Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Diesel vs Benzyna
Autor Wiadomość
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-08-2011, 14:40   Diesel vs Benzyna

Skoro w dziale allegro zaczęła się ta nie wątpliwie burzliwa debata na temat co lepiej jedzie benzyna czy diesel proponuje kontynuować ja tutaj.

Pozwolę sobie zacytować początek tej debaty:

Bdm napisał/a:
Kopyto? Co tam jest ledwo 230nm i 190km dobry 110 konny dizel by go zjadł, wygląd za to naprawdę niezły, zrobiony ze smakiem, no może oprócz przedniego zderzaka, trochę przesadzony...


Od razu pozwolę się nie zgodzić z przedmówcą w/g. 190 konna benzynka a do tego jeszcze VT łyknie takiego diesla bez mrugnięcia.

Diesel za to wygrywa na innym polu przede wszystkim spalanie i kultura jazdy na niskich obrotach. Duży moment diesli osiągany stosunkowo w niskim zakresie obrotów daje mu dużą przewagę do komfortowego przemieszczania się po mieście. Praktycznie ciagnie od dołu i do tego nie trzeba machać tak biegami jak w benzynce.

Za to tam gdzie w dieslu charakterystyka zaczyna się załamywać i przestaje już tak ciągnąć benzyna dopiero się budzi i praktycznie nie gardzi obrotami aż do odcinki :D

Ja osobiście miałem sobie okazje porównać przed zakupem Meganice III z 110 konnym dieslem (1,5 dci) i taką jaką mam 110 konną benzynę 1.6 16V. Zgodzę się, konie koniom nie równe. Gdybym mógł jeszcze dopłacić 8tyś pewnie wybrał bym diesla. Bardzo ładnie ciągnie do 80tki i rewelacyjne spalanie, ale benzyna jeśli chodzi o przyspieszenie do setki biła go od co najmniej długość auta. Oczywiście trzeba było wsadzić kopyto w podłogę i obrotomierz trzymać w pomarańczowym polu niemniej dieselek nie miał szans. Choć jeszcze raz powtórzę do codziennej jazdy na pewno wybrał bym diesla.

Co do eksploatacji benzynka ma się trochę lepiej zwłaszcza wolno ssąca. Brak turbiny o która trzeba dbać (diesel nie lubi krótkich tras po kilka km dziennie). Troszkę bardziej odporny układ zasilania w paliwo. Sam osobiście byłem świadkiem jak złe paliwo może wykończyć delikatnego comonraila, a w nowych autach taki układ to już norma. Troszkę tańsze części typu rozrząd, sprzęgło (choć nie jest to regułą). Jeśli chodzi o auta nowe rzadsze wizyty w serwisie. Dla przykładu ja pierwszy przegląd mam po 30 tyś /36mc zaś za w/w dieslem odbył by się po przebiegu 20tyś / 24mc a to nie jest bez znaczenia bo taki przegląd może kosztować kilka set złotych.

Do tego dochodzi jeszcze aspekt taki iż do benzyny możemy założyć LPG wtedy żaden diesel swoją ekonomiką tego nie pobije. Ropa to ponad 5zł za l gaz ~2,4zł nawet gdy autko zje 9-10l lpg w mieście nie przebije go diesel paląc 6-7l (tu raczej myślę o nowszych silnikach). Oczywiście do diesli jest LPG ale to kompletna bzdura i folklor :D który zwróci się za milion lat :lol:

P.S: ja wcześniej pisałem w weekend ostro debatowaliśmy o diesel'ach i benzyniakach każdy miał swoje zdanie, a ja uważam że żadnego z nich nie da się postawić na czele gdyż to zależny od tego kto czego oczekuje od swojej jednostki, dobrej dynamicznej jazdy po mieście i niskiego spalania czy dobrej zabawy z dużymi obrotami w tle. :D
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
  
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 17-08-2011, 14:44   

diesel dobry do dynamicznej jazdy po mieście ... spala mniej niż PB o około 30%


benzyna teoretycznie tańsza w utrzymaniu tzn przy ewentualnych naprawach ale zeby jechac trzeba krecic co wiąże się ze spalaniem
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 17-08-2011, 15:35   

Luczu napisał/a:
ale zeby jechac trzeba krecic co wiąże się ze spalaniem


a żeby jechać dieslem to nie trzeba deptać? To że trochę lepiej się zbierze to nie znaczy że jest lepszy bo nie o to przecież chodzi w normalniej jeździe :)

