|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Diesel vs Benzyna |
Autor |
Wiadomość |
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 18-08-2011, 01:26
|
|
|
mac1us napisał/a: | VW Golf 6 teraz 125 tys km przelotu 8 lub 2009 rok i jest już w nim 3 koło dwumasowe i 3 sprzęgło wszystko robione |
pech. Mógł szanować.
mac1us napisał/a: | A do wycinać nie można, bo to ekologia . |
Jeżdżąc 20 letnim fiatem trochę bardziej zatruwasz środowisko
mac1us napisał/a: | A ostatnio znajomy mechanik (sam posiadacz tdi-ka) spytał się mnie, czy widzę u niego na placu jakąś benzynę, były same diesle i to nie na w miarę regularne naprawy, sam przyznał, że nigdy więcej nie kupi diesla. |
Tak jak pisałem wcześniej. TD trzeba szanować tzn wiedzieć że trzeba studzić jak i rozgrzewać turbo i nie lać syfu.
mac1us napisał/a: | ale w serii przy 4000 zazwyczaj już staje i nie jedzie, |
To nie są auta wyścigowe. Co z tego że ma skale do 4.5 tys obrotow jeżeli idzie tak samo jak benzyna ?
Leśniczy napisał/a: | różnica w zakupie nowego takiego auta wynosi ok. 15 000zł ... teoretycznie zakup klekota zwróci się po 3-4 latach .. do do momentu aż sypnie się coś z osprzętu silnika. listwa common rail = worek siana, dwu mas = tysiące złotych, filtr cząstek stałych w kraju bez autostrad = porażka. |
Ale czemu ma się to psuć Jeśli nawet to jest gwarancja.
A co do zapiekania się łopatek turbo i zapychania filtra - nie potrzeba autostrad. Wystarczy nie zamulać i od czasu do czasu przeorać dziada.
** Dodano: 18-08-2011, 02:30 **
ojciec do 2007 roku jeździł na PB ... Później kupił dCi w którym standardowo padło turbo ... Diesel tak go zraził, że kupił alfe jtdm
sam teraz mam jtd - po okresie adaptacji cisne jak byłe tipo ... wg większości opinii zaraz powinienem pójść z torbami ...
Przekonam się na własnej skórze
i tak na marginesie - każdy jeździ tym czym chce. Każdy silnik ma swoje wady i zalety. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 18-08-2011, 09:57
|
|
|
Luczu napisał/a: |
Diesel tak go zraził, że kupił alfe jtdm
|
przecież to też diesel
temat znów przybrał standardową formę każdy chwali to co ma. osobiście jeździłem kilkoma klekota i klekota nie chcę.
brat od którego kupiłem hankę też się zastrzegał, że diesla nie kupi, a kupił bmw w dieslu i sobie chwali .... |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 18-08-2011, 11:07
|
|
|
Leśniczy napisał/a: |
przecież to też diesel |
no tak to wyszło a miałem na myśli to, że jak widać diesel go nie zraził i kupił kolejnego w którym jest jeszcze więcej "psujących się elementów" |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 18-08-2011, 12:44
|
|
|
A ja nie wiem co lepsze, bo nigdy nie miałem diesla, narazie mam same Pb, kusiło mie zawsze kupienie Diesla, ale czy to kiedys nastąpi, trudno powiedzieć |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-08-2011, 14:45
|
|
|
Temat na zamówienie :
http://motoryzacja.interi...-oplaca,1682258 |
_________________ Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4 |
|
|
|
|
shwax
Pomógł: 8 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 253 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 18-08-2011, 18:15
|
|
|
Dorzucę coś od siebie
Co do PB, otóż nikt wcześniej nie wspomniał o wynalazku VW, mianowicie o silnikach TSI. Miałem okazję jechać takim i jak dla mnie rewelacja. Osobiście nie kupiłbym tego jeszcze (chodzi o używki, na nówkę zwyczajnie mnie nie stać), bo nie wiadomo jak to się będzie sprawować po latach, jak już nakręci odpowiedni przebieg, ale muszę przyznać, że te silniki dają radę. Jak na PB to naprawdę są całkiem elastyczne (zaleta diesla) a jak chcemy zaszaleć to również jest czym. Oczywiście wszystko zależy jaka wersja tego silnika w jakim aucie, ale moim zdaniem tragedii nie ma w żadnym wariancie Myślę, że jest to niezła alternatywa, dla ludzi którzy mają awersję do LPG, ale też nie chcą jeździć klekotem.
