Diagnostyka komputerowa |
Autor |
Wiadomość |
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 29-04-2012, 11:19 Diagnostyka komputerowa
|
|
|
Witam.Jakis czas temu zakupilem euroscana.Skombinowalem odpowiedni komputer i wczoraj podlaczalem moje tipo 1.6 i.e Monotroinic.
Podlaczyc sie udalo lecz na liscie dostepnych sterownikow silnika nie bylo mojego.Dodatkowo na moim sterowniku ktos zdrapal celowo naklejke z numerem.Numer mojego sterownika udalo mi sie odczytac w euroscanie ale skoro numer jest zdrapany tzn sterownik nieoryginalny.Ale z jakim numerem byl oryginalnie tego nie wiem.Jezeli ktos moglby zczytac nr ze swojego 1.6 i.e Motronica bylbym wdzieczny.Moj obecny sterownik to 0261 204 822.
Z racji ze odczyt byl poprzez nieprawidlowy wybor sterownika niektore parametry moga byc zfalszowane jak np.obroty.na zgaszonym pokazywal ponad 1000 obr.
Co zrobic by na liscie znalazl sie numer mojego sterownika bo chcialbym diagnostyke przeprowadzic prawidlowo.
Pozniej zamieszcze kilka fotek z diagnostyki bo poki co nie chca sie ladowac.
,,,,,
Na 2 fotce widac info ze wybralem wlasnie nieodpowiedni sterownik-ale mojego jak napisalem wyzej na liscie wlasnie nie ma.
Jezeli ktos moglby cos napisac na temat zalaczonych obrazkow to prosze bardzo.
Wyszedl blad czujnika powietrza co widac na jednej fotce.Ale jest to blad biezacy czy wystepujacy w przeszlosci.?Czerwony wykrzyknik migal. Co oznaczaja symbole ukladow scalonych na 4 fotce? |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 29-04-2012, 18:01
|
|
|
z ss wynika że masz 3 błędy, temperatury silnika, temp. powietrza i komputera. tylko że na innym screenie odczytuje prawidłowo temp silnika i powietrza .... śmiem domniemać, że tych błędów tak naprawdę nie ma bo uszkodzenia tych czujników objawiały by się nie prawidłową pracą silnika....
jak zapinałem moje 2.0 pod kompa nie było na liście właściwego modelu więc wybrałem coś najbardziej zbliżonego .... wszystkie parametry pokazywał dobrze z wyjątkiem czujnika temp. płynu chłodniczego.... a czujnik był sprawny |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 29-04-2012, 21:15
|
|
|
Leśniczy, nieprawidlowa praca silnika czasem sie zdarza(opisywalem to na forum)Bledy moga byc bo rozlaczalem wtyczki kiedys takze sie zapisaly.Teraz wykasowalem i zbadam za jakis czas jak wystapi falowanie obrotow.
Mi wlasnie zle pokazywalo obroty w programie.Reszta parametrow raczej miesci sie w rozsadnych granicach.Jak odpialem czujnik temp.pokazywalo 99,9-jak podpinalem temp wracala do poprzedniego stanu.
N pierwszej fotce widac ze wprogramie sa dostepne az 4 numery sterownika od silnika 1.6 bosch motronic,sa jeczcze 4 jetronic ale te nie dzialaja z programem wcale zreszta w moim tipku jest wyraznie motronic.Ale skoro nie ma na liscie mojego tzn.ze jest jeszcze wiecej typow.
Jak sprawdzic czy niemcy wlozyli prawidlowy komputer.Wiem ze napewno wymieniali wiec nie pochodzi od tego samochodu.Da sie to jakos ustalic? |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-04-2012, 08:26
|
|
|
a nie możesz ustalić w eper'ze numer sterownika podając vin? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-04-2012, 11:23
|
|
|
JAM_BELFEGOR, nie wiem nawet jak to zrobic. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-05-2012, 16:11
|
|
|
http://eper.fiatforum.com/ wejdź wklep swój VIN i szukaj pod elektryką ewentualnie sterowanie zapłonem.
