Diesel vs Benzyna |
Autor |
Wiadomość |
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-08-2011, 14:40 Diesel vs Benzyna
|
|
|
Skoro w dziale allegro zaczęła się ta nie wątpliwie burzliwa debata na temat co lepiej jedzie benzyna czy diesel proponuje kontynuować ja tutaj.
Pozwolę sobie zacytować początek tej debaty:
Bdm napisał/a: | Kopyto? Co tam jest ledwo 230nm i 190km dobry 110 konny dizel by go zjadł, wygląd za to naprawdę niezły, zrobiony ze smakiem, no może oprócz przedniego zderzaka, trochę przesadzony... |
Od razu pozwolę się nie zgodzić z przedmówcą w/g. 190 konna benzynka a do tego jeszcze VT łyknie takiego diesla bez mrugnięcia.
Diesel za to wygrywa na innym polu przede wszystkim spalanie i kultura jazdy na niskich obrotach. Duży moment diesli osiągany stosunkowo w niskim zakresie obrotów daje mu dużą przewagę do komfortowego przemieszczania się po mieście. Praktycznie ciagnie od dołu i do tego nie trzeba machać tak biegami jak w benzynce.
Za to tam gdzie w dieslu charakterystyka zaczyna się załamywać i przestaje już tak ciągnąć benzyna dopiero się budzi i praktycznie nie gardzi obrotami aż do odcinki
Ja osobiście miałem sobie okazje porównać przed zakupem Meganice III z 110 konnym dieslem (1,5 dci) i taką jaką mam 110 konną benzynę 1.6 16V. Zgodzę się, konie koniom nie równe. Gdybym mógł jeszcze dopłacić 8tyś pewnie wybrał bym diesla. Bardzo ładnie ciągnie do 80tki i rewelacyjne spalanie, ale benzyna jeśli chodzi o przyspieszenie do setki biła go od co najmniej długość auta. Oczywiście trzeba było wsadzić kopyto w podłogę i obrotomierz trzymać w pomarańczowym polu niemniej dieselek nie miał szans. Choć jeszcze raz powtórzę do codziennej jazdy na pewno wybrał bym diesla.
Co do eksploatacji benzynka ma się trochę lepiej zwłaszcza wolno ssąca. Brak turbiny o która trzeba dbać (diesel nie lubi krótkich tras po kilka km dziennie). Troszkę bardziej odporny układ zasilania w paliwo. Sam osobiście byłem świadkiem jak złe paliwo może wykończyć delikatnego comonraila, a w nowych autach taki układ to już norma. Troszkę tańsze części typu rozrząd, sprzęgło (choć nie jest to regułą). Jeśli chodzi o auta nowe rzadsze wizyty w serwisie. Dla przykładu ja pierwszy przegląd mam po 30 tyś /36mc zaś za w/w dieslem odbył by się po przebiegu 20tyś / 24mc a to nie jest bez znaczenia bo taki przegląd może kosztować kilka set złotych.
Do tego dochodzi jeszcze aspekt taki iż do benzyny możemy założyć LPG wtedy żaden diesel swoją ekonomiką tego nie pobije. Ropa to ponad 5zł za l gaz ~2,4zł nawet gdy autko zje 9-10l lpg w mieście nie przebije go diesel paląc 6-7l (tu raczej myślę o nowszych silnikach). Oczywiście do diesli jest LPG ale to kompletna bzdura i folklor który zwróci się za milion lat
P.S: ja wcześniej pisałem w weekend ostro debatowaliśmy o diesel'ach i benzyniakach każdy miał swoje zdanie, a ja uważam że żadnego z nich nie da się postawić na czele gdyż to zależny od tego kto czego oczekuje od swojej jednostki, dobrej dynamicznej jazdy po mieście i niskiego spalania czy dobrej zabawy z dużymi obrotami w tle. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 17-08-2011, 14:44
|
|
|
diesel dobry do dynamicznej jazdy po mieście ... spala mniej niż PB o około 30%
benzyna teoretycznie tańsza w utrzymaniu tzn przy ewentualnych naprawach ale zeby jechac trzeba krecic co wiąże się ze spalaniem |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 17-08-2011, 15:35
|
|
|
Luczu napisał/a: | ale zeby jechac trzeba krecic co wiąże się ze spalaniem |
a żeby jechać dieslem to nie trzeba deptać? To że trochę lepiej się zbierze to nie znaczy że jest lepszy bo nie o to przecież chodzi w normalniej jeździe
Diesel jest git - jak ktoś lata po trasach - lub choć kilkadziesiąt km dziennie - w mieście też średnio z tej elastyczności skorzystasz - a to światła a to przejście i też trzeba machać wajchą
bezin w mieście hmm depniesz to się zbierze - nie depniesz też pojedziesz wsadzisz czajnkik pod maskę i jedzisz za 2.4 brutalna ekonomia
poza tym stare diesle są jak traktory, z nowymi są kłopoty
I tak w kółko - nie ma złotego środka tak jak nie da się stwierdzić co lepsze beznin czy kuchenka |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
p_r_z_e_m_k_o
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 355 Skąd: Kościan
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 17-08-2011, 17:04
|
|
|
Oj pany widzę że tu wojna się rozpętała, a mi tylko chodziło o to że 110 diesel nie pojedzie 190 konnej trubo benzyny, no nie ma siły.
