Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Słaby na wysokich obrotach 1.6
Autor Wiadomość
tatung 


Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 58
Skąd: Dachnów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 08-02-2007, 19:23   Słaby na wysokich obrotach 1.6

witam
mam problem z silnikiem w mojej temprze 1.6 na jednopunktowym wtrysku, a mianowicie auto chodzi swietne na obrotach do 3500 (dobrze przyspiesza, silnik mocny), jednak problem pojawia sie po przekroczeniu tej granicy, nagle robi sie mulowaty :( zupełnie jak by ciagnol 3tonowa przyczepe :( na pierwszyscg biegach sie tego nie odczuwa, jednak na 3, 4, 5 jest to problem. co moze byc przyczyna takiego stanu?
  
 
 
gawor06 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 517
Skąd: ŁódŸ Polesie
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 08-02-2007, 19:31   

hmmm... moze kable wysokiego napiecia, cos moze jest przytkane nie wiem..., a szarpie ci wtedy auto???
_________________
FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
  
 
 skype
 
gulczas 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Cze 2005
Posty: 171
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-02-2007, 20:09   

Na początek radze sprawdzic: kopulke, palec, swiece i przewody. Mialem taki sam problem i przyczyna wlasnie w tym lezala, ale skapnolem sie w momencie jak auta zaczelo kichac i niechcialo odpalac.
Moze cos z wydechem kombinowales, filtr powietrza, ? Te podstawowe rzeczy trzeba sprawdzic, jak nie pomoze trzeba dalej szukac usterki. tyle na poczatek.
_________________
FIAT Tipo 1.4ie 1994r SREBRNY a jest BRAVO 1.8 GT

     assistance   Moneta
 
 
tatung 


Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 58
Skąd: Dachnów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 08-02-2007, 20:41   

zdaza sie ze szarpie, ale tylko wtedy jak z bardzo niskich obrotów wcisne do dechy, ale nie ma tego problemu jesli w zbiorniku jest wiecej paliwa, przynajmniej powyrzej cwiartki, myslalem ze to filtr paliwa, ale co to ma do obrotów. profilaktycznie wymienie swiece i przewody wysokiego napiecia, nie sprawdzalem tego od czasu zakupu auta (prawie rok)
  
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-02-2007, 22:21   

a może pompa paliwa :?:
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 08-02-2007, 22:41   

Wyglada na to ze twoje auto dostaje przy duzym obciazeniu za mala dawke Pb, na pierwszy ogien sprawdz wezyki podcisnieniowe idace na MAP sensor, podcisnienie idace na regulator cisnienia wtrysku, wyczysc kopolke, sprawdz swiece. Jak to nie pomoze to trzeba by bylo sprawdzi cisnienie jakie daje rade pompa paliwa wytworzyc, byc moze to juz jej ostatnie chwile z toba ;]
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-02-2007, 08:28   

GrzesiekK. napisał/a:
... twoje auto dostaje przy duzym obciazeniu za mala dawke Pb...

Albo za duża dawkę - efekt jest podobny.
Ja mam co prawda wersję gaźnikową ale przez pewien czas auto zachowywało sie podobnie tzn. przy około 4.000 obr silnik zaczynał się wyraźnie dusić, o przyspieszaniu nie było mowy.
Przyczyna - okazał się nią gaźnik a dokładnie jeden z pływaków, który był dziurawy ( :wrrrr: ). Krótka wizyta u dobrego gaźnikowca i problem zniknął...
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 09-02-2007, 08:36   

Radke napisał/a:

Albo za duża dawkę - efekt jest podobny.


Zapomnialem dodac aby zerknal jeszcze na wydech, jesli bedzie mocno czarny to go przelewa jednak, ale raczej sklaniam sie ku za ubogiej mieszance bo przewaznie walnie jakies podcisnie np. to idace z kolektora ssacego na regulator cisnienia wtrysku i wtedy regulator przy duzych obciazeniach ustala za niskie cisnienie paliwa i kicha, wtrysk na za niskim cisnieniu zaczyna lac a auto nie chce jechac.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
gawor06 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 517
Skąd: ŁódŸ Polesie
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 11-02-2007, 12:03   

jak za duza dawke to sonda moze byc walnieta... ja z kolei mialem tak ze mi szarpal i wymienialem wszystko bo nikt nie wiedzial co mu jest okazalo sie ze byl to CPP(czujnik polozenia przepustnicy(potencjometr) ) wymienilem go i szarpanie ustalo moc tez wrocila ale jeszcze jak autko sie rozgrzalo to mialem problem taki ze obroty spadaly na 800 i trzeslo cala buda pojechalem na stacje diagnostyczna BOSH i mi wyregulowali komputerowo CPP i chodzi ok... takze sprawdz CPP jak okaze sie sprawny to moze regulacja...
_________________
FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
  
 
 skype
 
pabler 


Dołączył: 13 Lut 2007
Posty: 13
Skąd: śląsk
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-02-2007, 08:17   

Mam ten sam problem.... :sciana:
  
 
gawor06 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 517
Skąd: ŁódŸ Polesie
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 13-02-2007, 17:06   

pabler napisał/a:
Mam ten sam problem.... :sciana:
ale ktory problem ten co ja mialem czy ten co ma tatung???
_________________
FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
  
 
 skype
 
sps 
witamy nowego


Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 1
Skąd: W-w
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 19-02-2007, 02:40   

Witaj Tatung!

Na dniach miałem DOKŁADNIE to samo! Na wysokich obrotach i biegu 3,4,5 muliło jakby ktoś mi auto zamienił. Ponadto czasami zapalał sie "check engine".
Pewnego razu przy 4,5 tys obrotów (które Fiacior bardzo powoli osiągnął) huknęło pod spodem jakby ktoś granat odpalił a auto zaczęło przyspieszać i hałasować jak po wiejskim tuningu. Tłumik końcowy eksplodował! Rozerwało go wzdłuż zgrzewu od początku do końca i zaczęła się wydobywać wata szklana.
Moje przypuszczenie jest takie, iż pod wpływem korozji (dodam, że mam gazik) wypełniacz (wata szklana) zaczął wydostawać się i blokować ujście spalin.
Prawdopodobnie ciężko Ci będzie to sprawdzić, ale ja stawiam na zapchany wydech również u Ciebie!
Pozdro dla wszystkich z forum!

Kris
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load