P.S: lepiej przeglądać stronę w IE bo w innych przeglądarkach tekst się rozjeżdża |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 01-05-2012, 22:35
|
|
|
JAM_BELFEGOR, dzieki |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
tomeck
Dołączył: 05 Paź 2009 Posty: 24 Skąd: Tuszyn
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 12-03-2013, 22:33
|
|
|
Witam.Chciałbym samodzielnie zdiagnozować moje Tipo 1,4ie ,posiadam laptopa z portem COM ,program FiatECUSkan,
jakie potrzebne kabelki (interfejs) i,
czy to możliwe?. |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-03-2013, 23:04
|
|
|
tomeck, ja swoje tipo 2.0 i.e jak i 1.6 i.e podpinalem przez interfejs EUROSCAN.Potrzebujesz interfejs,komputer najlepiej z systemem 98 (program dziala w DOS-ie),komputer musi miec dwa zlacza RS-232 wychodzace z plyty glownej(przejsciowki z USB nie zadzialaja,jesli masz 1*RS232 tez nie pojdzie nawet jesli drugi com zrobisz wirtualny z usb).Do tego program VISA EUROSCAN i mozna probowac.Generalnie sporo zabawy by taki zestaw skompletowac wiec dlatego malo ktory elektryk chce tipo podpinac,bo za duzo zabawy.
Jesli chcesz podaj nr.sterownika silnika to powiem Ci na 100 proc czy VISA obsluzy Twoj sterownik.Na dniach bede podlaczal swoje Tipo i juz wlasnie aparature cala wyciagfnalem na wierzch.Znowu mam jakie problemy z obrotami i chce sprawdzic jakie bledy zapamietal. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
GrimlocK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2012 Posty: 56 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 13-03-2013, 03:26
|
|
|
Tipusia 1.6 i.e na ecu Boscha można bezproblemowo podłaczyć kablem USB mając Fiat ecu scana. |
|
|
|
|
robertRK
Pomógł: 7 razy Wiek: 49 Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 523 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-03-2013, 10:20
|
|
|
shagger78, wystarczy laptop , system win98 lub xp + DOSBox 0.74 ( emulator DOSa ) + karta PCIMCIA z wyjściem na 2 RS 232 + kabel zestaw można skompletować bez problemu koszt około 100 zł z tego co pamiętam i program Euroscan i zabawa trwa |
_________________ Roberto
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-03-2013, 13:12
|
|
|
GrimlocK napisał/a: | Tipusia 1.6 i.e na ecu Boscha można bezproblemowo podłaczyć kablem USB mając Fiat ecu scana. |
Jestes pewien ze 1.6 i.e z motorem 835.C1.000 na wtrysku Boscha pojdzie w taki sposob?
Jaki interfejs do tego?VAG-KKL? |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
tomeck
Dołączył: 05 Paź 2009 Posty: 24 Skąd: Tuszyn
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 13-03-2013, 20:59
|
|
|
No niestety, mój laptop to DELL d610 z jednym RS232.+Wind.Xp.
Myślałem że będzie łatwiej ,ale po wypowiedzi robertRK może sobie poradzę ,tylko najpierw się podszkolę
bo słabo kumam informatyke. |
|
|
|
|
GrimlocK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2012 Posty: 56 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 13-03-2013, 22:09
|
|
|
shagger78 napisał/a: | GrimlocK napisał/a: | Tipusia 1.6 i.e na ecu Boscha można bezproblemowo podłaczyć kablem USB mając Fiat ecu scana. |
Jestes pewien ze 1.6 i.e z motorem 835.C1.000 na wtrysku Boscha pojdzie w taki sposob?
Jaki interfejs do tego?VAG-KKL? |
Jestem w 100% pewny. A dlaczego? Mam ten sam motor tylko w innym aucie - Delta 2. Sam podpinałem się do niego i nie ma w tym żadnego problemu, gdybyś był z kuj-pom to mógłbym Ci to za darmo zrobić W każdym razie - interfejs Vag-KKL i przejściówka 3pin. Program w darmowej wersji możesz ściągnać wpisując w google MultiEcuScan (nowa wersja FESa). Nawet w zakładce supported vehicles masz podaną informację o wsparciu dla tego ecu. Kiedyś nie było pełnego wsparcia ale i to nie stanowiło problemu - wystarczyło wybrać podczas podłączenia Brave 1.4 12v - ma ten sam ecu. |
|
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-03-2013, 22:18
|
|
|
GrimlocK, dzieki serdeczne-punkcik dla Ciebie:)Bede probowal wiec podlaczyc VAG-em + Fiat ECu scan.
