Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
gwarancja w hipermarkecie ...
Autor Wiadomość
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 17-06-2009, 18:30   gwarancja w hipermarkecie ...

Witam. 3 dni temu kupiłem zestaw kluczy w cerrefour za 65 zł. Po 2 dniach sie popsuły grzechotki ( zrąbały się na zwykłych śrubkach przy dokręcaniu ) Dzisiaj byłem to zanieść i ku mojemu zdziwieniu baba z obsługi wypełniła jakąś karteluszkę, z opisem uszkodzeń i powiedziała , że mam się zgłosić za 14 dni roboczych. Czy czasami mnie w **** nie robi ?:| Nie jest czasami tak, że do 7 dni w razie awarii wymiana na nowy zestaw ? Cena za nie to 65 zł. Gwarancja na podstawie paragonu ... :|

teraz jestem i bez kluczy i bez kasy się wkurzyłem !
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-06-2009, 18:50   

Do 14 dni możesz chyba zwrócić nieużywany, nierozpakowany towar na podstawie paragonu, jeśli po prostu stwierdzisz, że jednak go nie chcesz.
Co do sytuacji, którą opisujesz
Luczu napisał/a:
ku mojemu zdziwieniu baba z obsługi wypełniła jakąś karteluszkę, z opisem uszkodzeń i powiedziała , że mam się zgłosić za 14 dni roboczych.
to zapewne wypełniła jakiś wniosek o rozpatrzenie reklamacji na co możliwe, że mają aż 14 dni. Może się okazać, że po tych 14-tu dniach dopiero dostaniesz informację, że twoja reklamacja została rozpatrzona pozytywnie i kolejne 14 dni na naprawę, choć w przypadku tych kluczy to raczej powinni wymienić na nowe ;)
Widocznie jeszcze nie reklamują ich nagminnie i sklep wysyła reklamacje do producenta, a raczej importera (bo to pewenie jakaś chińszczyzna). Jak zaczną ich zasypywać reklamacjami tych kluczy to będą od ręki wymieniać :lalala:

Pamiętam jak 1,5 roku temu dokładnie 21dni po kupnie (RTV EURO AGD) zepsuła nam się kuchenka mikrofalowa (Panasonic) - na nową nie wymienią ani nie zwrócą kasy, bo minęło więcej niż 14dni od daty zakupu. No to reklamacja - efekt ponad miesiąc kuchenka "serwisie" z czego 10dni roboczych rzeczywiście w serwisie - rozpatrywanie reklamacji, naprawa itd., a resztę kuchenka krążyła między Krakowem a Warszawą, bo jak się oczywiście dopiero później dowiedziałem jak zapytałem dlaczego to tak długo trwa jak serwis jest w Krakowie, że RTV EURO AGD wszystkie reklamacje wysyła do centrali w Wawie, a dopiero stamtąd do odpowiedniego serwisu (o czym sprzedawca zapomniał mnie poinformować przyjmując reklamację, jak również o tym, że mogłem zawieźć ją sam do serwisu w Kraku gdzie by mi ją naprawili w ramach gwarancji i miałbym ją pewnie po tygodniu w domu, a tak reklamacja idzie przez sklep :sciana: )
Oczywiście już nie wspomnę o tym, że w ciągu tego miesiąca wykonane były setki telefonów zarówno do sklepu jak i później do serwisu z którego po 2tyg. od zgłoszenia reklamacji dowiedziałem się, że kuchenka o nr seryjnym, który mu podałem z dowodu zakupu w ogóle nie została wyprodukowana i nie istnieje (ogólnie nie ma takiej kuchenki :badgrin: )
Dopiero jak się zaczęło z nimi wszystkimi ostrzej gadać to nagle się znalazła i w ciągu kolejnych 2 tygodni miałem sprzęt z powrotem w domu :doubt:

