Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
nie stetry nie pali
Autor Wiadomość
soldys23 


Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 28
Skąd: slask
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-01-2007, 16:33   nie stetry nie pali

witam wszystkich Dosiego roku


Ja w raaz z nowym rokiem postanowiłem uruchomic mojego tipkA -Prosze o pomoc bo nie potrafie. Nie dawno poczaskałem kopułke ale tuz przed tym jezdził nawiasem mówiac wymieniłem ja teraz i nie pali krece az pada akumulator . Smierdzo gazem a i paliwem Kable załozyłem chyba dobrze ale nie wiem czy w dobrej kolejnosci. Ja ka jest wobec tego prawidłowa kolejnosc i co sie mogło stac ze nie pali dodam ze stał 2 tygodnie w garaxzzu.Jaak mozna odnalesc przyczyne awarji. Co powinienem najpierw zrobic TO JEST TIPO 1,6 Z GAZEM I JEDNYM WAŁKIEM ROZRZADU



POZDRAWIAM ŁADNY SNIEZYK NAM TU PADA
  
 
 
RaV 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 539
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 01-01-2007, 17:30   

Bez urazy kolego, ale ten post to jeden wielki bełkot :?
Literki Ci się mieszają jak na sporym kacu - co dziś jest jak najbardziej zrozumiałe *]
Jak się wczytam i uprę to zrozumiem o co Ci chodzi,
ale na przyszłość zachęcam do czytania swojego postu przed wysłaniem.
:zolta:

(niestety z kolejnością kabli Ci nie pomogę, bo u mnie aparatu nie ma)
_________________

     assistance   Moneta
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-01-2007, 17:40   Re: nie stetry nie pali

soldys23 napisał/a:
Kable załozyłem chyba dobrze ale nie wiem czy w dobrej kolejnosci. Ja ka jest wobec tego prawidłowa kolejnosc Jaak mozna odnalesc przyczyne awarji. Co powinienem najpierw zrobic

Zacznij od tego , żeby przyjrzeć się kopułce : tam przy każdym wyjściu przewodu jest numer cylindra . Załóż kopułkę na aparat i łącz nr 1 na kopułce z pierwszą świecą itd ...
     assistance
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 01-01-2007, 17:42   

Sprawdź czy pod czas zapalania jest iskra na świecach.
Kolejność zapłonu 1-3-4-2.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
FRED 


Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 23
Skąd: KRAKÓW
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-01-2007, 02:14   

Pozwolicie ,że nie będę komentował tego postu !!!
" tsza se sprywdzić te dryciki na ebynicie w bronzie, 1-3-4-2, lób poczaskac tygo co smierdzo gazem a i paliwem".

A jeśli założyłeś je dobrze ,a nie w tej kolejności- to się nie przejmuj. Grunt, że są na miejscu.
A na marginesie, jak idziesz do "garaxzzu", to zabieraj mniej Tyskiego, lub Żywca.
Odezwij się za dni parę, jak Cię puści.
Pozdrawiam
_________________
FRED
  
 
 
soldys23 


Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 28
Skąd: slask
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-01-2007, 09:59   

A i wstałem o poranku. Prubuje nadal uruchomic silnik i nie idzie .Wziełem wyczysciłem świece , sprawdzałem iskre i jest ale silnik nie pali.Gdzie szukac awarji. Na głowicy od lewej strony opisane sa (świece tak to nazwe ) leci od 1 do 4 na kopułce nie ma zadnych cyferek . więc wsadziłem tak na oko czy to dobrze?? Chyba nie bo nie jezdzi nadal a o aromacie propanowo-butanowym nie wspomne he he :sciana:


Wiec co tu robic


A nadmiar piwa nie szkodzi wasze zdrowie :piwko: pozdrawiam
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-01-2007, 00:12   

ehhh... nie będę nic mówił... jakiśdrobny slang czasem czy na nowy rok - spox... ale pisz strawniej choćco któryś post w temacie... tyle OT;
patrząc od przodu auta na silnik: od lewej 1, 2, 3, 4;
w gaźnikowcu, 1.4, 1.6: kolejność zapłonu j/w 1-3-4-2 co możesz sprawdzić wyobrażając sobie jak kręci się palec w kopułce;
a poza tym , jak masz orginalną kopułkę np MagnetiMarelli i ją ściągniesz, zsuniesz ale nie obrócisz ani nic nie pomieszasz, to po zsunięciu,patrząc na jej tył, od strony zakadania kabli: lewa góra 3, lewy dół 1, prawa góra 4 prawy dół 2 a środek między nimi - kabel z cewki... chyba się nie pomyliłem, najwyżej mnie poprawią;

tył kopułki - jak wyjścia/gniazda/bolce na kable:
(góra)
3.....4
...x...
1.....2

a na silniku od lewej parząc do prawej 1-2-3-4;
x - na kabel z cewki; chyba wsio;

a jeśli (właśnie wróciłem z browara :) ) to ja teraz coś pomyliłem, to druga opcja
2.....4
...x...
1.....3

więc masz 50% szans za pierwszym podejściem ;)

** Dodano: 03-01-2007, 00:16 **
bo prawie (prawie - po borwarku właśnie ;) poprawinowym) dałbymsobie rękę uciąć, że lewy dół to 1 a prawa góra 4... więc zostają 2 w/w wersje...

