Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Sam przełącza się na benzynę
Autor Wiadomość
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 04-10-2008, 16:02   Sam przełącza się na benzynę

Szukałem czegoś na forum ale jest tego tyle że już z tego nic nie wiem więc opisuję mój przypadek.

A więc:

Moja kanapa na PB jeździ super. Ładnie przyspiesza itd. czyli teoretycznie instalacja elektryczna (kable, świeczki itd) jest ok.

Ale jak przełączę na LPG to zaczynają się jaja.

-odpala się zawsze na PB i po nagrzaniu i jak osiągnie około 1600 obrotów przełącza się na LPG
- po przejechaniu kilku lub kilkunastu (nie jest to żadna reguła-jest różnie) sam przełącza się na PB z niewiadomych powodów
- czasami gaśnie na LPG lub obroty są na poziomie 700 rpm i trochę silnikiem telepie.

- jedzie jakby miał 70 koni a nie 195.
- po chwili (krótkiej lub dłuższej) przy 1600 rpm znowu na LPG i tak czasami w kółko a czasami jedzie na LPG i nic się nie dzieje.

instalacja II-gen Lovato + BLOS BRC, parownik Lovato Super (gdzieś znalazłem że jest do max 140 kw a ja mam 143.422305 według kalkulatora http://www.v10.pl/narzedz...,KM,BHP,15.html

Co może być przyczyną takich jaj z LPG.

filtr czyściłem (mam już nowy ale jeszcze nie wymieniłem)
parownik rozebrałem i wyczyściłem z oleju.
membrany wyglądają dobrze ale tylko wyglądają-nie znam się na tym-dziur nie mają.
Blosa też rozebrałem i wyczyściłem benzynką

Może to kwestia regulacji ale próbowałem kręcić mieszanką i obrotami i w Blosie i w parowniku i nic się nie zmienia.

jak jest gdzieś taki temat to proszę usunąć mój i dać mi linka.

Dzięki
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-10-2008, 17:32   

Sucre79, jesli przełącza Ci sie na gaz po osiagnieciu pewnej temperatury,to wiem,ze jest w instalacji czujnik odpowiedzialny wlaśnie za to,może on Ci nawala i dlatego przełącza na benzyne,bo dostaje sygnał,że silnik jeszcze nie osiagnal tej odpowiedniej temperatury... Wiem również, ze temperature na jakiej ma sie przełączać można ustawiać...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 04-10-2008, 17:37   

ego, wszystko fajnie ale czy to jest czujnik temp silnika bo jak tak to on jest sprawny czy gaz ma swój w parowniku tam gdzie gaz nagrzewa się poprzez płyn chłodzący i gdzie to się ustawia?
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-10-2008, 17:40   

Sucre79, teściu (przyszły ;D ) miał podobny przypadek,tyle że jemu strasznie późno przełączało na gaz,pojechał do gaziarzy i na komputerze mu to ustawiali... Zagadaj do GrzesiekK'a on Ci napewno pomoże,bo siedzi w temacie...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 04-10-2008, 17:49   

ego ale musi mieć sekwencję żeby przełączanie na gaz było uzależnione od temperatury. Sucre79ma zwykłą instalację.
Sucre79 jedź do gazowników na regulację gazu masz rozregulowany, a poza tym trzeba zobaczyć stan zaworków gazu, i czy przełącznik (cantralka) działa prawidłowo.
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-10-2008, 18:12   

Sucre79, tak przy okazji Blos jest składany "szczelnie" i nie powinno się go rozbierać z tego co wiem, to tak a propos rozkładania. A ta dziurawa pokrywa dolotu czasem nie ma wpływu na takie zachowanie na LPG? Sucre79, tak po prawdzie to może być wszystko co związane z instalacją gazową komp może nawala, złe parametry z sądy lambda (może w ogóle zdechła), może ten parownik nie wyrabia, możne trzeba było by go jakoś ustawić? Parametry wyjściowe na wolnych obrotach nie zależą chyba od kompa... a filterek powietrza jak tam? zmieniałeś?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 04-10-2008, 18:22   

JAM_BELFEGOR, już załatana dziurka. Na benzynce działa idealnie. O filtrze pisałem w pierwszym poscie.