Także Luczu uzbrój się w cierpliwość, bo z marketami to zawsze tak jest ;)
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 17-06-2009, 18:55   

polansky, gadałem teraz z kolegą powiedział mi nastepującą rzecz - kiedyś był w BILLI na zakupach i przy kasie okazało się, że towar jest droższy niż na wywieszkach przy produktach. Z początku nie chcieli tego wyjaśniać dopóki nie wspomniał o prawach konsumenta i że zgłosi w odpowiedniej instytucji. Od razu zmienili ton i skierowali go do obsługi klienta i zwrócili różnicę. Mnie poradził, żebym wziął od nich warunki gwarancji na papierze jak nie to mam ich postraszyć i będzie OK. Właśnie jadę.
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-06-2009, 19:45   

pracowałem w markecie, przyjmowałem i rozpatrywałem reklamację więc troszkę o tym wiem
wygląda to tak:

Luczu napisał/a:
mam się zgłosić za 14 dni roboczych


standardowa procedura, zgodna z prawem handlowym, czasem producent zezwala na wymianę od ręki i wtedy sklep tak postępuje, czasem też sklep ma dowolność i wszystko zależy od tego czy klient jest miły czy pyskaty lub czy sprzedawca ma zły czy dobry dzień :)

polansky napisał/a:
Do 14 dni możesz chyba zwrócić nieużywany


WIERUTNA BZDURA w polskim prawie nie ma czegoś takiego jak zwrot "bo się rozmyśliłem itp"
aczkolwiek żadne prawo tego też nie zakazuje więc większość sklepów zezwala na zwrot towaru a jakimś terminie i najczęściej w oryginalnym stanie
troszkę inaczej wygląda to podczas sprzedaży np wysyłkowej (allegro itp.) - jeśli klient nie miał możliwości obejrzeć, dotknąć towaru itp (w necie widział tylko fotki) to taki towar może zwrócić - nie pamiętam w jakim terminie

polansky napisał/a:
to zapewne wypełniła jakiś wniosek o rozpatrzenie reklamacji na co możliwe, że mają aż 14 dni. Może się okazać, że po tych 14-tu dniach dopiero dostaniesz informację, że twoja reklamacja została rozpatrzona pozytywnie i kolejne 14 dni na naprawę, choć w przypadku tych kluczy to raczej powinni wymienić na nowe ;)
Widocznie jeszcze nie reklamują ich nagminnie i sklep wysyła reklamacje do producenta, a raczej importera (bo to pewenie jakaś chińszczyzna). Jak zaczną ich zasypywać reklamacjami tych kluczy to będą od ręki wymieniać :lalala:


w ciągu tych 14 dni reklamacja ma zostać rozpatrzona i wykonana, więc po 14 dniach dostaniesz kasę lub nowy, albo naprawiony komplet (wolno im np. podmienić same grzechotki z innego zestawu)
czasami sklep/importer może przedłużyć rozpatrywanie reklamacji tłumacząc się np. brakiem części zamiennych które muszą zostać sprowadzone skądś tam

polansky napisał/a:
stamtąd do odpowiedniego serwisu (o czym sprzedawca zapomniał mnie poinformować przyjmując reklamację, jak również o tym, że mogłem zawieźć ją sam do serwisu w Kraku gdzie by mi ją naprawili w ramach gwarancji i miałbym ją pewnie po tygodniu w domu, a tak reklamacja idzie przez sklep :sciana: )

sprzedawca nie ma takiego obowiązku :lalala: zapewne też gdzieś w papierach był spis serwisów lub tel. do importera który dysponuje aktualną listą serwisów
zasada jest taka w przypadku chińszczyzny idziesz do sklepu, a przy produktach markowych raczej do serwisu

Luczu napisał/a:
przy kasie okazało się, że towar jest droższy niż na wywieszkach przy produktach.

nie chce mi się szukać odpowiedniego paragrafu, ale wygląda to tak, że sklep ma obowiązek sprzedać towar za taką cenę jak jest przy nim wystawiona
oczywiście jest to obostrzone warunkami np. cena nie może być przełożona z innego artykułu, nazwa na cenie powinna się zgadzać z nazwą oryginalną, na etykietach jest też najczęściej 13-to cyfrowy ean (numer kodu kreskowego) itp. jednym słowem nie kupisz taniej jeśli pod tv leży etykieta "mikrofalówka 100zł", ale jeśli leży cena "tv" zgadza się np marka i rozmiar to już można się kłócić, a jak zgadza się ean to jesteś na 100% wygranej pozycji