Co do ON to podzielam zdanie kilku przedmówców, którzy piszą o drogich naprawach/częściach i niewłaściwym użytkowaniu. Dlaczego? Bo mam w rodzinie kilku mechaników i nieraz już nasłuchałem się różnych historii o tych jednostkach i ludziach którzy je użytkują Nad kupnem diesla pomyślałbym jedynie w przypadku pokonywania długich tras i to częściej niż 1-2 razy w roku (na wakcje/święta). W każdym innym przypadku, jeśli chodzi o koszta użytkowania zestawienie PB+LPG bije na głowę ropniaki.
Leśniczy napisał/a: | temat znów przybrał standardową formę każdy chwali to co ma |
A spodziewałeś się, że będzie inaczej? mimo wszystko warto poczytać co ludzie myślą i co mają do powiedzenia na ten temat |
_________________ Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94 |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 19-08-2011, 10:06
|
|
|
shwax, TSI to dziecko downsizingu i to bardzo nie udane moim zdaniem. mała pojemność uzbrojona w kompresor i turbinę :/ to nie wróży nic dobrego. 100kkm i po silniku .... |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Świstak
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 608 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 19-08-2011, 17:15
|
|
|
to i ja dorzucę coś od siebie:
po pierwsze porównujecie TURBO diesla do wolnossącej benzyny, porównajcie TD do TB
do wolnossącej benzyny możemy porównać wolnossącego diesla. ale co by nie było i tak każdy pochwali swoje.
ktoś powie że nie ma co porównywać wolnossącego diesla z czymkolwiek. no dobrze ale taka jest zasada.
porównajcie 2.0 TDI (chyba coś pod 200KM) w szmelcwagenie i 1.7TBI (235KM) w Alfie.
albo golfa III SDI i i bravo 2.0 hgt. czy golfa V SDI i alfę 2.0 TS
można porównywać wtedy spalanie, elastyczność na poszczególnych biegach, przyspieszenie i żywotność, a także cenę.
ja ze swojego doświadczenia powiem tylko tyle że psuje sie i jedno i drugie i trzecie i czwarte tak samo, ale fiat w gazie to auto dla ludzi takich jak ja czyli młody, kiepsko zarabiający na dorobku i w rozjazdach. na diabła mi stolecvagen w dizlu? dla oszczędności? hehehe dobre. oszczędność w TD to mit jakich mało. w wolnossących jest lepiej ale nie ma cudu.
wszystkie usterki o których piszecie to niewyobrażalne dla mnie koszty. w uno w ciągu tego roku włożyłem może z 1000PLN z czego 500PLN to wymiana sprzęgła (części + robota) które sam na własne życzenie zarżnąłem.
a jeżdżę nim dość sporo, wczoraj wróciłem ze Słowacji zrobiłem prawie 700km w 3 dni, z czego 500-600 po górach.
auto śmigało bezoporowo. więc ja chwalę gaz w wolnossącym benzyniaku. diesla wolnossącego miał ojciec, 86 rok produkcji i żadnych problemów. sedeswageny w tdi mają znajomi, co chwila coś w nich robią, wymieniają, cudują ale za każdym razem jak się pytam jak się auto sprawuje to mówią że bezawaryjnie.
polacy to tępy prosty naród który jest zawzięty i bezkrytyczny wobec siebie samego90% facetów kierowanych męską dumą nigdy nie przyzna się że kupiło złom który więcej stoi niż jeździ. chyba że taki złom kupi sąsiad to będą wyśmiewać ile wlezie.
