Posty: 12 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-06-2006, 18:57 logistyka :) po włosku
|
|
|
Problem znany na tym forum. Chodzi o gasnący silnik w Tipo 1,6 na benzynie 92 rocznik na wtrysku jednopunktowym. Silnik gaśnie przy wolnych obrotach ale po nagrzaniu sięsilnika. Na zimnym chodzi bezproblemowo. Posjechałem do serwisu fiata w Radomiu na test. Podłączyli kompa i niestety po polsku niechciał wyświetlić błędów. No to przełączyli się na włoski.I tu się zaczynają schody. Nikt niezna Italiano. a wyskoczyło:
1. pedita di sincronismo
2. potenziometro favfalla
3. sensore temperatura
przy zapalonym silniku dwa ostatnie błędy wymazało. Pozostała 1. Niestety u mnie też z Italiano cieńko a chciałbym rozwiązać ten problem. MOże na forum znajdzie się Tłumacz. Cosik mi się widzi że to silniczek krokowy ale szukam potwierdzenia. HELP !!! |
_________________ Pozdro J@K |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 13-06-2006, 20:30
|
|
|
wg. mnie tak na logikę to 2. to coś z potencjometrem/przepustnica (biegiem jalowym)
a 3. to na bank czujnik temperatury tylko nie wiadomo który czy ten od wody, czy ten w kolektorze...
a na kluczowa 1. pozycje nic mi nie przychodzi do głowy...(cos z synchronizacją (czego!)) |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-06-2006, 20:31
|
|
|
przeszukałem masę słowników w tym online też ale jakoś takoś nie ma tych zwrotów, przynajmniej w tym złożeniu...
co do głowy przychodzi:
1. coś od synchronizacji? ale czego? może chodzi o zapłon? może chodzi o czujnik położenia wału, typowe w T/T co się psuć po czasie lubi, poczytaj o nim, duuuużo na forum było, warto wszystkie posty przejrzeć; on w zal od temp. może takie też efekty dawać... na ciepłym polej go przy świrowaniu zimną wodą (na forum masz gdzie on jest z tyłu silniczka)...
2.potencjometr? regulator znaczy się? (coś co kręcisz by coś ustawić jak w radiu )
ale od czego? kompletnie nie mam pomysłu... może położenia przepustnicy?
może jako czujnik ten potencjometr, ile otworzysz tyle on się ustawi?
3. czujnik temperatury (pewno powietrza, może w kol. dolotowym? pewno kabelki, złącze coś przerywa...)
totalnie zgaduję ale może będzie tu ktoś kto zna italiano..
[ Dodano: 13-06-2006, 21:32 ]
kurde, ktoś mnie wyprzedził jak posta pisałem!!! bo po słownikach szukałem |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 13-06-2006, 23:48
|
|
|
Zadałem pytanie i tak mi odpowiedziano:
Może 'perdita'?
-perdita di sincronismo - utrata (strata) synchronizmu.
Ale nie mam pojęcia o co tu chodzi.
Może podczas pracy komp gubi impulsy z CPW i dostaje je niesynchronicznie(co niektóre) |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
j@k71
Dołączył: 22 Kwi 2006 Posty: 12 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-06-2006, 05:43
|
|
|
hehe na fakturce mam napisane pedita ale może być i perdita. Najgorsze jestr to że 60 zeta diabli wzieli i dalej nic niewiem. Może jeszcze jakieś opcje:) Jakiś mechanik od Tipo w Radomiu. albo tłumacz:). Ale to skandal aby w fiacie po włosku nieumieli :D:D:D |
_________________ Pozdro J@K |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 14-06-2006, 07:31
|
|
|
No nie można wymagać, żeby znali włoski bo troche nietypowy język, ale mogliby mieć słownik techniczny albo żeby komp chociaż po angielsku albo po niemcu "mówił" ale po włosku... |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-06-2006, 11:53 Re: logistyka :) po włosku
|
|
|
j@k71 napisał/a: |
1. pedita di sincronismo
2. potenziometro favfalla
3. sensore temperatura |
1. perdita di sincronismo - utrata synchronizacji
2. favfalla - nie ma takiego słowa. Najbliższe jest farfalla co znaczy: motyl (!)
