Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Diagnostyka komputerowa
Autor Wiadomość
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-03-2013, 16:44   

GrimlocK, a jaki masz u siebie numer sterownika ze u Ciebie chodzi diagnostyka a u mnie nie?
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
tomeck 


Dołączył: 05 Paź 2009
Posty: 24
Skąd: Tuszyn
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 21-03-2013, 20:43   

GrimlocKDziękuję za odpowiedź,też poczekam na ciepełko l spróbuje zdiagnozować mojego Tipola.
O wynikach napiszę.Czekamy na filmik.Pozdrawiam.
  
 
GrimlocK 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2012
Posty: 56
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 22-03-2013, 01:00   

Zerknę jutro. Swoją drogą mam dwa sterowniki z tego samego silnika, więc mogę sprawdzić i na tym drugim jeżeli będzie miał inny numer. MOIM zdaniem, nawet jeżeli sterownik ma inny numer ale fabrycznie go włożono do danego auta z silnikiem (w naszym wypadku 835C1.000) to musi chodzić. Mapy zapisane w nim, rozłożenie pinów, czujniki osprzętu powinny być te same, więc dlaczego miałby się nie łączyć. Kombinacje ze sterownikami robiłem w poprzednim aucie, SC 1.1 z górą silnika od punto 1.2mpi. Silnik działał na 4 sterownikach, z 4 różnych aut ale należących do tej samej grupy.
  
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-03-2013, 22:11   

Rok jezdzilem na sterowniku Bosch 0 261 204 822.Wpisujac w google jak nic wychodzi ze wystepowal najczesciej w uno 1.0 i.e FIRE.Jakis mechanik taki zalozyl uwazajac ze tak bedzie prawidlowo.

Od tygodnia mam oryginalny sterownik-ponoc ten z ktorym tipo opuscilo fabryke.Jest to Bosch 0 261 200 721.Roznica w jezdzie miedzy nimi jest taka ze z tym obecnym ,,ssanie"i podwyzszone obroty na zimnym trwa zdecydowanie krocej.Dodatkowo hamowanie silnikiem trwa dluzej bo dopiero przy 1600 obr zaczyna znowu ciagnac.Na poprzednim granica bylo ok.2000 obr.Z obecnym sterownikiem poki co lepiej mi sie jezdzi.Spalanie na obu mniej wiecej na tym samym poziomie.

Ani jednego ani drugiego nie udalo mi sie podlaczyc ani euroscanem przez 2xRS232,ani FES-em ani MultiEcuScanerem choc ten z numerem XXXXXX721jest na liscie w euroscanie.

Dodatkowo wyczytalem w necie ze sterownik XXXXXXX721 wystepuje rowniez w polonezie 1.6 MPI ale ponoc fiatowskim programem,,nie idzie"

Przejechalem na sterowniku XXXXXXX721 prawie 300 km jednym ciagiem.Spalanie wyslo takie samo jak na poprzednim ok.6.5 l/100km przy sredniej ok 100kmh.

Koresponduje z VIAKENEM ale poki co nic mi nie pomogli w tej sprawie.Jedynie dziwia sie ze nie da sie diagnozowac Tipo 1.6 za pomoca euroscanu.

** Dodano: 29-03-2013, 00:02 **
Korespondencja z pracownikami Viaken.pl nic nie wnosi a nawet smiem twierdzic ze jest bzdurna.Twierdza ze nie moge sie polaczyc poniewaz moj samochod byl przewidziany na rynki spoza UE i dlatego jest problem.Dziwne to tym bardziej ze auto mialo do tej pory jednego wlasciciela ktory zakupil je 19.07.1994 w niemieckim salonie.Mam fakture i wszelkie mozliwe papiery.Walka z podlaczeniem dalej trwa chociaz koncza sie mi pomysly :)

** Dodano: 07-04-2013, 01:13 **
Udalo sie uzyskac polaczenie za pomoca FES 2.6.Niestety chwile po wyswietleniu parametrow zrywa sie polaczenie i pprogram sie resetuje.Udalo sie jednak znalezc wadliwy element.Czujnik temp powietrza zasysanego pokazuje rozne wartosci co zreszta potwierdzil zwyczajny ommomierz.Raz jest 5kohm a za chwile 17 kohm.Bylo tez przez jakis czas 80kohm.Prawidlowa wartosc tego czujnika wynosi ok 5kohm przy 0st C.

Kolejnym pomyslem jest zakup innego interfejsu.Obecnie czekam az paczka dojedzie i bede dalej probowal.

