Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Auto do 10tys, 10-letnie, pod LPG
Autor Wiadomość
BeerfaN 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 150
Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-07-2011, 10:06   Auto do 10tys, 10-letnie, pod LPG

Witam

Kolejny temat jakich wiele, lecz im więcej opinii, tym lepszy obraz sytuacji.

Przychodzi czas na moją uwielbioną Temprę (Fiat, 18 lat, bezawaryjny od 8 lat jak nim śmigam), co pogiąga problem z wyborem kolejnego wozidła. Zmieniam, bo klimy brak :/

Auto w założeniu będzie śmigać 5-7tys/rocznie, ma być możliwie bezawaryjne oraz proste konstrukcyjnie. Ideałem byłyby części tanie jak do Fiata. LPG będzie montowane jeśli spalanie przekroczy 7l/100.

Diesle odpadają z uwagi na koszmarne koszty ew. napraw typu koło dwumasowe, wtryskiwacze, pompa. Jedynym dieslem do przyjęcia jest 1,9D z cytryn i peugeota lub isuzu w oplach, ale pewnie poniżej 300tys przebiegu takich 10-latków nie ma...

Moje typy na teraz (max 10-letnie):
- punto 2 1,2 60km (bezkolizyjny)
- marea weekend 1,6
- xsara II 1,4 lub 1,6 najlepiej 8V
- peugeot 206SW lub 306
- octavia (trudno w cenie się zmieścić) 1,6 75km
- vectra 1,6 (brzyyydki...)

Macie może wiedzę, jak te auta znoszą LPG? Znalazłem opinie, że w fordowskich silnikach szybko szlag trafia zawory na LPG, a volkswagena nie chcę.
_________________
Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm


159A3.0000.75.37.430
  
 
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-07-2011, 10:50   

BeerfaN, mój kolega baaardzo chwalił punto II. Silnik 1.2 benzyna, od razu władował LPG, zrobił nim 140tys i nic się nie zepsuło, tylko rzeczy eksploatacyjne. Palił tak mało gazu, że nie wierzyłem zanim się nie przejechaliśmy w dłuższą trasę. 6.5 LPG/100 przy przeciętnej jeździe (bez ociągania się). Polecam takie auto.

Francuza bym nie kupił bo to oznacza śruby pięciokątne i podobne wynalazki (żona miała saxo...po roku poszedł do żyda)
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 13-07-2011, 11:30   

fiat bravo 1.2 80 km lub 1.6 100km / brava
marea 1.6
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
mac1us 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 147
Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-07-2011, 11:36   

Będziesz robił 5-7 tysięcy rocznie i chcesz zakładać gaz? Nie wiem jakiej wielkości szukasz auta, ale na Twoim miejscu do 10 tys szukałbym zadbanego Fiata Marea, Bravo, ewentualnie Brava, ale jest brzydka.
  
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 13-07-2011, 12:49   

Wszystkie mają jakieś śmieszne silniczki. O ile w Punto i Xarze jeszcze znośne to do pozostałych małe i będziesz piłował i jeszcze ta klima obciążająca silnik...a z tego oszczędności nie będzie. Z podanych wybrałbym Punciaka jako auto na krótkie trasy (przyjemne jest to wspomaganie z City). Peugeota - tylko nie z tym silnikiem. Vectra jest spoko...nawet miałem okazję jeździć takim 1.6, ale to tylko się przesuwa do przodu, brzydki za to nie jest. Reszta to brzydale...Octavia to już szczególnie i źle mi się kojarzy...łaapy, łapy, 4 łapy... ;)
_________________
     Moneta
 
BeerfaN 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 150
Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-07-2011, 12:55   

W sumie to i francuza miałem i mimo 350tys km latał bez problemu.

Co jest nie tak z silnikami peugeota? To nie to samo co cytryny?

LPG będzie jak mnie spalanie z torbami będzie chciało puścić. Astra 1,6 bieże ponoć 7,5l, więc ok. Ale jeśli marea wexmie 10, to dostanie dwupierdzian.
_________________
Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm


159A3.0000.75.37.430
  
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 13-07-2011, 13:30   

Mosior napisał/a:
Macie może wiedzę, jak te auta znoszą LPG?

