|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
LADOWANIE do 16.5 V |
Autor |
Wiadomość |
kris65
Wiek: 59 Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 31 Skąd: Newbridge
Województwo: Other
|
Wysłany: 25-06-2007, 21:20 LADOWANIE do 16.5 V
|
|
|
Witam, mam pytanie czy oprocz gotowania akumulatora takie napiecie ma negatywny wplyw na inne podzespoly elektroniczne, bo cholercia musze jeszcze pobujac sie z takim napieciem, czekam na regulator napiecia. Jezdze na swiatlach i mam nadzieje ze jakos obleci, a moze kupic nowy alternator? |
_________________ krzysiek Fiat Tipo 1.4 ie '89
kris65@onet.eu |
|
|
|
|
Baracus86
Wiek: 38 Dołączył: 11 Kwi 2007 Posty: 31 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 25-06-2007, 21:37
|
|
|
Szczerze to nie wiem czy nie wyjdzie cię taniej nowy alternator ;]. Ale ogólnie to możesz wszystko ugotować. radio żarówki co prawda one mogą długo wytrzymać, i wogole uszkodzisz cala elektronikę samochodu ;] |
|
|
|
|
kris65
Wiek: 59 Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 31 Skąd: Newbridge
Województwo: Other
|
Wysłany: 25-06-2007, 21:40
|
|
|
Baracus86 napisał/a: | Szczerze to nie wiem czy nie wyjdzie cię taniej nowy alternator ;]. Ale ogólnie to możesz wszystko ugotować. radio żarówki co prawda one mogą długo wytrzymać, i wogole uszkodzisz cala elektronikę samochodu ;] |
moze masz racje, chyba kupie nowy i zaoszczedze sobie problemow. dzieki |
_________________ krzysiek Fiat Tipo 1.4 ie '89
kris65@onet.eu |
|
|
|
|
miki
Wiek: 49 Dołączył: 18 Paź 2006 Posty: 10 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-06-2007, 21:41
|
|
|
Uszkodzony regulator napięcia ma fatalne skutki dla całego układu elektrycznego ; no może poza żarówkami
Najbardziej narażona jest elektronika - komputer, radio |
|
|
|
|
kris65
Wiek: 59 Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 31 Skąd: Newbridge
Województwo: Other
|
Wysłany: 25-06-2007, 21:44
|
|
|
mniejsza o radio, bardziej zmartwiony bede komputerem, musze jutro rozejrzec sie za alternatorem |
_________________ krzysiek Fiat Tipo 1.4 ie '89
kris65@onet.eu |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 26-06-2007, 07:24
|
|
|
Panowie siejecie panikie a kolega apopleksji dostaje. Najbardziej na jego miejscu to bym sie obawiał o akumulator. Elektronika akurat jest tak skonstruowana że pracuje na pewnym zakresie napieć a nie akurat na 12V i koniec. Natomiast akumulator jak będzie gotować co chwile to długo nie pociągnie.
No ale regulatora napeicia nie mozesz dostać że tak jeździsz ? |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 26-06-2007, 08:28
|
|
|
To fakt, elektronika jest przystosowana do skokow napiec i dziala nawet na podwyzszonym napiecu (przy odpalonym aucie napiecie dochodzi do ~14,5V.