** Dodano: 17-06-2009, 20:51 **
aha i jeszcze jedno
jeśli odrzucą reklamację i napiszą że np źle się z tym obchodziłeś to się kłóć, bo takie twoje prawo składasz odwołanie itp.

na koniec jeśli będą się bronić to masz prawo złożyć reklamację "z tytułu niezgodności towaru z umową" jest to osobna droga reklamacji, zupełnie niezależna od poprzedniej
wygląda to w dużym uproszczeniu tak: że skoro kupiłeś klucze, to oczekujesz od nich że będą odkręcały śruby, a nie odkręcają; jeśli kupiłeś super szybki czajnik to naturalnie oczekujesz że będzie gotował super szybko, a nie tylko szybko itp.
towar ma spełniać swoją domyślną funkcję i parametry podane na opakowaniu, nie można sprzedawać tv 18'' w pudełku z napisem 21'' i tłumaczyć się błędem w druku (chyba że market wydrukuje nalepki i poprawi opis na pudełku)
myślę że w miarę jasno się wyrażam

** Dodano: 17-06-2009, 20:53 **
Luczu napisał/a:
mam ich postraszyć i będzie OK


zostaw to na ostateczność - jako sprzedawca powiem CI że miłym klientom idzie się na rękę, a pyskatym rzuca kłody pod nogi, przedłuża maksymalnie terminy, wyciąga gratisy z pudełek itd.

choć wiem że czasem inaczej się nie da i trzeba się pokłócić, ale to też szkoda nerwów na zwykłego pracownika, lepiej poprosić kierownika zmiany
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-06-2009, 20:37   

yoyo napisał/a:
sprzedawca nie ma takiego obowiązku :lalala: zapewne też gdzieś w papierach był spis serwisów lub tel. do importera który dysponuje aktualną listą serwisów


Właśnie o to chodzi, że byłem przekonany, że jak sklep jest w Kraku i w Kraku jest też serwis (a nawet chyba ze 2) to nie będą mi sprzętu wysyłać na drugi koniec Polski :P Jak się zapytałem wtedy sprzedawcy dlaczego wysłali do Warszawy jak mają w Krakowie 2 serwisy to mi odpowiedział, że takie u nich są w sklepie procedury, że wszystko wysyłają do centrali, i stamtąd dopiero do serwisów. A jak chciałem mieć szybciej to mogłem sam zanieść do serwisu w Kraku.
Na co nie wytrzymałem i mu wygarnąłem, że gdyby mi łaskawie raczył to powiedzieć w momencie jak im przyniosłem kuchenkę na reklamację, że mogę sobie ją sam zanieść do serwisu i nie będę wtedy czekał 2 tygodnie aż ona dojedzie i wróci z Warszawy, a nie dopiero mi mówi o tym po 2 tyg., to bym na pewno tak zrobił, bo to jest chore żeby wysyłać sprzęt na drugi koniec Polski jak serwis jest 3 przecznice dalej :sciana:
A że nie wiedziałem wcześniej, że mam możliwość załatwiania sobie reklamacji na własną rękę, a nie przez ich szacowny sklep, w którym nabyłem ten sprzęt, to teraz mam za swoje.
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-06-2009, 20:48   

polansky, takie jest życie
niektóre firmy np. bosch zrezygnowały też z serwisów zewnętrznych i naprawy gwarancyjne wykonuje tylko centrala, dzięki czemu mają idealną kontrolę nad tym co się psuje jak często i żadni podwykonawcy nie robią ich w wała na częściach itp.
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-06-2009, 20:48   

yoyo napisał/a:
na etykietach jest też najczęściej 13-to cyfrowy ean (numer kodu kreskowego)


w OBI pracowałeś i to piszesz :roll: na etykiecie nie musu byś EAN bo ten sam produkt może mieś kilka nr EAN.

