|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Nietypowa praca silnika. Kto to rozgryzie!!! |
Autor |
Wiadomość |
siejprezes
witamy nowego
Wiek: 114 Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 1 Skąd: Polska
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 25-06-2009, 17:23 Nietypowa praca silnika. Kto to rozgryzie!!!
|
|
|
Witam mam Tipka 1,4i z 1991, aktualnie jezdze nim juz 8 lat. Kto pomoże mi rozwikłać zagadke bardzo nietypowej pracy silnika. Problem polega na tym ze jesli auto stio 2-3dni pozniej jest problem z odpaleniem, praca na wolnych obrotach i w trakcie jazdy szarpie nie ma mocy, usterka mija po przejechaniu kilku kilometrów zgaszeniu silnika na 15-20min i po tym czasie sdamochód odpala idealnie i wszystko jest wpożądku... Prosze o pomoc |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 25-06-2009, 17:54
|
|
|
siejprezes, zacznij od najprostszej rzeczy, czyli od resetu komputera |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Skopek
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 149 Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 01-07-2009, 19:14
|
|
|
1) Stawiam na to, że skończył ci się akumulator i po tych 2-3 dniach napięcie spada do wartości, która już nie satysfakcjonuje komputera i się dziad resetuje. Pierwsza jazda jest szarpana, bo komp się uczy. Następna, np. tego samego dnia, jest już ok, bo komp jeszcze pamięta czego się nauczył.
2) Druga opcja, w przypadku gdy jednak aku jest dobry albo stosunkowo młody, dotyczy cichego złodzieja prądu. Jakieś urządzenie elektryczne bądź zwarcie w układzie powoli rozładowuje ci akumulator i skutki są takie jak w pkt.1. Można to szybko sprawdzić dokonując prostego pomiaru. Przy wyłączonym zapłonie i wszystkich możliwych odbiornikach prądu (weź pod uwagę, że światło w środku gaśnie po pewnym czasie od zamknięcia drzwi) odkręć kleme "+" i między nią a bolec aku podłącz amperomierz. Wartość prądu przepływającego przez miernik powinna wynosić około 10mA. Jeśli taka wartość jest u ciebie to patrz pkt.1. Jeśli wartość natężenia prądu jest dużo większa to musisz szukać złodzieja.
Jeśli mam racje to za jakiś czas bądź po postoju około 6 dni w ogóle nie odpalisz auta. |
_________________ "każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|