EUROSCANEM juz probowalem i nie bylo za dobrze bo na liscie nie bylo komputera ktory posiadam w Tipo.Podlaczylem innym podobnym numerem ale niektore wartosci czujnikow byly mocno przeklamane.Dlatego teraz sprobuje wg Twoich wskazowek i za kilka dni znam relacje:) |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
tomeck
Dołączył: 05 Paź 2009 Posty: 24 Skąd: Tuszyn
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 14-03-2013, 17:56
|
|
|
Witam. Dzisiaj wydłubałem swój sterownik jest to BOSCH 0280-000-756 Made in France,z boku gniazdo 3pin z dwoma kablami czarnym i białym.Napiszcie proszę, co i jak po kolei zrobić, jaki kabel VAG KKL na USB czy RS232, przejściówka3pin ,FiatEcuScan czy MultiEcuScan ,jakieś sterowniki? i czy pozostałe z grupy Fiat będzie można diagnozować?. |
|
|
|
|
robertRK
Pomógł: 7 razy Wiek: 49 Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 523 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-03-2013, 18:08
|
|
|
Najprościej kabel RS 232 , program EUROSCAN , win 98 + emulator Dos-a |
_________________ Roberto
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-03-2013, 20:13
|
|
|
robertRK napisał/a: | win 98 + emulator Dos-a |
Nie do końca ...
Razem z 98 instaluje się DOS . Nie uruchamiasz Windowsa , a w nim emulatora ! Musisz wcześniej w autoexe wpisać nowy wiersz komend z wyborem systemu przy starcie . Dostajesz wtedy DOS-owy ekran wyboru : 1, Windows , 2. Euroscan.
Po wybraniu 2. nie ładuje się Winda , tylko od razu masz na ekranie Euroscana |
_________________ Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4 |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-03-2013, 23:19
|
|
|
schab, zgadza sie-jest dokladnie jak piszesz.Zreszta nie polecam uzywac emulatorow,przejsciowek itp...bo wtedy diagnostyka robi sie podwojne trudna.Juz na samych portach fizycznych jest wystarczajaco trudno.Zreszta oto przyklad.Moze ktos podpowie mi cos madrego,co zadziala...
Dzis probowalem podpiac 1.6 i.e na wtrysku Boscha przez vag-kkl + fiatecuscan.Na liscie rzecz jasna nie ma fiata tipo ale jak kolega wyzej radzil by podpiac sie poprzez brawa 1.2 16V.O ile polaczenie nastapilo bez problemow o tyle nie da sie odczytac bledow i ich wykasowac bo program sie wiesza i rozlacza.Podczas laczenia dodatkowo wystepuje blad ze niezgodny kod ISO.
Parametry dalo sie wszystkie otworzyc ale wyniki z kosmosu:)Zupelnie nierealne:)Wyprzedzenie zaplonu pokazywalo 60 st.Temp wody -11...na rozgrzanym +3 tak wiec wogole herezje i nie ma co na to patrzec.
Dalej wiec ponawiam pyt.czym zdiagnozowac tipo 1.6 i.e?Euroscan juz podlaczalem ale nie bylo na liscie mojego sterownika a poprzez inny,podobny tez byly przeklamania.
** Dodano: 14-03-2013, 23:21 **
tomeck, no to Twojego nr.tez nie widze na liscie w euroscanie.Mamy wiec tego samego typu problem:)Bo mojego tez nie ma:)
Jak zdazylem sie zorientowac jest conajmniej 8 roznych komputerow w T/T i.e na wtrysku boscha:) |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
robertRK
Pomógł: 7 razy Wiek: 49 Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 523 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-03-2013, 09:56
|
|
|
schab, tak masz rację Kolego , problem jest przy XP i nowsze |
_________________ Roberto
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC |
|
|
|
|
GrimlocK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2012 Posty: 56 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 15-03-2013, 23:06
|
|
|
shagger78 napisał/a: | schab, zgadza sie-jest dokladnie jak piszesz.Zreszta nie polecam uzywac emulatorow,przejsciowek itp...bo wtedy diagnostyka robi sie podwojne trudna.Juz na samych portach fizycznych jest wystarczajaco trudno.Zreszta oto przyklad.Moze ktos podpowie mi cos madrego,co zadziala...
Dzis probowalem podpiac 1.6 i.e na wtrysku Boscha przez vag-kkl + fiatecuscan.Na liscie rzecz jasna nie ma fiata tipo ale jak kolega wyzej radzil by podpiac sie poprzez brawa 1.2 16V.O ile polaczenie nastapilo bez problemow o tyle nie da sie odczytac bledow i ich wykasowac bo program sie wiesza i rozlacza.Podczas laczenia dodatkowo wystepuje blad ze niezgodny kod ISO.
