Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zostawianie auta na biegu, a wpływ na silnik ?
Autor Wiadomość
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-04-2011, 11:07   Zostawianie auta na biegu, a wpływ na silnik ?

Witam, panowie zawsze zostawiałem auto tak: bieg + ręczny. To, że ręczny się zapieczał (po ok roku) bo podobno nie zostawia się na ręcznym, teraz daje tylko na biegu czy to ma jakiś wpływ na silnik ? Bo jakby nie było cały ciężar przechodzi na silnik i cały czas na nim "siedzi".

Oraz chętnie poznam wasze zdanie jak zostawiacie autko :) Może proponuję napisać najpierw jak zostawiacie, potem resztę postu.

Co do tematu wiem, że może głupie pytania, ale jestem ciekaw ("głodny wiedzy") i chce zrozumieć działanie.
     Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 23-04-2011, 11:19   

zawsze na biegu bo nie mam ręcznego

Skoro boisz się że silnik "obciąża" to pomyśl co się z nim dzieje w trakcie jazdy i mocnego przyspieszania :p
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-04-2011, 11:33   

no tak, ale przy postoju wtedy przynajmniej odpoczywał :P
     Moneta
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 23-04-2011, 12:11   

VEndriuV, Podczas postoju za biegu samochód stoi między innymi dzięki zamkniętemu ciśnieniu w cylindrach, które i tak jest mniejsze niż podczas pracy. Stawiaj na biegu i śpij spokojnie.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-04-2011, 12:37   

Jeżeli zostawiasz na 1 biegu, to nic się nie stanie. Przełożenie jest na tyle duże, że na silnik nie działają duże siły.
     Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 23-04-2011, 13:02   

podobnie na wstecznym.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
shwax 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 253
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 23-04-2011, 13:59   

Ja osobiście od zawsze zostawiałem auto na biegu (na 1. lub 2.) jakoś tak z przyzwyczajenia, tak kazał robić mój ojciec, zawodowy kierowca z naprawdę dużym stażem. On sam też tak robi od kiedy pamięta i jeszcze nigdy nie było z tego tytułu żadnych problemów :)
Oczywiście na jakichś większych pochyłościach dodatkowo ręczny ;)

Miałem kiedyś przypadek, jak podjeżdżając do skrzyżowania, nagle z prawej strony stoczyło się na mnie zaparkowane na chodniku auto :? Pochyłość akurat w tamtym miejscu była tak nieduża, że w życiu nie pomyślałbym, że coś takiego może się stać, myślałem że ktoś po prostu cofał i wjechał we mnie :x Wyobraźcie sobie moje zaskoczenie, gdy zobaczyłem, że auto jest puste :lol: Dlatego uważam, że pozostawianie auta na luzie to głupota, bo nigdy nie wiadomo co może się stać ;D
_________________
Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 23-04-2011, 14:02   

shwax napisał/a:
Dlatego uważam, że pozostawianie auta na luzie to głupota, bo nigdy nie wiadomo co może się stać ;D


no na luzie to wiadomo że się nie zostawia. Ale zdarzały się przypadki, że auto zostawione na biegu nagle ruszyło z niewiadomych powodów ... Bieg wyskoczył ?
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 23-04-2011, 15:12   

Zawsze zostawiam auto na 1 biegu i na ręcznym. Nie ma to najmniejszego wpływu na silnik. Jeśli chodzi o zapiekanie się ręcznego to chyba raczej przez jego nieużywanie. Wiadomo, przy większych mrozach może być problem z puszczeniem hamulców, więc wtedy lepiej nie zostawiać auta na ręcznym na dłuższy okres jeśli nie jest to konieczne. Ale nie używany ręczny to potem w razie 'W' wielka niewiadoma.

