|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
nie stetry nie pali |
Autor |
Wiadomość |
soldys23
Dołączył: 14 Maj 2006 Posty: 28 Skąd: slask
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-01-2007, 16:33 nie stetry nie pali
|
|
|
witam wszystkich Dosiego roku
Ja w raaz z nowym rokiem postanowiłem uruchomic mojego tipkA -Prosze o pomoc bo nie potrafie. Nie dawno poczaskałem kopułke ale tuz przed tym jezdził nawiasem mówiac wymieniłem ja teraz i nie pali krece az pada akumulator . Smierdzo gazem a i paliwem Kable załozyłem chyba dobrze ale nie wiem czy w dobrej kolejnosci. Ja ka jest wobec tego prawidłowa kolejnosc i co sie mogło stac ze nie pali dodam ze stał 2 tygodnie w garaxzzu.Jaak mozna odnalesc przyczyne awarji. Co powinienem najpierw zrobic TO JEST TIPO 1,6 Z GAZEM I JEDNYM WAŁKIEM ROZRZADU
POZDRAWIAM ŁADNY SNIEZYK NAM TU PADA |
|
|
|
|
RaV
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Paź 2005 Posty: 539 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 01-01-2007, 17:30
|
|
|
Bez urazy kolego, ale ten post to jeden wielki bełkot
Literki Ci się mieszają jak na sporym kacu - co dziś jest jak najbardziej zrozumiałe *]
Jak się wczytam i uprę to zrozumiem o co Ci chodzi,
ale na przyszłość zachęcam do czytania swojego postu przed wysłaniem.
(niestety z kolejnością kabli Ci nie pomogę, bo u mnie aparatu nie ma) |
_________________
|
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-01-2007, 17:40 Re: nie stetry nie pali
|
|
|
soldys23 napisał/a: | Kable załozyłem chyba dobrze ale nie wiem czy w dobrej kolejnosci. Ja ka jest wobec tego prawidłowa kolejnosc Jaak mozna odnalesc przyczyne awarji. Co powinienem najpierw zrobic |
Zacznij od tego , żeby przyjrzeć się kopułce : tam przy każdym wyjściu przewodu jest numer cylindra . Załóż kopułkę na aparat i łącz nr 1 na kopułce z pierwszą świecą itd ... |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 01-01-2007, 17:42
|
|
|
Sprawdź czy pod czas zapalania jest iskra na świecach.
Kolejność zapłonu 1-3-4-2. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
FRED
Dołączył: 28 Gru 2006 Posty: 23 Skąd: KRAKÓW
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-01-2007, 02:14
|
|
|
Pozwolicie ,że nie będę komentował tego postu !!!
" tsza se sprywdzić te dryciki na ebynicie w bronzie, 1-3-4-2, lób poczaskac tygo co smierdzo gazem a i paliwem".
A jeśli założyłeś je dobrze ,a nie w tej kolejności- to się nie przejmuj. Grunt, że są na miejscu.
A na marginesie, jak idziesz do "garaxzzu", to zabieraj mniej Tyskiego, lub Żywca.
Odezwij się za dni parę, jak Cię puści.
Pozdrawiam |
_________________ FRED |
|
|
|
|
soldys23
Dołączył: 14 Maj 2006 Posty: 28 Skąd: slask
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-01-2007, 09:59
|
|
|
A i wstałem o poranku. Prubuje nadal uruchomic silnik i nie idzie .Wziełem wyczysciłem świece , sprawdzałem iskre i jest ale silnik nie pali.Gdzie szukac awarji. Na głowicy od lewej strony opisane sa (świece tak to nazwe ) leci od 1 do 4 na kopułce nie ma zadnych cyferek . więc wsadziłem tak na oko czy to dobrze?? Chyba nie bo nie jezdzi nadal a o aromacie propanowo-butanowym nie wspomne he he
Wiec co tu robic
A nadmiar piwa nie szkodzi wasze zdrowie pozdrawiam |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-01-2007, 00:12
|
|
|
ehhh... nie będę nic mówił... jakiśdrobny slang czasem czy na nowy rok - spox... ale pisz strawniej choćco któryś post w temacie... tyle OT;
patrząc od przodu auta na silnik: od lewej 1, 2, 3, 4;
w gaźnikowcu, 1.4, 1.6: kolejność zapłonu j/w 1-3-4-2 co możesz sprawdzić wyobrażając sobie jak kręci się palec w kopułce;
a poza tym , jak masz orginalną kopułkę np MagnetiMarelli i ją ściągniesz, zsuniesz ale nie obrócisz ani nic nie pomieszasz, to po zsunięciu,patrząc na jej tył, od strony zakadania kabli: lewa góra 3, lewy dół 1, prawa góra 4 prawy dół 2 a środek między nimi - kabel z cewki... chyba się nie pomyliłem, najwyżej mnie poprawią;
tył kopułki - jak wyjścia/gniazda/bolce na kable:
(góra)
3.....4
...x...
