nie odpala na gazie |
Autor |
Wiadomość |
cezar60
Wiek: 34 Dołączył: 31 Lip 2008 Posty: 324 Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 26-09-2008, 05:21 nie odpala na gazie
|
|
|
pomocy szybko musze odpalic auto i jechac zaraz a dzis bylo ponizej zera w nocy i zaszlem odpalac odpalil za pierwszym wiec ide do domu wracam ijuz nie dam rady odpalic pomocy mozna jakos rozgrzac silnik czy co mam w ukladzie pol wode pol boryga moze wody cieplej dolac troszke prosze szybko o pomoc. |
_________________ Tipo 1.4 ie wtrysk + GAZ 93 rok engine:160A1.046 - Sprzedany
Vw Jetta 1.6td 90rok - rozbita
Opel Vectra 1.6 i Kat 1991r. +LPG |
|
|
|
|
ToudiQn
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 28 Sie 2007 Posty: 139 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-09-2008, 09:33
|
|
|
Ja tam sie nie znam na instalacjach LPG ale z rana powinno sie odapalc autko na benzynie jezeli na gazie niechce odpalic i reduktor jest zmrożony to polac go gorącą wodą , widzialem takie przypadki i skutkowalo |
_________________ ByŁo :-Fiat Tipo 1.4S 1994r-
ByŁo -Fiat Tipo 2.0 16V- 1992r- Sedicivalvole
Jest: -Subaru Legacy 2.0 Turbo 260HP 1996r |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-09-2008, 11:55
|
|
|
cezar60, masz przestrogę żeby trzymać trochę paliwa w baku, w zimne dni zapala się z benzyny. W ogóle to radziłbym bym wymienić płyn chłodniczy na właściwą mieszankę zwłaszcza jak idzie zima, bo to podstawa dobrego działania parownika. Jeśli ci zamarzł to można go jak kolega ToudiQn, napisał polewać gorąca wodą aż do skutku. Znane mi są takie akcje jak z rana ktoś latał z czajnikiem i fru wszystko na parownik potem odpalał. Być może parownik też jest już wysłużony, konkretniej membrana i nie chce działać tak jak powinna, wtedy zlecana jest regeneracja czyli rozebranie wygarniecie szlamu i wymiana mebranki, ewentualnie jakiś innych uszczelniaczy, przy okazji warto tez zmienić filtr gazu jak się już robi. Po takiej operacji zdecydowanie spadnie spalanie i poprawi się możliwość zapalenia na gazie. To co napisałem tyczy parowników ze sporym przebiegiem. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
cezar60
Wiek: 34 Dołączył: 31 Lip 2008 Posty: 324 Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 26-09-2008, 13:55
|
|
|
temat mam drugi ze na benie wogole nie odpala . a rano krecielem kilka razy az aku sie slaby zrobil to do sasiada przeskoczylem i wyjehal oplem pociagnal lekko mnie i odrazu odpalil , nie to ze dlugo ciagnal doslownie 2 sekundy i odpalony. |
_________________ Tipo 1.4 ie wtrysk + GAZ 93 rok engine:160A1.046 - Sprzedany
Vw Jetta 1.6td 90rok - rozbita
Opel Vectra 1.6 i Kat 1991r. +LPG |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 26-09-2008, 15:05
|
|
|
cezar60, da sie odpalac na LPG nawet w srodku zimy. Ja robie to tylko na gazie. Od kilku lat w roznych autkach Tempre ktora jezdze ponad rok przez 4 lata na gazie odpalal moj ojciec. 1 raz zgasla (nie przytrzymal mu obrotow przez pierwszych kilka sekund i juz nie mogl odpalic). Warunek, to nie pozwolic zgasnac silnikowi dopuki plyn w obiegu nie bedzie mial odpowiedniej temperatury, aby zapobiec wlasnie zamarzaniu w parowniku. Najlepiej poprostu rozgrzac auto do ok 70'c i jak trzeba to ewentualnie wtedy dopiero zgasic |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
look.toronto
Wiek: 45 Dołączył: 03 Wrz 2006 Posty: 136 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 26-09-2008, 16:41
|
|
|
Ciechu78 napisał/a: | Warunek, to nie pozwolic zgasnac silnikowi dopuki plyn w obiegu nie bedzie mial odpowiedniej temperatury, aby zapobiec wlasnie zamarzaniu w parowniku. Najlepiej poprostu rozgrzac auto do ok 70'c i jak trzeba to ewentualnie wtedy dopiero zgasic |
