|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Zapieczony wtrysk |
Autor |
Wiadomość |
dario1550
Dołączył: 19 Paź 2012 Posty: 122 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 21-12-2012, 12:52 Zapieczony wtrysk
|
|
|
Witam Was ponownie, postanowiłem, że zaczynam remontować moją Temprę na igłę mam nadzieję, że dużo pomocy uzyskam na tym forum
A więc do rzeczy, z wachaczami sobie poradziłem, czas przyszedł na benzynkę. Jak może pamiętacie, moja tempra na benzynie niezbyt chce pracować. Opowiem wszystko od początku. Tempra chodziła na benzynie i na LPG kiedyś, ale przez parę miesięcy była jeżdzona tylko na LPG i wkońcu trzeba było przepalić na benzynie, i lipa. Nie chodzi nic a nic. Potem, zaczęła chodzić ale tragicznie. Tu opiszę co się dzieje:
1. Strzela w okolicach filtra powietrza/wtrysku, ogólnie gdzieś w silniku.
2. Trzeba non stop machać gazem, lub czasem chodzi równo jak trzyma jej się gaz w jednej pozycji.
3. Na gazie kopci, wiadomo, a na benzynie nie, ale co dziwne co jakiś czas (kilka sek.) puści pojedynczy dymek z wydechu.
4. Obroty jałowe? Na benzynie nie ma czegoś takiego.
Jak narazie to wszystko, jak coś sobie przypomnę dopiszę. Więc od czego proponujecie zacząć? Może być to zapieczony wtrysk?
** Dodano: 21-12-2012, 12:52 **
Z góry dziękuje za wszystkie rady:) |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 21-12-2012, 13:06
|
|
|
podstawa to filtr paliwa do wymiany, wyszczyszczenie przepustnicy tez moze pomóc, ogólnie to zalej wiecej benzyny wlej srodek np STP i poganiaj ja troche ale stopniowo wtrysk sie przeczysci i bedzie chodziła dobrze z tym ze na początku moze kiepsko chodzic, miałemk tak w golfie zrobiłem to co tu napisalem i teraz jest git |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
dario1550
Dołączył: 19 Paź 2012 Posty: 122 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 21-12-2012, 13:11
|
|
|
STP (do utrzymania wtrysku w doskonałej czystości czy jakoś tak) właśnie dziś zostało zalane, zapomniałem dopisać w baku jest jakieś 15 litrów conajmniej Filtr jest wymieniony, czyściutki. Trochę już próbowałem na tym STP ale żadnej poprawy... Jakieś pomysły? |
_________________ Kupię zamek kierowcy do T/T |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 21-12-2012, 13:28
|
|
|
pomysła taki żeby przejexdzic tak z 300km na tym, na początku powoli a potem coraz bardziej wkręaj na obroty, jak Ci sie uda to na ciepłym silniku przekręc go do odcinki, nie zaszkodzi silnikowi a większa dawka paliwa przeczysci wtrysk, jak sie chociaz troche odmuli to jeździł powiedzmy nie na 5 biegu tylko na 4, 3 na wyższych obrotach, tylko bez przesady coby motoru nie zarżnąć, tak swoja droga to troche mało benzynki masz, butelka STP jest na około 50-60l benzyny, ale im wieksze stezenie tego w benzynie tym efekt powinien byc lepszy, powodzonka zycze |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
dario1550
Dołączył: 19 Paź 2012 Posty: 122 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 21-12-2012, 14:06
|
|
|
Tylko problem w tym że na tym nie da się jeździć... za bardzo szarpie, zdycha i w ogóle byłem teraz u mechanika stwierdził że wtrysk może lać.. Jest taka możliwość? |
_________________ Kupię zamek kierowcy do T/T |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 21-12-2012, 15:12
|
|
|
jest ale to wątpliwe, jak bardzo szarpie to zrób mu reset kompa, po resecie, odpal na benzynie i ma chodzic na jałowych obrotach do załączenia wentylatora, jak to pomoze to wina lezy w elektyce, ale o tym bede pisał póxniej, zrób teraz reset |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
dario1550
Dołączył: 19 Paź 2012 Posty: 122 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 21-12-2012, 16:57
|
|
|
Reset robiłem nie raz, nic to nie dawało.. Narazie zostawiam tą benzyne bo dziś odkryłem inny problem.... Coraz gorzej :/ zaczęła mi buczeć pompa wspomagania, patrze, mało płynu, a niedawno dolewałem... Ogólnie wspomaganie tak sobie chodzi, wydaje mi się że kiedyś chodziło lżej. Guma na maglownicy (ta harmonijka) jest pęknięta i widać chyba jakiś wyciek... Co robić? Maglownica do wymiany? :/ |
_________________ Kupię zamek kierowcy do T/T |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 21-12-2012, 17:03
|
|
|
cvo do maglownicy to Ci nic nie powiem bo w zadnym samochodzie jeszcze nie miałem, co do zachowania na benzynie, znajdz emulator sondy lambdy jezeli masz takie cos to odepnij to ustrojstwo, sonde podłącz tak jak powinna byc orginalnie, po tym przymusowy reset izobacz co sie bedzie działo, u mnie to pomogło jeżdze bez emulatora około roku i nie narzekam
ponizej na aukcji zdjecie pogladowe emulatora
http://allegro.pl/lpg-emu...2862008967.html |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 21-12-2012, 17:48
|
|
|
dario1550 napisał/a: | Guma na maglownicy (ta harmonijka) |
Chodzi Ci o jedną z tych dwóch bocznych harmonijek? To są osłony przekładni, pod nimi są "jabłka" drążków kierowniczych i zębatki maglownicy.
