|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
mycie lamp wewnątrz |
Autor |
Wiadomość |
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-06-2010, 14:36 mycie lamp wewnątrz
|
|
|
bry
tak się zastanawiam czy gdyby umyć reflektory wewnątrz z kurzu to byłaby wyraźna róznica w natężeniu światła przed maską ?
zrobiłem mały test tj. wymieniłem stare żarówki (ok 10 lat) na nowiutkie i różnicy nie widać..
Odbłyśniki sa w bardzo dobrym stanie, tj nie ma przebarwień i innych uszkodzeń ale w lampach jest dużo kurzu (trochę lat upłynęło żeby się nagromadził).
Czyścił ktoś z Was lampy wewnątrz ? jeśli tak to jakim patentem i jakie efekty ? |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-06-2010, 16:48
|
|
|
Mosior, ja ostatnio czyściłem spirytusem , bo miałem kurz w środku , warto umyć . |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
ToudiQn
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 28 Sie 2007 Posty: 139 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-06-2010, 18:40
|
|
|
Mosior, jeżeli masz czas i chęci to wymontuj cały reflektor następnie zalej go od środka 1/3 wodą destylowaną i potrzep troche to badziewia wyplyna razem z wodą a lampa nie ucierpi tym bardziej nie będzie smug i innych oznak że robiłeś coś z nimi ;p , |
_________________ ByŁo :-Fiat Tipo 1.4S 1994r-
ByŁo -Fiat Tipo 2.0 16V- 1992r- Sedicivalvole
Jest: -Subaru Legacy 2.0 Turbo 260HP 1996r |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 21-06-2010, 19:03
|
|
|
Mosior, kumpel w seicento umył lampy woda z płynem do naczyn.... podobno znaczna różnica, z tym ze musisz miec dzien pewnej słonecznej pogody żeby wszystko dokładnie wyschło zeby nie parowało. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-06-2010, 20:55
|
|
|
no dobra chłopaki, przekonaliście mnie, umyję lampki i zobaczymy o ile wzmocni się tipkowi wzrok
swoją drogą planowałem wymianę żarówek na inne (mam Tungsram 50W/55W) ale doczytałem się w necie, że to raczej dobry sprzęt więc dam im spokój |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 21-06-2010, 23:08
|
|
|
a ja słyszałem o pewnym bardzo skutecznym sposobie, mianowicie mycie denaturatem...
zresztą logiczne jest że sama woda sobie nie poradzi ... opcjonalnie benzyna ekstrakcyjna |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 21-06-2010, 23:24
|
|
|
to wypróbuj jeszcze wodę z octem, standardowy sposób w restauracjach ja idealnie czyste szkło. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 22-06-2010, 00:19
|
|
|
Co do odstania się do lamp to najbardziej polecam rozklejanie. Najpierw 4 śruby mocujące, potem zdejmujesz 3 spinki łączące szkło z obudową i na 10 min do piekarnika na ok 150 stopni. Dalej szeroki śrubokręt i po trochu odklejasz. Mycie bez rozklejania to półśrodek i nie doczyścisz dokładnie, a tak poza tym to dużo łatwiej osuszyć taką lampę rozdzielona. Potem po czyszczeniu wycierasz do sucha i znów na jakieś 10 min do piekarnika, żeby klej zmiękł. Potem wyciągasz, wciskasz szkło w szczelinę i zakładasz spinki. Wkręcasz na miejsce- nie ma lepszej metody poza rozklejeniem lub kupnem nowych Wnętrze myjesz oczywiście wodą z płynem do naczyń i gąbką. Nie szczotką, czy domestosem bo zeżre srebro, a szkło możesz poszczotkować, żeby się wszystko odlepiło. Jeżeli masz dobry stan odbłyśników to lampy powinny być niemalże jak nowe. |
_________________
|
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-06-2010, 09:00
|
|
|
tak zrobię dzisiaj może szarpnę jedną lampkę w ramach pilota
** Dodano: 04-07-2010, 11:58 **
szarpnąłem temat
No więc tak, lamp nie musiałem odkręcać ponieważ stwierdziłem, że jak ktoś ma tam klej to znaczy że już było przy nich wcześniej dłubane...
Ustawiłem tipka w słońcu a upła był niemiłosierny, zrobiłem browar oczywiście w cieniu patrząc jak się tipek wygrzewa...
Zdjąłem atrapę, wyjąłem kierunki przednie, odczepiłem po dwie blaszki na każdej lampie i z wyczuciem podważając szkło zdjąłem klosze. Mam fabryczne ELMA / FIAT i są osadzone na uszczelce, zero kleju. Nigdy nie parowały...
W lampie było trochę kurzu więc delikatnie umyłem szmatką z ludwikiem i spłukałem wodą.
Szkła były matowe przez brud po wewnętrznej stronie więc je wypucowałem w wannie szczotkę i goraca wodą z ludwikiem.
Wszystko wysuszyłem i poskładałem.
Efekt bardzo widoczny z zewnątrz (lampki czyste i świecą nawet bez włączonych żarówek ale efekt wieczorno nocny już dużo gorszy tj poprawiłem snop światła o max 20 - 25%
Oglądając odbłyśniki zauważyłem, że są już zmatowione i nie tak prosto je domyć / wypolerować bo łatwo zedrzeć warstwę odbłysku. Dzwoniłem do firmy, która mi to zregeneruje za 50zł od strony (jeżeli wyślę same plastikowe odbłyśniki) i na pewno to zaraz zrobię bo na jesień i zimę światła muszą być solidne.
Gość z firmy powiedział, że teraz jest lepsza technologia odbłysku niż była jak robili te lampy i mogę zobaczyć nawet 100% poprawę jasności przed maską.
Szkoda, że mi się nie udało znaleźć żadnej takiej firmy w Krakowie lub okolicy może ktoś z Was zna... ?? |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 05-07-2010, 19:17
|
|
|
Mosior, szczerze mówiac to chyba wolał bym kupic nowe np takie http://www.allegro.pl/ite..._1995_w_wa.html |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-07-2010, 12:36
|
|
|
to sa lampki do modelu po lifcie a mój bolid jest z 03.1993 i ma stare lampy.
Poza tym to są jakieś zamienniki a nie mam zaufania czy się uda ustawić światła tak jak w moich fabrycznych.
No i cena 180zł za obie i nie wiem jakiej trwałości są wkłady.
Za 100zł będę miał zrobione oryginalne wkłady nowoczesną technologią i do tego trwałą (24m gwarancji).
W sumie lampki nie mają innych oznak zużycia.... |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 07-07-2010, 06:58
|
|
|
Mosior, jesli masz auto z 03.93 to powinienes juz miec auto po lifcie... |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-07-2010, 08:14
|
|
|
na szczęście nie auto jest kupione w salonie w Bielsku, zero incydentów blacharskich przez 17 lat i ma stary przód (kiedyś jak coś kupowałem w ASO i szukali w katalogu to mi powiedzieli, że fait bardzo często na przełomie zmian konstrukcyjnych pchał jeszcze stare części, które miał na magazynie). Można sprawdzić wszystko po VIN
P.S.
nowy przód w tipkach mi się nie podoba bo jest mniej agresywny.. |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|