Luczu napisał/a: | Mógł szanować |
moje auto w palnik równo dostaje, latam nim na łódź co niedziela (120km) są tygodnie że całą trasę niemal lecę po 120-130km/h
i idzie jak burza. nie zawsze jest to sprawa szanowania. Fakt ja auta nie pałuję tak na zimnym jak i na ciepłym, na gaz przełączam dopiero jak się motor do 60st nagrzeje. i nigdy nie gniotę go do odcinki... dla mnie to jest nie do pomyślenia.
jak się kupi złom to nawet szanowanie nie pomoże.
tyle odemnie. pzdr. |
|
|
|
|
shwax
Pomógł: 8 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 253 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 19-08-2011, 20:25
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | shwax, TSI to dziecko downsizingu i to bardzo nie udane moim zdaniem. mała pojemność uzbrojona w kompresor i turbinę :/ to nie wróży nic dobrego. 100kkm i po silniku .... |
Właśnie dlatego pisałem, że nie kupiłbym tego teraz. Trzeba poczekać aż zaczną ujawniać się wszystkie wady tych jednostek i dopiero wtedy podjąć decyzję. Na razie nie jest źle, ale również uważam, że jak w takich silniczkach zacznie się coś sypać to będzie trzeba taczkę pieniędzy w warsztacie zostawić Mimo wszystko jak ktoś nie lubi diesli, a stać go na nowe auto (dopłata za TSI jest zbliżona do ceny diesli) to uważam, że mimo wszystko może się skusić na taki wariant. Poza tym, Leśniczy, myślę że z tym 100kkm to trochę przesada Tu na 100% będzie jak z TDieslami- jak ktoś będzie pałował non stop i nie dbał o turbinki to wiadomo, ale jak ktoś będzie użytkował z rozsądkiem to pewnie długo pojeździ. W każdym razie pożyjemy, zobaczymy
Świstak, nie chcę nic mówić, ale kolejny już raz można zauważyć, że strasznie nie lubisz VW w dodatku te pary do porównań też wybrałeś bardzo tendencyjnie chyba bardziej na miejscu byłoby porównanie takich samych aut ale z różnymi silnikami, np. tak jak proponujesz: Golf III 1.9 SDI i Golf III 2.0 8v. Takie porównanie byłoby chyba bardziej na miejscu, bo chodzi o zestawienie diesel vs benzyna, a nie VW vs reszta marek |
_________________ Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94 |
|
|
|
|
mac1us
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Cze 2011 Posty: 147 Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-08-2011, 00:21
|
|
|
Rozciągające się łańcuchy rozrządu po śmiesznych przebiegach i brak możliwości naprawy podczas gwarancji to wg Ciebie nie jest źle . |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 20-08-2011, 01:05
|
|
|
Świstak napisał/a: | idzie jak burza | daj żyć. Mówisz jakbyś nie miał porównania, a przecież prędkość i moc uzależniają. Przejedź się dobrym TDI, albo 2 litrową benzyną 16V przez tydzień to Uno nagle będzie szło jak burza w nocniku. Żadna sztuka zapierniczać 140....tyle to i ja Matizem mojej matki jechałem. To kwestia pewności tego, że jak depniesz to jest moc, a nie że ona się pojawi za 10 min w niepotrzebnym momencie, po deptaniu do dechy.
Porównanie Tdi to benzynowego N/A jest tutaj zasadne tylko dlatego, że benzyniaków z turbo nie ma jednak tak wielu modeli jak z popularnym turbodieslem. Nowe auta co innego, ale najczęściej do porównania brało się benzynowe 2.0 16V i klekota 1.9 z turbo. A to dlatego, że swego czasu to nie były może i nie największe silniki w dostępnym modelu, ale najpopularniejsze z tych, które jakąś mocą się odznaczały. Ja czasem auto przyłapuję do odcinki i nic sobie z tego nie robię. Jest zagrzany, olej dobry, a odcinka to nie jest granica możliwości silnika, tylko bezpieczna granica dla użytkownika, żeby takiego motoru bez odcinki nie zajeździł na amen.
