|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
wymiana amortyzatorów |
Autor |
Wiadomość |
koper
Dołączył: 19 Paź 2005 Posty: 64 Skąd: łódzkie
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 11-03-2006, 19:12 wymiana amortyzatorów
|
|
|
Witam.Mam w planie wymianę amorów.Chce to zrobić sam.Doświadczenie z mechaniką jakieś tam mam.Czy konieczny jest do wymiany ściągacz sprężyn?Ile on kosztuje?Prosiłbym o krótki opis poszczególnych czynności. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 11-03-2006, 19:22
|
|
|
Wiec tak. Sciagacz sprezyn w ilosci sztuk 2 lepiej 3.
Wpierw podnosisz auto, zdejmujesz kolo. Pozniej pod piaste kola podkladasz bloczek drewnainy i opuszczasz auto, tak aby lewarek zrobil sie luzny. Chodzi o to zeby sprezyna sie ścinęła. Wtedy zakladasz sciagasze. Mozesz jeszcze próbować nimi ściągnąć sprężyne, choć bedzie to troche wymagało siły.
Wtedy podnosisz auto na lewarku. Sprężyna powinna jeszcze troche odbic, ale nie dużo. Odkrecasz przy piaście amortyzator (2 sruby) oraz u góry. U gory bedziesz potrzebowal imbusu do przytrzymiania tloka (prętu), żeby się nie obracal i klucza nasadowego pustego w srodku. Np. taki jak do okrecania swiec. Po odkreceniu wyjmujesz wszystko.
Wkladasz nowa sprezyne i probuj koncowka gwinatowana tloka wcelowac w otwor o gory. Najwazniejsze, zeby u gory zlapac amortyzator i go chcoiaz troche przykrecic. Pozniej to juz formalnosc, dokrecasz u gory i na dole przykrecasz sruby mocujace do piasty. Skladasz wszystko. Opuszczasz znowu na lewarku z podlozonym bloczkiem drewna pod pista, zdejmujesz sciagacze, podnosisz, zakaldasz kolo i tyle.
Jednak przyznaje, ze napewno sie troche nameczysz przy tym. Nawazniejsze to dobrze sprezyne sciagnac. Najlepiej 3 sciagaczami, ulozyc w ksztal trojkata. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-03-2006, 19:36
|
|
|
życzę cierpliwości... ja jak wymieniałem sobie łożysko w piaście i parę innych drobnostek poprawiałem przy okazji, to zrobiłem sam ,ale zajęło to trochę czasu, nerwów dość trzeba na to a bez porządnych ściągaczy (znajomy mechanik ma różne gadżety i pożyczy, ufff) to w ogóle można się ... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 11-03-2006, 20:06
|
|
|
miszko napisał/a: | Chodzi o to zeby sprezyna sie "skurczyla". Wtedy zakladasz sciagasze. Mozesz jeszcze zciagac nimi sprezyne, choc bedzie to troche wymagalo sily. |
Jak wejdziesz w posiadanie ciągaczy skręcanych to możesz spokojnie wyjąć cały amorek ze sprężyną z auta i dopiero potem już na warsztacie skręcić sprężynę i wymienić.
Wszystko zależy od ściagaczy.
Ściągacz skręcany to dwa metalowe uszy (o przeciwnym kierunku gwintu) na jednej "śrubie" (w połowie przeciwny kierunek gwintu) |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
koper
Dołączył: 19 Paź 2005 Posty: 64 Skąd: łódzkie
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 12-03-2006, 09:55
|
|
|
ludzie ja mam takiego plana,żeby całą kolumne wyjąć i dopiero wtedy wyjmować amora.Mam taki plan:
-zdjąć koło
-opuścić piaste na jakiś klocek,żeby troche sprężyne docisło
-ściągnąć wystarczająco sprężyne ściskiem
-odkręcić wszystkie śrubki u dołu i góry
-wyjąć całą kolumne i wtedy wmontowywać w to nowego amora
To jest dobry plan? |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-03-2006, 10:17
|
|
|
najprosciej bedzie tak
podnosisz woza,sciagasz kolo,odkrecasz pod maska trzy śruby,odkrecasz na dole od zawieszenia i wyciagasz całą kolumne i na warsztat.Bierzesz to w imadło i sciagasz sprezyne sciagaczami,mi wystarczyły dwa |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-03-2006, 14:22
|
|
|
Tak jak Ego mowi ja to robilem w mitsu i zajelo mi neicale 2h :-) nie jest to arcy trudne |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
Witek
Pomógł: 1 raz Wiek: 58 Dołączył: 04 Lis 2005 Posty: 28 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-03-2006, 19:56
|
|
|
Koper widze iż Koledzy ładnie Ci opisali wymianę przednich amorów.
Gdybys jednak również przymierzał się do wymiany tylnich to chce zwrócic Twoja uwagę na mały aczkolwiek znaczący drobiazg.
Otóż dolne mocowania amorów odkręcisz bez problemu np z kanału jednakże górne mocowania amorów nie licz na to że odkręcisz od wewnątrz ( prędzej klucz złamiesz niż odkręcisz - przekonałem się na własnej skórze ) górne mocowania jak zajrzysz w zakole ( od zewnątrz pojazdu ) to nad kołem dostrzerzesz okragłą dziórkę w którą na przedłużce należy włożyć klucz ( nie pamiętam zdaje się 19- kę ) i odkręcisz dopiero górne mocowania od strony wewnętrznej ( tj od strony zbiornika paliwa przyspawane są nakrętki a odkręca się górę poprzez wnękę zakola )
Dotyczy to Temperki przypuszczam iż w Tipo jest podobnie.
Pozdrawiam Witek |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-03-2006, 22:26
|
|
|
a... to już na forum było, też to ćwiczyem, super sprawa
nie dość, że do odkręcenia trzeba w dziurę głęboką wcisną jakiś klucz to jeszcze jest tam grodź albo i dwie gdzie przy odkręcaniu bardzo lubi wpaść śruba i zostać na zawsze
trzeba uważać przy odkręcaniu... ale to się tylko tyłu tyczu, w temprach, choć tipo może mieć podobnie... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
koper
Dołączył: 19 Paź 2005 Posty: 64 Skąd: łódzkie
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 13-03-2006, 08:54
|
|
|
Dzięki wszystkim za rady.Tylnich nie wymieniam na razie.Znalazłem sklep ze ściągaczami 2 sztuki 38 zl i jazda |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|