Parametry dalo sie wszystkie otworzyc ale wyniki z kosmosu:)Zupelnie nierealne:)Wyprzedzenie zaplonu pokazywalo 60 st.Temp wody -11...na rozgrzanym +3 tak wiec wogole herezje i nie ma co na to patrzec.
Dalej wiec ponawiam pyt.czym zdiagnozowac tipo 1.6 i.e?Euroscan juz podlaczalem ale nie bylo na liscie mojego sterownika a poprzez inny,podobny tez byly przeklamania.
|
Hej Radziłem połączyć się z ECU bravy 1.4 12v a nie 16v, bo tam jest komp MM. No nieważne, w kazdym razie - olej Fiat Ecu Scana i ściagnij najnowszą wersję MultiEcuScan. Jest to rozwinięcie FESa i nie ma mowy, żeby nie chodziło, ma wypisane wsparcie dla tego sterownika. Co prawda przy pozycji Lancia Delta ale te auta przecież są identyczne, kod silnika ten sam, a czujniki (których jest i tak niewiele...) są wymienne. Zresztą, niech tylko trochę podniesie się temperatura to podłącze u siebie i nagram filmik co i jak |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-03-2013, 00:11
|
|
|
Zmarnowalem dzis dwie godziny podpinajac tipo przez euroscan.Probowalem roznych opcji i laczylem przez rozne samochody.Udalo sie nawiazac polaczenie wybierajac tipo 1.1 i.e ale bledow nie da sie odczytac-niezgodny kod iso.Probowalem tez przez brawe 1.2 12v.Polaczenie jest.Parametry sa wszystkie zerowe.Bledy sa dwa od czujnikow ktorych w tipo nie ma-np.czujnik spalania stukowego.
Odlaczylem kilka czujnikow.Program nie zobaczyl nowych bledow.Czyli program sie laczy ale nie dziala.
Zastanawia mnie co innego.Udalo sie odczytac w programie nr.sterownika(naklejke ktos zniszczyl) i jest to BOSCH 0 261 204 822.Goglujac widze ze jest to sterownik ktory w sumie wystepuje tylko w uno 1.0 FIRE.Moze tu lezy problem mojej diagnostyki.Jest mozliwe bym jezdzil na sterowniku z uno?To ze jest wymieniony to jest pewne.Nie znam numeru jaki tu powinien byc.Ktos pomoze?
Mam taki sterownik jak ten:
http://allegro.pl/kompute...3068750944.html
Na to by probowac polaczyc sie wybierajac uno 1.0 fire to jeszcze nie wpadlem:)
** Dodano: 18-03-2013, 01:24 **
Zadzwonilem do poprzedniego wlasciciela tipo i zapytalem o oryginalny sterownik.Powiedzial sie ze go ma wiec pojechalem po niego.Okazalo sie ze numer sterownika zupelnie inny niz ten co mam.W dodatku okazuje sie ze numer sterownika tego fabrycznego jest na liscie euroscan(0 261 200 721) Zalozylem go wiec myslac ze juz z polaczeniem z euroscan nie bedzie problemow.Ale nic z tego.Wyskakuje blad ,,NIezgodny kod iso" Co dalej mozna zrobic? FES-em+VAG KKL wybierajac Brava 1.4 12V tez nie idzie. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
tomeck
Dołączył: 05 Paź 2009 Posty: 24 Skąd: Tuszyn
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 20-03-2013, 20:26
|
|
|
GrimlocK,zakupiłem kabelek VAGKKL+FIATECUSCAN na RS232 do tego przejściówkę na 3pin+12V,mam ściągnąć MultiEcuScan,a ,laptop chodzi na Win.Xp.Napisz proszę, co jeszcze potrzeba(tak krok po kroku i z chłopskiego na nasze),
by diagnozować Tipo1,4ie ,1,6ie i inne te starsze z grupy Fiat. |
|
|
|
|
GrimlocK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2012 Posty: 56 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 21-03-2013, 14:55
|
|
|
Poza kablem, laptopem z MES to nic więcej. Podłączasz kabel do laptopa (wcześniej wgrywając dołączone sterowniki), potem plus od kabla do akumulatora, złącze 3pin do złącza przy komputerze silnika, uruchamiasz laptopa, uruchamiasz program, wybierasz swoje ECU, klikasz połącz i przekręcasz zapłon. Zrobi się trochę cieplej to postaram się nagrać jakiś krótki filmik krok po kroku. |
|
|
|
|
|