Diesel jest git - jak ktoś lata po trasach - lub choć kilkadziesiąt km dziennie - w mieście też średnio z tej elastyczności skorzystasz - a to światła a to przejście i też trzeba machać wajchą :D

bezin w mieście hmm depniesz to się zbierze - nie depniesz też pojedziesz :D wsadzisz czajnkik pod maskę i jedzisz za 2.4 :D brutalna ekonomia :)

poza tym stare diesle są jak traktory, z nowymi są kłopoty :)

I tak w kółko - nie ma złotego środka tak jak nie da się stwierdzić co lepsze beznin czy kuchenka :)
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
p_r_z_e_m_k_o 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 355
Skąd: Kościan
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 17-08-2011, 17:04   

Oj pany widzę że tu wojna się rozpętała, a mi tylko chodziło o to że 110 diesel nie pojedzie 190 konnej trubo benzyny, no nie ma siły.

A reszta czy diesel czy benzyna to kwestia gustu ;)

PS. Pewnie zaraz padnie argument o elastyczności diesela, to może namieszajmy jeszcze trochę i dorzućmy do dyskusji benzynę w układzie V ;)
_________________
Tipo 1,9 Tds - Mariana :)
AR 155 2.0 8v TS / AR GT 1.9 JTDm
     Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 17-08-2011, 17:06   

p_r_z_e_m_k_o napisał/a:
dorzućmy do dyskusji benzynę w układzie V ;)


i diesla w układzie V hahahahaha biturbo najlepiej :D
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-08-2011, 18:34   

Jaka wojna niech każdy wrzuci co mu na sumieniu leży :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 17-08-2011, 18:39   

Ostatnio miałem okazję jeździć 235 konną turbo benzyną (spod znaku 1750 ccm - niektórzy pewnie się domyślą).
I powiem tak, ja wolę benzynę ;)

Diesel moim zdaniem miał jedną dużą zaletę kiedyś - cena za litr była znacznie mniejsza niż za litr benzyny.
Plus mniejsze spalanie dawało bdb wynik. Dzisiaj - nadal jest konkurencyjny, ale zakładając LPG benzyna ma znacznie więcej plusów.
Mówię o jednostkach wolnossących, turbo są równe - tu i tu może one szybko "klęknąć".
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
p_r_z_e_m_k_o 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 355
Skąd: Kościan
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 17-08-2011, 18:48   

miszko napisał/a:
Ostatnio miałem okazję jeździć 235 konną turbo benzyną (spod znaku 1750 ccm - niektórzy pewnie się domyślą).
I powiem tak, ja wolę benzynę ;)


Miszko czyżby Julka? Pochwal się :)
_________________
Tipo 1,9 Tds - Mariana :)
AR 155 2.0 8v TS / AR GT 1.9 JTDm
     Moneta
 
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-08-2011, 18:56   

miszko napisał/a:
zakładając LPG benzyna ma znacznie więcej plusów.

Jetem dokładnie tego samego zdania :D
  
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 17-08-2011, 19:09   

Młody napisał/a:
miszko napisał/a:
zakładając LPG benzyna ma znacznie więcej plusów.

Jetem dokładnie tego samego zdania :D


Popieram całą swoją osobą, ale są przypadki kiedy diesel nawet i pod tym względem bije PB/LPG na głowę... OSZCZĘDNOŚCI :badgrin: :badgrin:
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-08-2011, 19:40   

meter30 napisał/a:
ale są przypadki kiedy diesel nawet i pod tym względem bije PB/LPG na głowę... OSZCZĘDNOŚCI

Zwłaszcza jak w co nowszym dieslu trzeba zmienić koło dwumasowe i filtr cząstek stałych ...
_________________
Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4
     assistance
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 17-08-2011, 20:12   

schab napisał/a:
Zwłaszcza jak w co nowszym dieslu trzeba zmienić koło dwumasowe i filtr cząstek stałych ...



Mówisz to tak jak większość ludzi. Tak jakby się to psuło każdemu po zakupie auta ...

A filtr w razie czego to się wycina
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 17-08-2011, 20:35   

hahaha kiedys kolega siwe chwali że wyciągnął golfem 1.9 TDi fiata coupe 2.0 16V na turbie, myślałem żśe pękne ze śmiechu :badgrin: :badgrin: :badgrin: :badgrin: , a do tematu to ja wole benzynke z gazem, teraz w golfie mam 1.8 z gazem, mocy mi wystarcza spalania nie zmierzyłem jeszcze bo za krótko go mam i zrobiłem dopiero 300km
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-08-2011, 20:44   

schab napisał/a:
Zwłaszcza jak w co nowszym dieslu trzeba zmienić koło dwumasowe i filtr cząstek stałych ...

