Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
kilka problemów z autkiem
Autor Wiadomość
RobertWroc 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 516
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 31-07-2006, 23:18   kilka problemów z autkiem

Rozstałe się z moim Tipkiem. Właśnie zostałem posiadaczem Fiata Cromy 2.0ie.z 1987r Ponieważ nie jest ona w stanie idealnym to mam kilka pytań, i nadzieję że ktoś mi pomoze,bo w sumie jest to to samo co Tempra, może troszkę nawet prostsze autko,a może ktoś ma Cromę?

1) Obrotomierz praktycznie nie wskazuje wskazówka porusza się bardzo ospale i tylko do ok 1000-1500 obr a dalej nie idzie,przyczym silnik pracuje prawidłowo

2)wskazówka prędkościomierza w ok 100 km/h bardzo szybko sie wacha 90-110km/h

3)pali się nieoznaczona(żadnego symbolu tylko czerwone światełko) czerwona lampka w dolnym pasku wskaźników

4)Czy oponki 205/55/15 nie sa za duże troszkę?

5)pomimo wymiany oleju pali się kontrolka niskiego poziomu ,moze to być uszkodzony czujnik poziomu gdzie go szukać?

6) jaką faktycznie ma moc ten silniczek oraz jakie jest zużycie paliwa?

7)po wciśnięciu gazu do oporu i wejściu na maksymalne obroty autko wpada w wibracje - całe się trzęsie

Dzięki za wszelkie informacje bo naprawdę nie mam zbyt wielkiego pojęcia o tym autku.
_________________
Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS
     Moneta
 
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-08-2006, 00:20   

Witam !

Widze ze szukuje sie maly remoncik ale wracajac do pytan..

1. uszkodzony obrotomierz, warto sprawdzic czy dostaje impulsy ale predzej jego mechaniczne uszkodzenie,
2. linka predkosciomierza jesli tam takowa wystepuje ale ejsli analog to chyba tak,
3. moze to jest kontrolka od niepalacych przepalonych jakis zarowek np. oswietlenia tablicy rej, badz swiatel hamulcowych chyba ze dolozona dodatkowo..
4. jesli nie wystaja poza obreb blotnikow i nie ocieraja to czemu maja byc zle ? ale takie opony bardzo mecza wspomaganie kierwonicy..
5. czujnik jest wkrecony w kadlub silnika po wykreceniu to bedzie taki dlugi pret bardzo prosto mowiac,
6. moc pewnie ok 115 KM, spalanie na 100 km w miescie typu poznan ok 11,12 litrow.
7. Sprawdz poduszki ogolnie zawieszenie zespolu napedowego, ten silnik 8 zaworowy nie przepada za wysokimi obrotami...
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
aristo 


Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 98
Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-08-2006, 10:13   Re: kilka problemów z autkiem

RobertWroc napisał/a:
Rozstałe się z moim Tipkiem. Właśnie zostałem posiadaczem Fiata Cromy 2.0ie.z 1987r Ponieważ nie jest ona w stanie idealnym to mam kilka pytań, i nadzieję że ktoś mi pomoze,bo w sumie jest to to samo co Tempra, może troszkę nawet prostsze autko,a może ktoś ma Cromę?

1) Obrotomierz praktycznie nie wskazuje wskazówka porusza się bardzo ospale i tylko do ok 1000-1500 obr a dalej nie idzie,przyczym silnik pracuje prawidłowo

2)wskazówka prędkościomierza w ok 100 km/h bardzo szybko sie wacha 90-110km/h

3)pali się nieoznaczona(żadnego symbolu tylko czerwone światełko) czerwona lampka w dolnym pasku wskaźników

4)Czy oponki 205/55/15 nie sa za duże troszkę?

5)pomimo wymiany oleju pali się kontrolka niskiego poziomu ,moze to być uszkodzony czujnik poziomu gdzie go szukać?

6) jaką faktycznie ma moc ten silniczek oraz jakie jest zużycie paliwa?