Luczu, nic nie nie martw 3 razy w serwisie i zwrot kasy 8)
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-06-2009, 21:10   

konikks napisał/a:
yoyo napisał/a:
na etykietach jest też najczęściej 13-to cyfrowy ean (numer kodu kreskowego)


w OBI pracowałeś i to piszesz :roll: na etykiecie nie musu byś EAN bo ten sam produkt może mieś kilka nr EAN.

Luczu, nic nie nie martw 3 razy w serwisie i zwrot kasy 8)


3 razy to było parę lat temu... Teraz wymiana jest za 5....
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-06-2009, 21:26   

konikks napisał/a:
w OBI pracowałeś i to piszesz :roll: na etykiecie nie musu byś EAN bo ten sam produkt może mieś kilka nr EAN.

nie napisałem że musi, ale jeśli jest to sprawa dla klienta wygrana
np w tesco na wielickiej wiecznie ceny się nie zgadzają i już to olewam ale jesli jest jakaś większa różnica to się kłóce i ich najczęstszym argumentem jest że ean się nie zgadza tak jakby zwykły człowiek wiedział coś o eanach)

Bdm$ka napisał/a:

3 razy to było parę lat temu... Teraz wymiana jest za 5....

nie pamiętam ile ale to się liczy z tą samą usterką jeśli coś innego się psuje to każdy raz liczony jest jako pierwsza wizyta w serwisie

zresztą myślę że nie będą robić Ci problemów, odczekasz swoje 14 dni i dostaniesz kasę lub nowy komplecik, ale jeśli to chińszyczna to zwrócą Ci kaskę
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 17-06-2009, 21:44   

Luczu, kupiłem w Carrefourze kiedyś kompresor Bottari. Nie pompował. Oddałem z pudełkiem i wszystko. Kartka dla mnie, kopia z paragonem dla nich i oczywiście 14 dni czekania. mieli zadzwonić, ale nic. Po 14 dniach poszedłem z kartką o złożeniu gwarancji i była możliwość, że albo zwrócą kasę, albo wymienią na inny, ale już na sklepie nie mieli, więc od ręki dostałem kasę i tyle w tej sprawie.

To 14 dni to formalne. Przecież nie odeślą jednego kompletu kluczy do dystrybutora, żeby naprawiał. Twoja kartka tam poleży. Po prostu musisz odczekać. Przynajmniej w Carrefourze tak mają.
_________________
     Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-06-2009, 21:50   

mrk69 napisał/a:
To 14 dni to formalne. Przecież nie odeślą jednego kompletu kluczy do dystrybutora, żeby naprawiał.

też tak myślę, ale różnie to bywa, mogą odczekać dwa tygodnie bo może akurat jakiś komplet się rozsypie na sklepie lub jakoś inaczej uszkodzi i będą mogli podmienić grzechotki

klient nie zdaje sobie z tego sprawy, ale dla marketów ważne są statystyki, a reklamacje wchodzą do nich
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 18-06-2009, 01:16   

Dzięki wszystkim za odp. Ogólnie byłem tam jeszcze raz i tak :

Kulturalnie powiedziałem dzień dobry i zacząłem się pytać czy mają może warunki gwarancji rzeczy zakupionych u nich na sklepie ( czy jakoś tak ) babka powiedziała, że nie a ja że w sprawie tych kluczy. Za bardzo nie wiedziała o co mi chodzi ( albo udawała ) później jak zauważyła, że ja się upieram przy tym, zaczęła gdzieś wydzwaniać po sklepie. Wyszło na to, że niestety nie wymieniają od razu na nowe, tylko musi być wysłane do producenta. Powiedziała, żebym się zgłosił w przyszłym tyg. - może będzie.