** Dodano: 18-04-2013, 15:30 **
Sukces!FES1.2 R1+niebieski kabel Fiat+przejsciowka 3 pin i dziala.W programie jest na liscie Fiat Tipo z silnikami 1.4-1.6i.e.Bledy udalo sie odczytac a parametry sprawdzic i wszystkie wyniki sa realne.Nie wyskakuje zaden komunikat typu,,Niezgodny kod iso"Problem tylko jakis ze stabilnoscia programu i potrafi sie resetowac.Moze trzeba pokombinowac z predkoscia lacza ale juz nie mialem czasu.Innym razem sprobuje doprowadzic to do ladu.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
tomeck 


Dołączył: 05 Paź 2009
Posty: 24
Skąd: Tuszyn
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 21-04-2013, 14:48   

Gdzie znaleźć FES 1,2 i co oznacza R1.
  
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-04-2013, 18:48   

Na chomiku znajdziesz.1.2 R1 to wersja.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
tomeck 


Dołączył: 05 Paź 2009
Posty: 24
Skąd: Tuszyn
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 21-04-2013, 20:29   

Dzięki,dzięki znalazłem ,ale to Multi Ecu Scan1,2R1,a szukałem FES,a.Jak tylko czas pozwoli to będę próbował.
  
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 21-04-2013, 21:12   

Ja MES 1.2 R1 uzywam od pewnego czasu i dziala super ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-04-2013, 08:58   

tomeck,oczywiscie chodzilo o MES.Pomylilem sie piszac FES :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
tomeck 


Dołączył: 05 Paź 2009
Posty: 24
Skąd: Tuszyn
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 28-04-2013, 21:59   

Niestety, nie udało się połączyć zECU mojego Tipola.
A teraz od początku,DELL d610 port COM,Wid.Xp.Multi Ecu Scn1,2R1,kabel VAG KKL +FIATECUSCAN na RS232 + przejściówka na 3 pin, czy coś jeszcze?.Podłączyłem się tym zestawem do PUNTO 1,2 8V 99r,oczywiście bez 3pin i poszło.Pomocy, bo mnie nerwa brać zaczyna.
  
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-04-2013, 03:01   

tomeck, a jaki silnik i jaki masz sterownik?Jakiego producenta wtrysk?
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
tomeck 


Dołączył: 05 Paź 2009
Posty: 24
Skąd: Tuszyn
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 29-04-2013, 21:17   

Mój Tipol 1,4ie 93r, sterownik BOSCH 0280 000 756,sterownik wtrysku DIGIPLEX 2 MED 439 m, krokowy BOSCH VAH 0192 008 600, na korpusie wtrysku 0 438 301 041 FRANCE,tyle udało się spisać,kod silnika w/g AD. 160A1046 prawdopodobnie, bo na blo
ku silnika nie znalazłem .Spróbuję podpiąć SC 900 bo może walnięty kabel 3pin.
Jeszcze jedno AD. podaje dla silnika 160A1.046 urządzenie zasilające w paliwo BOSCH Mono Jetronik A2,2. a, w MES.jest tylko Monomotronic MA 1,7 Injection i tu chyba tkwi problem.
  
  
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-04-2013, 21:49   

tomeck, SC 900 nie podepniesz MES-em.Seja nie ma na liscie a jesli nawet jest to tylko ABS i AIR BAG obsluguje.Motoru nie obsluguje.Do seja tylko IAW SCANa.Ostatnio podpinalem dziala dobrze.

Do ktorego momentu docierasz w tipo?Jaki komunikat wysakuje ostatni?Numer sterownika masz na liscie w programie?

Kilka fot ode mnie:


_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
tomeck 


Dołączył: 05 Paź 2009
Posty: 24
Skąd: Tuszyn
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 29-04-2013, 22:25   

Tak, MSEM nie pójdzie zrobię jak piszesz.Wybieram, MARKĘ,MODEL,SYSTEM,ECU,Połącz i wyświetla ,Podłącz adapter 3pin, Y aby kontynuować ,czekam i " DUPA"POŁĄCZENIE NIEUDANE SPRAWDŻ KABEL i USTAWIENIA PORTU COM.
  
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-04-2013, 08:48   

tomeck, sprawdz wlasnie ustawienia portu com lub poszukaj w necie jakiegos programu do testowania polaczenia.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
tomeck 


Dołączył: 05 Paź 2009
Posty: 24
Skąd: Tuszyn
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 03-05-2013, 12:31   

Sej 900 podpięty na IAW i wszystko śmigało kody, parametry czyli kabelki dobre.
Alfa1,9JTD podpięta na MES 1,2R1 kody, parametry,testy wszystko śmigało, czyli MES o/k ,porty sprawdzone ,masa w gnieżdzie 3pin o/k linia k po stacyjce 8,13v,piny na swoim miejscu ,co robić ?.
  
