Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy silnik moze pracowac z odłączoną sondą lambda...?
Autor Wiadomość
tomx 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 305
Skąd: Gdańsk - 3miasto
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 15-09-2007, 17:15   Czy silnik moze pracowac z odłączoną sondą lambda...?

Witam !!

Mialem problemy ze swoim silnikiem 1,4 ie - na ciepło auto szarpalo i spadało z obrotów.
Dzis odpiełem tę podwójną wtyczke od sondy lambda i problem szarpania i braku mocy znikł...

Czy to odnacza ,ze odpiełem tylko podgrzewanie sondy .....a sonda dalej pracuje na tym jednym kabelku....hmm...czy jak ?

Zastanawia mnie ten fakt ,bo sonde wymienialem jakies 3 miesiace temu.....mogla sie tak szybko uszkodzić..... :?:
_________________
Pozdr. Tom'ek 3miasto
Nie'TIPO'wy 1,4ie Smart Coupe 3d;)Sprzedany -
IBIZA II Sprzedana !
Był ESCORT
Demio 1,5 2002' tez było
JEST MAZDA 626 ditd kombi 00'
  
 
 skype
 
chudy1.6s 



Wiek: 41
Dołączył: 11 Lip 2007
Posty: 91
Skąd: Dobromierz
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 15-09-2007, 18:01   

ja tak miałem jak sam wymieniłem sonde którą kupiłem na szrocie za 80zł,auto chodziło sprawnie tylko przez jeden dzień.

tomx,a jaką kupiłeś sonde,,,na pewno uniwersalną ,,
_________________
ducato 2.5TDi 98r-brak mocy
TIPO mania 1.6s 94r jeszcze sie kula
będzie KAPPA 2.o
  
 
 skype
 
GrzesiekK 


Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 146
Skąd: podkarpackie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 15-09-2007, 18:03   

Jeżeli kupiłeś sonde na allegro za 90-120 zł. to oczywiście ze mogła paść i temu się nie dziwię. A ze silnik po odłączeniu sondy pracuje ok to jest normale sonda to nic innego jak normalny czujnik który steryje doborem mieszanki. Jak sonda jest padnięta to komputer odbiera złe dane i co zatem idzie dobiera złą mieszanke i silniczek zle pracuje. A jak odepniesz to komputer przechodzi w tryb awaryjny i sobie pracuje tylko ze spalanie wzrośnie a pan na diagnostyce ci przeglądu niepodbije. Dobra to tyle pierduł.

Czu jak jest zimny to załącza sobie ssanie i pracuje ok oczywiśce z podpiętą sondą tylko tak jakieś 3 min. no wzależności od temperatury otoczenia ma pracować ok a po rozgrzaniu silnika szwankuje to na 100 % jest sonda.
  
 
 
tomx 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 305
Skąd: Gdańsk - 3miasto
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 15-09-2007, 18:27   

chudy1.6s napisał/a:
ja tak miałem jak sam wymieniłem sonde którą kupiłem na szrocie za 80zł,auto chodziło sprawnie tylko przez jeden dzień.

tomx,a jaką kupiłeś sonde,,,na pewno uniwersalną ,,


Tak kupiłem na allegro uniwersalną na 80 zł....

....ale jak to jest z tymi kabelkami...dwa sa od podgrzewania...? a jeden daje sygnały do kompa.....?? ,,,ja mam odłączone te od podgrzewania.....hmm ...czyli sygnaly do kompa ida jakies chyba :roll:
_________________
Pozdr. Tom'ek 3miasto
Nie'TIPO'wy 1,4ie Smart Coupe 3d;)Sprzedany -
IBIZA II Sprzedana !
Był ESCORT
Demio 1,5 2002' tez było
JEST MAZDA 626 ditd kombi 00'
  
 
 skype
 
chudy1.6s 



Wiek: 41
Dołączył: 11 Lip 2007
Posty: 91
Skąd: Dobromierz
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 15-09-2007, 19:48   

dokładnie nie wiem kture kable do czego ,u ciebie są trzy kable a ja mam sonde na cztery kable,a odłonczałes też ten trzeci i jak wtedy silnik chodzi :?: a sygnał do kompa idzie chyba przez te kable co są w kostce,ale jednego jeste pewien że czeka cie kupno drugiej sondy :lalala:
_________________
ducato 2.5TDi 98r-brak mocy
TIPO mania 1.6s 94r jeszcze sie kula
będzie KAPPA 2.o
  
 
 skype
 
golcu 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 07 Wrz 2007
Posty: 35
Skąd: Mikołów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-10-2007, 22:07   

Widze że już tu nikt od miesiąca nie zagląda, ale i tak się dopisze.