7)po wciśnięciu gazu do oporu i wejściu na maksymalne obroty autko wpada w wibracje - całe się trzęsie

Dzięki za wszelkie informacje bo naprawdę nie mam zbyt wielkiego pojęcia o tym autku.


Zamienił stryjek siekierke na kijek.
Auto wcale nie jest prostsze, ale z pewnościa dużo droższe w utrzymaniu.
W/g mnie to o czym piszesz to powinieneś wcześniej rozważyć zakup tego auta (oczywiście najgorsze są te drgania silnika do tego jeszcze brak ciśnienia oleju).
Podjedz na warsztat niech Ci zmierzą ciśnienie oleju przyrządem i powiedzą Ci czy warto to wogóle robić.
Rocznik 87 to auto może być bardzo (bardzo bardzo !!!!) wyeksplotatowane.
Mniejsza z tym kupiłeś widocznie miałeś powody :lol:

Troche linków:

croma manual
rozne fiaty
silniki moce itp
croma turbo
  
 
 
RobertWroc 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 516
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 01-08-2006, 10:43   

aristo, Wiesz główny powód CENA no ale jak kupuje się autko w cenie rweru i to takiego zwykłego to raczej sie nie czepia szczegółów. W sumie same aluski (pajęczynka) są więcej warte niż to autko. Ale tak poza tym jest super, ciśnienie oleju OK pali się kontrolka poziomu oleju nie ma jej w T/T -sygnalizuje że jest za mało .
Tak poza tym chodzi ładnie wręcz rewelacyjnie-podjadę na diagnostykę to więcej sie dowiem.

Znalazłem tablicę bezpieczników-debilizm- pod osłoną głośnika z lewej,a dokładnie
P O D!!! glośnikiem . Gdybym nie zakładał nowego do dziś by szukał.

[ Dodano: 12-08-2006, 22:52 ]
No i nie chcę sie chwalić ale pokonałem prawie wszystkie problemy
Ta czerwona lampka to poprostu pali sie jak tylko zapala sie jakaś kontrolka-sygnalizuje że coś jest nie tak.
obrotomierz-prędkościomierz- nie wiem kupilem za 25,-nowa deskę i wszystko dzieała ok
Spalanie przy 2 litrach na mieście jazda nie do końca łagodna ( po Tipo 1.4 niemal że od nowa musiałem uczyć się jezdźić) 8l/100 Nie mam gazu i chyba zaczyna m rozyumieć tych co go nie chcą-naprawdę minimalnie mniejsze koszty nie są w stanie zrównoważyć komfortu-pali zawsze na dotyk, nie gaśnie, nie trzeba wciąż regulować nic sie dzieje-raj.

Oczywiście na parkingu pod carrefourem w drugi dzień przyj... leciutko w w tył. Chciałem jak zawze zaparkować pod szybę-zapomniałem kurcze że mam kufer.

Wczoraj gość na opolskich blaszkach w golfie III myślał że zabłyśnie . miałem pedał w połowie wciśniety dalej nie musiałem... wymiękł chłopczyk. No fakt wówczas chyba spalił troszkę więcej niż 8l ale co tam liczy się satysfakcja.
Poza tym rozmiar.. no nie zebym mial jakiś kompleksik ale... chyba jedynie autobus jest wiekszy.

A i jeszcze nie wiem co to ale nie ma linki prędkościomierza a jedynie jakiś impulsator czy cósik takiego.

A co do cen części czujnik poziomu oleju to g...ktore zapaliło mi kontrolkę 22,- w sklepie Fiata na Lwowskiej-polecam ten sklep i nie dlatego ze mieszkam obok ale poprostu raz że wiedzą co sprzedają każdą częś nawet jak nie ma to znajdą w hurtowni i sprowadzą (ja na czujnik czekałem dwa dni)jak jest za drogo powiedzą na którym szrocie można znaleźć.
poza tym kupowałe tam do swoich wszystkich tipo a teraz do Cromy.
_________________
Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load