Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Tipo 1,6 91r Nie odpala na zimno ?
Autor Wiadomość
osk4req 


Dołączył: 15 Kwi 2008
Posty: 17
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-06-2008, 20:16   Tipo 1,6 91r Nie odpala na zimno ?

Witam, co moze byc przyczyna tego ze w moim tipo 1,6 wtrysk 91r jak silnik jest zimny, to musze go krecic z 5-10 min zeby odpalil? na cieplo nie ma takiego problemu?
Wymienialem kable WN, cewke, paluch, dalem go do mechanika, cisnienie w pompie sprawde, podaje paliwo do wtrysku ale... i tu jest to, iskra jest i po chwili ucieka, podmienialem modul digiplex2 i cewke ale to nic nie daje, komputer tez nic :/
dalem go do elektryka, meczy to juz 5 dni, moze ma ktos jakis pomysl ktory moglby pomoc mi jak i mechanikowi :P P
Pozdrawiam
  
  
 
 
Qmaty 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 44
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 88
Skąd: Osiek
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-06-2008, 20:57   

Witam,możesz podmienić jeszcze czujnik położenia wału,on też jest odpowiedzialny za iskrę i może Ci takie cuda robić.Znajdziesz go z tyłu na łączeniu silnika ze skrzynią
  
 
 
kajuja 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 76
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 82
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-06-2008, 21:01   

osk4req
Ja w swoim mam co prawda monomotronic, czyli nie mam digiplexa, ale przekonałem się jak wredne efekty daje czujnik temperatury cieczy chłodzącej (ten niebieski z dwoma pinami). U mnie silnik nie chciał zapalać na ciepło, bo czujnik dostawał przerwy - czyli udawał ciężkie mrozy (bardzo duża oporność = przerwa) i komputer zapewne zalewał silnik, aby po chwili odciąć paliwo z powodu braku zapłonu.
U Ciebie wygląda mi na odwrotną sytuację, jakby na zimno oporność była dużo za mała (zwarcie, które puszcza na ciepło) i komputer daje za chudo i zimny silnik nie chce zaskoczyć.
Dobrze byłoby ten czujnik wykręcić i zbadać oporność przy zagrzewaniu go w wodzie - aż do zagotowania - przynajmniej jeden element z łańcucha byłby wtedy przetestowany.

Pozdrawiam
kajuja
_________________
Kazimierz, Ford Fusion 1.4 TDCI
     Moneta
 
osk4req 


Dołączył: 15 Kwi 2008
Posty: 17
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-06-2008, 21:04   

Qmaty napisał/a:
Witam,możesz podmienić jeszcze czujnik położenia wału,on też jest odpowiedzialny za iskrę i może Ci takie cuda robić.Znajdziesz go z tyłu na łączeniu silnika ze skrzynią

tak, czujnik tez wymienilem poniewaz wisial na jednej srubie, druga byla peknieta, to tez nic nie dalo :/

** Dodano: 24-06-2008, 22:04 **
kajuja napisał/a:
osk4req
Ja w swoim mam co prawda monomotronic, czyli nie mam digiplexa, ale przekonałem się jak wredne efekty daje czujnik temperatury cieczy chłodzącej (ten niebieski z dwoma pinami). U mnie silnik nie chciał zapalać na ciepło, bo czujnik dostawał przerwy - czyli udawał ciężkie mrozy (bardzo duża oporność = przerwa) i komputer zapewne zalewał silnik, aby po chwili odciąć paliwo z powodu braku zapłonu.
U Ciebie wygląda mi na odwrotną sytuację, jakby na zimno oporność była dużo za mała (zwarcie, które puszcza na ciepło) i komputer daje za chudo i zimny silnik nie chce zaskoczyć.
Dobrze byłoby ten czujnik wykręcić i zbadać oporność przy zagrzewaniu go w wodzie - aż do zagotowania - przynajmniej jeden element z łańcucha byłby wtedy przetestowany.

Pozdrawiam
kajuja

kujawa, jesli chodzi Ci o ten czujnik co znajduje sie z tylu, z niebieska glowka jest zalozony nowy ;/


Iskra jest i po chwili znika.. :/
  
 
 
kajuja 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 76
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 82
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-06-2008, 21:21   

osk4rek
To już mi tylko pozostaje zacytować przypadek znajomego, który miał problemy z zapłonem - może coś z tych rzeczy - chociaż nie życzę:
Po dyskusji w robocie kolega pochwalił się, że przechodził podobne perypetie ze swoim fiatem CC. W serwisie fiata wymienili mu wszystkie potencjalnie podejrzane osprzęty, ale problem nie znikł. W końcu rozłożyli ręce. I za kolejną wizytą w serwisie do rozmowy włączył się "młody" - chyba jeszcze praktykant i powiada, że takie rzeczy to następstwo uszkodzenia uszczelki pod głowicą - jest ona bardzo cienka i trzyma się "głównie na kleju". Jak chłodziwo dostanie się do cylindra (cylindrów) to nie ma mowy o zapłonie i dopóki się go nie wydmucha - nie osuszy świec to nie zapali. Stare repy nie chciały uwierzyć, ale w końcu w geście rozpaczy wymienili uszczelkę na nową i problemu nie ma do dziś.
Zobacz i Ty jak wyglądają Twoje świece na zimno - przed zapłonem - może są mokre - to by o czymś świadczyło.

Życzę powodzenia i szczęsliwego trafu
Pozdrawiam
kajuja
_________________
Kazimierz, Ford Fusion 1.4 TDCI
     Moneta
 
osk4req 


Dołączył: 15 Kwi 2008
Posty: 17
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-06-2008, 21:38   

kajuja napisał/a:
osk4rek
To już mi tylko pozostaje zacytować przypadek znajomego, który miał problemy z zapłonem - może coś z tych rzeczy - chociaż nie życzę:
Po dyskusji w robocie kolega pochwalił się, że przechodził podobne perypetie ze swoim fiatem CC. W serwisie fiata wymienili mu wszystkie potencjalnie podejrzane osprzęty, ale problem nie znikł. W końcu rozłożyli ręce. I za kolejną wizytą w serwisie do rozmowy włączył się "młody" - chyba jeszcze praktykant i powiada, że takie rzeczy to następstwo uszkodzenia uszczelki pod głowicą - jest ona bardzo cienka i trzyma się "głównie na kleju". Jak chłodziwo dostanie się do cylindra (cylindrów) to nie ma mowy o zapłonie i dopóki się go nie wydmucha - nie osuszy świec to nie zapali. Stare repy nie chciały uwierzyć, ale w końcu w geście rozpaczy wymienili uszczelkę na nową i problemu nie ma do dziś.
Zobacz i Ty jak wyglądają Twoje świece na zimno - przed zapłonem - może są mokre - to by o czymś świadczyło.

Życzę powodzenia i szczęsliwego trafu
Pozdrawiam
kajuja


dobra, sprawdze to napewno

** Dodano: 05-07-2008, 07:52 **
Az szkoda gadac, elektryk ciagle sie z nim meczy, zanika iskra ;|, cewka i czujnik halla nowe ;|
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load