3. czujnik/sensor temperatury
Napisz, co dokładnie "wyskoczyło" na komputerze... |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
j@k71
Dołączył: 22 Kwi 2006 Posty: 12 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-06-2006, 15:15
|
|
|
gość ręcznie napisał (troszku gryzmoli) co mu wyskoczyło
to pokazał na wyłączonym silniku:
1. pedita di sincronismo (być może jest perdita)
2. potenziometro farfalla (ale pisze favfalla)
3. sensore temperatura
a na włączonym tylko wyskoczyło:
1. pedita di sincronismo (być może jest perdita)
i tyle wiem znaczy nic niewiem
pewnie czujnik temperatury to 3
natomiast 1 i 2 poza moim zasięgiem.
Dziś do nich zadzwoniłem i na piątek "może" się dowiedzą o co chodzi. A ja niestety poruszam się dławiącym autem. |
_________________ Pozdro J@K |
|
|
|
|
akwar
Wiek: 55 Dołączył: 09 Lut 2006 Posty: 64 Skąd: Bialobrzegi
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-06-2006, 20:46
|
|
|
Jest taki czujnik w kolektorze dolotowym(stojąc przodem do samochodu po lewej stronie) Niekoniecznie musi być uszkodzony.Sprawdż czy przewody dobrze trzymają się w kostce.Ja kiedyś naciągając pasek alternatora wyszarpnąłem jeden z nich.Sprawdż koniecznie! |
_________________ Tempra 1.6ie.1993 r(White Lady) |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-06-2006, 11:53
|
|
|
potencjometr to może rzeczywiście w znaczeniu przeputnicy, tym bardziej motyl, skrzydełka, motylkowy kojarząc... jak otwierasz/zamykasz klapkę, skrzydełka... czujnik otwarcia... może coś się przyblokowywało....
a utrata synchronizacji to chyba dalej w stronę zapłonu by szło... a ten nowy co masz CPW na pewno jest dobry? bo to dalej wygląda jak objawy CPW... z tym 'nowym' CPW sprawdzałeś zachowanie autka gdy nagrzany CPW nagle schłodzisz (sam CPW)...
albo dalej coś innego z zapłonem, może moduł (masz digiplex tam czy cuś innego?) nie potrafi na wolnych kąta zapłonu ustawić dobrze? może w rozdzielaczu coś styka raz tak raz inaczej czy iskry przez np wilgoć inaczejprzeskakują? albo gdzieś indziej coś z zapłonem? albo kabel od CPW do modułu gdzieś jest jakiś do D? hmm... dziwne... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
j@k71
Dołączył: 22 Kwi 2006 Posty: 12 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-06-2006, 17:57
|
|
|
hmm a co to CPW? niestety w te klocki niejestem za dobry. Najciekawsze jest to że strasznie dużo tego "może". Gdzie nie pojade to wszędzie "może to a może tamto". więc dla świętego spokoju jak pisałem wyżej pojechałem do Fiata no bo gdzie indziej najlepiej powinni wiedzieć. Ale tam też "może" Wszędzie MOŻE. Tyle kasy już wydałem na to "może". No to może ktoś zna jakiegoś fachowca w Radomiu który niezna słowa MOŻE a zna się na Tipkach. A Tak w sumie to dzieki za przetłumaczenie, może mi jutro powiedząw fiacie o co biega ) |
_________________ Pozdro J@K |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-06-2006, 18:37
|
|
|
sorki, po.. ło mi się z kimś innym co też ma podobnie, ale ponoć wymieniał CPW, myślałem, że to Ty go wymieniałeś ale może jakoś nie działa...