Widzisz, gdzie masz wyciek?
Buczy na wolnych obrotach czy tylko w skręcie? |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
dario1550
Dołączył: 19 Paź 2012 Posty: 122 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 21-12-2012, 18:32
|
|
|
palidzojnt, mam tylko takie urządzonko z jednym bezpiecznikiem podobne, tylko pisze LAMBDA GAS na nim. To jest emulator?
Nie sprawdzałem dokładnie gdzie jest wyciek, jutro zobaczę, wiem tylko, że z okolic tej pękniętej harmonijki. Jak doleje płynu pod korek to przestaje buczeć, ale i tak ciut za ciężko chodzi moim zdaniem. No i szybko ten płyn schodzi. Buczy na wolnych obrotach, a jak gazu dodam to też tylko jakby równo z obrotami. I tylko jak skręcam kołami. |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 21-12-2012, 19:15
|
|
|
tak to jest to, tylko tam jest chyba tez cała centralka od gazu, spróbuj to odpiąc i zobacz co sie bedzie działo |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 21-12-2012, 19:19
|
|
|
Mi też buczała na wolnych obrotach. Wymieniłem na nową (przy okazji jeden wąż i nowy płyn) i wszystko minęło. |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
dario1550
Dołączył: 19 Paź 2012 Posty: 122 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 21-12-2012, 21:23
|
|
|
Ale jak doleje w zbiorniczku do pełna to jest cicho Jutro obejrze całkiem i powiem gdzie dokładnie cieknie na tej maglownicy
** Dodano: 22-12-2012, 10:36 **
A jeszcze apropo benzyny, dziś mróz, odpalam na gazie wyjechałem z garażu i z ciekawości na benzyne. Zonk, samochód działa, trzyma równe jałowe, normalnie się wkręca, ja uhahany już zostawiłem go na jałowych chodzi chodzi z minute nagle zaczął się dławić powoli gasnąć i dupa, znwu to samo. Są 2 możliwości, albo na zimnym chodzi dobrze a na ciepłym nie, bo się akurat trochę rozgrzał, albo to przypadek że na zimnym chodził akurat. Co Wy na to? |
_________________ Kupię zamek kierowcy do T/T |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 22-12-2012, 10:46
|
|
|
dario1550 napisał/a: | postanowiłem, że zaczynam remontować moją Temprę na igłę |
Nie wierzę i obawiam się, że nie wiesz co mówisz :]
Na igłę potrzeba by wydać wartość kilku takich temperek.
Ale do rzeczy.
Sprawdź może wtryskiwacze na początek. Miałem tak w lanosie. Jeździł na lpg cały czas, a na benzynie nie chciał odpalać. Odpalił i gasł(aż do wyczerpania akumulatora). Za to na ciepłym było normalnie(odpalał bez p[roblemu). Po wymianie wtryskiwaczy działa jak trzeba.
Ogólnie dużo rzeczy może być uszkodzone po jeździe na samym gazie przez dłuższy czas. Od wtryskiwaczy, poprzez czujniki, sonde, po sam filtr paliwa lub pompe.
Do tego czyszczenie dolotu i przepustnicy, bo zapewne sporo tam syfu(z gazu).
Musisz na początek posprawdzać sobie czujniki(na forum są podane prawidłowe wartości dla każdego. Drogą eliminacji dojdziesz do uszkodzonego. W przypadku gdyby wszystkie były sprawne, sprawdź wtryskiwacze - nieużywane lubią się zapiec.
Mogło też sterownikowi się poprzestawiać od samej jazdy na lpg.
Ogólnie rzecz biorąc, do tej pory miałem 3 auta z lpg(1/2gen) i żadne po dłuższym użytkowaniu na gazie, na benzynie nie jeździło prawidłowo(tak jak powinno). |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 22-12-2012, 11:45
|
|
|
apompka paliwa jest dobra??? weś odkręć wąż powrotny od wtrysku, załoóz jakis kawałek innego węzyka i podstaw słoik,spróbuj odpalic na benzynie i obserwuj jak leci paliwko do słoika, powinien byc pewny strumien i ciągły, jesli przy przełaczeniu na lpg nie odcina Ci zasilania do pompki to mozesz tez na lpg to sprawdzic, tak na marginesie mozesz pokusic sie o podmienienie wtrysku z jakiegos innego samochodu i zobaczyc co sie bedzie działo
http://allegro.pl/vw-pass...2814198523.html
poszukaj gdzies na szrocie czy od kolegi nawet, na szrocie jak sie dogadasz to pozwola Ci go oddac w razie gdy to nie bedzie to, jeszcze jedno nie musi byc konkretnie od fiata, byle był bosha to bedzie działał |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
dario1550
Dołączył: 19 Paź 2012 Posty: 122 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 22-12-2012, 12:51
|
|
|
Guzik, dlaczego tak dużo? Ta tempra nie jest aż takim szrotem nie ma ani jednej plamki rdzy blachy są ogólne idealne, trzeba tylko zrobić zawieszenie przednie, ten wtrysk, wspomaganie i kilka innych dupereli liczę zmieścić się do tysiąca zł.