Xsara I 1.4 8V (ten sam silnik w xsara II), w mojej rodzinie już 13 latek od nowości, przebieg 250 tys km, w tym połowa na LPG - nie bierze nic oleju, w 2002r był zakładany gaz, a w 2004 była robiona głowica. Lpg znosi że tak powiem perfekcyjnie, spalanie do 8l LPG, mankamentem stałym tych samochodów jest tylna belka, jej regeneracja kosztuje 1000zł na chwilę obecną (w 2003r kosztowała 3000zł). Niestety części do tego wozu nie należą do tanich, ale jak masz robić 5-7 tys rocznie, to raczej bym się tym nie przejmował.
Co do marea 1.6 to miałem ten silnik w bravo i naprawdę super, ale bravo ma małą budę, maryśka jest większa, ale 103KM daje radę, przyjemny motorek i dobrze znosi LPG

BeerfaN napisał/a:
Diesle odpadają z uwagi na koszmarne koszty ew. napraw typu koło dwumasowe, wtryskiwacze, pompa.

Jeśli chodzi o fiaty bravo brava marea, to ten problem dotyczy tylko tych z silnikami JTD. Polecam wersje TD75 lub TD100. TD100 tylko różni się tylko tym od TD75 że ma intercooler i 25KM więcej. One nie mają koła dwumasowego, tylko zwykłe koło zamachowe, takie jak w benzyniakach, nie ma też pompowtrysków, tylko tradycyjna mechaniczna pompa Boscha. Moja mama jeździ TD75 i przez 2 lata zainwestowała jedynie w profilaktyczną zmianę rozrządu i oleju, jak zatankuje Vervę to spalanie ma około 5l przy jej jeździe, natomiast średnio wychodzi 5-6l w cyklu mieszanym
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 13-07-2011, 14:10   

BeerfaN napisał/a:
Co jest nie tak z silnikami peugeota? To nie to samo co cytryny?
Nie chodzi jakość, tylko o ciężar w porównaniu do mocy.

Astra 1.6 bierze 7,5 o cyklu mieszanym piszesz? 7,5 to brała moja Laguna 1,8 zanim zacząłem modzić. 2 litrowy silnik wziąłby 8. 7,5 to żadne osiągnięcie, chyba, że porównujesz do Tipo albo Tempry gdzie 1,4 potrafi 8 litrów spalić.
_________________
     Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 13-07-2011, 14:23   

Tutaj była oferta, rozmyśliłem się.

Ukryta Wiadomość:
Jeśli jesteś *zarejestrowanym użytkownikiem* musisz odpowiedzieć w tym temacie żeby zobaczyć tą wiadomość
--- If you are a *registered user* : you need to post in this topic to see the message ---
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
  
     assistance   Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 14-07-2011, 00:16   

Jeśli myślisz o LPG to raczej pomyśl o większej pojemności i co za tym idzie - mocy.
Jak włączysz klimę (na której Ci zależy i SŁUSZNIE :) ) w aucie, które ma 60-70 koni to ..... khm..... ciężko będzie nim dynamicznie ruszyć w miejskim korku nie mówiąc już o wyprzedzaniu w trasie bo wtedy pozostaje Ci wyprzedzanie z "duszą na ramieniu" z wyskalowanymi 5 tys. na obrotku co najzdrowsze dla silnika z LPG nie jest ;)
Mam w swojej Foce 115KM - nie jest to za wiele - tak wystarczy do normalnej jazdy.
Ale przy włączonej klimie, a obecnie od kilku m-cy ze względu na aurę u mnie chodzi ona cały czas, ta moc ZDECYDOWANIE spada.
Nie znam drugiego, tak ogromnego, pożeracza mocy.
Nawet instalka sekwencyjna LPG, której minimalny spadek mocy da się wyczuć szczególnie przy wysokich obrotach (dla właściciela auta bo "lajkonik" tego nie zauważy), to pikuś przy klimie.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 14-07-2011, 09:16   

Emf napisał/a:
Jak włączysz klimę (na której Ci zależy i SŁUSZNIE :) ) w aucie, które ma 60-70 koni to ..... khm.....

Miałem klimę w bravce 1.2 i jeszcze z LPG, potwierdzam - po włączeniu klimy porażka, nie ma czym jechać ;)
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
BeerfaN 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 150
Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-07-2011, 10:41   

Lybry szukałem, ale koło mnie same 2,4 benzyna - nie na moją kieszeń.

W takzwanymi międzyczasie do puli doszło mitsubishi space star, najlepiej 1,3. tylko części chyba drogawe..

LPG jak pisałem będzie montowane przy spalaniu pow. 7,5-8 l., przy niższym nie ma sensu, bo z 5 lat musiałbym tym jeździć.
_________________
Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm


159A3.0000.75.37.430
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 18-07-2011, 10:47   

2.4 ale diesel ;) 2.4 benzyniaków nie ma takich, maksymalnie 2.0.