Dokładnie. Mi jak na gazie zgaśnie po kilku sekundach to już dupa blada. Albo zapalam i jadę albo nie;). Jednak zimą te kilka litrów benzynki zawsze mam |
_________________ Pozdrawiam :-)
Gość -
Tipo 1,4s 1994r. 205kkm
LPG Tomasetto |
|
|
|
|
Świstak
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 608 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 26-09-2008, 18:51
|
|
|
spokojnie panowie bez nerwów ja przez ostatni miesiąc paliłem tylko na LPG i też sie nie raz zdarzyło że mi zgasł i nie chciał odpalić... trzeba było sobie radzić
jeżel;i wam zgaśnie po odpaleniu to szybciorem do domu po następujące narzędzia: kran, woda czajnik kuchenka gazowa/elektryczna/indukcyjna/jakakolwiek, zapałki, zagotować wode i polać parownik wtedy usłyszymy takie jęczenie gdzieś z rurek i parownik się odmraża i wtedy musi odpalić ale tym raze też trzeba pamiętać żeby nie zgasł bo wszystko trzeba będzie od nowa
u mnie to zawsze działa
pozdrawiam |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 28-09-2008, 21:41
|
|
|
Świstak, fajnie ze zawsze to dziala. Pytanie! Dlaczego tak czesto Ci gasnie? Skoro wiadomo, ze nie mozna go gasic samemu to sie nie gasi, a jak gasnie sam na wtrysku, co na zimnym silniku jest normalne w gaznikowcach, to trza cos z tym fantem zrobic, a nie latac co chwila po ciepla wode Mi nigdy jeszcze nie zgasl zaden na gazie I to jest dopiero komfort |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
sniff
Wiek: 44 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 172 Skąd: Zduńska Wola
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 07-10-2008, 19:44
|
|
|
Ciechu78: to może opisz procedurę odpalania zimą na gazie.Ja niedawno kupiłem Tipo z gazem na gaźniku(zregenerowany reduktor, nowe kable WN i świece). Na gazie jak na razie odpala mi za pierwszym razem. Na Pb odpala mi dopiero za 4-5 razem, pewnie muszę zrobić regenerację gaźnika. Ale chciałbym się dowiedzieć jak to robisz że nie gaśnie. |
_________________ Żyj szybko i nie patrz na przeszłość
Moje autko:
Tipo 1.4 1992r motor 159A2.000
http://sk2.pl/sniff
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-10-2008, 20:42
|
|
|
sniff, nie ma zadnej procedury, jesli jest dobry prad, ustawienie zaplonu i odpowiednia mieszanka to odpali na dotyk. Wtedy jedynie nie wolno mu pozwolic zgasnac. Ot, cala filozofia. Jesli to gaznik, to trzeba pojezdzic kilka minut na ssaniu, lub poczekac az sie rozgrzeje z noga na gazie. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
sniff
Wiek: 44 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 172 Skąd: Zduńska Wola
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 08-10-2008, 08:39
|
|
|
Ciechu78: mam jeszcze pytanko odnośnie zapłonu. Mam go ustawionego na 10. Jeżeli chodzi o gaz to czy przyspieszyć go troszkę, czy może opóźnić, a może w ogóle nie ruszać? Mieszanka chyba też jest dobra, bo ma całkiem dobrego kopa i nie pali jak smok. Przyjdzie zima czas pokaże. |
_________________ Żyj szybko i nie patrz na przeszłość
Moje autko:
Tipo 1.4 1992r motor 159A2.000
http://sk2.pl/sniff
|
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-10-2008, 09:25
|
|
|
sniff napisał/a: | mam jeszcze pytanko odnośnie zapłonu. Mam go ustawionego na 10. Jeżeli chodzi o gaz to czy przyspieszyć go troszkę, czy może opóźnić, a może w ogóle nie ruszać? |
Generalnie na gazie można przyśpieszyć zapłon, lpg spala się trochę wolniej niż pb a dodatkowo ma wyższą liczbę oktanową, więc spalanie stukowe pojawi się później.