Prawda jest taka , że nawet jak mi dadzą nowy komplet to na 99 % będzie to to same gó*no co miałem do tej pory tzn. rozwali się przy próbie dokręcenia śruby. Ja rozumiem, że zestaw kluczy na tą cenę, nie jest hartowany itp. ale nie powinien się zepsuć na 1 lepszej śrubie :|
A tak w ogóle to jest to http://www.topex.net/pl/o...:78/art145.html
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-06-2009, 08:56   

Luczu, dla bezpieczeństwa kup dobrą grzechotkę. tylko ją. nasadki zostaw.
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-06-2009, 11:44   

Luczu napisał/a:
Prawda jest taka , że nawet jak mi dadzą nowy komplet to na 99 % będzie to to same gó*no co miałem


no niestety, jak już pisałem zwrotów jako takich nie ma i na 99% dopóki mają ten towar na sklepie dopóty będą Ci go wymieniać na nowy i tak przez okres dwóch lat

jak przyjedziesz po odbiór reklamacji to zawsze możesz powiedzieć, że prosiłbyś o zwrot pieniędzy, ale nie mają takiego obowiązku więc jest to ich dobra wola

możesz też liczyć na to, że ten towar jak to w marketach pojawił się na chwilę i zaraz go nie będą mieli w związku z czym zwrócą kasę bez problemu

jeśli to chińszczyzna to na 99% towar leży gdzieś na magazynie i nigdzie nie został wysłany (producent zbankrutowałby na kurierach), a cała reklamacja odbywa się przez maile (wysyłają fotkę uszkodzeń i dostają wytyczne co robić), po czym market ma obowiązek komisyjnie zniszczyć zepsuty towar i wydać nowy, bądź w razie jego braku zwrócić kasę
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
solidboy 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 321
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-06-2009, 13:09   

yoyo, dobrze pisze. Pracowałem dawno dawno temu w Cerefere i dokładni takie są procedury.Inaczej jest w Realu i Tesco. Z własnego doświadczenia wiem, że tam wymieniają bez problemu na nowy.
_________________
była:Tempra 1.6 i.e SX lpg'92
była:Tempra 1.6 i.e SX Top Class benzyna '92
była:Marea Weekend 1.6 16V benzyna '97
była: Marea 1.6 16V benzyna'97
była: Marea 1.6 16V benzyna+lpg'01
jest: Marea 1.8 16V benzyna '99
     assistance   Moneta
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-06-2009, 20:55   

yoyo napisał/a:
po czym market ma obowiązek komisyjnie zniszczyć zepsuty towar


no jasne. my w obi też "komisyjnie niszczymy towar" :badgrin:
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-06-2009, 21:02   

konikks napisał/a:
no jasne. my w obi też "komisyjnie niszczymy towar" :badgrin:

piszę tylko jak to wygląda w teorii, zawsze można coś uratować jak się ma dojścia, aczkolwiek nie raz żal mi było rozjeżdżać wózkiem widłowym prawie sprawne kosy spalinowe, czy mebelki ogrodowe
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-06-2009, 21:03   

yoyo, i to jest najlepsza zabawa :lalala:
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Kamitchi 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-06-2009, 23:41   

http://www.um.oswiecim.pl.../konsument.html

Sytuacja z zycia wzieta. Kerfur- kolega wsadza do koszyka plyte dvd za 20 pln. Przy kasie- 50pln. Krotka wymiana zdan- zostaje sprzedane po cenie, jaka jest na regale, a nie tej ktora sobie ktos w systemie ustawil.

Piszecie o kresie dwoch lat? Jak za trzecim razem (podobno teraz jest za piatym) znowu towar okaze sie wadliwy, to dostaje sie kasę- ot. A firma ma 14 dni do rozpatrzenia gwarancji, a jak tego nie wykona to jest z automatu jest uznawana. :) .

Jak to dobrze ze w komforcie nie prowadzili zadnych statystyk:D. Klient kupowal towar, towar byl zly- zalatwialo sie przepisowo reklamacje przewaznie z korzyscia dla klienta.. ale w takich tesco to juz niemal dzicz :( .

