Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Odpalamy z wciśnietym sprzęgłem czy bez ?
Autor Wiadomość
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 24-04-2011, 13:20   Odpalamy z wciśnietym sprzęgłem czy bez ?

ja od zawsze różne auta w różnych porach roku zawsze odpalam BEZ wciśniętego sprzęgła, chociaż wielu twierdzi, że bez apelacyjnie powinno się wciskać. oprócz tego, że podobno rozrusznik i akumulator mają lżej ( szczególnie w zimę ) są jakieś inne zalety wciskania ? czy przy odpalaniu z wciśniętym, sprzęgło się zużywa ?

a jak wy odpalacie i co o tym sądzicie ? :)
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-04-2011, 13:25   

Leśniczy, w sumie zazwyczaj odpalałem z wciśniętym sprzęgłem, ale nie zawsze. Jednak teraz robię to zawsze po przeczytaniu instrukcji w Masterze, gdzie ZALECA się właśnie wciśnięcie sprzęgła szczególnie po dłuższym postoju. Więc wydaje mi się, że chodzi tylko o to ułatwienie zakręcenia silnikiem. A skoro Renault ZALECA to raczej nie jest to bezapelacyjny przymus ;)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Prawdziwek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 181
Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 24-04-2011, 13:36   

Do plusow nawyku odpalania z wcisnietym sprzeglem, jest fakt, ze o ile samochod byl na biegu, nie wyrwie go przy zaplaniu do przodu i nie dojdzie do zadnego przykrego zdarzenia, a zdarza sie tak czesto w przypadku kierowcow z krotkim stazem.
     assistance
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 24-04-2011, 13:55   

ja z przyzwyczajenia wciskam sprzęgło
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
miro91 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 200
Skąd: Olszyna/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 24-04-2011, 16:32   

Ja tak samo wciskam sprzęgło. W zimie zaobserwowałem, że jak puszczam sprzęgło (już przy odpalonym, zimnym silniku) obroty lekko spadają.
_________________
TIPO 1.4 - zostało sprzedane ;(

TIPO SEDICIVALVOLE
  
 
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-04-2011, 17:13   

Ja odpalam zawsze z wciśniętym. Zawsze to rozrusznik ma lżej i mniej obciąża akumulator. Bez wciśniętego rozrusznik musi jeszcze pokręci całą skrzynią i olejem w skrzyni, który normalnie ma wysoką lepkośc, nie wspominając już o zimie.
     Moneta
 
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 24-04-2011, 19:37   

Ja odpalam z wciśniętym. Akumulator ma lżej i rozrusznik. Jedynie kiedy jest już ciepły silnik to czasem nie wciskam sprzęgła.
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
Grześko 



Wiek: 67
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 241
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-04-2011, 20:42   

miro91 napisał/a:
...W zimie zaobserwowałem, że jak puszczam sprzęgło (już przy odpalonym, zimnym silniku) obroty lekko spadają...

Zgadza się ponieważ:
lynx napisał/a:
...Bez wciśniętego [pedału sprzęgła] rozrusznik musi jeszcze pokręci całą skrzynią i olejem w skrzyni...

Mnie (a było to w 1977 roku) na kursie na prawo jazdy uczono, że silnik zawsze odpala się z wciśniętym pedałem sprzęgła, z powodów jak wyżej.
Zresztą w każdej instrukcji obsługi samochodu, w dziale "Uruchomienie silnika" jest podane, że silnik należy uruchamiać po wciśnięciu pedału sprzęgła.
_________________
Była Tempra 1.6 SX 94',
był VW Passat GL 2.0 16V automat 92',
jest STILO 1.6 16V Dynamic 3D 03'
oraz Alfa Romeo GT 2.0 JTS 04'.
Przed Temprą było jeszcze 14 innych autek w tym 3 Fiaty (Tipo, Uno i 124).
     assistance   Moneta
 
 skype
 
MarcinWrocław 



Wiek: 43
Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 280
Skąd: Bochnia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-04-2011, 20:49   

Hmm, wiesz - w kursie na Prawko nadal jest podane, że należy auto rozgrzewać przed jazdą - a w nowych autach już się tego praktykować nie powinno. ( choc ja osobiscie i tak chwilkę "grzeje" :lol: )

Tak czy inaczej - zawsze odpalam na sprzęgle. Dlaczego - bo jest lżej ( przy starym aucie i -28 st. C nie można ryzykować opcji drugie odpalania.....) Jest lżej, i czasem z szybkosci wpadniecia do auta można zapomnieć wybić na "luz".

