|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[Benzyna] Zapach benzyny - w kabinie... |
Autor |
Wiadomość |
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-06-2010, 23:14 [Benzyna] Zapach benzyny - w kabinie...
|
|
|
Witajcie
Od dawna w zasadzie (3-4 lata wczesniej nie pamietam) borykam sie z zapachem benzyny dostajacym sie do kabiny. Ponieważ coraz bardziej dorastam do tematów motoryzacyjnych i staram się robić Tipka najlepiej jak potrafię, pomyślałem, że się tym zajmę.
Drobna charakterystyka.
Tipo 1.4 Gaznik bez Digiplexa
Bez katalizatora (obecny wydech = tlumik srodkowy+tlumik+tlumik przelotowy z fantazja)
Dzis czekajac az moja luba wyjdzie z pracy zostawilem odpalone auto pochylilem sie nad wydechem i... jest zapach spalin, ale bardzo delikatny o dziwo.
Ogólnie. Po otwarciu maski czuć benzyne, taki sam zapach jak podczas tankowania (surowe) paliwo. Gaźnik dwa miesiące temu czyszczony,regenerowany, wszystkie szczelki sprężynki itd, wyregulowane-wymienione. Pod zaworami rowniez, przy filtrze paliwa tez. praktycznie wszedzie. a zapach glownie wydobywa sie (wydaje mi sie) z okolic gaznika.
Nic sie nie poci, nigdzie nie cieknie.
Ciekawostka (nie wiem czy to normalne) odpinam ta rure ktora prowadzi od filtra powietrza do gaznika i w niej niemilosierne stezenie smrodu benzyny, filtr rowniez smierdzi.
Zapach dostaje sie do kabiny glownie przy otwartych oknach, tez przy nawiewie wlaczonym i zdecydowanie bardziej gdy się porządnie depnie (o ile tak się da w 1.4)
ps. Sorry, ze tak sie rozpisalem, ale chcialem sprawe przedstawic najdokladniej jak potrafie.
Z gory dzieki za podpowiedz |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-06-2010, 05:24
|
|
|
pisario napisał/a: | Ciekawostka (nie wiem czy to normalne) odpinam ta rure ktora prowadzi od filtra powietrza do gaznika i w niej niemilosierne stezenie smrodu benzyny, filtr również smierdzi. | ma śmierdzieć zwłaszcza po jeździe, dziwne było by gdyby nie śmierdziało. Jak wyłączysz zapłon to jeszcze przez chwilę silnik pracuje zanim całkiem stanie i ciągnie paliwo ale go już nie spala. Co do zapachu pod maska, hmmm u mnie po jeździe czasem też delikatnie pachnie ale to raczej trzeba się pochylić nad gaźnikiem by to poczuć. Skoro u ciebie czuć aż w kabinie, to coś jest nie szczelne. Ja bym zaczął od po dokręcania jeszcze raz wszystkich śrub z gaźnika które odkręciłeś tylko porządnie. Jak to nie pomoże wymień sobie podstawę gaźnika 30 zł kosztuje, a nie rzadko jest całkiem często przyczyną nie szczelności. Obadaj czy podciśnienie jest całe, czy uszczelka kolektora jest cała (tu jeśli nie widać to może pomóc trochę wody - będzie ja wciągało prze nieszczelność), czy nie odkręca ci się dekiel z gaźnika albo nie mam luzów miedzy nimi. A i na samym gaźniku musisz pamiętać by mieszanka nie była za bogata, bo za duża ilość paliwa to też nie dobra sprawa. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-06-2010, 15:14
|
|
|
No i dalej... wszystko posprawdzane, poskrecane na sztywno. Pod gaznikiem sucho wszystko wyglada bardzo dobrze, a po otwarciu maski nawet jesli silnik pochodzi 2 minut buha smrodem benzyny :/ ? |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 09-06-2010, 15:17
|
|
|
pisario, może kolektor któryś przepuszcza coś ? albo delikatna nieszczelność przy początkowym wydechu gdzieś
albo nieszczelność przy samym gaźniku i dolocie - tam gdzie łączy się pokrywa gaźnika z gumowym dolotem
** Dodano: 09-06-2010, 16:19 **
jak będzie zimy odpal go na 3 minuty pogazuj trochę zgaś go i zajrzyj pod maskę - niuchaj nosem wszystko co napisałem :p
Masz go wsadzić w każde łączenie począwszy od filtra pow. skończywszy na wsadzeniu głowy w kolektor i wąchanie tych rurek co idą pod auto |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-06-2010, 15:21
|
|
|
Hehehe wsadze! |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 09-06-2010, 15:28
|
|
|
albo jeszcze inna opcja - jak będzie ziimny zapal go i od razu czaj pod maską nosem i zobacz gdzie najpierw zaczyna śmierdzieć - będziesz już miał zawężony krag podejrzanych
** Dodano: 09-06-2010, 17:07 **
i jeszcze sprawdź przewody paliwowe, filtr paliwa czy nie puszczają |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|