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-05-2013, 15:23   

tomeck, moze linia K zamieniona we wtyku z linia L.Wszystkiego sie mozna spodziewac.Albo z niskie napiecie zasilania interfejsu.Ponoc minimum to 12,5V choc mi dzialalo na nizszym.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
tomeck 


Dołączył: 05 Paź 2009
Posty: 24
Skąd: Tuszyn
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 03-05-2013, 15:57   

w gnieździe auta,( zaczep u góry)po środku masa,po prawej linia k 8,8v sprawdzane przed chwilą .
Po podpięciu przejściówki, na gnieździe 16 pin ,linia k na 7 pozycji,czyli prawidłowo.
W necie wyczytałem że,napięcie z ECU może być niższe o ok,3,5V.
Napięcie
aku 12,56V.
Jaki jest twój kod silnika.
  
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-05-2013, 17:17   

Mam motor 1.6 i.e o oznaczeniu 835C1.000 czyli ten najslabszy sposrod wszystkich 1.6 ale za to najoszczedniejszy :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
tomeck 


Dołączył: 05 Paź 2009
Posty: 24
Skąd: Tuszyn
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 03-05-2013, 18:52   

W/g AD Tempra 1,6 93/96r 835C1.000
zapłon Bosch typ Mono Motronic
układ paliwowy Bosch Mono Motronic
rozdzielacz zapłonu (komputer sterujący)Bosch numer 0261 200 721
połączony komputer sterujący zapłonem/wtryskiem TAK
Tipo 1,4 88/95r 160A1.046
zapłon Digiplex2
układ paliwowy Bosch typ Mono Jetronic
rozdzielacz zapłonu (komputer sterujący)Marelli numer MED439A.
połączony komputer sterujący zapłonem/wtryskiem NIE
Wygląda na to że, MES 1,2 R1 tego nie obsługuje .
  
  
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-05-2013, 20:19   

tomeck, czyli masz w tipo Mono Jetronic z oddzielnym modulem zaplonu typu MED?

Wychodzi wiec na to ze tipo 1.4i.e a 1.6 i.e to zupelnie inne systemy.Ja mam napewno BOSCH MA17.Poszukaj w spisach wsrod innych fiatow swojego systemu A2.2.Jesli bedzie sie zgadzal to moze zadziala.Przepatrz faty uno.Moze cos dopasujesz lub probuj inna wersja programu.Robota jest zmudna ale sam tez przez to przechodzilem :) Nie pamietam czy euroscan ma na liscie Twoj nr komputera ale wiem ze napewno 4 jetronic-ki tam sa.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
tomeck 


Dołączył: 05 Paź 2009
Posty: 24
Skąd: Tuszyn
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 03-05-2013, 22:06   

Które programy obsługują Uno?.
  
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-05-2013, 11:18   

Popatrz na licie w FES,MES...i szukaj swojego systemu.Pojemnosc silnika niewazna.Aby tylko system sie zgadzal i powinno dzialac.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
tomeck 


Dołączył: 05 Paź 2009
Posty: 24
Skąd: Tuszyn
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 05-05-2013, 08:22   

Na FES. 2.1 nie ma ,na MES też nie,prawdopodobnie EUROSCAN ale do tego 2x port COM i tu problem .
potrzebna karta PCMCIA na drugi port,interfejs, a to już koszty, i nie bardzo wiem jak to ugryźć .
Ewentualnie, co potrzeba dokładnie, żeby ten program chodził?.
  
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-05-2013, 22:10   

tomeck, w zasadzie juz sam sobie odpowiedziales co potrzebne do euroscanu.Tyle tylko ze nie ma gwarancji ze euroscan obsluzy Twoj model.Mi tipo 2.0 udalo sie podlaczyc ale 1.6 juz nie poszlo choc numer mojego sterownika jest na liscie w programie bo jak widac modeli,podmodeli i modyfikacji w T/T bylo cale mnostwo wiec nie wiadomo jakiego narzedzia uzyc.Ja poprostu probowalem i kombinowalem az zadzialalo.Moj system BOSCH Monomotronic MA17 jest np.w polonezie 1.6.Sterownik ten sam,osprzet tez ale sie nie polaczysz bo w instalacji jest cos pozamieniane.We wtyku do diagnostyki w polonezie takze.I niby identyczne systemy a wymagaja innego narzedzia.

Do euroscana musisz miec program,fejs i komputer z dwoma RS232.Program dziala w dos-ie wiec najlepiej stary z win 98 a najlepiej swiezo preinstalowany by miec pewnosc ze brak polaczenia to nie wina systemu choc euroscan dziala bardzo pewnie i stabilnie.Przejsiowki z usb na RS tutaj sie nie sprawdza.Pozostaje tylko katrta PCMCIA lub jeszcze lepiej dwa porty RS wychodzace bezposredio z plyty glownej komputera.Ja takiego uzywalem.

Radze szukaj w goglach swojego systemu i narzedzia jakiego powinienes uzyc.Czemu chcesz robic diagnostyke?Cos niedomaga?
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load