Najprawdopodobniej regulator napiecia. Jego zadaniem jest utrzymanie napiecia dajacego przez alternator wlasnie w granicach 12-14V. Wymien go. Koszt nie jest duzy, a wymiana tez nie jest najtrudniejsza. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 26-06-2007, 08:51
|
|
|
jeśli już musisz jeździć, to spróbuj z jak największym poborem prądu, włącz dmuchawę na 4, podgrzewanie szyby, jesli posiadasz to nawet połóż gdzieś podgrzewane maty na fotel, byle ciągnęło co sie da, może spadnie trochę do tych "bezpiecznych" 15,7... |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 26-06-2007, 17:23
|
|
|
Kolega spali dmuchawe przegrzeje reflektory pozwijaja mu sie z szyby ogrzewanie a ładowanie wysokie jak było tak dalej będzie .... polecam eksperyment z multimetrem jak ktoś nie wierzy. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 26-06-2007, 19:13
|
|
|
Dokładnie Co innego to napięcie, a co innego to natężenie |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
grabarz
Pomógł: 18 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 1685 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 26-06-2007, 19:19
|
|
|
kris65, Witam ,tak dla przypomnienia obiecałeś że składeczkę zapłacisz ,a nie widze monetki ,uprzedzałem że bedę ci przypominał |
_________________ KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-06-2007, 19:34
|
|
|
grabarz napisał/a: | kris65, Witam ,tak dla przypomnienia obiecałeś że składeczkę zapłacisz ,a nie widze monetki ,uprzedzałem że bedę ci przypominał |
hehehehe komornik puka do drzwi
grabarz, ty to gigant jesteś |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 26-06-2007, 19:45
|
|
|
grabarz napisał/a: | uprzedzałem że bedę ci przypominał |
ja też obiecałem więc |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 26-06-2007, 22:05
|
|
|
konikks napisał/a: | grabarz napisał/a: | kris65, Witam ,tak dla przypomnienia obiecałeś że składeczkę zapłacisz ,a nie widze monetki ,uprzedzałem że bedę ci przypominał |
hehehehe komornik puka do drzwi
grabarz, ty to gigant jesteś |
Dobrze że Ci telewizora nie zabrał |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
latarnia
Pomógł: 3 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Cze 2007 Posty: 164 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-02-2009, 23:21
|
|
|
odświeżę trochę temat
czy zwiększone napięcia ładowania może być tylko przez wadliwie działający regulator napięcia, czy może być też jakaś inna przyczyna?
otóż zdarza mi się podczas jazdy, że napięcie podskoczy - świecą jaśniej reflektory, podświetlenie, itp raz udało mi się zmierzyć napięcie podczas takiego skoku i wynosi trochę ponad 17 V
skoki takie zdarzają się czasami i zazwyczaj trwają 1-2 minuty, kilka razy zdarzyło się może około 5 minut |
_________________ był fiat uno 1,0
czekana ostatnią podróż tempra 1,6 SW + LPG
jest Lancia Lybra SW 2,0 + LPG
www.aleswiatlo.pl dla ttt zniżki |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 22-02-2009, 00:39
|
|
|
tak regulator napiecia najprawdopodobniej lub dioda w altku ale nie jestem pewien obstawiał bym reg. |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 22-02-2009, 10:42
|
|
|
latarnia, to będzie zimny lut pod diodą. Tak przypuszczam, bo regulator podmieniałem i nie miałem kompletnie żadnych zmian, a miałem taki sam przypadek. Na początku były to kilkusekundowe skoki, z czasem coraz częściej i na dłużej. U mnie wskakiwało na 18V i radzę jak najszybciej sobie z tym poradzić, bo grozi Ci uszkodzenie akumulatora. Ja w końcu wymieniłem cały alternator, bo znalazłem tanio po regeneracji na allegro, dlatego jedynie obstawiam, że to wina mostka z diodami. Jednak przejeździłem na uszkodzonym altku jakieś 1000km i aku dostał mocno po tyłku. Wszelkie pomiary są ok ale pojemność drastycznie spadła, bo po naładowaniu prostownikiem mogę kręcić rozrusznikiem z pół minuty i będzie po zawodach. A przy -10'c rano jak nie załapie od razu, to mogę wyciągać aku. A dodam, że przed awarią altka akumulator sprawował się rewelacyjnie. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
latarnia
Pomógł: 3 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Cze 2007 Posty: 164 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-03-2009, 21:37
|
|
|
trochę nie zaglądałem na forum bo sporo innym spraw do załatwienia było, ale powracając do auta
alternator też kupiłem regenerowany na allegro, ma jakieś pół roku
regulator sprawdzany - w porządku
diody - wymienione na nowe
mój mechanior już nie ma pomysłu, pytał się jednego elektryka i może jeszcze ponoć gdzieś masa nie stykać, jak zrobi się cieplej (brak zawieruch śnieżnych) to przejrzę wszystko dokładnie
macie jeszcze jakieś sugestie co to może być ? |
_________________ był fiat uno 1,0
czekana ostatnią podróż tempra 1,6 SW + LPG
jest Lancia Lybra SW 2,0 + LPG
www.aleswiatlo.pl dla ttt zniżki |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|