Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
mycie lamp wewnątrz
Autor Wiadomość
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-06-2010, 14:36   mycie lamp wewnątrz

bry :lol:

tak się zastanawiam czy gdyby umyć reflektory wewnątrz z kurzu to byłaby wyraźna róznica w natężeniu światła przed maską ?

zrobiłem mały test tj. wymieniłem stare żarówki (ok 10 lat) na nowiutkie i różnicy nie widać..

Odbłyśniki sa w bardzo dobrym stanie, tj nie ma przebarwień i innych uszkodzeń ale w lampach jest dużo kurzu (trochę lat upłynęło żeby się nagromadził).

Czyścił ktoś z Was lampy wewnątrz ? jeśli tak to jakim patentem i jakie efekty ?
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-06-2010, 16:48   

Mosior, ja ostatnio czyściłem spirytusem , bo miałem kurz w środku , warto umyć .
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
ToudiQn 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 139
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-06-2010, 18:40   

Mosior, jeżeli masz czas i chęci :) to wymontuj cały reflektor następnie zalej go od środka 1/3 wodą destylowaną i potrzep troche to badziewia wyplyna razem z wodą a lampa nie ucierpi tym bardziej nie będzie smug i innych oznak że robiłeś coś z nimi ;p , 8) 8) 8)
_________________
ByŁo :-Fiat Tipo 1.4S 1994r-
ByŁo -Fiat Tipo 2.0 16V- 1992r- Sedicivalvole
Jest: -Subaru Legacy 2.0 Turbo :) 260HP 1996r
     assistance
 
 skype
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 21-06-2010, 19:03   

Mosior, kumpel w seicento umył lampy woda z płynem do naczyn.... podobno znaczna różnica, z tym ze musisz miec dzien pewnej słonecznej pogody żeby wszystko dokładnie wyschło zeby nie parowało.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-06-2010, 20:55   

no dobra chłopaki, przekonaliście mnie, umyję lampki i zobaczymy o ile wzmocni się tipkowi wzrok :badgrin:
swoją drogą planowałem wymianę żarówek na inne (mam Tungsram 50W/55W) ale doczytałem się w necie, że to raczej dobry sprzęt więc dam im spokój
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 21-06-2010, 23:08   

a ja słyszałem o pewnym bardzo skutecznym sposobie, mianowicie mycie denaturatem...
zresztą logiczne jest że sama woda sobie nie poradzi ... opcjonalnie benzyna ekstrakcyjna
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 21-06-2010, 23:24   

to wypróbuj jeszcze wodę z octem, standardowy sposób w restauracjach ja idealnie czyste szkło.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 22-06-2010, 00:19   

Co do odstania się do lamp to najbardziej polecam rozklejanie. Najpierw 4 śruby mocujące, potem zdejmujesz 3 spinki łączące szkło z obudową i na 10 min do piekarnika na ok 150 stopni. Dalej szeroki śrubokręt i po trochu odklejasz. Mycie bez rozklejania to półśrodek i nie doczyścisz dokładnie, a tak poza tym to dużo łatwiej osuszyć taką lampę rozdzielona. Potem po czyszczeniu wycierasz do sucha i znów na jakieś 10 min do piekarnika, żeby klej zmiękł. Potem wyciągasz, wciskasz szkło w szczelinę i zakładasz spinki. Wkręcasz na miejsce- nie ma lepszej metody poza rozklejeniem lub kupnem nowych :) Wnętrze myjesz oczywiście wodą z płynem do naczyń i gąbką. Nie szczotką, czy domestosem bo zeżre srebro, a szkło możesz poszczotkować, żeby się wszystko odlepiło. Jeżeli masz dobry stan odbłyśników to lampy powinny być niemalże jak nowe.
_________________
     Moneta
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-06-2010, 09:00   

tak zrobię :) dzisiaj może szarpnę jedną lampkę w ramach pilota

** Dodano: 04-07-2010, 11:58 **
szarpnąłem temat :D

No więc tak, lamp nie musiałem odkręcać ponieważ stwierdziłem, że jak ktoś ma tam klej to znaczy że już było przy nich wcześniej dłubane...

Ustawiłem tipka w słońcu a upła był niemiłosierny, zrobiłem browar oczywiście w cieniu patrząc jak się tipek wygrzewa...

Zdjąłem atrapę, wyjąłem kierunki przednie, odczepiłem po dwie blaszki na każdej lampie i z wyczuciem podważając szkło zdjąłem klosze. Mam fabryczne ELMA / FIAT i są osadzone na uszczelce, zero kleju. Nigdy nie parowały...

W lampie było trochę kurzu więc delikatnie umyłem szmatką z ludwikiem i spłukałem wodą.

Szkła były matowe przez brud po wewnętrznej stronie więc je wypucowałem w wannie szczotkę i goraca wodą z ludwikiem.

Wszystko wysuszyłem i poskładałem.

Efekt bardzo widoczny z zewnątrz (lampki czyste i świecą nawet bez włączonych żarówek ale efekt wieczorno nocny już dużo gorszy tj poprawiłem snop światła o max 20 - 25%

Oglądając odbłyśniki zauważyłem, że są już zmatowione i nie tak prosto je domyć / wypolerować bo łatwo zedrzeć warstwę odbłysku. Dzwoniłem do firmy, która mi to zregeneruje za 50zł od strony (jeżeli wyślę same plastikowe odbłyśniki) i na pewno to zaraz zrobię bo na jesień i zimę światła muszą być solidne.

Gość z firmy powiedział, że teraz jest lepsza technologia odbłysku niż była jak robili te lampy i mogę zobaczyć nawet 100% poprawę jasności przed maską. :lalala:

Szkoda, że mi się nie udało znaleźć żadnej takiej firmy w Krakowie lub okolicy :( może ktoś z Was zna... ??
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 05-07-2010, 19:17   

Mosior, szczerze mówiac to chyba wolał bym kupic nowe np takie http://www.allegro.pl/ite..._1995_w_wa.html
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-07-2010, 12:36   

to sa lampki do modelu po lifcie a mój bolid jest z 03.1993 i ma stare lampy.

Poza tym to są jakieś zamienniki a nie mam zaufania czy się uda ustawić światła tak jak w moich fabrycznych.
No i cena 180zł za obie i nie wiem jakiej trwałości są wkłady.

Za 100zł będę miał zrobione oryginalne wkłady nowoczesną technologią i do tego trwałą (24m gwarancji).

W sumie lampki nie mają innych oznak zużycia....
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 07-07-2010, 06:58   

Mosior, jesli masz auto z 03.93 to powinienes juz miec auto po lifcie...
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-07-2010, 08:14   

na szczęście nie 8) auto jest kupione w salonie w Bielsku, zero incydentów blacharskich przez 17 lat i ma stary przód (kiedyś jak coś kupowałem w ASO i szukali w katalogu to mi powiedzieli, że fait bardzo często na przełomie zmian konstrukcyjnych pchał jeszcze stare części, które miał na magazynie). Można sprawdzić wszystko po VIN :)

P.S.
nowy przód w tipkach mi się nie podoba bo jest mniej agresywny..
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load