Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
wymiana amortyzatorów
Autor Wiadomość
koper 


Dołączył: 19 Paź 2005
Posty: 64
Skąd: łódzkie
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 11-03-2006, 19:12   wymiana amortyzatorów

Witam.Mam w planie wymianę amorów.Chce to zrobić sam.Doświadczenie z mechaniką jakieś tam mam.Czy konieczny jest do wymiany ściągacz sprężyn?Ile on kosztuje?Prosiłbym o krótki opis poszczególnych czynności.
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 11-03-2006, 19:22   

Wiec tak. Sciagacz sprezyn w ilosci sztuk 2 lepiej 3.
Wpierw podnosisz auto, zdejmujesz kolo. Pozniej pod piaste kola podkladasz bloczek drewnainy i opuszczasz auto, tak aby lewarek zrobil sie luzny. Chodzi o to zeby sprezyna sie ścinęła. Wtedy zakladasz sciagasze. Mozesz jeszcze próbować nimi ściągnąć sprężyne, choć bedzie to troche wymagało siły.

Wtedy podnosisz auto na lewarku. Sprężyna powinna jeszcze troche odbic, ale nie dużo. Odkrecasz przy piaście amortyzator (2 sruby) oraz u góry. U gory bedziesz potrzebowal imbusu do przytrzymiania tloka (prętu), żeby się nie obracal i klucza nasadowego pustego w srodku. Np. taki jak do okrecania swiec. Po odkreceniu wyjmujesz wszystko.

Wkladasz nowa sprezyne i probuj koncowka gwinatowana tloka wcelowac w otwor o gory. Najwazniejsze, zeby u gory zlapac amortyzator i go chcoiaz troche przykrecic. Pozniej to juz formalnosc, dokrecasz u gory i na dole przykrecasz sruby mocujace do piasty. Skladasz wszystko. Opuszczasz znowu na lewarku z podlozonym bloczkiem drewna pod pista, zdejmujesz sciagacze, podnosisz, zakaldasz kolo i tyle.

Jednak przyznaje, ze napewno sie troche nameczysz przy tym. Nawazniejsze to dobrze sprezyne sciagnac. Najlepiej 3 sciagaczami, ulozyc w ksztal trojkata.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
  
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-03-2006, 19:36   

życzę cierpliwości... ja jak wymieniałem sobie łożysko w piaście i parę innych drobnostek poprawiałem przy okazji, to zrobiłem sam ,ale zajęło to trochę czasu, nerwów dość trzeba na to a bez porządnych ściągaczy (znajomy mechanik ma różne gadżety i pożyczy, ufff) to w ogóle można się ...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-03-2006, 20:06   

miszko napisał/a:
Chodzi o to zeby sprezyna sie "skurczyla". Wtedy zakladasz sciagasze. Mozesz jeszcze zciagac nimi sprezyne, choc bedzie to troche wymagalo sily.

Jak wejdziesz w posiadanie ciągaczy skręcanych to możesz spokojnie wyjąć cały amorek ze sprężyną z auta i dopiero potem już na warsztacie skręcić sprężynę i wymienić.
Wszystko zależy od ściagaczy.

Ściągacz skręcany to dwa metalowe uszy (o przeciwnym kierunku gwintu) na jednej "śrubie" (w połowie przeciwny kierunek gwintu)
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
koper 


Dołączył: 19 Paź 2005
Posty: 64
Skąd: łódzkie
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 12-03-2006, 09:55   

ludzie ja mam takiego plana,żeby całą kolumne wyjąć i dopiero wtedy wyjmować amora.Mam taki plan:
-zdjąć koło
-opuścić piaste na jakiś klocek,żeby troche sprężyne docisło
-ściągnąć wystarczająco sprężyne ściskiem
-odkręcić wszystkie śrubki u dołu i góry
-wyjąć całą kolumne i wtedy wmontowywać w to nowego amora
To jest dobry plan?
  
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-03-2006, 10:17   

najprosciej bedzie tak
podnosisz woza,sciagasz kolo,odkrecasz pod maska trzy śruby,odkrecasz na dole od zawieszenia i wyciagasz całą kolumne i na warsztat.Bierzesz to w imadło i sciagasz sprezyne sciagaczami,mi wystarczyły dwa
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-03-2006, 14:22   

Tak jak Ego mowi ja to robilem w mitsu i zajelo mi neicale 2h :-) nie jest to arcy trudne
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
Witek 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 58
Dołączył: 04 Lis 2005
Posty: 28
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-03-2006, 19:56   

Koper widze iż Koledzy ładnie Ci opisali wymianę przednich amorów.
Gdybys jednak również przymierzał się do wymiany tylnich to chce zwrócic Twoja uwagę na mały aczkolwiek znaczący drobiazg.
Otóż dolne mocowania amorów odkręcisz bez problemu np z kanału jednakże górne mocowania amorów nie licz na to że odkręcisz od wewnątrz ( prędzej klucz złamiesz niż odkręcisz - przekonałem się na własnej skórze ) górne mocowania jak zajrzysz w zakole ( od zewnątrz pojazdu ) to nad kołem dostrzerzesz okragłą dziórkę w którą na przedłużce należy włożyć klucz ( nie pamiętam zdaje się 19- kę ) i odkręcisz dopiero górne mocowania od strony wewnętrznej ( tj od strony zbiornika paliwa przyspawane są nakrętki a odkręca się górę poprzez wnękę zakola )
Dotyczy to Temperki przypuszczam iż w Tipo jest podobnie.
Pozdrawiam Witek
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-03-2006, 22:26   

a... to już na forum było, też to ćwiczyem, super sprawa :D

nie dość, że do odkręcenia trzeba w dziurę głęboką wcisną jakiś klucz to jeszcze jest tam grodź albo i dwie gdzie przy odkręcaniu bardzo lubi wpaść śruba i zostać na zawsze :)
trzeba uważać przy odkręcaniu... ale to się tylko tyłu tyczu, w temprach, choć tipo może mieć podobnie...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
koper 


Dołączył: 19 Paź 2005
Posty: 64
Skąd: łódzkie
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 13-03-2006, 08:54   

Dzięki wszystkim za rady.Tylnich nie wymieniam na razie.Znalazłem sklep ze ściągaczami 2 sztuki 38 zl i jazda :) :)
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load