Miałem podobny problem i po przeczytaniu tematu Tomx'a, odłączyłem wszystkie trzy przewody od sondy lamba i auto ożyło.

Wydaje mi się że sygnał do komputera idzie przez te dwa kable, a ten trzeci jest od podgrzewania. Chociaż niewiem kiedy sonda jest podgrzewana i w jakim celu, więc mogę się mylić.

** Dodano: 22-10-2007, 23:29 **
Jednak się pomyliłem. Te dwa są od podgrzewania, a ten pojedyńczy idzie do komputera. Poniżej wrzucam znaleziony na stronie Inter Cars schemat sondy Magneti Marelli:
_________________
Fiat Tempra 1.6 ie LPG 92' digital 159.A3.046 digiplex 2
  
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 23-10-2007, 06:15   

Ogólnie są 4 rodzaje sond:
- 1 kabelkowe gdzie kabel idzie do kompa, a masa jest brana z tłumika (takie sobie rozwiązanie)
- 2 kabelkowa - to samo co u góry tylko 1 przewód to masa
- 3 kabelkowa - to samo co wyżej, tylko sonda ma w sobie dodatkowo grzałkę w sobie, ale masa grzałki nie ma swojej masy na oddzielnym kablu
- 4 kabelkowa - to samo co wyżej, tylko grzałka i sonda mają swoje odseparowane masy.

Jest to najlepsze rozwiązanie - sonda 4 przewodowa.
Co do grzania sondy, chodzi o to, że zaraz po odpaleniu auta oczywiście wszystko jest zimne. Sonda zaczyna prawidłowo pracować dopiero od temp. 300C, a jej naturalne "środowisko" pracy to około 500C. I to właśnie grzałka ma za zadanie przy rozruchu silnika jak najszybciej dogrzać sondę, aby zaczeła dobrze pracować.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
tomx 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 305
Skąd: Gdańsk - 3miasto
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 24-10-2007, 16:16   

Teraz mam juz zamontowana nowa sonde z oryginalnymi wtyczkami i narazie wszystko dziala jak trzeba http://www.allegro.pl/ite..._lancia_vw.html
_________________
Pozdr. Tom'ek 3miasto
Nie'TIPO'wy 1,4ie Smart Coupe 3d;)Sprzedany -
IBIZA II Sprzedana !
Był ESCORT
Demio 1,5 2002' tez było
JEST MAZDA 626 ditd kombi 00'
  
 
 skype
 
golcu 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 07 Wrz 2007
Posty: 35
Skąd: Mikołów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-10-2007, 16:40   

tomx, powiedz mi czy sonda którą kupiłeś miesiąc temu i Ci padła była podobna do tej co kupiłeś tym razem (tyle że bez org. końcówek) ?

Też mnie czeka wymiana i zastanawiam się jaką kupić. Używaną już odrzuciłem z zastanowień całkiem. Byłem się dzisiaj pytać w sklepie motoryzacyjnym, to uniwersalna sonda Magneti Marelli kosztuje 150 zł. Magneti Marelli to chyba lepsza firma od tych "no name" sprzedawanych na allegro. I jeżeli jest tak jak myśle to wole wydać raz 150 zł i mieć spokój, niż kupić za 80 zł sondę z allegro i po miesiącu myśleć o następnej.