więc tekst mówiący o Twym nowym CPW uznać trza za nieważny
za to tym bardziej warto Ci go sprawdzić, bo jeśli zapłon wariuje, a przez to silnik w zal od temp a jeszcze masz takie sygnały to może być Czujnik Położenia Wału, opisywany chyba najwięcej razy ze wszystkiego na tym forum... jest z tyłu silnika jakby na pleckach koło kol. wydechowego, kabel od niego idzie zazw. koło akumulatora...
na ciepły czujnik np zimniutką wodę czy coś zimnego by go schłodzić szybko, a jeśli wtedy autko odżyje, to znaczym, że czujnik pada i jutro możesz już nie mieć zapłonu wcale... CPW to norma ,że po latach pada... nowy CPW 40-60zeta teraz o ile wiem, orginalny Magneti Marelli... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
j@k71
Dołączył: 22 Kwi 2006 Posty: 12 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-06-2006, 16:04
|
|
|
czy przyczyną walnięcia tego CPW może być wymiana poduszek (dwie wymieniłem od silnika i skrzyni nie wymieniłem jakiejś tylnej) i tak mniej więcej od tego czasu mam problemy z obrotami. HEHE a z Fiatem to zaprosili mnie na poniedziałek znowu na testy bo niestety niepotrafią powiedzieć co jest:):):) |
_________________ Pozdro J@K |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-06-2006, 19:41
|
|
|
wymiana poduszek nie powinna mieć żadnego związku z CPW;
on po prostu tak ma , że lubi padać po latach... a jak bardzo chcesz więcej o nim wiedzieć to poczytaj o Hallotronie, czujniku / elemencie Halla , bo to w sumie jest CPW.
Te w T/T są jakoś tak nie dorobione , że po latach padają, a ponadto jakoś nie lubią wilgoci,wody (może obudowę mają źle wykonaną, nie oglądałem) w sensie - przyspiesza ich padnięcie, szanse na padnięcie...
CPW mógł Ci paść tak po prostu (jeśli Ci padł lub świruje dopiero) a wymiana poduch to przypadek... chyba ,że przy wymianie poduch jak teraz silnik Ci równo siedzi, nie przekrzywiony jakoś to coś Ci się przestawiło, przytkało i stąd zapłon coś ten tego...?
musiałbyś się tym zainteresować co moghło się przestawić, przytkać , zagiąć.. nie wiem...
a sam CPW - jak chcesz wedzieć na 100% to musisz mieć inny i założyć na próbę; wymiana to kilka minut, o ile pamiętam 2 śrubki, wtyczka i tyle.
a jak chcesz swój nie mając innego tak "profeszynal" sprawdzić - skołuj sobie oscyloskop czy elektronika jakiegokolwiek czy "gościa od telewizorów" z oscyloskopem i na oscyloskopie zobaczysz jakie sygnały zwraca czujnik przy obrocie koła ; normalnie to będzie trudne bo jak odepniesz CPW nie będziesz miał iskry w ogóle i nie zapalisz albo podczep do kabelków/wtyczki od CPW bez wypinania jej oscyloskop i zapal autko na wolne i oglądaj przebieg. Powinien być prostokątny (co obrót koła jak namagnesowany/inny bodajże obszar mija na momencik czujnik to wytwarza on - czujnik- impuls, stąd z orotami silnka i koła będzie prostokąt).
