|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Tipo 1,6 91r Nie odpala na zimno ? |
Autor |
Wiadomość |
osk4req
Dołączył: 15 Kwi 2008 Posty: 17 Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 24-06-2008, 20:16 Tipo 1,6 91r Nie odpala na zimno ?
|
|
|
Witam, co moze byc przyczyna tego ze w moim tipo 1,6 wtrysk 91r jak silnik jest zimny, to musze go krecic z 5-10 min zeby odpalil? na cieplo nie ma takiego problemu?
Wymienialem kable WN, cewke, paluch, dalem go do mechanika, cisnienie w pompie sprawde, podaje paliwo do wtrysku ale... i tu jest to, iskra jest i po chwili ucieka, podmienialem modul digiplex2 i cewke ale to nic nie daje, komputer tez nic :/
dalem go do elektryka, meczy to juz 5 dni, moze ma ktos jakis pomysl ktory moglby pomoc mi jak i mechanikowi P
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
Qmaty
Pomógł: 5 razy Wiek: 44 Dołączył: 17 Lut 2007 Posty: 88 Skąd: Osiek
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-06-2008, 20:57
|
|
|
Witam,możesz podmienić jeszcze czujnik położenia wału,on też jest odpowiedzialny za iskrę i może Ci takie cuda robić.Znajdziesz go z tyłu na łączeniu silnika ze skrzynią |
|
|
|
|
kajuja
Pomógł: 2 razy Wiek: 76 Dołączył: 16 Mar 2008 Posty: 82 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-06-2008, 21:01
|
|
|
osk4req
Ja w swoim mam co prawda monomotronic, czyli nie mam digiplexa, ale przekonałem się jak wredne efekty daje czujnik temperatury cieczy chłodzącej (ten niebieski z dwoma pinami). U mnie silnik nie chciał zapalać na ciepło, bo czujnik dostawał przerwy - czyli udawał ciężkie mrozy (bardzo duża oporność = przerwa) i komputer zapewne zalewał silnik, aby po chwili odciąć paliwo z powodu braku zapłonu.
U Ciebie wygląda mi na odwrotną sytuację, jakby na zimno oporność była dużo za mała (zwarcie, które puszcza na ciepło) i komputer daje za chudo i zimny silnik nie chce zaskoczyć.
Dobrze byłoby ten czujnik wykręcić i zbadać oporność przy zagrzewaniu go w wodzie - aż do zagotowania - przynajmniej jeden element z łańcucha byłby wtedy przetestowany.
Pozdrawiam
kajuja |
_________________ Kazimierz, Ford Fusion 1.4 TDCI |
|
|
|
|
osk4req
Dołączył: 15 Kwi 2008 Posty: 17 Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 24-06-2008, 21:04
|
|
|
Qmaty napisał/a: | Witam,możesz podmienić jeszcze czujnik położenia wału,on też jest odpowiedzialny za iskrę i może Ci takie cuda robić.Znajdziesz go z tyłu na łączeniu silnika ze skrzynią |
tak, czujnik tez wymienilem poniewaz wisial na jednej srubie, druga byla peknieta, to tez nic nie dalo :/
** Dodano: 24-06-2008, 22:04 **
kajuja napisał/a: | osk4req
Ja w swoim mam co prawda monomotronic, czyli nie mam digiplexa, ale przekonałem się jak wredne efekty daje czujnik temperatury cieczy chłodzącej (ten niebieski z dwoma pinami). U mnie silnik nie chciał zapalać na ciepło, bo czujnik dostawał przerwy - czyli udawał ciężkie mrozy (bardzo duża oporność = przerwa) i komputer zapewne zalewał silnik, aby po chwili odciąć paliwo z powodu braku zapłonu.
U Ciebie wygląda mi na odwrotną sytuację, jakby na zimno oporność była dużo za mała (zwarcie, które puszcza na ciepło) i komputer daje za chudo i zimny silnik nie chce zaskoczyć.
Dobrze byłoby ten czujnik wykręcić i zbadać oporność przy zagrzewaniu go w wodzie - aż do zagotowania - przynajmniej jeden element z łańcucha byłby wtedy przetestowany.
Pozdrawiam
kajuja |
kujawa, jesli chodzi Ci o ten czujnik co znajduje sie z tylu, z niebieska glowka jest zalozony nowy ;/
Iskra jest i po chwili znika.. :/ |
|
|
|
|
kajuja
Pomógł: 2 razy Wiek: 76 Dołączył: 16 Mar 2008 Posty: 82 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-06-2008, 21:21
|
|
|
osk4rek
To już mi tylko pozostaje zacytować przypadek znajomego, który miał problemy z zapłonem - może coś z tych rzeczy - chociaż nie życzę:
Po dyskusji w robocie kolega pochwalił się, że przechodził podobne perypetie ze swoim fiatem CC. W serwisie fiata wymienili mu wszystkie potencjalnie podejrzane osprzęty, ale problem nie znikł. W końcu rozłożyli ręce. I za kolejną wizytą w serwisie do rozmowy włączył się "młody" - chyba jeszcze praktykant i powiada, że takie rzeczy to następstwo uszkodzenia uszczelki pod głowicą - jest ona bardzo cienka i trzyma się "głównie na kleju". Jak chłodziwo dostanie się do cylindra (cylindrów) to nie ma mowy o zapłonie i dopóki się go nie wydmucha - nie osuszy świec to nie zapali. Stare repy nie chciały uwierzyć, ale w końcu w geście rozpaczy wymienili uszczelkę na nową i problemu nie ma do dziś.
Zobacz i Ty jak wyglądają Twoje świece na zimno - przed zapłonem - może są mokre - to by o czymś świadczyło.
Życzę powodzenia i szczęsliwego trafu
Pozdrawiam
kajuja |
_________________ Kazimierz, Ford Fusion 1.4 TDCI |
|
|
|
|
osk4req
Dołączył: 15 Kwi 2008 Posty: 17 Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 24-06-2008, 21:38
|
|
|
kajuja napisał/a: | osk4rek
To już mi tylko pozostaje zacytować przypadek znajomego, który miał problemy z zapłonem - może coś z tych rzeczy - chociaż nie życzę:
Po dyskusji w robocie kolega pochwalił się, że przechodził podobne perypetie ze swoim fiatem CC. W serwisie fiata wymienili mu wszystkie potencjalnie podejrzane osprzęty, ale problem nie znikł. W końcu rozłożyli ręce. I za kolejną wizytą w serwisie do rozmowy włączył się "młody" - chyba jeszcze praktykant i powiada, że takie rzeczy to następstwo uszkodzenia uszczelki pod głowicą - jest ona bardzo cienka i trzyma się "głównie na kleju". Jak chłodziwo dostanie się do cylindra (cylindrów) to nie ma mowy o zapłonie i dopóki się go nie wydmucha - nie osuszy świec to nie zapali. Stare repy nie chciały uwierzyć, ale w końcu w geście rozpaczy wymienili uszczelkę na nową i problemu nie ma do dziś.
Zobacz i Ty jak wyglądają Twoje świece na zimno - przed zapłonem - może są mokre - to by o czymś świadczyło.
Życzę powodzenia i szczęsliwego trafu
Pozdrawiam
kajuja |
dobra, sprawdze to napewno
** Dodano: 05-07-2008, 07:52 **
Az szkoda gadac, elektryk ciagle sie z nim meczy, zanika iskra ;|, cewka i czujnik halla nowe ;| |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|