** Dodano: 03-01-2007, 00:16 **
bo prawie (prawie - po borwarku właśnie ;) poprawinowym) dałbymsobie rękę uciąć, że lewy dół to 1 a prawa góra 4... więc zostają 2 w/w wersje...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
nessuno 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 63
Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-01-2007, 20:16   

FRED napisał/a:
Odezwij się za dni parę, jak Cię puści.


Hehe, mnie dopiero dziś "puściło". A kolega ze Śląska jest zabawny, mimo ciężko strawnego tekstu. :lol:
_________________
Tempra 1.6 SXie kat.SW 159A3.046
     Moneta
 
 skype
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-01-2007, 20:47   

unknown napisał/a:
w gaźnikowcu, 1.4, 1.6: kolejność zapłonu j/w 1-3-4-2 co możesz sprawdzić wyobrażając sobie jak kręci się palec w kopułce;
a poza tym , jak masz orginalną kopułkę np MagnetiMarelli i ją ściągniesz, zsuniesz ale nie obrócisz ani nic nie pomieszasz, to po zsunięciu,patrząc na jej tył, od strony zakadania kabli: lewa góra 3, lewy dół 1, prawa góra 4 prawy dół 2 a środek między nimi - kabel z cewki... chyba się nie pomyliłem, najwyżej mnie poprawią;

Unk, chyba trochę pomieszałeś, prawie pewny jestem, że wyjścia z kopułki są następująco ułożone, patrząc na kopułkę od strony kabli czyli bez jej zdejmowania.
1......2
....x....
3......4
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-01-2007, 23:46   

pewno masz rację...znajomemu w Tipo ściągałem kopułkę kila dni temu ( i sobię na podmianę jemu) to notowałem, ale jak pisałem, txt po browarku i nie mam pewności:) ale wskazałem : 1-3-4-2, popatrzeć jak się palec kręci i można trafiać... choćdo dziśzdawałoby mi się, że 'wyższe' liczby tj 3 i 4 są u góry.... no ale sylwester był w międzyczasie :) w razie czego zejdę do auta,mam oznaczoną kopułkę, ale pewno masz rację...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-01-2007, 21:13   

unknown napisał/a:
pewno masz rację...

ostatnio dużo grzebałem przy furze i stąd te ustawienia znam prawie na pamięć :D
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
soldys23 


Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 28
Skąd: slask
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-01-2007, 12:28   

Więc jest tak:

Włożyłem kable jak Kolega ROMANO powiedział i zapalił od raz .Ciesze sie bo nie bede mósiał jechac taryfa na studniówke .Coż szkoda tylko ze samochod przez blisko miesiac stał w garazu z blachy ale teraz juz ruszył heh Dziekuje wszystkim za pomoc



Pozdrawiam
  
 
 
slawek088 


Wiek: 36
Dołączył: 21 Gru 2009
Posty: 23
Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-05-2010, 15:10   

Witam wszystkich.
Mam następujący problem: wymieniałem przewody i prawdopodobnie podłączyłem je w złej kolejności bo po przekręceniu rozrusznika auto nie chciało zapalić, później ustawiłem w kolejności 1-2-4-3 od lewej do prawej wg wskazówek zegara i auto jak chwyciło to sie strasznie telepało i tutaj moje pytanie: czy mógł się przestawić zapłon jak kable były źle wpięte do aparatu? tu jest kolejność 1-3-4-2 http://forum.tempra.org/t...zewody++kopulce zaś tutaj jest 1-2-4-3 wiec jak to ma być? na kopułce nie mam żadnych oznaczeń
_________________
FIAT TIPO 1,4 gaźnik Pb+LPG 1995r.
  
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 05-05-2010, 16:02   

złe wpięcie kabli nie przestawi samego aparatu/zapłonu.

prawidłowa kolejność zapłonu to 1 3 4 2 a nie tak jak piszesz
slawek088 napisał/a:
1-2-4-3


2 daj od góry od lewej i reszta 1 - 3 - 4 jak wskazówki zegara

** Dodano: 05-05-2010, 17:06 **


chyba coś takiego
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
slawek088 


Wiek: 36
Dołączył: 21 Gru 2009
Posty: 23
Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-05-2010, 16:24   

Dzięki za szybką odpowiedź, już wszystko śmiga:)
_________________
FIAT TIPO 1,4 gaźnik Pb+LPG 1995r.
  
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 05-05-2010, 16:51   

no to gitara ;)
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load