Co do Diesla. Ostatnio rozmyślałem czy np. w nowym bravo wziąć 1.6 Multi Jet (diesel) czy 1.4 Turbo Jet (benzyna).
We wszystkich kalkulacjach wygrywał LPG. Mjet musiałby spalać mniej lub równo jak 5 litrów, żeby równało się to z 10 litrami LPG.
A 10 litrów LPG to wychodzi przy jeździe w mieście (nie mówię o trasie, bo tam 7-8 litrów). A diesle z 5 litrami w mieście... trudna sprawa, trzeba w mieście liczyć 6+. Na trasie i do 4 pewnie by się zeszło, ale to znowu... przy LPG spalę 7-8l. Więc tutaj się prawie zrównamy i to dopiero w trasie. A Diesel tylko na trasy, w mieście dostaje mocno po tyłku, zwłaszcza te nowe.

Po drugie - sprężarka, wtryski. Diesel był dobry ja cena ON była dużo niższa i nie było DPFów, EGRów i innych "eko".
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
BeerfaN 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 150
Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-07-2011, 14:25   

Amen. Diesel nowy jest ekonomiczny do pierwszej poważnej naprawy. I wtedy oszczędności idą w pole.

Te 1,9TD fiatowskie to w co wkładali tak około 2000 roku?
_________________
Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm


159A3.0000.75.37.430
  
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-07-2011, 19:27   

BeerfaN napisał/a:
Diesel nowy jest ekonomiczny do pierwszej poważnej naprawy
tak teraz jest ze wszystkim ;-) w benzynach nowych to samo:/

Ja jednak za dieslem bym obstawiał, a przerobiłem już wszystkie PB/ON/LPG

+
1. Zasięg
2. Ekonomika
3. Bezobsługowy w lpg niestety czasem się coś rozstroi i nie wszystkie silniki dobrze znoszą LPG
4. Przy tym samym spalaniu zdecydowanie żwawszy nie ma to znaczenia w mieście

-
1. Droższy w zakupie
2. Potrzebny jednak dobry mechanik a nie Pan mietek;-)
3. Podatność na złe paliwo szczególnie nowe ale wystarczy unikać dziwnych stacji
4. Starsze potrafią kopcić jak Batory

Mnie dziwi jedno przy założonym przebiegu rocznym 5-7 tyś rocznie to nawet jakbyś kupił potwora palącego 10-12 to miesięcznie różnicy w portfelu nie odczujesz wiec kup to na co masz ochotę:-)
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
BeerfaN 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 150
Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-07-2011, 09:42   

Oszczędność na LPG zacznie mi sie po 3 roku jazdy, zakładając spalanie pow. 8l/100.

Co ja bym chciał, to mogę sobie chcieć. OC w Wawce to kosmos w porównaniu np z Kielcami.

Najchętniej to bym volvo v70 2,5TD wziął i latał do końca życia...ale OC by mnie puściło z torbami.
_________________
Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm


159A3.0000.75.37.430
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 20-07-2011, 10:44   

Przy tak małych przebiegach to fakt. Chociaż diesel lub trasę niż miasto. Zastanów się nad małą benzyną.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Świstak 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 608
Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 21-07-2011, 19:42   

BeerfaN, jak kupisz auto z zamontowanym elpegiem to oszczędność zacznie Ci się od momentu pierwszego zatankowania,

BeerfaN napisał/a:
ale OC by mnie puściło z torbami


jak masz 60% zniżek to w mtu wychodzi 810PLN na rok a na ratę 426PLN
jakbyś miał zarejestrowane to auto na kogoś między 36 a 45 lat to wychodzi około 750PLN na rok lub 390PLN na ratę

w TUW wychodzi mi 973PLN przy max zniżkach przy płatności 1 razowej i przy zniżkach marketingowych
w generali 907PLN lub 485PLN na ratę 8)

nie ma tragedii ;)
ja za uniaka na radomskich numerach mam 380PLN w hestii z 2 szkodami w bonus malus, bez szkód mam 304PLN na rok oczywiście przy 60% zniżki
ale ja mam 1.4l a nie 2.5l

oczywiście ceny powyżej są w zaokrągleniu. musiałbym mieć dokładne dane auta żeby dobrze wszystko policzyć, ale różnica może być rzędu 50PLN

jak kupisz wózek to się odwzwij zrobię Ci tanie OC w jednej z 13 firm ;) najtaniej jest w mtu z tych firm które ja obsługuję ;)

pzdr.
     assistance   Moneta
 
 
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-07-2011, 14:31   

albo AXA z forum :) u mnie różnica była ogromna. Najtańsze OC jakie kolwiek widziałem.
Pozdrawiam,
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load