|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Słaby na wysokich obrotach 1.6 |
Autor |
Wiadomość |
tatung
Dołączył: 07 Lip 2006 Posty: 58 Skąd: Dachnów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-02-2007, 19:23 Słaby na wysokich obrotach 1.6
|
|
|
witam
mam problem z silnikiem w mojej temprze 1.6 na jednopunktowym wtrysku, a mianowicie auto chodzi swietne na obrotach do 3500 (dobrze przyspiesza, silnik mocny), jednak problem pojawia sie po przekroczeniu tej granicy, nagle robi sie mulowaty zupełnie jak by ciagnol 3tonowa przyczepe na pierwszyscg biegach sie tego nie odczuwa, jednak na 3, 4, 5 jest to problem. co moze byc przyczyna takiego stanu? |
|
|
|
|
gawor06
Pomógł: 8 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 517 Skąd: Łód Polesie
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 08-02-2007, 19:31
|
|
|
hmmm... moze kable wysokiego napiecia, cos moze jest przytkane nie wiem..., a szarpie ci wtedy auto??? |
_________________ FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
|
|
|
|
|
gulczas
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Cze 2005 Posty: 171 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-02-2007, 20:09
|
|
|
Na początek radze sprawdzic: kopulke, palec, swiece i przewody. Mialem taki sam problem i przyczyna wlasnie w tym lezala, ale skapnolem sie w momencie jak auta zaczelo kichac i niechcialo odpalac.
Moze cos z wydechem kombinowales, filtr powietrza, ? Te podstawowe rzeczy trzeba sprawdzic, jak nie pomoze trzeba dalej szukac usterki. tyle na poczatek. |
_________________ FIAT Tipo 1.4ie 1994r SREBRNY a jest BRAVO 1.8 GT
|
|
|
|
|
tatung
Dołączył: 07 Lip 2006 Posty: 58 Skąd: Dachnów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-02-2007, 20:41
|
|
|
zdaza sie ze szarpie, ale tylko wtedy jak z bardzo niskich obrotów wcisne do dechy, ale nie ma tego problemu jesli w zbiorniku jest wiecej paliwa, przynajmniej powyrzej cwiartki, myslalem ze to filtr paliwa, ale co to ma do obrotów. profilaktycznie wymienie swiece i przewody wysokiego napiecia, nie sprawdzalem tego od czasu zakupu auta (prawie rok) |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-02-2007, 22:21
|
|
|
a może pompa paliwa |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 08-02-2007, 22:41
|
|
|
Wyglada na to ze twoje auto dostaje przy duzym obciazeniu za mala dawke Pb, na pierwszy ogien sprawdz wezyki podcisnieniowe idace na MAP sensor, podcisnienie idace na regulator cisnienia wtrysku, wyczysc kopolke, sprawdz swiece. Jak to nie pomoze to trzeba by bylo sprawdzi cisnienie jakie daje rade pompa paliwa wytworzyc, byc moze to juz jej ostatnie chwile z toba ;] |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-02-2007, 08:28
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | ... twoje auto dostaje przy duzym obciazeniu za mala dawke Pb... |
Albo za duża dawkę - efekt jest podobny.
Ja mam co prawda wersję gaźnikową ale przez pewien czas auto zachowywało sie podobnie tzn. przy około 4.000 obr silnik zaczynał się wyraźnie dusić, o przyspieszaniu nie było mowy.
Przyczyna - okazał się nią gaźnik a dokładnie jeden z pływaków, który był dziurawy ( ). Krótka wizyta u dobrego gaźnikowca i problem zniknął... |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 09-02-2007, 08:36
|
|
|
Radke napisał/a: |
Albo za duża dawkę - efekt jest podobny. |
Zapomnialem dodac aby zerknal jeszcze na wydech, jesli bedzie mocno czarny to go przelewa jednak, ale raczej sklaniam sie ku za ubogiej mieszance bo przewaznie walnie jakies podcisnie np. to idace z kolektora ssacego na regulator cisnienia wtrysku i wtedy regulator przy duzych obciazeniach ustala za niskie cisnienie paliwa i kicha, wtrysk na za niskim cisnieniu zaczyna lac a auto nie chce jechac. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
gawor06
Pomógł: 8 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 517 Skąd: Łód Polesie
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 11-02-2007, 12:03
|
|
|
jak za duza dawke to sonda moze byc walnieta... ja z kolei mialem tak ze mi szarpal i wymienialem wszystko bo nikt nie wiedzial co mu jest okazalo sie ze byl to CPP(czujnik polozenia przepustnicy(potencjometr) ) wymienilem go i szarpanie ustalo moc tez wrocila ale jeszcze jak autko sie rozgrzalo to mialem problem taki ze obroty spadaly na 800 i trzeslo cala buda pojechalem na stacje diagnostyczna BOSH i mi wyregulowali komputerowo CPP i chodzi ok... takze sprawdz CPP jak okaze sie sprawny to moze regulacja... |
_________________ FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
|
|
|
|
|
pabler
Dołączył: 13 Lut 2007 Posty: 13 Skąd: śląsk
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-02-2007, 08:17
|
|
|
Mam ten sam problem.... |
|
|
|
|
gawor06
Pomógł: 8 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 517 Skąd: Łód Polesie
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 13-02-2007, 17:06
|
|
|
pabler napisał/a: | Mam ten sam problem.... | ale ktory problem ten co ja mialem czy ten co ma tatung??? |
_________________ FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
|
|
|
|
|
sps
witamy nowego
Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 1 Skąd: W-w
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 19-02-2007, 02:40
|
|
|
Witaj Tatung!
Na dniach miałem DOKŁADNIE to samo! Na wysokich obrotach i biegu 3,4,5 muliło jakby ktoś mi auto zamienił. Ponadto czasami zapalał sie "check engine".
Pewnego razu przy 4,5 tys obrotów (które Fiacior bardzo powoli osiągnął) huknęło pod spodem jakby ktoś granat odpalił a auto zaczęło przyspieszać i hałasować jak po wiejskim tuningu. Tłumik końcowy eksplodował! Rozerwało go wzdłuż zgrzewu od początku do końca i zaczęła się wydobywać wata szklana.
Moje przypuszczenie jest takie, iż pod wpływem korozji (dodam, że mam gazik) wypełniacz (wata szklana) zaczął wydostawać się i blokować ujście spalin.
Prawdopodobnie ciężko Ci będzie to sprawdzić, ale ja stawiam na zapchany wydech również u Ciebie!
Pozdro dla wszystkich z forum!
Kris |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|