Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nietypowa praca silnika. Kto to rozgryzie!!!
Autor Wiadomość
siejprezes 
witamy nowego


Wiek: 114
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 1
Skąd: Polska
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 25-06-2009, 17:23   Nietypowa praca silnika. Kto to rozgryzie!!!

Witam mam Tipka 1,4i z 1991, aktualnie jezdze nim juz 8 lat. Kto pomoże mi rozwikłać zagadke bardzo nietypowej pracy silnika. Problem polega na tym ze jesli auto stio 2-3dni pozniej jest problem z odpaleniem, praca na wolnych obrotach i w trakcie jazdy szarpie nie ma mocy, usterka mija po przejechaniu kilku kilometrów zgaszeniu silnika na 15-20min i po tym czasie sdamochód odpala idealnie i wszystko jest wpożądku... Prosze o pomoc
  
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 25-06-2009, 17:54   

siejprezes, zacznij od najprostszej rzeczy, czyli od resetu komputera
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Skopek 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 149
Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 01-07-2009, 19:14   

1) Stawiam na to, że skończył ci się akumulator i po tych 2-3 dniach napięcie spada do wartości, która już nie satysfakcjonuje komputera i się dziad resetuje. Pierwsza jazda jest szarpana, bo komp się uczy. Następna, np. tego samego dnia, jest już ok, bo komp jeszcze pamięta czego się nauczył.
2) Druga opcja, w przypadku gdy jednak aku jest dobry albo stosunkowo młody, dotyczy cichego złodzieja prądu. Jakieś urządzenie elektryczne bądź zwarcie w układzie powoli rozładowuje ci akumulator i skutki są takie jak w pkt.1. Można to szybko sprawdzić dokonując prostego pomiaru. Przy wyłączonym zapłonie i wszystkich możliwych odbiornikach prądu (weź pod uwagę, że światło w środku gaśnie po pewnym czasie od zamknięcia drzwi) odkręć kleme "+" i między nią a bolec aku podłącz amperomierz. Wartość prądu przepływającego przez miernik powinna wynosić około 10mA. Jeśli taka wartość jest u ciebie to patrz pkt.1. Jeśli wartość natężenia prądu jest dużo większa to musisz szukać złodzieja.
Jeśli mam racje to za jakiś czas bądź po postoju około 6 dni w ogóle nie odpalisz auta.
_________________
"każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load