A z innej strony to raczej naszemu autu jest bez różnicy jak odpalamy. Noo, chyba, że bierzemy pod uwagę zużycie sprężyny na tarczy sprzęgła przez przynajmniej 2-krotne wcisnięcie "bez sensu"... :lalala: Ale to może na zużycie sprzęgła to wpływa w max. 2 %...
_________________
była.... Temperówka, 92 1.6
była.... Vectra A '95 1.6 + LPG
była Vectra X18XE - nareszcie z klimą!!
C5 FL 2,0 HDI Break Exclusive
     assistance   Moneta
 
 
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-04-2011, 20:56   

Ja także naciskam :) przyzwyczaiłem się do tego własnie w temprze ;) Gdy miałem Diesla i własnie w zimę mogły być problemy z odpaleniem. Dlatego na wciśniętym zawsze to silnikowi niby lepiej. Teraz także odpalam "Z".

Tylko troche to jest denerwujące, jak zostawiam na biegu (kiedyś na ręcznym) przeważnie pierwsze co to wchodze sprzęgło no i zapalam, i jak był tylko na biegu zostawiony a akurat zatrzymał się powiedzmy na lekkim wzniesieniu to jak ktoś nie popatrzy (lub się zagapi) to może się sturlać i komuś klupnąć.
     Moneta
 
MarcinWrocław 



Wiek: 43
Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 280
Skąd: Bochnia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-04-2011, 21:13   

VEndriuV napisał/a:
to może się sturlać i komuś klupnąć.


hmmm... - jak sie zagapisz podczas jazdy i przypier.....isz w auto przed Tobą to będą podobne skutki.... ( noo, trochę wieksze..;) ). Tak czy inaczej - kto jak zostawia auto na postoju to jego sprawa - ma to zrobic tak, aby auto nie odjechało i było bezpiecznie
_________________
była.... Temperówka, 92 1.6
była.... Vectra A '95 1.6 + LPG
była Vectra X18XE - nareszcie z klimą!!
C5 FL 2,0 HDI Break Exclusive
     assistance   Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-04-2011, 21:17   

MarcinWrocław napisał/a:
Hmm, wiesz - w kursie na Prawko nadal jest podane, że należy auto rozgrzewać przed jazdą - a w nowych autach już się tego praktykować nie powinno. ( choc ja osobiscie i tak chwilkę "grzeje" :lol: )
ale jeśli chodzi o odpalanie z wciśniętym sprzęgłem to piszą o tym w książkach obsługi nowych samochodów. Więc coś w tym jest i jeśli tak uczyli kolegę na kursie to się to widocznie nie zmieniło
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 24-04-2011, 21:21   

ja odpalam z wciśniętym sprzegłem, czuc ruznice jak auto jest po nocy i olej w skrzyni gęsty, zwłaszca w zimie, a że sie przyzwyczaiłem do tego to ciagle tak robie
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
robertRK 


Pomógł: 7 razy
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 523
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-04-2011, 21:29   

W autach ze sprzęgłem sterownym mechanicznie (linka) lub hydraulicznie odpalamy z wciśniętym sprzęgłem a pojazdach z układem pneumatycznym bez sprzęgła.
_________________
Roberto :)
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC
     assistance   Moneta
 
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-04-2011, 22:11   

Ciekawe jak to jest w automacie :P :lalala: :lalala: :lalala: :lalala: :lalala: :badgrin:
     Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 24-04-2011, 23:06   

nadal brak odpowiedzi na pytanie czy sprzęgło się zużywa ? i nadal brak odpowiedzi jak duże to jest obciążenie bez sprzęgła. szkoda że się mrozy skończyły bo bym na mierniku zweryfikował ile Amper'ow pobiera rozrusznik z i bez sprzęgła. kurcze fiat przy -25C zapalał bez jąkania się i bez sprzęgła :P , popatrze w manual ciekawe czy będzie o tym coś wspomniane
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
maidun 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 197
Skąd: Alwernia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-04-2011, 00:54   

Leśniczy, w jaki sposób ma Ci się to sprzęgło zużywać? Tym że je wciśniesz? Sprzęgło zużyjesz np. podczas jazdy na tzw. "półsprzęgle", lub podczas ciągnięcia przyczepy, ew. przy przeładowanym samochodzie, itp, ale nie przy odpalaniu samochodu z wciśniętym pedałem sprzęgła... :lol:
_________________
Było:
Tipo 1.4 AGT :)
Tipo 2.0 16V Sedicivalvole :placz:
Tipo 1.4 S :pilot:

Jest:
Lancia Kappa 2.0 20VT :bambam:
     Moneta
 
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-04-2011, 07:36   

jak Wam szkoda sprzęgła żeby je dodatkowo naciskać to troche dziwne, bo także każdy postój byłby tragedią :D gdyż znowu trzeba wcisnąć sprzęgło :P Najlepiej wejdźcie do auta dajcie sprzęgło, odpalasz potem jedyna i jedziesz wtedy na to samo wychodzi ;)
     Moneta
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 25-04-2011, 07:40   

Leśniczy napisał/a:
nadal brak odpowiedzi na pytanie czy sprzęgło się zużywa ?