1.....2
a na silniku od lewej parząc do prawej 1-2-3-4;
x - na kabel z cewki; chyba wsio;
a jeśli (właśnie wróciłem z browara ) to ja teraz coś pomyliłem, to druga opcja
2.....4
...x...
1.....3
więc masz 50% szans za pierwszym podejściem
** Dodano: 03-01-2007, 00:16 **
bo prawie (prawie - po borwarku właśnie poprawinowym) dałbymsobie rękę uciąć, że lewy dół to 1 a prawa góra 4... więc zostają 2 w/w wersje...
** Dodano: 03-01-2007, 00:16 **
bo prawie (prawie - po borwarku właśnie poprawinowym) dałbymsobie rękę uciąć, że lewy dół to 1 a prawa góra 4... więc zostają 2 w/w wersje... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
nessuno
Pomógł: 1 raz Wiek: 63 Dołączył: 20 Gru 2005 Posty: 170 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-01-2007, 20:16
|
|
|
FRED napisał/a: | Odezwij się za dni parę, jak Cię puści. |
Hehe, mnie dopiero dziś "puściło". A kolega ze Śląska jest zabawny, mimo ciężko strawnego tekstu. |
_________________ Tempra 1.6 SXie kat.SW 159A3.046 |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-01-2007, 20:47
|
|
|
unknown napisał/a: | w gaźnikowcu, 1.4, 1.6: kolejność zapłonu j/w 1-3-4-2 co możesz sprawdzić wyobrażając sobie jak kręci się palec w kopułce;
a poza tym , jak masz orginalną kopułkę np MagnetiMarelli i ją ściągniesz, zsuniesz ale nie obrócisz ani nic nie pomieszasz, to po zsunięciu,patrząc na jej tył, od strony zakadania kabli: lewa góra 3, lewy dół 1, prawa góra 4 prawy dół 2 a środek między nimi - kabel z cewki... chyba się nie pomyliłem, najwyżej mnie poprawią;
|
Unk, chyba trochę pomieszałeś, prawie pewny jestem, że wyjścia z kopułki są następująco ułożone, patrząc na kopułkę od strony kabli czyli bez jej zdejmowania.
1......2
....x....
3......4 |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-01-2007, 23:46
|
|
|
pewno masz rację...znajomemu w Tipo ściągałem kopułkę kila dni temu ( i sobię na podmianę jemu) to notowałem, ale jak pisałem, txt po browarku i nie mam pewności:) ale wskazałem : 1-3-4-2, popatrzeć jak się palec kręci i można trafiać... choćdo dziśzdawałoby mi się, że 'wyższe' liczby tj 3 i 4 są u góry.... no ale sylwester był w międzyczasie w razie czego zejdę do auta,mam oznaczoną kopułkę, ale pewno masz rację... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-01-2007, 21:13
|
|
|
unknown napisał/a: | pewno masz rację... |
ostatnio dużo grzebałem przy furze i stąd te ustawienia znam prawie na pamięć |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
soldys23
Dołączył: 14 Maj 2006 Posty: 28 Skąd: slask
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-01-2007, 12:28
|
|
|
Więc jest tak:
Włożyłem kable jak Kolega ROMANO powiedział i zapalił od raz .Ciesze sie bo nie bede mósiał jechac taryfa na studniówke .Coż szkoda tylko ze samochod przez blisko miesiac stał w garazu z blachy ale teraz juz ruszył heh Dziekuje wszystkim za pomoc
Pozdrawiam |
|
|
|
|
slawek088
Wiek: 36 Dołączył: 21 Gru 2009 Posty: 23 Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-05-2010, 15:10
|
|
|
Witam wszystkich.
Mam następujący problem: wymieniałem przewody i prawdopodobnie podłączyłem je w złej kolejności bo po przekręceniu rozrusznika auto nie chciało zapalić, później ustawiłem w kolejności 1-2-4-3 od lewej do prawej wg wskazówek zegara i auto jak chwyciło to sie strasznie telepało i tutaj moje pytanie: czy mógł się przestawić zapłon jak kable były źle wpięte do aparatu? tu jest kolejność 1-3-4-2 http://forum.tempra.org/t...zewody++kopulce zaś tutaj jest 1-2-4-3 wiec jak to ma być? na kopułce nie mam żadnych oznaczeń |
_________________ FIAT TIPO 1,4 gaźnik Pb+LPG 1995r. |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 05-05-2010, 16:02
|
|
|
złe wpięcie kabli nie przestawi samego aparatu/zapłonu.
prawidłowa kolejność zapłonu to 1 3 4 2 a nie tak jak piszesz slawek088 napisał/a: | 1-2-4-3 |
2 daj od góry od lewej i reszta 1 - 3 - 4 jak wskazówki zegara
** Dodano: 05-05-2010, 17:06 **
chyba coś takiego |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
slawek088
Wiek: 36 Dołączył: 21 Gru 2009 Posty: 23 Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-05-2010, 16:24
|
|
|
Dzięki za szybką odpowiedź, już wszystko śmiga:) |
_________________ FIAT TIPO 1,4 gaźnik Pb+LPG 1995r. |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 05-05-2010, 16:51
|
|
|
no to gitara |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|