wentylator |
Autor |
Wiadomość |
m.m1981
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 234 Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-06-2010, 22:02 wentylator
|
|
|
Witam panowie co może być przyczyną tego że wentylator wlacza mi sie dopiero przy 95-96stopni (wlaczy sie na okolo 10 sekund i sie wylacza) i caly czec trzyma sie temperatura okolo96 stopni(czujnik wentylatora nowy pisze na nim ze powinien zalaczyc przy 87 ale tak nie jest sprawdzony w innym aucie i dziala ok)z instalacja wentylatora chyba wszystko ok bo jak zlacze kable te od czujnika to dziala i wtedy temperatura spada do 87-88 stopni.....
co moze byc przycyna togo ze czujnik 87stopni wlacza wentylator przy 97
Dodam jeszcze ze problem wystepil w lanci |
_________________ były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200 |
|
|
|
|
Gramatyk
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 188 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-06-2010, 22:57
|
|
|
a może czujnik Ci zawyża wskazania na desce. Ja też tak miałem i po wyczyszczeniu i poprawieniu masy problem ustał. Jaki silnik tej delty? |
|
|
|
|
m.m1981
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 234 Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-06-2010, 08:27
|
|
|
Gramatyk napisał/a: | Jaki silnik tej delty? |
maly 1.6 tylko
zobacze ta mase moze pomoze...oby
chociaz nie wydaje mi sie zeby to bylo to do jak sie jedzie w trasie to pokazuje 88-90 i jak wlacze wentylator na krótko to tez temperatura spada do normalnosci |
_________________ były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200 |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 10-06-2010, 10:05
|
|
|
jeśli czujnik w innym aucie faktycznie załącza wentylator przy 87 C to u ciebie na pewno też załącza przy takiej samej temp.
problem masz w błędnych wskazaniach na desce. zainteresuj się masa tak jak pisał kolega Gramatyk, lub wymień czujnik znajdujący się pomiędzy 2 a 3 świecą.... no i nie martw się bo silnika nie przegrzewasz |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
wiki1982
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 853 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 10-06-2010, 10:30
|
|
|
m.m1981, tak jak napisał Leśniczy, musisz wymienić czujnik temp silnika (ten między świecami).On odpowiada właśnie za pokazywaną temperaturę na desce(liczniku).Daje impuls na kontrolke.Koszt takiego czujnika to około 40zł za EPS'a.Są tańsze jeszcze zamienniki,ale nie warto ich zakładać.Często nowe nie działają poprawnie. |
_________________ Zapraszam do mojego nowego miejsca pracy:
Sklep motoryzacyjny EURO-FIAT
ul.Przędzalniana 20 tel 42 674-61-80 ; 42 676-31-24 ; 794 077 776 lub
ul.Snycerska 3 tel 42 654-57-92 ; 664 045 57
LUB DO MNIE 692-42-42-60 |
|
|
|
|
m.m1981
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 234 Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-06-2010, 21:59
|
|
|
a czy to nie moze byc wina zatkanej chlodnicy np.chociaz jak wymienialem termostat to wylalem plyn i nie byl brudny wiec raczej to odpada |
_________________ były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200 |
|
|
|
|
Gramatyk
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 188 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-06-2010, 07:43
|
|
|
chłodnicę dotknij (tylko ostrożnie) ręką przy ciepłym silniku jeśli gdzieś będzie zimna to może być objaw zatkania. |
|
|
|
|
wiki1982
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 853 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 11-06-2010, 08:34
|
|
|
zatkana chłodnica odpada.jakbyś miał zatkaną to wentylator chodziłby ci cały czas bo musiał by schładzać silnik żeby sie nie przegrzał |
_________________ Zapraszam do mojego nowego miejsca pracy:
Sklep motoryzacyjny EURO-FIAT
ul.Przędzalniana 20 tel 42 674-61-80 ; 42 676-31-24 ; 794 077 776 lub
ul.Snycerska 3 tel 42 654-57-92 ; 664 045 57
LUB DO MNIE 692-42-42-60 |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 11-06-2010, 10:10
|
|
|
teoretycznie gdyby chłodnica była przytkana i gorący płyn docierał do niej za wolno to faktycznie możliwe, że zanim wentylator zaskoczy silnik będzie miał juz parę stopni więcej. po za tym w takiej sytuacji równie dobrze termostat może za mało soę otwierać .... w każdym razie na tym forum z chłodzeniem silnika był już chyba przerabiany każdy możliwy scenariusz i takich problemów nikt nigdy nie miał .... ja dalej obstawiam czujnik między świecami |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
wiki1982
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 853 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 11-06-2010, 12:29
|
|
|
też mi się tak wydaję bo on odpowiada za temperaturę pokazywaną na wskaźniku (desce) |
_________________ Zapraszam do mojego nowego miejsca pracy:
Sklep motoryzacyjny EURO-FIAT
ul.Przędzalniana 20 tel 42 674-61-80 ; 42 676-31-24 ; 794 077 776 lub
ul.Snycerska 3 tel 42 654-57-92 ; 664 045 57
LUB DO MNIE 692-42-42-60 |
|
|
|
|
bozoni
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Sie 2007 Posty: 15 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 17-06-2010, 22:07
|
|
|
m.m1981, m.m1981 napisał/a: | Witam panowie co może być przyczyną tego że wentylator wlacza mi sie dopiero przy 95-96stopni (wlaczy sie na okolo 10 sekund i sie wylacza) i caly czec trzyma sie temperatura okolo96 stopni(czujnik wentylatora nowy pisze na nim ze powinien zalaczyc przy 87 |
Przyczyną jest to, że czujnik temperatury wskaźnika jest na głowicy silnika która "produkuje" dużo ciepła a czujnik włączający wentylator jest dosyć nisko w chłodnicy. Gorący płyn z silnika wpływa do chłodnicy od góry i blisko dołu jest już nieco wychłodzony, do tych 87 stopni w Twoim przypadku.