Dużych i mocnych silników nie kupuje nikt kto jeździ w niedzielę do kościoła a na co dzień jeździ rowerem, bo mu szkoda. Silnik ma spełniać pokładane w nim zadanie. Ma mało palić to niech będzie małolitrażowa waha, albo diesel. Ma mieć moc do przyciśnięcia to turbo benzyna, albo jakieś 3.0 lub silny diesel. Samo posiadanie dużej mocy pod maską obciąża już nogę, a co dopiero jak tę moc się poczuje? Dyskusja nie będzie rozstrzygnięta, bo po to są 2 rodzaje silników, żeby był wybór. Gdyby porównać takie 2 litrowe niedoładowane z nowoczesnym 1.6 turbobenzyna to jest jakieś pole do dyskusji.
To tak jakby porównać psa i kota. Niby oba zwierzaki na 4 łapach, ale jeden miauczy a drugi merda ogonem. Jeden jest zwinny, a drugi pilnuje chałupy.
Wychodzę z założenia, że jak ktoś chce mieć auto do miasta to kupi 1.4, 1.6 albo mniejsze. Turbo powinno być dodatkiem do dużego silnika, a nie małej pierdziawki, która chce udawać dużą. Śmiech mnie ogarnia jak słyszę o takim np 1.5 tonowym Citroenie C5 z silnikiem 1.6 turbo, który montowano w Mini. 2 litrowe turbo jak najbardziej, ale 1.6 i 1500 kg blachy to aż głupio brzmi. Nieważne jaką ma moc i jak wyżyłowany jest ten silnik to dla niego to jest max, podczas gdy takie 2 litrowe N/A ma jeszcze zapas do rozwoju.
Może to i jest jakieś przedpotopowe myślenie w stylu "dobre V8 robi jak chce takie turbo, a im mniej sprężarek do małych pojemności, tym mniej potem do naprawy". Nie biorę pod uwagę oszczędności, bo jak się chce jeździć to trzeba płacić. Wolę płacić za zużytą benzynę niż za chwilową radość z małej turbobenzyny o takiej samej mocy, którą będę musiał naprawiać jak mi się wyrzyga na drodze. Dlatego montuje się niskociśnieniowe sprężarki do diesli, żeby w jakiś sposób dorównały wolnossącej benzynie w osiągach, czysta fizyka. Inaczej nikt nie kupiłby słabego diesla, a o to chodzi, żeby potencjalny Kowalski miał do wyboru. Latam droższym dieslem i wydaję mniej na paliwo, albo kupię tańszą benzynę, ale więcej spalę. Tu gdzie jeden silnik ma zaletę inny ma wadę. |
_________________
|
|
|
|
|
Świstak
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 608 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 20-08-2011, 12:12
|
|
|
shwax napisał/a: | że strasznie nie lubisz VW |
nie, nie to że go nie lubię... ja go po prostu nienawidzę!!
vw to jeżdżądze g....o to marka klasy fiata aspirująca cenowo do marki mercedesa. 86tyś pln za podst wersję golfa cabrio z 2011r? to jakieś nieporozumienie... ludzie to tylko golf, auto dla ludu!! bravo multijet full opcja jest sporo tańsze...
mrk69, z kontekstu zrozumiałem że porównujesz moje 1.4 do 1.9TDI 110KM? dobre...
porównaj moje 1.4 do 1.4TD albo do 1.7TD
mrk69 napisał/a: | Żadna sztuka zapierniczać 140....tyle to i ja Matizem mojej matki jechałem |
ja na 4 biegu tyle jadę, potem zapinam 5 bieg i rozpędzam się dalej sztuką jest się dobrze do tych 140 rozpędzić
Cytat: | daj żyć. Mówisz jakbyś nie miał porównania |
czemu dać żyć? silnik i auto jak każde inne, a że bardzo je lubię to porównuję z każdym innym, a inne porównania mam
np Temprę 2.0 8v - mojego ojca, de facto tempra forumowa
moje auto ma 3 minusy zasadnicze: zawieszenie, blacha i hamulce. strach tym jechać powyżej 120kmh i strach jeździć tym po zakrętach.