Raz, że musi być prostokąt, bo jak się chrzani czujnik i nie z każdego obrotu zwraca impuls (masz prostokąt z brakującymi zębami ) to zapłon nie zawsze działa , więc idzie nierówno silnik; dwa - prostokąt musi być w miar równy,jak jest odkształcony, linie pomarszczone mocno to czujnik też się kończy a elektronika od zapłonu co poniektóre impulsy może nie 'zrozumieć' i też nierówne obroty......
ew prościej - wziąść wymontować CPW, zapiąć do oscyloskopu i machać magnesem
albo jeszcze prościej i pewniej - przełożyć na moment 100% sprawny CPW... ale to by było za proste |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
TEMPRAWG
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lut 2005 Posty: 414 Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-06-2006, 00:45
|
|
|
unknown temat przerobilem w zeszle wakacjie.
stosujac sie do podpowiedszi z forum badalem ten czujnik(troche glupio wygladalo bo ciagle pod maska z multimetrem siedzialem)
w postach jak rowniez w ksiazce bylo ze czujnik powinien zwracac wartosc rezystacji 600-900 omow a ten dran majac 1980 omow dzialal i mial sie dobrze. raz zdarzylo mu sie 2500 i tez odpali. pozniej zauwazylem ze jak wartosc rezystacji przekraczala 2000 to o odpaleniu nie bylo mowy. znajomy elektronik badal oscyloskopem i tez wychodzilo oki.
bralem 3 czujniki ze szrotu to pozniej podziekowali ze im sprawdzilem i ze moga je z miejsca wyzucic. dlatego wkur...... sie i za 120 zeta kupilem nowy. i to byl strzalk w dziesiatke. dlatego jak kolega doradza rowniez sie podpinam kup nowy czujnik bo to napewno on jest przyczyna twoich problemow.
jesli chodzi o wloski:
brak synchronizacji sygnalu CPW.
znajomy od fiatow powiedzial ze to moze byc to ale powinno byc w nieco innej formie gramatycznej. |
_________________ BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G
Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY
tel.0723-121-618 |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-06-2006, 13:12
|
|
|
j@k71
W języku włoskim strona: http://xoomer.alice.it/flmbe/iaw.htm , opisuje czujnik obrotów silnika wysyłający do komputera impuls elektryczny po minięciu każdego kołka impulsowego. Ten czujnik jest odpowiedzialny za zapłon.
W Twoim przypadku komputer informuje, że z tego czujnika brak jest sygnału o określonej charakterystyce napięciowej dla jednego lub więcej z kołków impulsowych.
To może być przyczyna w ustawieniu zbyt dużej szczeliny pomiędzy kołkiem, a czujnikiem.
Może być także chwilowy brak łączności pomiędzy czujnikiem a komputerem.
Zanim wymienisz czujnik sprawdź jego podłączenie z komputerem i ustawienie mechaniczne. |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
TEMPRAWG
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lut 2005 Posty: 414 Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-06-2006, 14:59
|
|
|
dobrym sposobem bylo by aby ktos z klubowiczow udostepnil na chwile na sprawdzenie ten czujnik. dla wprawnych rak lub doswiadczonych w jego co chcwilowej wymianie na schlodzony bedzie to zajmowalo niecala minute. ja tego juz sie nauczylem i nawet na goracym silniku hihi |
_________________ BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G
Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY
tel.0723-121-618 |
|
|
|
|
j@k71
Dołączył: 22 Kwi 2006 Posty: 12 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-06-2006, 19:06
|
|
|
hmm no i jestem 2 stówki w plecy. 60 zeta test, 75 czujnik i 40 zeta wymiana i Quźwa jest jak było. Myślałem że jak pojade do serwisu Fiata (w końcu Tipo należy do tej marki), przepłace ale naprawie ale Niestety - jak to się mówi "dupa z króla:(" nawet Bielsko niepomogło bo tam wysłali wydruki testu (wg nich czujnik obrotów). Jutro ide i wygarne co myśle na ten temat. Niestety problem mi pozostał. Jakieś opcje macie dla mnie????? |
_________________ Pozdro J@K |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-06-2006, 22:44
|
|
|
Zmien serwis to po 1
Po 2 niech zwracaja koszty albo robia dopoki nie zlokalizuja usterki chociaz tu patrz pkt 1
Po 3 sproboj podmienic kompa moze jemu sie cos ze starosci $@%*&@$&% i daje takie odczyty :-)
Chwilo tyle mi do glowy przyszlo |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-06-2006, 13:06
|
|
|
j@k71
Test komputerowy wskazał na trzy czujniki.
