|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Problem ze wskaźnikiem temperatury Tipo 1.4 ie |
Autor |
Wiadomość |
yeah90
Wiek: 34 Dołączył: 27 Lip 2010 Posty: 103 Skąd: Nowy Duninów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-08-2010, 21:21 Problem ze wskaźnikiem temperatury Tipo 1.4 ie
|
|
|
Witam,wertowałem tematy dotyczące temp silnika i układu chłodzenia,ale nie zanalazłem jednoznacznej odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.
Mianowicie nie dawno zakupiłem zegary z obrotomierzem z wersji 1.6 ie nie obyło się bez problemu przy montażu ( do cewki dochodzą 4 kable 2 pomarańczowe i 2 brązowe z czego jeden z pomarańczowych wygląda na zerwany. Mimo to auto odpala,jeździ itd wiem,że to nie ten dział,ale temat jest z tym powiązany. Jeśli macie sugestie z czym ten kabel powinien być połączony proszę o radę)
Teraz sedno sprawy. Po przekładce temp zimnego silnika była ok 50 stopni(norma),wentylator załączał się po przekroczeniu 90 stopni. Dwa dni temu powstał problem na zimnym silniku wskazówka pokazuje ok 4 kreskę powyżej 50 stopni,a wentylator załącza się przy ok 120 stopniach (grubo ponad przepisowe 92-94 stopnie). Wymieniłem starą nagrzewnicę,gdyż nie działała regulacja ciepło-zimno temp bez zmian.
Moje pytanie brzmi: czy winny jest wskaźnik temp,czy to coś gorszego???
W układzie jest płyn,czujnik temp też sprawny,bo po przełożeniu z identycznego Tipo wskazywał tak samo.
Liczę na Waszą pomoc. |
_________________ /F/I/A/T/ Tipo 1.4 cat i.e rocznik `89 - PEREŁKA
"Życie młodego kierowcy to wieczna rezerwa..." |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 25-08-2010, 21:40
|
|
|
yeah90 napisał/a: | Moje pytanie brzmi: czy winny jest wskaźnik temp,czy to coś gorszego??? |
po mojemu to wariuje wskaźnik. Spróbuj porządnie powtykać złączki z tyłu deski jak to nie pomoże to przeczyść masę na podłużnicy pod akumulatorem TYLKO PORZĄDNIE ( było na forum co i jak )
powodzenia :p |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Arkady1s
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 130 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-08-2010, 19:43
|
|
|
Może być jeszcze jedna śmieszna rzecz. Ja bym sprawdził czy odpowietrznik układu chłodzenia jest sprawny no i termostat. Zobacz czy jak się silnik nagrzewa to powinien na zimnym najpierw chodzić na małym obiegu po czym przy 90 stopniach otworzyć duży obieg. Wtedy widać jak wskazówka od temperatury lekko opada a chłodnica powinna być ciepła. Jak nadal jest chłodna to zaciął się termostat na małym obiegu. Sprawa prosta, wymiana termostatu. Drugą możliwością jest zatkany odpowietrznik. Hmmm, z praw fizyki wiemy że im wieksze ciśnienie tym wieksza temperatura wrzenia. Na dobrą sprawę nie utorzsamiaj "czujnika" temperatury silnika do czujnika w samej chłodnicy odpowiedzialnej za właczenie wentylatora. To są dwa różne czujniki. Przy zatkanym odpowietrniku sprawa może być lekko nieciekawa bo w najlepszym przypadku zozrywa się któryć z werzyków obiegu i jest spora chmurka w najgorszym leci uszczelka i remont kapitalny silnika. Jeśli masz zbiornik wyrównawczy zamontowany na człodnicy, taki mały baniaczek to wtedy odpowietrznik jest w korku, to jak będziesz gdzieś sie wybierał poprostu lekko o jakieś pół obrotu poluzuj korek, i zobaczysz czy temperatura jest w normie. Nie przejmuj się lekkim zapachem płynu chłodzacego. Sam korek to koszt nowego jakieś 7-9 zł. |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 31-08-2010, 22:59
|
|
|
yeah90, tak po mojemu to wskaznik i swiruje bo przy 120*C by Ci wywaliło płyn chłodniczy i napewno bys słyszał dzwiek gotujacego sie płynu czyli bulgotanie w nagrzewnicy. Druga sprawa - regulacja ciepło/zimno jest tez zalezna od ustawienia zaworka nagrzewnicy i klapki kierujacej powietrze na nagrzewnice lub nie. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
yeah90
Wiek: 34 Dołączył: 27 Lip 2010 Posty: 103 Skąd: Nowy Duninów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-09-2010, 14:39
|
|
|
Problemem był źle wskazujący wskaźnik w moich "nowych zegarach". Ten od poziomu paliwa również zwariował pokazywał ćwierć baku a w nim nie bylo już nic. Nie wiem co z nim jest nie tak ale po wlożeniu starych zegarów jest jak trzeba. Tylko lipa bo od dawna marzyłem o tych zegarach, a tu taki zonk:( nie wiem czemu tak się dzieje z tymi wskaźnikami |
_________________ /F/I/A/T/ Tipo 1.4 cat i.e rocznik `89 - PEREŁKA
"Życie młodego kierowcy to wieczna rezerwa..." |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|