mrk69 napisał/a: | To kwestia pewności tego, że jak depniesz to jest moc, a nie że ona się pojawi za 10 min |
teraz to Ty mówisz jakbyś nie miał porównania 1.4 nie ma momentu i ciężko tym wyprzedzać na 5 biegu... ale do 100km/h "idzie jak burza", 1.9tdi 90KM nie ma startu, mysle że ten 110KM odpycha się podobnie z miejsca jak mój.
każdy porównuje to co ma i czym jeździ ja jeżdżę uno 1.4 i nie zamieniłbym go na żadnego diesla z prostej przyczyny:
moc którą posiada moje auto wystarcza mi w zupełności. a przy tej mocy jest bardzo oszczędny, 1.9 tdi nie jest taki oszczędny a dysponuje podobnymi osiągami jeśli chciałbym mieć diesla mocnego to musiałbym sie pożegnać z oszczędnością jakąkolwiek, a przypomnę że diesle kupuje się dla oszczędności. bo raczej nie dla dźwięku silnika czy czarnej chmury z tyłu i smrodu ropy w około. Poza tym nigdy nie uwierzę że jak passat ma 2.0 TDI i 160KM to pali 4.7l na trasie. W 6.5-7l jak się zamknie to jest dobrze a ropa jest po 5PLN
możemy nawet przeliczyć:
uno 1.4 - 8l lpg na 100km
8x2.4 ~ 19PLN na 100km
golf 1.9 5l ropy na 100km
5x5 ~ 25PLN na 100km
żadna oszczędność...
chcesz porównać 2.0 z 1.9TD?
Tempra 2.0 8v lpg spalanie 10l trasa
10 x 2.4 ~ 24PLN
Passat 1.9TD 90KM spalanie... niech będzie że jest w ch... oszczędny i pali 5l na trasie
to jest 25PLN
porównanie jest przybliżone bo zarówno ceny paliw jak i spalanie są zmienne.
porównaj sobie teraz moc 2.0 8v na LPG i 1.9TD i ich osiągi.
porównaj ceny części zamiennych i częstotliwość usterek obydwu pojazdów.
co do osiągów hmmm 2.5 v6 192KM vs 2.0 tdi 170KM idą łeb w łeb tylko że mamy zaturbione 170KM i wolnossące 190KM poza tym TDI siedzi w Audi A3 a 2.5 V6 w AR 156. Sądzę... a nawet jestem pewny że w A4 nie dałby rady mimo turbiny, lub gdyby 2.5 przełożyć do 147
to są moje porównania które znam z życia.
** Dodano: 20-08-2011, 13:22 **
zaraz mi ktoś napisze że nie możliwe żeby mi tempra 2.0 spaliła 10l na 100km
za 60PLN zrobiłem 250-270km trasa Radom --> Stara Błotnica --> Radom --> Tomaszów Mazowiecki --> Radom nie wiem dokąłdnie bo jeszcze oprócz tej trasy zrobiłem 10 czy 20km po ojca do pracy i z powrotem.
tankowałem sie koło miejscowości Przytyk na stacji lukoil za 60PLN, LPG po 2.40PLN |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 20-08-2011, 12:41
|
|
|
Świstak napisał/a: | z kontekstu zrozumiałem że porównujesz moje 1.4 do 1.9TDI 110KM? dobre... | nie porównuję, tylko neguję Twój zachwyt nad tą jednostką.
Świstak napisał/a: | porównaj moje 1.4 do 1.4TD albo do 1.7TD | dieslowe turbo 1.4 z Uno to ta sama moc co i Twoja benzyna, natomiast 1.7 nie kojarzę żeby było w Uno w TD.
Świstak napisał/a: | teraz to Ty mówisz jakbyś nie miał porównania 1.4 nie ma momentu i ciężko tym wyprzedzać na 5 biegu... ale do 100km/h "idzie jak burza" |
Świetnie, nie ma momentu, ale idzie jak burza...ciekawe, bo koni już w serii za wielu też nie ma, a i pewnie po latach kilka uciekło Mam porównanie bo miałem auto z takim silnikiem, miałem z mniejszym i mam z większym.