Blos jest rozbieralny i też się go czyści. Mam nawet schemat budowy blosa i co w nim czyścić.

Może i nie trzeba temp żeby się przełączył na gaz ale napisałem o tym bo tak słyszałem ale na pewno obroty od tego zależą.

Rozregulowany jest na 100% ale sam nie daję rady tego wyregulować nawet z poocą instrukcji do regulacji LPG i Blosa które ściągnąłem z neta.

Myślałem że może to inna przyczyna niż regulacja dlatego zapytałem.
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-10-2008, 19:32   

Napisz coś więcej o instalacji, czy masz kompa czy tylko przełącznik benzyna/gaz.

Winę za przełączanie się na PB ponosi tylko i wyłącznie elektronika, może wariuje zawór pb i po jakimś czasie się otwiera i puszcza paliwko i dlatego silnik wariuje.

Jeszcze jedno spojrzałem na foty w dziale "moje auto" i coś mi nie gra, na wężu do blosa masz silnik krokowy a przy blosie należy go wywalić - przepływ między reduktorem a blosem ma być swobodny - należy też rozkręcić reduktor na maxa a regulacji dokonywać tylko na blosie, to jest czysta mechanika. Wygląd mi to, że ktoś przechodził z instalacji II generacji na blosa i trochę namieszał.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 04-10-2008, 20:18   

romano, silnik krokowy na wężu już sam usunąłem bo znalazłem instrukcję regulacji blosa i tam to było opisane. Komputer Lambda zostawiłem zgodnie z tą instrukcja żeby mieć możliwość przełączania PB/LPG. O jaki zawór chodzi? Elektrozawór na parowniku? Tam są dwa zaworki-jeden przy filtrze a drugi między wężami cieczy chłodzącej.

Instrukcja regulacji Blosa z której korzystam:

http://www.sendspace.pl/file/vLYp8Ute/

** Dodano: 04-10-2008, 21:20 **
przeczytałem jeszcze w necie że przełączać się może dlatego że jest źle ustawiona mieszanka i komputer przełącza na PB żeby auto mogło jechać dalej-czy to prawda?
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-10-2008, 21:24   

"Blos jest składany w sposób szczelny więc nie powinno się go rozkręcać aby uniknąć rozszczelnienia lub uszkodzenia elementów." to jest z tej twojej instrukcji tez ja czytałem dlatego ci to napisałem. Jak jest w rzeczywistości nie wiem nie rozbierałem. :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 05-10-2008, 12:06   

JAM_BELFEGOR, może masz rację ale tam jest też napisane co się w nim czyści więc czyściłem i trochę pomogło. Było tam trochę syfu i przepustnic nie chodziła prawidłowo. Oczyściłem i teraz chodzi dużo lepiej niż przedtem.
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 05-10-2008, 12:32   

romano napisał/a:
może wariuje zawór pb

nie ma tam zaworu pb bo to nie gaźnik.
romano napisał/a:
Winę za przełączanie się na PB ponosi tylko i wyłącznie elektronika

masz rację dlatego trzeba sprawdzić centralkę i kontroler sondy lambda i emulator wtrysku jeśli jest, tak samo też z zaworami gazowymi.
romano napisał/a:
Wygląd mi to, że ktoś przechodził z instalacji II generacji na blosa i trochę namieszał.

Sucre79 napisał/a:
przeczytałem jeszcze w necie że przełączać się może dlatego że jest źle ustawiona mieszanka i komputer przełącza, na PB żeby auto mogło jechać dalej-czy to prawda?
Sucre79 napisał/a:
Rozregulowany jest na 100% ale sam nie daję rady tego wyregulować nawet z poocą instrukcji do regulacji LPG i Blosa które ściągnąłem z neta.