Duża jest różnica między jazdą z odłączoną sondą i na nowej sondzie ? Jak z ssaniem, wolnymi obrotami i mocą ? Bo spalanie to wiadomo że większe.
_________________
Fiat Tempra 1.6 ie LPG 92' digital 159.A3.046 digiplex 2
  
 
 skype
 
tomx 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 305
Skąd: Gdańsk - 3miasto
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 24-10-2007, 17:36   

golcu napisał/a:
tomx, powiedz mi czy sonda którą kupiłeś miesiąc temu i Ci padła była podobna do tej co kupiłeś tym razem (tyle że bez org. końcówek) ?


Ogolnie wizualna konstrukcja jest troche inna tych sond....
Ta co padla byla 4 przewodowa (miała krótki kabel ktory trzeba bylo łączyć ze starym pod samochododem :red_kartka: , ta nowa jest 3 przew. z dlugim kablem i wtyczkami ,wg.mnie to bardzo ulatwia montaż... :roll:

golcu napisał/a:
Duża jest różnica między jazdą z odłączoną sondą i na nowej sondzie ? Jak z ssaniem, wolnymi obrotami i mocą ? Bo spalanie to wiadomo że większe.


Na odłączonej sondzie auto mialo niby wiekszego kopa, ale rura od tlumika byla czarna ,paliło jak smok z 15 l :sciana: ,i rano trzeba bylo go gazowac bo gasł... :evil:

Teraz jest wszystko ok...rano sam wchodzi na obroty ssania, rura nie jest juz czarna :)
_________________
Pozdr. Tom'ek 3miasto
Nie'TIPO'wy 1,4ie Smart Coupe 3d;)Sprzedany -
IBIZA II Sprzedana !
Był ESCORT
Demio 1,5 2002' tez było
JEST MAZDA 626 ditd kombi 00'
  
 
 skype
 
kamaras 



Wiek: 42
Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 54
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 06-11-2007, 15:50   

A ja mam takie pytanko (w myśl zasady, że nie ma głupich pytań...) czy Tipacz 92' z LPG ma sonde lambda i koputer?? Dodam, że ssanie mam wyciągane (manualne) i czy jest możliwość przerobić ssanie na automat ??
_________________
Fiat Tipo 1,4 SX - LPG - 1992'
159A2.000 - 160AU55A
     assistance   Moneta
 
 skype
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-11-2007, 16:47   

kamaras napisał/a:
A ja mam takie pytanko (w myśl zasady, że nie ma głupich pytań...) czy Tipacz 92' z LPG ma sonde lambda i koputer?? Dodam, że ssanie mam wyciągane (manualne) i czy jest możliwość przerobić ssanie na automat ??

W związku z tym , że masz ssanie obsługiwane ręcznie - to na pewno nie masz komputera , ani sondy .
A odnośnie zmiany z ręcznego ssania na automat - znam wiele przypadków , ale w drugą stronę . Pierwsze pytanie - po co ? Na pewno poza enigmatyczna poprawą komfortu zyskasz zwiększone zuzycie paliwa !
     assistance
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 06-11-2007, 16:48   

kamaras, sondę lamba i komputer mają TYLKO i wyłącznie układy wtryskowe.

Ty jak piszesz masz wyciągane ssanie, czyli gaźnik.

kamaras napisał/a:
przerobić ssanie na automat

Heh, da się, ale byś musiał zastosować jakiś oddzielny układ elektorniczny powiązany z jakimś silniczkiem krokowym oraz czujnikami temperatury silnika.
Do zrobienia - samemu. Np. kupić układ ATMega8 w zegarem i wyjściami/wejściami, napisać sobie program (zaprogramować układ), do tego silnik krokowy (np. z stare drukarki), do tego czujniki (zwykłe rezystancyjne). Koszt około 200-300zł i zabawa w programowanie ;)

Nie wiem czy są w ogóle takie układy w sprzedaży, tak więc pewnie smamu byś musiał to sobie zrobić.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-11-2007, 19:39   

miszko napisał/a:
Heh, da się, ale byś musiał zastosować jakiś oddzielny układ elektorniczny powiązany z jakimś silniczkiem krokowym oraz czujnikami temperatury silnika.Do zrobienia - samemu. Np. kupić układ ATMega8 w zegarem i wyjściami/wejściami, napisać sobie program (zaprogramować układ), do tego silnik krokowy (np. z stare drukarki), do tego czujniki (zwykłe rezystancyjne). Koszt około 200-300zł i zabawa w programowanie ;)Nie wiem czy są w ogóle takie układy w sprzedaży, tak więc pewnie smamu byś musiał to sobie zrobić.