Świstak napisał/a: | 1.9tdi 90KM nie ma startu, mysle że ten 110KM odpycha się podobnie z miejsca jak mój. | Piękne porównanie. Ledwo 70 konne Uno 1.4 stoparę niutonometrów w gazie i Passat 1.9 TDi 110 koni i 2 razy tyle momentu.
Świstak napisał/a: | a przy tej mocy jest bardzo oszczędny, 1.9 tdi nie jest taki oszczędny a dysponuje podobnymi osiągami | Znam wyniki jazdy Touranem 1.9 TDi tym 110 HP mojego szwagra i spalanie wychodzi na poziomie 5 litrów w mieszanym (nie zamula, ale też nie zapiernicza gdzie nie można - ot taka przepisowa jazda z wyprzedzaniem), mocą przy starcie dorównuje mojej grzebanej Lagunie 1.8 w benzynie, która pali co najmniej 8 i gazu mieć nie będzie, to że dalej mu uciekam to inna bajka. A, że Ty masz kastrowane Uno to już co innego, ale fakt, oszczędność masz.
Poza tym temat nazywa się Diesel vs Benzyna, a nie Diesel vs Zapalniczka, albo Diesel vs Benzyna z ewentualnym gazem. Było zrobić temat Gaz vs Reszta paliw świata i tam opowiadać o gazie. Porównajmy seryjne silniki, które w 99 % gazu nie mają zamontowanego. Do diesla też można gaz założyć przecież.... |
_________________
|
|
|
|
|
Świstak
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 608 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 20-08-2011, 13:30
|
|
|
mrk69 napisał/a: | temat nazywa się Diesel vs Benzyna, Diesel vs Zapalniczka, albo Diesel vs Benzyna z ewentualnym gazem |
no to porównuj diesle z benzyną a nie turbodiesle z benzyną... bo w końcu turbina też rodzaj... "seryjnego tuningu" diesel to diesel jak porównujemy wolnossącego diesla to z wolnossącą benzyną. wiem że T.diesle są seryjne bla bla bla.
ja dalej będę stał przy swoim że porównanie t.diesla z wolnossącą benzyną ma sie jak porównanie komfortów w maluchu i w mercedesie.
bo przypomnę Ci że benzyna w serii wychodzi też z hybrydą, z LPG, z CNG i z Turbiną i tych ostatnich i pierwszych jest coraz więcej. i tak jak kiedyś T.diesel był nowością tak teraz hybryda i T.benzyna.
mrk69 napisał/a: | Piękne porównanie. Ledwo 70 konne Uno 1.4 stoparę niutonometrów w gazie i Passat 1.9 TDi 110 koni i 2 razy tyle momentu. |
passat/touran waży z tym motorem 1300kg mój 1.4 waży 700-parę kg... moment obrotowy nie ma wielkiego znaczenia podczas ruszania z miejsca tylko podczas wyprzedzania, przyspieszania na wyższych biegah tak zwanej elastyczności...
mój uniak benzyny pali 5,5-6l więc w benzynie jest tak samo oszcz ędny jak Twój Touran w dieslu i zapie... lepiej do 100km/h
komfort jazdy jest nie porównywalny, touran bije uniaka bezapelacyjnie. ale to różnica klas i roczników, mój uniak ma 15lat, dlatego też ja swoje porównania opieram o stare auta, bo takimi w większości jeżdżę. stare Uno vs stary Passat.
Ciekaw też jestem jak wypada spalanie silnika 1.4 benzyna z 2011r, bardziej zaawansowanego technologicznie niż jednopunkt.
wydaje mi sie że wtedy znów TDI nie ma startu z oszczędnością. A skoro upierasz się tak przy swoim TDI i śmiejesz się z mojej zapalniczki to doczytaj do końca mój post odnośnie ojca tempry. tam też pisałem że pali 10l gazu, więc PB będzie mniej.
porównaj swoje TDI z 2.0 8v z miejsca czy na trasie, tylko weź przymiarkę na to że tempra ma 20lat!! technologia stara i ilość lat i przebieg. |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 20-08-2011, 13:36
|
|
|
warto dodać, że część osób posiadających TD ma dostęp do ropy po 3 - 3.50 na dzień dzisiejszy |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
shwax
Pomógł: 8 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 253 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 20-08-2011, 13:40
|
|
|
mac1us, coś o tym słyszałem, ale nic mi nie wiadomo, że nie naprawiano tego w trakcie trwania gwarancji. Zapewne czas oczekiwania na uznanie usterki i naprawę mógł być spory jak to zwykle bywa w podobnych przypadkach, ale nie słyszałem o tym, że nie chcieli naprawiać.