Z doświadczenia czy teoretyzujesz... nie chce być nie miły ale później się ludzie naczytają i będą pierdoły opowiadać:-)
Zamiast porównywać diesel VS benzyna porównajcie podobne silniki w pojemności, roczniki to jest o wiele ciekawsze;-) i miarodajne
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-08-2011, 20:52   

MupiK napisał/a:
później się ludzie naczytają i będą pierdoły opowiadać:-)

To samo jest z LPG. Ja cały czas słyszę od znajomych i sąsiadów (zwłaszcza tych którzy mają TDI) że gaz wybucha,że śmierdzi i że niszczy silnik tak jak by diesle nie śmierdziały a na Allegro jest masa samochodów po pożarach silnika i wbrew pozorom nie są to auta z LPG.
  
 
mac1us 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 147
Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-08-2011, 21:44   

Luczu napisał/a:
schab napisał/a:
Zwłaszcza jak w co nowszym dieslu trzeba zmienić koło dwumasowe i filtr cząstek stałych ...



Mówisz to tak jak większość ludzi. Tak jakby się to psuło każdemu po zakupie auta ...

A filtr w razie czego to się wycina


Przykład naszego sąsiada, pisze za schaba, bo to mój tata. VW Golf 6 teraz 125 tys km przelotu 8 lub 2009 rok i jest już w nim 3 koło dwumasowe i 3 sprzęgło wszystko robione za darmo na gwarancji. Idąc dalej też miał problem z filtrem cząstek stałych, musiał wymienić jakiś czujnik za 400 zł. A do wycinać nie można, bo to ekologia :lol: .
A ostatnio znajomy mechanik (sam posiadacz tdi-ka) spytał się mnie, czy widzę u niego na placu jakąś benzynę, były same diesle i to nie na w miarę regularne naprawy, sam przyznał, że nigdy więcej nie kupi diesla.

Idąc dalej tropem diesla to idzie od dołu, ale w serii przy 4000 zazwyczaj już staje i nie jedzie, pali mało, eksploatacja droższa niż benzyny w lpg.

Dwóch kolegów ma mocne ibizy, jeden w okolicach 170-180 koni, drugi już grubo, bo 240-260. Jedna i druga robi niesamowitą zasłonę dymną i aż tak od dołu nie jadą.
Bardzo ciekawa jest ta mocniejsza, bo kręci się do 5 tys i jest bardzo fajnie wystrojona, bo jedzie zupełnie jak N/A od początku do końca i zadziwia ludzi na mieście. Minusem jest awaryjność, w zeszłym roku prawie w ogóle nie jeździła, teraz co chwila mają problemy i koszt ponad 40 tys. za ibi z 99 roku.

Moim zdaniem dyskusja na temat diesel vs benzyna na forach ma taki sens jak debata na temat olejów silnikowych, zazwyczaj do niczego nie dąży, jednemu pasuje, jednemu nie. Mamy wolny kraj każdy jeździ tym na co go stać i wybiera pb, pb+lpg, on+lpg 8) , on.
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-08-2011, 21:50   

mac1us, pewnie że nie ma sensu :lalala: ale przynajmniej ludzie sobie place rozprostowali bo coś mało u nas postów ostatnimi czasy :D
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 17-08-2011, 22:10   

A ja właśnie kupiłbym teraz diesla. Całe życie miałem benzynę bez lpg i nie marudzę na ceny paliwa, tylko tak po prostu. Dużo jeżdżę po mieście i lubię dynamikę, td albo common by na to pozwolił, a tak muszę czasem przypiłować. Z resztą dieslem lepiej się jeździ gdy jest spore obciążenie, bo nie ma problemu z deptaniem dla rozpędu. Jedyną obawę jaką mam co do diesli to to, że popierdzieliłbym pistolety na stacji ;D Ostatnio tak właśnie zrobił tata mojego szwagra w Golfie V i nawet dojechał do domu, tylko już nie odpalił. Skończyło się tylko płukaniem. Co do FAPa to między innymi dlatego mój ojciec nie chce kupić diesla, bo mało jeździ za miasto i nie miałby gdzie dopalić tych osadów. Co do zabaw z dwumasą, to zwykły podzespół. Turbo też lubi pogubić części, dlatego wziąłbym zapewne jakiś sprawdzony 1.9 TDi albo dCi.
_________________
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-08-2011, 22:21   