Po opisie wygląda że wszystko jest w porządku. |
|
|
|
|
Kristov
witamy nowego
Dołączył: 13 Gru 2010 Posty: 4 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-12-2010, 18:49
|
|
|
Witam ! Jestem nowym użytkownikiem , więc proszę o wyrozumiałość za ewentualne błędy.
Jestem posiadaczem Fiata Tipo 1,4 95 rok i niestety mam problem z wentylatorem chłodnicy , otóż przepala mi się bezpiecznik od owego wentylatora , po włożeniu nowego 25A przez chwilę wentylator chodzi jak oszalały po czym przepala się bezpiecznik i koniec chłodzenia w efekcie czego silnik się grzeje . Muszę dodać że , zrobiłem sobie przesłonę z tektury na chłodnicę aby silnik miał szansę się dogrzać , bez tego nie ma szans na osiągnięcie wyższej temperatury jak 50 stopni . Byłbym bardzo wdzięczny za podpowiedzi gdzie szukać przyczyny padania bezpieczników !! Wizytę u elektryka traktuję jako ostateczność . Pozdrawiam |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 13-12-2010, 18:51
|
|
|
Kristov napisał/a: | bez tego nie ma szans na osiągnięcie wyższej temperatury jak 50 stopni |
najpierw zajął bym się termostatem ( to tak na marginesie ) |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Kristov
witamy nowego
Dołączył: 13 Gru 2010 Posty: 4 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-12-2010, 18:59
|
|
|
Luczu! pewnie masz rację ,podpowiesz mi gdzie go szukać ? |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 13-12-2010, 19:02
|
|
|
Kristov, podpowiem ale na przyszłość użyj "szukajki" na forum takich problemów/porad jest od cholery
http://forum.tempra.org/t...iana+termostatu
** Dodano: 13-12-2010, 19:05 **
to rozwiąże problem niedogrzanego silnika ( zmniejszy się spalanie i zużywanie się silnika ) ale nie rozwiąże problemu palącego się bezpiecznika. Może ktoś zapoda jakiś pomysł |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
bozoni
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Sie 2007 Posty: 15 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 13-12-2010, 20:48
|
|
|
Silnik wentylatora też czasem pada... Miałem podobny przypadek, winny był stopiony szczotkotrzymacz. Tipo 1,4 nie ma bardzo wyszukanego wentylatora, poszukaj jakiegoś używanego i spokój. |
|
|
|
|
Kristov
witamy nowego
Dołączył: 13 Gru 2010 Posty: 4 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-12-2010, 18:07
|
|
|
Wielkie dzięki za podpowiedzi , w związku z ostatnią sugestią mam pytanie czy orientuję się ktoś czy wentylator od Uno będzie pasował ? na oko wygląda tak samo . |
|
|
|
|
Gramatyk
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 188 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-12-2010, 20:30
|
|
|
wentylator możesz sprawdzić podłączając do niego po prostu napięcie, jeśli się załączy to problem jest gdzieś wcześniej(bezp,kable,czujnik w chłodnicy) jeśli nie to wtedy wymiana. |
|
|
|
|
Kristov
witamy nowego
Dołączył: 13 Gru 2010 Posty: 4 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-01-2011, 18:42
|
|
|
Dzięki za poradę Gramatyk , ale to już zrobiłem , wentylator wchodzi na szalone obroty i pali bezpiecznik , Pozdrawiam |
|
|
|
|
|