Tanim narzedziom mowimy nie! nie dosc ze sie psuja, to jeszcze komfort pracy jest taki sobie :( .
ps http://www.allegro.pl/ite...chotka_1_2.html taka grzechotke jakis czas temu sobie sprawilem. Wiadomo sa lepsze, ale daje radę;).
pzdr.
_________________
cuoresportivo 2.0 16v :)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 18-06-2009, 23:46   

Ja na szczęscie nie miałem "prawie" problemów z towarem z marketów, ale powiem tylko tyle, ze np. w Biedronce niema wogóle problemów z reklamacjami, chce nowy towar dostaje nowy (jesli jest na magazynie) jesli chce kase dostaje kase :D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Kamitchi 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-06-2009, 23:50   

W decathlionie kupilem steper. Po dwoch uzyciach zaczal ciec olej. Odwiozlem do sklepu, powiedzialem pani co sie dzieje, a ta prosi mnie o grosza... Ozohozi- "jak da mi pan grosza, to dam panu 100pln". No i bez zadnego zagladania, bez zadnych problemow reklamacja zostala rozpatrzona w.. minute? :D .

pzdr.
_________________
cuoresportivo 2.0 16v :)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-06-2009, 06:19   

Kamitchi napisał/a:
A firma ma 14 dni do rozpatrzenia gwarancji, a jak tego nie wykona to jest z automatu jest uznawana.


chyba że w okresie tych 14 dni poinformuje cię pisemnie że naprawa potrwa dłużej. miałem tam z tv w MM i wtedy mają 30dni na rozpatrzenie reklamacji,
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 19-06-2009, 10:32   

Kamitchi napisał/a:
Tanim narzedziom mowimy nie! nie dosc ze sie psuja, to jeszcze komfort pracy jest taki sobie :( .
ps http://www.allegro.pl/ite...chotka_1_2.html taka grzechotke jakis czas temu sobie sprawilem. Wiadomo sa lepsze, ale daje radę;).
pzdr.


TOPEX - to ta sama firma co miałem do dziadostwo :D Tyle że moje było TOP TOOLS Wiecej info tu http://www.topex.net/pl/o_firmie/
narzędzia ręczne – marka Neo adresowana do użytkowników o szczególnie wysokich wymaganiach , Topex stworzony z myślą o regularnych majsterkowiczach, TopTools na użytek domowy;
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-06-2009, 11:25   

Kamitchi napisał/a:
Jak za trzecim razem (podobno teraz jest za piatym) znowu towar okaze sie wadliwy,

trzeba dodać że chodzi o powtarzanie TEJ SAMEJ usterki, jeśli za każdym razem psuje się co innego to ta opcja nie ma zastosowania

Kamitchi napisał/a:
W decathlionie kupilem steper. Po dwoch uzyciach zaczal ciec olej.

jeśli reklamacja jest składana zaraz po kupnie to sklepy najczęściej nie robią problemu, na towar prawie nowy mogą sobie złożyć tzw. reklamację przedsprzedażną i napisać producentowi że rozleciał się np. przy prezentacji gdy klient kupował

konikks napisał/a:
chyba że w okresie tych 14 dni poinformuje cię pisemnie że naprawa potrwa dłużej.

dokładnie, producent ma prwo tak zrobić gdy np. nie ma aktualnie części lub musi zasięgnąć ekspertyzy itd.

egon. napisał/a:
Biedronce niema wogóle problemów z reklamacjami

w skelpach spożywczych jak np. biedronka, lidl, abc itd. gdzie towar jet najczęściej sezonowy lub pojawia się tylko raz partia np. 1000szt. zawsze tak robią - póki mają dają nowy lub kase, a później kasę
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 19-06-2009, 17:48   

egon. napisał/a:
np. w Biedronce niema wogóle problemów z reklamacjami, chce nowy towar dostaje nowy (jesli jest na magazynie) jesli chce kase dostaje kase :D
No ja w sumie jeszcze nie byłem zmuszony nic reklamować, ale że Ty akurat nie masz problemu z obsługą Biedronki to się nie ma co dziwić. Masz specjalne względy :D

Znajomy kupił w Media Expert mp4 o pojemności 2GB (synowi na gwiazdkę), po miesiącu okazało się, że nie działa. Niestety nie mieli już zapasów tegoż modelu i zaproponowali, że oddadzą pieniądze, lub dostanie 50zł droższą 4GB bez dodatkowych kosztów. Oczywiście wybrał drugą opcję :D Co ciekawe, w ogóle nie rozważali naprawy uszkodzonego sprzętu...
Szkoda, że takie sytuacje raczej się nie zdarzają.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load