Wiem natomiast, że coś tam było nie halo z pompami wody- wada fabryczna. Cóż, każdy producent zaliczał mniejszą lub większą wtopę. Grunt, żeby przyznał się do tego i naprawił co spierniczył.
mrk69, podzielam Twoje zdanie na temat dużych silników. Były, są i będą OK i też je lubię, ale patrząc na ceny benzyny sądzę, że jeżeli VW, tudzież inni producenci, dopracują tą technologię to może to być dość atrakcyjne rozwiązanie do napędu auta. Wszak nie każdy potrzebuje 3.0 V6 i więcej do jazdy na codzień, ale za to nieduży silniczek pokroju 1.4 i 160KM pod maską to moim zdaniem jest coś. Jak chcemy to jeździmy dość oszczędnie, a jak trzeba przycisnąć to mamy czym. Pomysł, moim zdaniem, jest ok, ale jest to na tyle "świeża" rzecz, że mogą ją nękać różne problemy i usterki, dlatego pisałem, że jeszcze za wcześnie aby kupować te "wynalazki". W żadnym wypadku jednak ich nie skreślam. Jeszcze... |
_________________ Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94 |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 20-08-2011, 15:37
|
|
|
Świstak napisał/a: | moment obrotowy nie ma wielkiego znaczenia podczas ruszania z miejsca | doucz się trochę, poczytaj Ma podstawowe znaczenie w starciu z masą pojazdu. Pamiętaj, że w benzynie najlepsze parametry silnika są sporo wyżej niż te same dla TD o tej samej pojemności i na starcie możesz się zdziwić nawet gdy staniesz lekkim Uno obok 2 razy cięższego Passata w t. dieslu. To nie jest reguła, że samochód o 2 razy większej mocy i 2 razy większej wadze będzie jechał tak samo jak Twój. Będzie jechał lepiej. Za to ty im dalej będziesz cisnął na biegach tym szybciej odejdziesz, ale start i moment obrotowy przekazany na koła ma podstawowe znaczenie Przy wyprzedzaniu tak samo. Ty musisz redukować a t. diesel da pedał w dechę i leci, ale tu akurat się zgadzasz. |
_________________
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 20-08-2011, 16:31
|
|
|
ogólnie to ja raczej się nie przekonam do trwałości i siły małych pojemności z turbo czy kompresorem a juz na pewno nie kiedy taki silnik ląduję w aucie wagi/gabarytów AF 156 ,passat czy skoda octavia czy superb.
ale prawda jest taka, że np takiego niemca wali ta trwałość bo on i tak po 3-5 latach lub przebiegu 100-150kkm auto sprzeda, kupi jakiś turek i sprzeda polakowi .
zasadnicza różnica w opłacalności zakupu ropniaka czy PB polega na przebiegach jakie ktos zamierza robić. przykładowo średniej klasy auto w ropie jest droższe o ok 8000zł od jednostki benzynowej o podobnej mocy silnika.
jesli ktoś robi 1000km miesięcznie czyli nie więcej niż 15000km rocznie to ropniak zwróci mu się po 6-7 latach
więc zakup ropy opłaca się robimy powiedzmy 35 000 lub więcej km rocznie.