Poza tym skoro ktoś twierdzi że zostawiać na ręcznym jest źle, na biegu też nie dobrze to co ten ktoś robi zostawiając auto na pochyłości? Podkłada klocki pod koła? Pamiętacie czego Was uczyli przed egzaminami na PJ? Bo mnie właśnie korzystania na postoju z obu wariantów jednocześnie.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 23-04-2011, 15:37   

Luczu napisał/a:
Bieg wyskoczył ?
albo w ogóle nie został zapięty. Żeby prawidłowo zaparkować na biegu, to trzeba włożyć bieg i pozwolić autu odrobinę się przesunąć, tak, żeby nie było możliwości przesunięcia dźwigni zmiany biegów bez wciśnięcia sprzęgła. Ma być poprostu przyblokowana.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 23-04-2011, 15:41   

ja najpierw zaciagam ręcznu a potem dodatkowo pierwszy bieg, bez znaczenia czy równo czy nie równo, w końcu od czegos jest ten ręczny hamulec, a w zimie nie zdarzyło mi sie żeby samochód bnie chciał ruszyć bo szczeki trzymaja, uzywam często ręcznego i nie mam problemu z zapiekaniem sie linek czy czego kolwiek
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 23-04-2011, 16:16   

wiadomo,że jesli auto stoi miesiac na ręcznym to może sie zapiec,jeśli zostawisz na kilka dni to raczej nie ma takiej opcji!
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
stefan 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 390
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 23-04-2011, 18:49   

Wystarczy, że zostawisz na noc na ręcznym w zimie, możesz już nie ruszyć...;)

Ja mimo to zawsze zostawiam na ręcznym, u mojego ojca dzieciaki spychały auta na ulice dla zabawy...i w zimie nigdy problemów nie miałem, chociaż mama tak;)
_________________
Wnerwia mnie ten banner...
  
 
 
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-04-2011, 19:35   

no własnie ja coś chyba mam z cylinderkami bo jak zostawię na noc, lecz nie zawsze to nawet jak jest ciepło to nie chcą wracać.

Co do dania się przyblokować na biegu to inaczej się nie da :D bo jak nie zostawiasz na ręcznym a żeby wyjść z auta musi puścić hamulec nożny to co byś nie robił i tak zjedzie troche :D Więc nie da się zostawić nie przyblokowane chyba, że jeszcze przed wyjściem z auta ruszymy dźwignie i wtedy "wypadnie"
     Moneta
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 23-04-2011, 20:10   

palidzojnt221 napisał/a:
ja najpierw zaciagam ręcznu a potem dodatkowo pierwszy bieg

a powinno się właśnie na odwrót
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-04-2011, 20:47   

Jelcyn, ma rację powinno się na odwrót. Ja w zimie miałem problem z ręcznym, jedno koło się zablokowało. Powrót do domu po śliskiej drodze dostarczył mi wtedy wiele emocji 8) (pomijając że w momencie ruszania z parkingu padł mi alternator)
     Moneta
 
 
shwax 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 253
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 24-04-2011, 12:27   

lynx napisał/a:
Ja w zimie miałem problem z ręcznym, jedno koło się zablokowało.


Możliwe, że linka gdzieś Ci przymarzła w pancerzu, bo teoretycznie po przejechaniu pewnego dystansu hamulce powinny same puścić. Też miałem podobny przypadek w Passacie ojca. Automat, zawsze zostawiany na ręcznym (ponieważ kiedyś stoczył się mimo ustawionej pozycji P(arking) ;D ) więc tylne klocki przymarzły, ale po przejechaniu niedużego odcinka wszystko wróciło do normy.
_________________
Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94
  
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-04-2011, 12:59   

Najpierw trzymało, bo tylko kręciłem się po parkingu, potem lrkko odpuściło, ale dalej było lekko przyblokowane, i najmniejszy ruch kierownicą powodował zarzucanie tyłem :D Naprawiłem to następnego dnia za pomocą młotka :D
     Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 24-04-2011, 13:07   

ja od zawsze zostawiam na 1 biegu. ręcznego używam do latania bokami albo kiedy ruszam pod górkę, a na zderzaku siedzi mi auto. i ogólnie odradzam zostawiania auta na ręcznym. w zimę wilgoć zamienia się w lód i może dojść do przymarznięcia poszczególnych komponentów. nie wspomnę już, że na zaciągniętym ręcznym linki są ciągle napięte, a w przypadku tarcz z tyłu na sprężynę odbijającą ręczny oraz na sprężynę wewnątrz zacisku ( która również za zadanie ma odbijac wajchę ręcznego ) działają siły naprężenia. w efekcie zostawianie auta może przyczynić się do szybszego zerwania/uszkodzenia linek oraz zapieczenia cię mechanizmu ręcznego. oczywiście nie używanie ręcznego wogóle również przyczyni się do zapieczenia/uszkodzenia. moim zdaniem optymalnie jest używać ręcznego na krótkich postojach zaś auto na noc zostawiać na biegu
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load