Na zimnym silniku obroty dobre, a na gorącym za małe i silnik gaśnie.
Za obroty z wymienionych czujników odpowiedzialne są: czujnik obrotów i potencjometr przepustnicy.
Czujnik obrotów ma za dużą szczelinę to przy niższych obrotach mogą wypadać impulsy. Sugestia - znaleźć opis ustawiania czujnika w Twoim i zastosować.
Potencjometr jest zabrudzony i po nagrzaniu wskazuje niższe wartości oporności / rezytancji lub zmienie jest jego ustawienie mechaniczne względem osi przepustnicy.
Sugestia - mając opis należy sprawdzić ustawienie elektryczne potencjometru (pomiar napięcia lub oporniości) w położeniu "wolnych obrotów".
Niezależnie od powyższego powinien zadziałać system automatycznej regulacji obrotów poprzez silnik krokowy - tutaj także ustawia się szczelinę pomiędzy dźwignią przepustnicy, a trzpieniem naciskowym silnika krokowego.
Wyniki testów dają odpowiedź na pytanie o wolne obroty.
Ogólnie myślę , że należy zapoznać się z warunkami technicznymi ustawiania czujników.
W książce Fiat Tempra są opisy jak to zrobić samemu.
Proszę zastosować procedurę ustawiania wolnych obrotów na gorącym silniku. |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
j@k71
Dołączył: 22 Kwi 2006 Posty: 12 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-06-2006, 16:59
|
|
|
wszystko ładnie pięknie opisane. Tylko niestety jest problem. Ja na tym się kompletnie nieznam i dlatego zwiedzam mechaników. Z drugiej strony będąc w Fiacie powinni sami na to wpaść, przetestować, pomierzyć, zbadać a nie wymieniać czujnik w końcu są serwisem. I do jasnej cholery po to do nich pojechałem . Jak bym się znał to bym se zrobił sam. Niestety na Adama Słodowego się nienadaje . Sorrki za uniesienie ale zaczyna mnie to wkurzać. |
_________________ Pozdro J@K |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-06-2006, 17:21
|
|
|
j@k71
Nadszedł czas abyś wiął los w swoje ręce.
Rozpocznij od rozpoznania systemu sterownia wtrysku i zapłonu.
Znajdź sterowniki odpisz nazwy i numery. |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
TEMPRAWG
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lut 2005 Posty: 414 Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-06-2006, 14:42
|
|
|
troche za daleko mieszkasz bo mogli bysmy zerknac do autka |
_________________ BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G
Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY
tel.0723-121-618 |
|
|
|
|
j@k71
Dołączył: 22 Kwi 2006 Posty: 12 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-06-2006, 16:58
|
|
|
Teraz testuje silniczek krokowy (na próbe założyli mi w fiacie) ale cosik mi się widzi że to też nie to. jakoś dziwnie "falują" mi te obroty. Tak od 400-800 raz tak raz tak. nietrzyma równo. Może cosik z elektroniką szwankuje? Sam już niewiem. Po wymianie CPW w fiacie zrobili test i nic niepokazało. Wszystko cacy:) czyli jakby to było to. A on jak gasł tak gaśnie. Ciężki przypadek widze. Radom chyba niedarady.Trza kupić nowe autko A tak na marginesie jest w Radomiu jakiś spec od Tipka?? Poszukuje pilnie |
_________________ Pozdro J@K |
|
|
|
|
TEMPRAWG
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lut 2005 Posty: 414 Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-06-2006, 18:29
|
|
|
nie w zadnym wypadku nie kupj nowego autka. trza wyleczyc twoje aby juz nie chorowalo |
_________________ BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G
Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY
tel.0723-121-618 |
|
|
|
|
|