Ja bym kupił Meganice z 1.5 dCi 110km ale zwyczajnie nie było mnie na to stać. Silniczek sprawdzony większych problemów nie stwarza. Dość prosta konstrukcja, nawet ma ręczne podpompowanie paliwa w razie gdyby się zapomniało w porę zatankować :D VW trochę przesadził z nowymi dieslami, za dużo sztuki dla sztuki :D Do jazy po pare km dziennie kompletnie się nie nadaje raz że szybko turbina padnie, dwa cały wdech zarośnie :lol: wraz z tymi wszystkimi wyszukanymi eko bajerami
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-08-2011, 22:41   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
nawet ma ręczne podpompowanie paliwa w razie gdyby się zapomniało w porę zatankować

Ostatnio widziałem taki wynalazek u kolegi w Clio `03 1.5dCi.Ciekawe rozwiązanie.
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-08-2011, 22:45   

lordabarth, bo to ten sam silnik za wiele się nie zmienił. Dowalili inne oprogramowanie i turbinkę o zmiennej geometrii, coś przy modzili przy filtrach żeby spełniał nowa normę eco 5. Moc mu wrosła z 80 bodajże do 110 i pomyśleć że jeszcze 20 lat wstecz diesel z takiej pojemności miał by góra 50 kucyków i równie powalający moment.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-08-2011, 22:48   

Tak przez przypadek znalazłem http://www.auto-swiat.pl/...-silnika-15-dci
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-08-2011, 23:12   

lordabarth, U nas obydwa 1.5 dCi w firmie zrobiły prawie 200tys i nie było problemów (80 konne wersje) w jednym padły wtryski ale na pewno był jeżdżony na czym popadło :lalala: Drugi jeżdżony przez uczciwego jegomościa nie miał tej przypadłości.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 17-08-2011, 23:29   

Cytat:
edyną obawę jaką mam co do diesli to to, że popierdzieliłbym pistolety na stacji
a ja prywatnie jeżdżę benzynką, służbowo dieslem i jakoś nigdy nawet mi do głowy nie przyszło, żeby popierdzielić pistolety :D

A tak od siebie dodam, że tak mi właśnie pasuje. Do transportu diesel, a prywatnie benzynka (z LPG lub bez). Nie wiem kogo przeraża machanie biegami na mieście? Ja pojeździłem sobie japońcem i stwierdzam, że napewno lepiej niż włochem jeśli chodzi o dynamikę, a wcale nie gorzej niż w dieslu.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 18-08-2011, 00:09   

ogólnie to można powiedzieć tak czasy starych D pracujących jak czołg ( ford transit :P ) dawno minęły. teraz TDI z podobnej pojemności wyciskają tyle co wolnossąca benzyna. 2.0 16v PB ma około 150hp , klekot na common rail z 2.0 też ma 150hp.
tyle że różnica w zakupie nowego takiego auta wynosi ok. 15 000zł ... teoretycznie zakup klekota zwróci się po 3-4 latach .. do do momentu aż sypnie się coś z osprzętu silnika. listwa common rail = worek siana, dwu mas = tysiące złotych, filtr cząstek stałych w kraju bez autostrad = porażka. turbina nawet ze zmienną geometrią łopatek nawet eksploatawana prawidłowo ( nie gasimy zanim turbina nie ostygnie ) i tak potrafi się uszkodzić ... znów koszt regeneracji = tysiące zł ...
odnośnie aut 10-letnich lub starszych. klekoty były popularne tylko w autach z grupy VAG czyli VW, audi części do tych aut nie są tanie. właściciele diesli uważają się za lepszych bo śmigają taniej z dynamiką benzyny... tyle że nie wspominają o zgrzycie zębów kiedy mechanik podaje cene naprawy ....
kiedyś były czasu diesla, jeździło sie o połowę taniej i znaczniej dłużej( 1 milion km bez ingerencji w silnik ) ... to były czasy mercedesa W123 i W124 ... na (nie)szczęście mercedes i inni producenci aut tego błędu już nie popełnią i mamy jak w banku, że po okresie gwarancyjnym coś musi się zjebać
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load