A reszta czy diesel czy benzyna to kwestia gustu
PS. Pewnie zaraz padnie argument o elastyczności diesela, to może namieszajmy jeszcze trochę i dorzućmy do dyskusji benzynę w układzie V |
_________________ Tipo 1,9 Tds - Mariana
AR 155 2.0 8v TS / AR GT 1.9 JTDm |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 17-08-2011, 17:06
|
|
|
p_r_z_e_m_k_o napisał/a: | dorzućmy do dyskusji benzynę w układzie V |
i diesla w układzie V hahahahaha biturbo najlepiej |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-08-2011, 18:34
|
|
|
Jaka wojna niech każdy wrzuci co mu na sumieniu leży |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 17-08-2011, 18:39
|
|
|
Ostatnio miałem okazję jeździć 235 konną turbo benzyną (spod znaku 1750 ccm - niektórzy pewnie się domyślą).
I powiem tak, ja wolę benzynę
Diesel moim zdaniem miał jedną dużą zaletę kiedyś - cena za litr była znacznie mniejsza niż za litr benzyny.
Plus mniejsze spalanie dawało bdb wynik. Dzisiaj - nadal jest konkurencyjny, ale zakładając LPG benzyna ma znacznie więcej plusów.
Mówię o jednostkach wolnossących, turbo są równe - tu i tu może one szybko "klęknąć". |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
p_r_z_e_m_k_o
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 355 Skąd: Kościan
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 17-08-2011, 18:48
|
|
|
miszko napisał/a: | Ostatnio miałem okazję jeździć 235 konną turbo benzyną (spod znaku 1750 ccm - niektórzy pewnie się domyślą).
I powiem tak, ja wolę benzynę
|
Miszko czyżby Julka? Pochwal się |
_________________ Tipo 1,9 Tds - Mariana
AR 155 2.0 8v TS / AR GT 1.9 JTDm |
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-08-2011, 18:56
|
|
|
miszko napisał/a: | zakładając LPG benzyna ma znacznie więcej plusów. |
Jetem dokładnie tego samego zdania |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 17-08-2011, 19:09
|
|
|
Młody napisał/a: | miszko napisał/a:
zakładając LPG benzyna ma znacznie więcej plusów.
Jetem dokładnie tego samego zdania |
Popieram całą swoją osobą, ale są przypadki kiedy diesel nawet i pod tym względem bije PB/LPG na głowę... OSZCZĘDNOŚCI |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-08-2011, 19:40
|
|
|
meter30 napisał/a: | ale są przypadki kiedy diesel nawet i pod tym względem bije PB/LPG na głowę... OSZCZĘDNOŚCI |
Zwłaszcza jak w co nowszym dieslu trzeba zmienić koło dwumasowe i filtr cząstek stałych ... |
_________________ Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 17-08-2011, 20:12
|
|
|
schab napisał/a: | Zwłaszcza jak w co nowszym dieslu trzeba zmienić koło dwumasowe i filtr cząstek stałych ... |
Mówisz to tak jak większość ludzi. Tak jakby się to psuło każdemu po zakupie auta ...