Zaraz elektronika ...
np. Citroen BX na gaźniku ma to rozwiązane w sposób dużo prostszy , że nie powiem - prymitywny : do wychodzacego z gaźnika cięgła ssania przymocowany jest niewielki termostat w obudowie , z której wychodzi jedno cięgło . Podłączone jest to-to do małego obiegu wody i kiedy temperatura cieczy rośnie - cięgło otwiera przepustnicę ssania . To wszystko !
     assistance
 
kamaras 



Wiek: 42
Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 54
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 06-11-2007, 20:44   

schab, miszko, :zgoda:

** Dodano: 06-11-2007, 20:46 **
Cytat:
jak jest zimny to załącza sobie ssanie i pracuje ok oczywiśce z podpiętą sondą tylko tak jakieś 3 min. no wzależności od temperatury otoczenia ma pracować ok a po rozgrzaniu silnika szwankuje to na 100 % jest sonda.

U dziewczyny w Nissanie Sunny 1,4 92' mam taki sam problem, ale... troszkę odwrotny.
Jak jest zimny to pracuje jakby na 3 garach i kopci. Jak się rozgrzeje to jest oki. Czy to też może być wina sondy :?:
Wymieniłem przewody WN i świece i nic...
_________________
Fiat Tipo 1,4 SX - LPG - 1992'
159A2.000 - 160AU55A
     assistance   Moneta
 
 skype
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-11-2007, 21:36   

schab napisał/a:
Zaraz elektronika ...
np. Citroen BX na gaźniku ma to rozwiązane w sposób dużo prostszy , że nie powiem - prymitywny : do wychodzacego z gaźnika cięgła ssania przymocowany jest niewielki termostat w obudowie , z której wychodzi jedno cięgło . Podłączone jest to-to do małego obiegu wody i kiedy temperatura cieczy rośnie - cięgło otwiera przepustnicę ssania . To wszystko !


podobny wynalazek zastosowany jest w fordach
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 06-11-2007, 22:47   

schab, a masz racje, nie pomyślałem o tym. Trzeba by takie coś zaadaptować ;)

Choć w Temprze jest coś takiego jak "automatyczne" ssanie. Zwiększa oborty gdy silnik jest zimny.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 07-11-2007, 09:14   

schab napisał/a:
do wychodzacego z gaźnika cięgła ssania przymocowany jest niewielki termostat w obudowie , z której wychodzi jedno cięgło . Podłączone jest to-to do małego obiegu wody i kiedy temperatura cieczy rośnie - cięgło otwiera przepustnicę ssania . To wszystko !



Podobnie w T/T 1.9TD jest to zrobione i działa z powodzeniem do momentu aż się nie zepsuje .... :lalala:
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-11-2007, 17:07   

można bez żadnych procesorów etc zrobić mini elektronikę w sensie siłownik doczepiony który ciągnie ssanie (ew dołożyć sprężynkę na 'powrót'), dla spokoju załączany z przekaźnika a z kolei przekaźnik zasilany poprzez termistor (odczyt temp) i jeden jakiś tranzystorek np mosfet za kilkadziesiąt groszy;

układ taki najprostszy mogę Wam rozrysować dziś/jutro; regulacja temperatury włączenia/wyłączenia (nastawienie) np potencjometrem; ustawicie raz i daje ssanie do pewnej temp; a termostor na kabelki na blok silnika (ja tak mam pomiar temp przy tym odpalaniu z pilota i przegazówie właśnie);

mosfet jeden za kilkadziesiąt groszy, przekaźnik za 2 zeta (z diódką może dla zabezpieczenie, to 2,20 ;D ), dwa rezystory (4 grosze) , termistor (1,5 - 2 zeta), potencjometr (1-2 zeta) i jakiś kabelek i siłowniczek zwykły za np 15 zeta standard od centrala uniwersalnego; bez konkretnej elektroniki czy bimetali czy podciśnień czy innych tego typu;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load