|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Nietypowy Problem... PILNA POMOC :( |
Autor |
Wiadomość |
Gustlik
witamy nowego
Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 6 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 13-11-2010, 22:04 Nietypowy Problem... PILNA POMOC :(
|
|
|
Witam.
Jak już wcześniej zakładałem podobny temat, to niestety jestem w stanie załamania by założyć nowy.
Autko wszystko niby okej. Przebył swój spory czas w garażu. Odpalam - No jak z salonu Pojeździłem może z 2 tygodnie, aż do dzisiaj. Muszę szybko odebrać kogoś z pracy. A tu co ? Ręce mi opadły... No przecież 2 godziny temu jeszcze nim jechałem, a teraz nie mogę odpalić.
Jest to elektronik, więc na stary sposób wszystkie kable poodczepiałem i podczepiłem ponownie. NIC... Dopiero po 10 minutach męczeństwa, postanowiłem go ruszyć na " pycha ". No i za pierwszym razem tak jak by już prawie prawie... kicha. No to jeszcze raz... UDAŁO SIĘ! . Cieszyłem się jak dziecko, a jednocześnie stałem przerażony! Ojciec mi mówił, że zdarzało mu się tak nie raz. Tylko co może być przyczyną ?!?!
Czemu potrafi odpalić 1000 razy a po 2godzinach już nie ?!?
Jeszcze takie pytanie : Czy to może być wina - Czujnika położenia wału ? Sondy Lambda ?
Bardzo proszę o pomoc ! Jestem bardzo zielony w tych sprawach Auto oczywiście trafi do mechanika, ale jakakolwiek pomoc może być na wagę złota.
Dziękuje z Góry.
Czekam na jakiekolwiek propozycje, pomysły.
Pozdrawiam - Gustlik |
_________________ Fiat - Tempra // 1.6 // 1996r. |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 13-11-2010, 22:14
|
|
|
Gustlik, sonda lambda nie ma wpływu na odpalanie silnika.Moze to być wina czujnika położenia wału,ale czy w momencie kręcenia silnikiem jest iskra na świecach Popraw złącze masowe na podłużnicy tuż przed podstawą akumulatora i na kolektorze ssącym.Jaki masz tam wtrysk SPI czy MPI |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Gustlik
witamy nowego
Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 6 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 13-11-2010, 22:45
|
|
|
ZielonyTBG, Dzięki za szybką odpowiedź. Hmm...Wtrysk jest SXie.cat. Jutro spróbuje ze złączem masowym. Kupiłem nowy czujnik położenia wału, więc spróbuje go wymienić, może coś pomoże.
Ciekawostka - Gdy było auto u mechanika, komputer wskazał na gorącym silniku -30ºC.
Pozdrawiam - Gustlik |
_________________ Fiat - Tempra // 1.6 // 1996r. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 13-11-2010, 23:23
|
|
|
-30C? To wygląda jak uszkodzony czujnik temperatury silnika. On ma duży wpływ na odpalanie i pracę silnika. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 14-11-2010, 11:37
|
|
|
czujnik najlepiej sprawdzić samemu miernikiem,
ja też kiedyś byłem na komputerze i też wyszło, że czujnik jest ubity, wymieniłem i nic się nie zmieniło. sprawdziłem nowy i stary czujnik i okazało się że ten stary też jest dobry .... pytałem gościa od compa jak to ? a on na to że nie mógł na liście znaleźć mojego tipo więc wybrał najbliższy podobny model czyli chyba 1.8 i pewnie stąd przekłamanie.
w każdym razie miernik w łapę i jazda według tej tabelki:
|
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
|
|
|
|
Gustlik
witamy nowego
Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 6 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 14-11-2010, 13:30
|
|
|
Dziękuje wszystkim za pomoc W przeciągu tygodnia powinienem wszystkim się już zająć i dam wam znać co i jak. Zastosuje się do waszych porad i zobaczymy efekty.
Pozdrawiam - Gustlik
** Dodano: 02-04-2011, 19:20 **
Witam wszystkich.
Sporo czasu minęło, prawie 5 miesięcy, ale dało to możliwość przetestowania Tempry odnoście Owego problemu. Otóż tak jak mówiłem, oddałem autko do mechanika w celu wymiany:
- Czujnik Położenia Wału
- Czujnik Temperatury Silnika
Niestety nie znam się tak by kwestionować która z tych części mogła była przyczyną problemu. W każdym bądź razie od momentu ich wymiany, nie spotkałem się z już z kłopotem jaki wcześniej opisywałem.
Dziękuje i Pozdrawiam - Gustlik |
_________________ Fiat - Tempra // 1.6 // 1996r. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|