Samo sprzęgło wcale, jedynie co, to łożysko oporowe i docisk, ale to raczej wartości tak minimalne, że prawie niezauważalne, bo pomyśl tylko ile razy wciskasz sprzęgło na dystansie 10km w mieście. Gdyby tez porównać dodatkowe zużycie aku i rozrusznika do zużycia "sprzęgła", to wypadło by pewnie i tak na korzyśc żeby wciskać jednak.
Ja powiem tak. Temprze wielkiej różnicy to nie robiło nigdy, ale lanos zimą odpalone na sprzęgle wciśniętym miał duuużo lżej, bo po puszczeniu sprzęgła potrafiła się menda toczyć jakiś metr tak jakby chciał ruszyć. Nie wiem dlaczego tak było.
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 25-04-2011, 09:47   

w automacie masz dwustopniowy pedał hamulca i jak nie nacisniesz hamulca nożnego to nie zakręci rozrusznik, cos jak w skuterze
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 25-04-2011, 11:42   

Tak czy inaczej jeśli zostawia się auto na postoju na biegu (a każdy szanujący się kierowca tak właśnie zrobi), to przed uruchomieniem silnika trzeba wcisnąć to sprzęgło. Więc co za problem przytrzymać je w trakcie już samego odpalania silnika? Zużycie jeśli w tym czasie jakieś jest to na pewno niezauważalne i tak jak wspomniał Guzik, dotyczy one jedynie elementów za to odpowiedzialnych, głównie docisku. Chyba, że ktoś nie wciska sprzęgła przy wrzucaniu luzu przed uruchomieniem. Wtedy niech zastanowi się nad kondycja skrzyni biegów i kwestią żywotności która jej pozostała.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 25-04-2011, 12:18   

a jak ktoś zastanawia się czy odpalać ze sprzęgłem czy bez tylko dla tego, że myśli o tym że sprzęgło się zużyje to powinien przesiąść się na rower :D
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Grześko 



Wiek: 67
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 241
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-04-2011, 12:36   

VEndriuV napisał/a:
Ciekawe jak to jest w automacie

Po prostu ustawiasz lewarek na P lub N i odpalasz.
palidzojnt221 napisał/a:
w automacie masz dwustopniowy pedał hamulca i jak nie nacisniesz hamulca nożnego to nie zakręci rozrusznik, cos jak w skuterze

We wszystkich samochodach z automatyczną skrzynią biegów silnik odpala się przy ustawieniu skrzyni na P (parking) lub N (neutral/luz). Na tych ustawieniach skrzyni (we wszystkich znanych mi autach z asb) nie ma konieczności naciśnięcia pedału hamulca przy uruchomieniu silnika. Na jakimkolwiek innym ustawieniu skrzyni uruchomienie rozrusznika jest w ogóle niemożliwe.
Tak więc kolego palidzojnt221 jeśli możesz to podaj, w których to autach trzeba nacisnąć pedał hamulca przy uruchamianiu silnika i co to takiego "dwustopniowy pedał hamulca", bo jakoś przez 34 lata jazdy samochodami z takim określeniem się nie spotkałem. Albo ktoś Ci nagadał głupot, albo Go źle zrozumiałeś.

A co do tego co napisał wyżej Luczu to nic dodać, nic ująć!!!
_________________
Była Tempra 1.6 SX 94',
był VW Passat GL 2.0 16V automat 92',
jest STILO 1.6 16V Dynamic 3D 03'
oraz Alfa Romeo GT 2.0 JTS 04'.
Przed Temprą było jeszcze 14 innych autek w tym 3 Fiaty (Tipo, Uno i 124).
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 25-04-2011, 16:14   

sprzedaje auto i wsiadam na rower bo ... odpalam bez sprzęgła :D
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 25-04-2011, 18:34   

Leśniczy napisał/a:
sprzedaje auto i wsiadam na rower bo ... odpalam bez sprzęgła :D


z tego względu że martwisz się o niszczenie sprzęgła podczas wciskania przy odpalaniu ?
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load