Sucre79, i dlatego twierdzę żebyś jechał do gazowników na ustawienie tego wszystkiego. Sam nic nie poradzisz swoim kręceniem.
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 05-10-2008, 16:40   

a da się ustawić żeby nie korzystał z PB i odpalał się na LPG? Pytanie czysto teoretyczne?
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 05-10-2008, 17:00   

Sucre79, dobra więc zaczynamy ;] Blosa można bezproblemow rozbierać, slit uszczelniony jest na dwóch oringach, duży uszczelniajacy srube regulacji mieszanki w obudowie BLOSa i drugi maly oring uszczelniajacy bypass [srube regulacji mieszanki na wolnych obrotach].

Co do przelanczania po temp. - masz II generacje, wykorzystuje ona czujnik temp. w reduktorze, wystarczy od niego odpiac wtyczke i zewrzec kable i centralka od razu bedzie wiedziala jakby reduktor byl nagrzany i bedzie mozliwosc odpalenia z LPG od razu.

Co do odciecia paliwa przy jezdzie na LPG, masz wtrysk i zadnych zaworów odcinajacych PB nie znajdziesz, odcina sie zasilanie wtrysków przakaznikiem sterowanym przez centralke LPG lub zaklada specjalny emulator odcinajacy wtryski PB tak aby ecu wtrysku PB nie wariowało.

Teraz co do przyczyn wracania na PB - moze szwankowac polaczenie elektryczne do czujnika temp dla centralki LPG, wystarczy ze zasniedzieje wtyczka, polaczenie na przewodach i gdy laczy jest ok, a w chwili gdy traci styk jako ze na codzien uzywa sie termistorów NTC jako czujników temp centralka widzi jakby reduktor lpg byl zimny [termistor NTC ma ujemna charakterystyke rezystancji, im cieplejszy tym mniejsza rezystancja - więc przerwa w obwodzie powodujaca wzrost rezystancji widziana jest jako niska temp. reduktora]. Może tez byc problem z sygnalem obrotów, jesli bedzie zanikal bedzie centralka wracala na PB.

Co do braku mocy, regulacja i bedzie ok - najlepiej BLOS regulowac pod obciazeniem [ w tracie jazdy] z wpietym miernikiem najlepiej dobrej klasy analogowym lub prostym wskaznikiem diodowym 1V [ znajdziesz na allegro za ok. 60zł lub jesli masz zdolnosci manualne i nie boisz sie lutownicy odezwij sie na PRIV podesle ci schemat] pod sonde i korygowac odpowiednio sklad mieszanki slitem w BLOSie, regulacja BLOSa na postoju na analizatorze to bzdura, jesli wykrecasz srube regulacji opuszczasz SLIT w dol i wzbogacasz mieszanke - kolejna rada czułości parownika nie rozkrecaj wcale na max. bedzie problem z "przelewaniem' przy srednich obciazeniach.

W momentach jak zamula auto jesli mozesz odlacz zasilanie pompy, moze byc przypadek ze wtryski ci ktorys popuszcza PB mimo braku zasilania i auto chodzi na ktoryms cylidrze na "dwa paliwa".

Ogólnie problemy z przerzucaniem miedzy paliwami to problemy z elektryka LPG, moze tez ci zanikac zasilanie elektrozaworów lpg - uciekajaca masa itp. podaj dokladnie jaka masz centralke, pewnego czasu BINGO mialy problemy z pdajacymi przekaznikami zalanczajacymi zawory LPG.

pzdr. Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 05-10-2008, 17:48   

GrzesiekK., niestety Bingo S-6 lambda system.

czy da się te przekaźniki wymienić czy trzeba (jeśli padły) kupować nową centralkę?