** Dodano: 22-12-2012, 12:52 **
palidzojnt, pompka sprawdzana to paliwo leci ładnie z węża. |
_________________ Kupię zamek kierowcy do T/T |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 22-12-2012, 13:14
|
|
|
postaraj sie podmienic ten wtrysk, gdzies na pewno masz jakiegos znajomego kto pozwoli sie zamienic na 10 minut to duzo wyjasni czy chodzi o sam wtrysk czy o jego sterowanie |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
dario1550
Dołączył: 19 Paź 2012 Posty: 122 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 22-12-2012, 15:00
|
|
|
Ok będę kombinował z zamianą. Dam znać, dzięki |
_________________ Kupię zamek kierowcy do T/T |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 22-12-2012, 15:06
|
|
|
smiało szukaj od golfa 2 czy 3, seata i jeszcze pewnie wiele innych są takie same |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 23-12-2012, 12:52
|
|
|
dario1550 napisał/a: | Guzik, dlaczego tak dużo? Ta tempra nie jest aż takim szrotem |
Miałem 2 tempry więc wiem co mówię. Moja też nie była szrotem, ojciec znajomego z forum (Świstak) jeździ nią do dziś, ale i tak uważam, że gdybym chciał zrobić z niej ideał, to mimo włożonych kilku tysięcy i tak musiałbym dorzucić jeszcze kilka
EOT
dario1550 napisał/a: | palidzojnt, pompka sprawdzana to paliwo leci ładnie z węża. |
Sprawdź też czy ma dobre ciśnienie oraz czy utrzymuje je po odłączeniu pompki. Czasem wąż który jest w baku(od pompki do króćca) jest sparciały i benzyna zamiast pompować do silnika to chlapie po ściankach baku. Bez obciążenia będzie leciała, ale jak trzeba dobić odpowiednie ciśnienie to już właśnie będą się dziać takie jaja. |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
dario1550
Dołączył: 19 Paź 2012 Posty: 122 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 23-12-2012, 21:55
|
|
|
Cholerka, mój parownik nie jest chyba w najlepszym stanie dziś odkręciłem pokrętło spustowe do syfu i zaczęła ciurkiem lecieć jakaś mazia oleista i to sporo. Myślicie że rozebrać go i wyczyścić? |
_________________ Kupię zamek kierowcy do T/T |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 23-12-2012, 22:08
|
|
|
nie, to powinno wystarczyc, po to jest ten odstonjik zeby tam sie syf zbierał, szczerze to ja nigdy nie spuszczałem syfu z parownika |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 23-12-2012, 23:43
|
|
|
Jak go rozkrecisz to nke bylo by sensu skladac go na starych uszczelkach i membranach. Jak chcesz go zregenerowac to kup kpl naprawczy, po wymianie spalanie tez powinno spasc. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-12-2012, 03:05
|
|
|
Jak ciurkiem mazia leci to jest w miare ok, ciężko jest jak odkrecisz korek a mazut twardy jak kamień, dlatego po regeneracji parownika musowo co 10tyś powinno się odkręcać ten korek na samym dole i spuszczać syf, bo inaczej w środku wszystko stygnie i twardnieje, wtedy konieczna pełna regeneracja, jak będzie trochę funduszy to kupie zestaw naprawczy i zregeneruje parownik który mam na stanie i pokaże jak się to robi, dodam że operacja banalna, najgorsze to spuszczanie płynu i odpowietrzanie auta potem. |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
dario1550
Dołączył: 19 Paź 2012 Posty: 122 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 24-12-2012, 08:36
|
|
|
Silnik był ciepły może dlatego maź była właśnie mazią a nie takim czymś twardym, ale ogólnie pali mi 15-16 litrów w mieście i krótkie trasy przeważnie. Kopci dość mocno (w porównaniu z ojca audi też na 1 generacji moja dużo bardziej kopci) no i od czasu do czasu tak jakby się coś w parowniku zacięło czy coś, puszczam gaz żeby zmienić bieg a ona gaśnie. I tak ciągle. Aż ją zgaszę i postoi trochę, i znowu jest ok. Myślę że to wszystko przez ten parownik zasyfiony/zużyty (do regeneracji)
++ WESOŁYCH ŚWIĄT ŻYCZĘ WSZYSTKIM FORUMOWICZOM |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|