|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Instalacja LPG Tempra S.W. 2.0 8V '93 |
Autor |
Wiadomość |
lukasz
Dołączył: 03 Gru 2011 Posty: 7 Skąd: Wągrowiec/Oborniki
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 24-10-2012, 15:39 Instalacja LPG Tempra S.W. 2.0 8V '93
|
|
|
Przyszedł czas na montaż nowej instalacji LPG do mojej Tempry.
Którą generację na dzień dzisiejszy najlepiej wybrać? Którego producenta? Jakiś konkretny model?
Autem chciałbym pojeździć jeszcze parę lat i czerpać radość z jazdy. Ma to być porządna, sprawdzona instalacja, niekoniecznie najtańsza. |
_________________ Tempra S.W. 2.0 8V + LPG |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
mac1us
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Cze 2011 Posty: 147 Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-10-2012, 18:48
|
|
|
Najważniejsze jest to, by znaleźć kogoś bardzo dobrego kto to zamontuje, a nie sama instalacja. Generacja to najlepiej wtrysk gazu w stanie ciekłym, ale cena przeraża więc sekwencja, centralka polska stag, wtryski i reduktor Ci dobiorą. Co do montowania to mamy doświadczenie z tego względu, że panowie wiercili w kolektorze aluminiowym otwory na wkrętki nie wyciągając go co prawdopodobnie spowodowało dostanie się opiłka czy opiłków do jednego z cylindrów w skutek czego znacznie spadła kompresja. Wymieniliśmy silnik z 1,8 8v na 2,0 8v i śmiga. |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-10-2012, 20:21
|
|
|
mac1us napisał/a: | panowie wiercili w kolektorze aluminiowym otwory na wkrętki nie wyciągając go co prawdopodobnie spowodowało dostanie się opiłka czy opiłków do jednego z cylindrów w skutek czego znacznie spadła kompresja. Wymieniliśmy silnik z 1,8 8v na 2,0 8v i śmiga. |
Tak wyglada wlasnie profesjonalny montaz gazu w polskich warunkach :red_kartka:Conajmniej w ŁEB powinien oberwac za taki montaz:lol: |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
garik
Wiek: 61 Dołączył: 15 Kwi 2008 Posty: 111 Skąd: Przywidz
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 26-10-2012, 20:53
|
|
|
polecam II generację firmy BRC!-bardzo ważny montaż i by jak najwięcej było ze znaczkiem BRC-mam taką instalację w Temprze 1.6 i.e. od prawie 6-ciu lat i ZERO problemów!( a jest fantastycznie, bo po odpaleniu na benzynie po tzw. przygazówce do 2000 obr./min. automatycznie przełącza się na gaz i chodzi na nim super od -30 st. C do +30 st. C temperatury"na dworzu" ) |
_________________ garik
Fiat Tempra ' 92 1.6 i.e.cat. benz/gaz |
|
|
|
|
piotr1
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Mar 2011 Posty: 77 Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-10-2012, 18:35
|
|
|
jak ci sie wydaje że aluminium jest twardsze od stali .....?
silnik mogli zabić ubogą mieszanką albo wadliwa sonda lambda ...
jak bardzo kompresja spadła to zatarło zawory ,,,zły dobór mieszanki ,,
jak idziesz w sekwencje i niechcesz zrobić z 2.0 1.6 to polecam zamiast Staga To TECHA tańszy i lepszy sam sie stroi ,,nie ma co grzebać ,,,
zamiast wtrysków hana baracude ,,,obie rzeczy tańsze i równie dobre redukotr shark zavoli .. omijaj alaski KME magic3 ...
wtryski montowane pojedynczo a nie na listwie blisko kolektora ... |
_________________ Fiat Tempra 1,6 SW 1995
zielony moc 78 KM
Stag 200
Zavoli N
2 cewki z MAtrixa 5xx
FLo2
4 generacja wtrysku LPG w Monowtrysku ,, |
|
|
|
|
mac1us
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Cze 2011 Posty: 147 Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-10-2012, 20:21
|
|
|
Zanim coś napiszę wolę się upewnić co piszę. Głowica jest ok, mierzyłem ciśnienie sprężania. Jak uważnie przeczytasz to napisałem prawdopodobnie, jeszcze nie rozbierałem silnika to nie wiem w 100%. Albo pękł pierścień albo jest rysa na cylindrze.
To w takim razie po co w aucie masz filtr powietrza skoro na ulicy nie wpadnie Ci do silnika nic twardszego od materiału na cylindrze? |
|
|
|
|
piotr1
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Mar 2011 Posty: 77 Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-10-2012, 21:38
|
|
|
mac1us napisał/a: | Zanim coś napiszę wolę się upewnić co piszę. Głowica jest ok, mierzyłem ciśnienie sprężania. Jak uważnie przeczytasz to napisałem prawdopodobnie, jeszcze nie rozbierałem silnika to nie wiem w 100%. Albo pękł pierścień albo jest rysa na cylindrze.