Przyśpieszając zapłon można odzyskać trochę mocy/momentu straconego przel lpg |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-10-2008, 10:27
|
|
|
sniff, ja mam zapłon przestawiony o 2 stopnie i naprawdę czuć różnicę. Na wszelki wypadek trzymam w baku trochę benzynki (żeby pompa nie pracowała na sucho, awaryjnie jak się lpg skończy, plus odpalanie w zimne dni) i jak ją uzupełniam to leje 98 bo różnica na 10l między 95 a 98 to 2-3 zł (więcej nie tankuje). A 98 mniej podatna na spalanie stukowe. Poza tym nawet jak jeździłem na 95 przy tak przestawionym zapłonie nic takiego nie miało miejsca. Po prostu leje prewencyjnie 98 bo różnica w cenie żadna. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 08-10-2008, 10:40
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | spalanie sutkowe |
|
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
|
sniff
Wiek: 44 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 172 Skąd: Zduńska Wola
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 08-10-2008, 11:57
|
|
|
Dzięki za informację. Przestawię zapłon o 2 stopnie. Zobaczymy jak będzie autko się zachowywać. |
_________________ Żyj szybko i nie patrz na przeszłość
Moje autko:
Tipo 1.4 1992r motor 159A2.000
http://sk2.pl/sniff
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-10-2008, 14:00
|
|
|
Sucre79, o kurde ale literówka ;p mi wyszła jak to mówią głodnemu chleb na myśli już poprawiłem |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 08-10-2008, 17:59
|
|
|
tak dla informacji. Nie przestawiałem zapłonu i jest ustawiony książkowo. Nie mam z tego powodu problemów z LPG. Ani z odpalaniem zimą |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
sniff
Wiek: 44 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 172 Skąd: Zduńska Wola
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 08-10-2008, 20:07
|
|
|
Dzięki za informacje. Przestawię zapłon i zobaczę jak będzie, jak będzie gorzej to wrócę to książkowego ustawienia. |
_________________ Żyj szybko i nie patrz na przeszłość
Moje autko:
Tipo 1.4 1992r motor 159A2.000
http://sk2.pl/sniff
|
|
|
|
|
opiotr
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 95 Skąd: Pszczyna
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-10-2008, 23:42
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | w baku trochę benzynki (żeby pompa nie pracowała na sucho |
Koledzy a nie lepiej załozyc sobie automatyczny wyłacznik pompy po przejściu na gaz, koszt około 10 zł ( zwykły przekaźnik 5 stykowy i czteru kawałki kabelka) i po krzyku i strachu czy pompa sie nie spali. |
_________________ był:
Fiat 127 1050ccm 70HP
Seat Fura 903ccm
Fiat 127 899ccm gaz
TIPO 1.4 S LPG
TEMPRA S.W. 1.6 i.e. LPG DGT
jest :
MAREA WEEKEND 1.6 16V |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-10-2008, 14:07
|
|
|
opiotr, to fajnie jeśli masz pompę elektryczną w baku. Ja mam mechaniczną w korpusie silnika jej się nie da wyłączyć nie wiozłeś tego pod uwagę |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 09-10-2008, 15:33
|
|
|
JAM_BELFEGOR, ale te mechaniczne (w gaznikach) sa chyba odporniejsze. Ja czesto (np caly zeszly miesiac) jezdze z pustym bakiem i pompa ciagle pracuje jak nalezy |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-10-2008, 19:56
|
|
|
Ciechu78, Są, nie zaprzeczanie, ale dobrze wiesz że żadna pompa stworzona do tłoczenia medium płynnego nie będzie dobrze pracowała bez niego, wole dmuchać na zimne i mieć te parę literków benzyny w baku niż ma się okazać że kiedyś przełączam na paliwko a tu nic. Z resztą nie raz mnie benzyynka uratowała. U mnie tak wesoło nie odpala na LPG jak temperatura spadnie poniżej zera (mogę nieźle katować rozrusznik a i tak nie mam gwarancji że odpali). Zapewne kwestia parownika, miksera, pojemności silnika itp. Dlatego w zimne dni palę z benzyny. Tylko nie pisz o regulacj mam teraz tak zestrojone LPG że pali mi 10l w mieście i rwie jak burza , nigdy tak mi jeszcze nie zestroili LPG'a więc togo nie zamierzam przestawiać |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 09-10-2008, 19:59
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | mam teraz tak zestrojone LPG że pali mi 10l w mieście i rwie jak burza , nigdy tak mi jeszcze nie zestroili LPG'a więc togo nie zamierzam przestawiać | i bardzo dobrze! Masz idealnie wyregulowany skład mieszanki i nie ma sensu nic przy tym grzebać |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 09-10-2008, 20:01
|
|
|
JAM_BELFEGOR, gdzie regulowałeś? |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-10-2008, 22:34
|
|
|
Sucre79, U takiego gościa go robi w biznesie dłużej niż my żyjemy Tak naprawdę zajmuje się gaźnikami ale reguluje tez LPG i jak na razie zrobił to najlepiej z wszystkich tych fachmanów w Krakowie. Niestety tanio sobie nie liczy (50zł) ale już kiedyś pisałem wato było każdą złotówkę bo i tak na spalaniu się zwróciło nie mówiąc że chodzi lepiej. Nie mam pojęcia czy zna się na Blos'ie bo to w sumie starszawy gość.
tel. 0 12 647 65 22
adres: 31-581, Kraków, Nastrojowa 4
godziny otwarcia:
poniedziałek - piątek: 8-16
To jest obok nas miedzy rondem Czyżyńskim, a rondem koło M1 |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|