A filtr w razie czego to się wycina |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 17-08-2011, 20:35
|
|
|
hahaha kiedys kolega siwe chwali że wyciągnął golfem 1.9 TDi fiata coupe 2.0 16V na turbie, myślałem żśe pękne ze śmiechu , a do tematu to ja wole benzynke z gazem, teraz w golfie mam 1.8 z gazem, mocy mi wystarcza spalania nie zmierzyłem jeszcze bo za krótko go mam i zrobiłem dopiero 300km |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-08-2011, 20:44
|
|
|
schab napisał/a: | Zwłaszcza jak w co nowszym dieslu trzeba zmienić koło dwumasowe i filtr cząstek stałych ... |
Z doświadczenia czy teoretyzujesz... nie chce być nie miły ale później się ludzie naczytają i będą pierdoły opowiadać:-)
Zamiast porównywać diesel VS benzyna porównajcie podobne silniki w pojemności, roczniki to jest o wiele ciekawsze;-) i miarodajne |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-08-2011, 20:52
|
|
|
MupiK napisał/a: | później się ludzie naczytają i będą pierdoły opowiadać:-) |
To samo jest z LPG. Ja cały czas słyszę od znajomych i sąsiadów (zwłaszcza tych którzy mają TDI) że gaz wybucha,że śmierdzi i że niszczy silnik tak jak by diesle nie śmierdziały a na Allegro jest masa samochodów po pożarach silnika i wbrew pozorom nie są to auta z LPG. |
|
|
|
|
mac1us
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Cze 2011 Posty: 147 Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-08-2011, 21:44
|
|
|
Luczu napisał/a: | schab napisał/a: | Zwłaszcza jak w co nowszym dieslu trzeba zmienić koło dwumasowe i filtr cząstek stałych ... |
Mówisz to tak jak większość ludzi. Tak jakby się to psuło każdemu po zakupie auta ...
A filtr w razie czego to się wycina |
Przykład naszego sąsiada, pisze za schaba, bo to mój tata. VW Golf 6 teraz 125 tys km przelotu 8 lub 2009 rok i jest już w nim 3 koło dwumasowe i 3 sprzęgło wszystko robione za darmo na gwarancji. Idąc dalej też miał problem z filtrem cząstek stałych, musiał wymienić jakiś czujnik za 400 zł. A do wycinać nie można, bo to ekologia .
A ostatnio znajomy mechanik (sam posiadacz tdi-ka) spytał się mnie, czy widzę u niego na placu jakąś benzynę, były same diesle i to nie na w miarę regularne naprawy, sam przyznał, że nigdy więcej nie kupi diesla.
Idąc dalej tropem diesla to idzie od dołu, ale w serii przy 4000 zazwyczaj już staje i nie jedzie, pali mało, eksploatacja droższa niż benzyny w lpg.
Dwóch kolegów ma mocne ibizy, jeden w okolicach 170-180 koni, drugi już grubo, bo 240-260. Jedna i druga robi niesamowitą zasłonę dymną i aż tak od dołu nie jadą.
Bardzo ciekawa jest ta mocniejsza, bo kręci się do 5 tys i jest bardzo fajnie wystrojona, bo jedzie zupełnie jak N/A od początku do końca i zadziwia ludzi na mieście. Minusem jest awaryjność, w zeszłym roku prawie w ogóle nie jeździła, teraz co chwila mają problemy i koszt ponad 40 tys. za ibi z 99 roku.