** Dodano: 05-10-2008, 18:57 **
w sumie to nie wiem czy niestety Bingo s-6 bo na allegro stoi po 310 zł więc chyba jest nie zła. (np. s4 są po 80 zł.)
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-10-2008, 18:02   

GrzesiekK. napisał/a:
Co do przelanczania po temp. - masz II generacje, wykorzystuje ona czujnik temp. w reduktorze, wystarczy od niego odpiac wtyczke i zewrzec kable i centralka od razu bedzie wiedziala jakby reduktor byl nagrzany i bedzie mozliwosc odpalenia z LPG od razu.
akj3, czyli miałem racje :lalala:
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 06-10-2008, 08:04   

GrzesiekK. napisał/a:
bedzie mozliwosc odpalenia z LPG od razu


ale podczas uruchamiania stacyjki nie da się ustawić przycisku elektronicznego na lpg ponieważ on się sam przełącza.
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 06-10-2008, 09:04   

Sucre79 napisał/a:
GrzesiekK. napisał/a:
bedzie mozliwosc odpalenia z LPG od razu


ale podczas uruchamiania stacyjki nie da się ustawić przycisku elektronicznego na lpg ponieważ on się sam przełącza.


A o czymś takim jak tryb awaryjny kolega wie? Zresztą jak zewrzesz kable od czujnika temp. centralka od razu bedzie widziala ze reduktor jest niby nagrzany i ruszy z LPG.

pzdr. Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 06-10-2008, 09:16   

GrzesiekK., a to nie wiedziałem. A co to jest tryb awaryjny? jak się go uruchamia? Pamiętaj że rozmawiasz z kolesiem który LPG ma od 2 tygodni.

GrzesiekK. napisał/a:
podaj dokladnie jaka masz centralke, pewnego czasu BINGO mialy problemy z pdajacymi przekaznikami zalanczajacymi zawory LPG.


pytałeś o to więc odpisałem i co o tym myslisz? Centralka Bingo S-6 lambda system.
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 06-10-2008, 12:11   

Sucre79, Centralka moze być, kup sobie interfejs od niej za 50zł z allegro i sam bedziesz grzebal w ustawieniach bez problemu, to prostu sprzęt ;]

Co do trybu serwisowego/awaryjnego w 99% instalacji przed przekrecniem kluczyka w stacyjce przyciskasz przyciski wyboru LPG/PB i trzymajac do przekrecasz zaplon i odpalasz auto i chodzi od razu z LPG, takie udogodnienie w przypadu awarii ukladu PB.

pzdr. Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 07-10-2008, 09:42   

GrzesiekK., znalazłem coś takiego-może być?

http://www.allegro.pl/ite...ostyczny_1.html

i jeszcze

http://www.allegro.pl/ite...brany_wtyk.html
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 07-10-2008, 15:45   

Sucre79, ten z drugiego linku OK.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 10-10-2008, 18:07   

GrzesiekK. napisał/a:
Co do trybu serwisowego/awaryjnego w 99% instalacji przed przekrecniem kluczyka w stacyjce przyciskasz przyciski wyboru LPG/PB i trzymajac do przekrecasz zaplon i odpalasz auto i chodzi od razu z LPG, takie udogodnienie w przypadu awarii ukladu PB.


nie działa :D

okazało się że moja centralka ma zablokowany tryb serwisowy i nawet gazownik nie był w stanie tego odblokować. Pokazywał mi na programie że się nie da.

Poza tym po wizycie u gazownika mam już wyregulowany gaz a to samoistne przełączanie się na benzynę było spowodowane wadliwie działającym czujnikiem temperatury reduktora (nie czujnikiem temp silnika) i poprzez centralkę dało się wyłączyć ten czujnik.

Dowiedziałem się jeszcze że padła mi sonda lambda w aucie (a raczej sondy) bo są aż 4 szt :roll: szok :sciana: że są aż 4 sondy.
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 10-10-2008, 18:10   

Sucre79 napisał/a:
Dowiedziałem się jeszcze że padła mi sonda lambda w aucie (a raczej sondy) bo są aż 4 szt :roll: szok :sciana: że są aż 4 sondy.


Norma, masz V-ke wiec po dwie sondy na rząd V-ki, jedna przed katalizatorem, druga za katalizatorem x2 rzędy V-ki i już mamy 4 sztuki ;] Trzeba było kupic włoskie V6 olewające ekologie to bys miał jedną góra dwie sondy ;]

pzdr. Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 10-10-2008, 18:13   

GrzesiekK., nie stać mnie niestety na włoską V-kę.
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load