....z autami używanymi jest podobnie, ropniak zawsze będzie droższy od PB tyle, że w przypadku aut kilkuletnich prawdopodobieństwa wystąpienia kosztownej usterki rośnie.
oczywiście ja w tych kalkulacjach nie uwzględniam instalacji LPG. ale jesli mam ja uwzględnić to musze też policzyć tak jak ja to widzę. dobra instalacja LPG założona w dobrym zakładzie dla silnika o mocy nie przekraczającej 150hp to 2800-3000zł.
i nawet od tego momentu nie możemy liczyć, że auto jeździ o połowę taniej bo PB i tak musimy co jakiś czas zalewać do baku i co dzień zanim auto przełączy się na LPG spali z 0,7L PB. oprócz tego dochodzą jakieś tam dodatkowe czynności ( koszty ) związane z utrzymaniem owej instalacji w dobrym stanie. i tu znów wniosek nasuwa sie ten sam ... jeśli ktoś robi mniej niż 15 000 km rocznie to instalacja zwróci się po ilu ? po 3-4 latach ? planując jeździć autem 10 lat można faktycznie zaoszczędzić ... lub kupic diesla
aha i zaraz ktoś napiszę, że jestem chory bo super instalacje LPG do 4 garów można zakupić za 1000zł albo u pana stefana w stodole wraz z montażem za 800zł
wracając do głównego tematu. ja nie wiem co jest lepsze PB czy TD ale wiem, że jak juz ktoś wspominał wcześniej polak ma taką dziwna tendencje do zatajania prawdy na temat swojego auta. nawet jak co miesiąc wyda 500zł w naprawy to i tak na pytanie "jak się sprawuje auto" odpowie, że po prostu super, bez awaryjnie i pali połowę mniej niż producent podaje.
gośc sprzedaje auto i w opisie widzisz, że ma klimę, dzownisz i pytasz "działa klima ?" gość odpowiada "działa" stan silnika igła, blacha jak z salonu itd .... jedziesz obejrzeć a tu szrot , chodzi na 2 gary, zjada go ruda, a klimy wogóle nie ma .... |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 22-08-2011, 00:52
|
|
|
Hehehe temat coś a'la gaz to zło, czy nie zło
Jeden woli diesla, drugi benzynę.
Ja diesla nie kupię bo jeżdżę w większości po mieście, a w jeździe miejskiej mocny diesel łyka dyszkę (mam kilku znajomych z autami 2 litrowymi o mocy ok. 150-170km więc błagam niech mi nikt nie mówi, że pali ono 7 litrów po mieście).
Po drugie w zimę na krótkiej trasie, a takie najczęściej pokonuję, diesel rozgrzewa się znacznie dłużej od benzyny, a niestety WEBASTO nie jest standardem - jak obecnie np. klima.
Po kolejne, praca "bociana" - nawet w technologii common rail - jest dla mojego ucha mniej miła niż praca benzyny.
Porównywanie również tego, jak ciągnie 110-konny diesel z turbiną z 110-konnym benzyniakiem wolnossakiem, jest jak porównanie 23-letniej modelki z 23-letnią "gospodynią domową", matką trójki dzieci - niby to samo ...... i jedna i druga ma 23 lata ......... |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-08-2011, 09:54
|
|
|
Emf napisał/a: | Porównywanie również tego, jak ciągnie 110-konny diesel z turbiną z 110-konnym benzyniakiem wolnossakiem, jest jak porównanie 23-letniej modelki z 23-letnią "gospodynią domową", matką trójki dzieci - niby to samo ...... i jedna i druga ma 23 lata ......... | Nie wiem która jest która w porównaniu ale 23 letnia gospodyni też może ostro pojechać... tylko musi dzieciaki do przedszkola odstawić |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
shwax
Pomógł: 8 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 253 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 22-08-2011, 19:09
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Nie wiem która jest która w porównaniu ale 23 letnia gospodyni też może ostro pojechać... tylko musi dzieciaki do przedszkola odstawić |
JAM_BELFEGOR, po czym wnioskujesz? Po wieku, czy po tej trójce dzieci? Bo skoro ma 23 lata i troje dzieci to widać już nie raz "ostro jechała" |
_________________ Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94 |
|
|
|
|
p_r_z_e_m_k_o
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 355 Skąd: Kościan
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 22-08-2011, 20:36
|
|
|
No panowie w końcu jakiś rozsądny wątek w tym temacie także młode mamy są fajne, bo są fajne i młode |
_________________ Tipo 1,9 Tds - Mariana
AR 155 2.0 8v TS / AR GT 1.9 JTDm |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|