Moim zdaniem dyskusja na temat diesel vs benzyna na forach ma taki sens jak debata na temat olejów silnikowych, zazwyczaj do niczego nie dąży, jednemu pasuje, jednemu nie. Mamy wolny kraj każdy jeździ tym na co go stać i wybiera pb, pb+lpg, on+lpg , on. |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-08-2011, 21:50
|
|
|
mac1us, pewnie że nie ma sensu ale przynajmniej ludzie sobie place rozprostowali bo coś mało u nas postów ostatnimi czasy |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 17-08-2011, 22:10
|
|
|
A ja właśnie kupiłbym teraz diesla. Całe życie miałem benzynę bez lpg i nie marudzę na ceny paliwa, tylko tak po prostu. Dużo jeżdżę po mieście i lubię dynamikę, td albo common by na to pozwolił, a tak muszę czasem przypiłować. Z resztą dieslem lepiej się jeździ gdy jest spore obciążenie, bo nie ma problemu z deptaniem dla rozpędu. Jedyną obawę jaką mam co do diesli to to, że popierdzieliłbym pistolety na stacji Ostatnio tak właśnie zrobił tata mojego szwagra w Golfie V i nawet dojechał do domu, tylko już nie odpalił. Skończyło się tylko płukaniem. Co do FAPa to między innymi dlatego mój ojciec nie chce kupić diesla, bo mało jeździ za miasto i nie miałby gdzie dopalić tych osadów. Co do zabaw z dwumasą, to zwykły podzespół. Turbo też lubi pogubić części, dlatego wziąłbym zapewne jakiś sprawdzony 1.9 TDi albo dCi. |
_________________
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-08-2011, 22:21
|
|
|
Ja bym kupił Meganice z 1.5 dCi 110km ale zwyczajnie nie było mnie na to stać. Silniczek sprawdzony większych problemów nie stwarza. Dość prosta konstrukcja, nawet ma ręczne podpompowanie paliwa w razie gdyby się zapomniało w porę zatankować VW trochę przesadził z nowymi dieslami, za dużo sztuki dla sztuki Do jazy po pare km dziennie kompletnie się nie nadaje raz że szybko turbina padnie, dwa cały wdech zarośnie wraz z tymi wszystkimi wyszukanymi eko bajerami |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-08-2011, 22:41
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | nawet ma ręczne podpompowanie paliwa w razie gdyby się zapomniało w porę zatankować |
Ostatnio widziałem taki wynalazek u kolegi w Clio `03 1.5dCi.Ciekawe rozwiązanie. |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-08-2011, 22:45
|
|
|
lordabarth, bo to ten sam silnik za wiele się nie zmienił. Dowalili inne oprogramowanie i turbinkę o zmiennej geometrii, coś przy modzili przy filtrach żeby spełniał nowa normę eco 5. Moc mu wrosła z 80 bodajże do 110 i pomyśleć że jeszcze 20 lat wstecz diesel z takiej pojemności miał by góra 50 kucyków i równie powalający moment. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-08-2011, 23:12
|
|
|
lordabarth, U nas obydwa 1.5 dCi w firmie zrobiły prawie 200tys i nie było problemów (80 konne wersje) w jednym padły wtryski ale na pewno był jeżdżony na czym popadło Drugi jeżdżony przez uczciwego jegomościa nie miał tej przypadłości. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 17-08-2011, 23:29
|
|
|
Cytat: | edyną obawę jaką mam co do diesli to to, że popierdzieliłbym pistolety na stacji | a ja prywatnie jeżdżę benzynką, służbowo dieslem i jakoś nigdy nawet mi do głowy nie przyszło, żeby popierdzielić pistolety
A tak od siebie dodam, że tak mi właśnie pasuje. Do transportu diesel, a prywatnie benzynka (z LPG lub bez). Nie wiem kogo przeraża machanie biegami na mieście? Ja pojeździłem sobie japońcem i stwierdzam, że napewno lepiej niż włochem jeśli chodzi o dynamikę, a wcale nie gorzej niż w dieslu. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 18-08-2011, 00:09
|
|
|
ogólnie to można powiedzieć tak czasy starych D pracujących jak czołg ( ford transit ) dawno minęły. teraz TDI z podobnej pojemności wyciskają tyle co wolnossąca benzyna. 2.0 16v PB ma około 150hp , klekot na common rail z 2.0 też ma 150hp.
tyle że różnica w zakupie nowego takiego auta wynosi ok. 15 000zł ... teoretycznie zakup klekota zwróci się po 3-4 latach .. do do momentu aż sypnie się coś z osprzętu silnika. listwa common rail = worek siana, dwu mas = tysiące złotych, filtr cząstek stałych w kraju bez autostrad = porażka. turbina nawet ze zmienną geometrią łopatek nawet eksploatawana prawidłowo ( nie gasimy zanim turbina nie ostygnie ) i tak potrafi się uszkodzić ... znów koszt regeneracji = tysiące zł ...
odnośnie aut 10-letnich lub starszych. klekoty były popularne tylko w autach z grupy VAG czyli VW, audi części do tych aut nie są tanie. właściciele diesli uważają się za lepszych bo śmigają taniej z dynamiką benzyny... tyle że nie wspominają o zgrzycie zębów kiedy mechanik podaje cene naprawy ....
kiedyś były czasu diesla, jeździło sie o połowę taniej i znaczniej dłużej( 1 milion km bez ingerencji w silnik ) ... to były czasy mercedesa W123 i W124 ... na (nie)szczęście mercedes i inni producenci aut tego błędu już nie popełnią i mamy jak w banku, że po okresie gwarancyjnym coś musi się zjebać |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
|