To w takim razie po co w aucie masz filtr powietrza skoro na ulicy nie wpadnie Ci do silnika nic twardszego od materiału na cylindrze? |
no nie prowadźmy głupich wywodów
ale piszesz że ciśnienie znacznie spadło a teraz że głowica jest ok to co albo jest cisnienie albo go nie ma jak jest spadek to o ile ? rysa nawet nie spowoduje spadku cisnienia jedynie zużycie oleju itp ,,,
natomiast zle dobrane graty generalnie powodujące ubogą miesznkę moga po zacierać zawory co będzie skutkować znacznym spadkiem kompresji na poszczególnych garach jak i gówniane wtryskiwacze typu Valtek ,,,
zgadzam sie z tobą że należy ściągać kolektor do wiercenie ale chodzi też o lepsze podejście wiertarki opiłki też zdrowe nie są .
co do rys to znałem przypadek że świeca sie rozpadła i końcówka wpadła w szczelinę tłok cylinder i zrobiła rów mariański i tu nie fart jest,,,
co do aluminium opiłki wylecą przy pierwszym przekręceniu rozrusznika ,,, i jak sie to robi z rozsądkiem to ich praktycznie nie ma bo 95 % zostaje na kolektorze przebijasz się malutką warstwą alu ,,,
masz rację że popierasz staga braterski projekt to Tech lepszy nowocześniejszy algorytm zliczania składu mieszanki powoduje że po wykonaniu autokalibracji jedziemy na pb a potem gaz sam sie dostraja w nie zbyt wymagających silnikach 95% to działa mocne + turbo wymagają troszkę zabawy ,,
baracuda produkt polsko odpowiednik hany ma dysze co ułatwia dawkowanie wydajności |
_________________ Fiat Tempra 1,6 SW 1995
zielony moc 78 KM
Stag 200
Zavoli N
2 cewki z MAtrixa 5xx
FLo2
4 generacja wtrysku LPG w Monowtrysku ,, |
|
|
|
|
mac1us
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Cze 2011 Posty: 147 Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-10-2012, 18:46
|
|
|
To na ciśnienie sprężania ma wpływ tylko głowica, to chcesz mi przekazać? Ciśnienie spadło na tyle, że na wolnych obrotach chodził na 3 garach, ile to było dokładnie nie pamiętam, dość dawno to było, bo chyba w czerwcu. Wiesz jak wygląda pomiar ciśnienia sprężania oraz po co dolewa się oleju? |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-10-2012, 06:26
|
|
|
Panowie odchodzicie od tematu, przywołuje do porządku. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
piotr1
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Mar 2011 Posty: 77 Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-10-2012, 11:30
|
|
|
ja sie staram trzymać ,,Pozdro nie ma co panikować
tak jak pisałem jeszcze raz napisże
Elektronika : LPG Tech najtańszy 4 cyl Tech 214 - taka sama wiązka jak Stag 4 można ew podmieniać kompy
wtryski : Baracuda jeden tym możliwość dobrania wydajności przez wkręcane dysze jak MJ tańsza alternatywa dla Hany
Reduktor : Zavoli S ,Schark unikać KME i magic 3 pierwszy ma słabą termikę i przewartościowane moce silwer do 140 KM drugi puszcza bąki do ukł chłodzenia
FFC byle jaki najtańszy to lovato
FFL czaja FL03
Wielozawór i butla nie ma w tym wypadku znaczenia do tempry SW wchodzi zbiornik 600/200 42-33,5 Litra gazu
miedz bądź Faro 6 mm na zasilanie 8 na tankowanie inaczej nie będzie ,,,,
wtryskiwacze zamontowane na krótkich wężach od kolektora do wtrysku potem od wtrysku do rozdzielacza już nie ma takiego znaczenia
w przypadku montażu wtrysków na listwie i długich węży reakcja na gaz jak i wkręcanie się w obroty jest dużo gorsza ,,,
montaż emulatora powinien być zrobiony jak najdalej od wtrysków pb bo wtedy robi się tam straszna pajęczyna ,,,
** Dodano: 30-10-2012, 11:32 **
co do kolegi co panikuje że mu sie gaz kończy to kończy mu sie legalizacja na butlę zamiast tego zakupić nową lok 500 zł z wielozaworem ,,
lub opcja tańsza używana z papierem ,,,zrobić podnianę i już ,, |
_________________ Fiat Tempra 1,6 SW 1995
zielony moc 78 KM
Stag 200
Zavoli N
2 cewki z MAtrixa 5xx
FLo2
4 generacja wtrysku LPG w Monowtrysku ,, |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|