Wtrysk a zużycie paliwa |
Autor |
Wiadomość |
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 03-01-2005, 22:57 Wtrysk a zużycie paliwa
|
|
|
Zastanawiam się czy wtrysk który był zapieczony może powodowac wzrost spalania.
Po zakupie auta okazało się że się zastał wtrysk (mono monotronic). No więc wykręciłem i na dyszę polałem WD40, ale od strony wylotu, żeby była jasnośc
Poczekałem troszkę i naciskałem trzpień delikatnie używając plastiku. Potem znów WD40 i znów to samo. Auto odpaliło, ale teraz spalanie średnie wychodzi mi ok 10l/100 (silnik 1.6). W mieście to i 12-13.
Jeżdzę pół na pół więc spalanie powinno być mniejsze, tym bardziej,że mam delikatną nogę.
Zastanawiam się wieć czy wtrysk nie ma uszkodzeń mechanicznych lub nie jest w jakiś sposób zmienione ustawienie jego pracy.
Niestety nie mam czasu sprawdzić sondy lambda (zrobię to może jutro), ale zastanawiam się czy wtrysk nie może być powodem. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 03-01-2005, 23:01
|
|
|
1.6 wtrysk , Tipek to tyle co podajsz za duzo! Penwie bedzie do wymiany! |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 03-01-2005, 23:08
|
|
|
No, ale jak sprawdzić czy jest uszkodzony żeby nie wymienić na darmo? A nie jest tani!
Działa dobrze, auto pracuje cichutko, nie mam problemów. Czasami tylko gaśnie, ale podejrzewam brud w paliwie (auto stało rok). Tak więc elektrycznie chyba jest ok, może być mechanicznie uszkodzony, ale nie mam jak tego sprawdzić. Czy jest taka możliwość? |
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-01-2005, 23:29
|
|
|
Sprawdzałem w instrukcji "Obsługa i naprawa Fiata Tempra". Jest w niej silnik 1600 na mono wtrysku ale o sprawdzaniu wtryskiwacza nic nie napisali. Tylko jak go wymontować i zamontować |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 03-01-2005, 23:45
|
|
|
Niestety nie wiem czy uda Ci sie sprawdzic. Bylo by to raczej trudne.
Jedynie co Cie ratuje to podmianka z innego i test lub juz kupno nowego.
Jesli 10l(benzyny) pali to sprawdz tez termostat, swiecie, kable WN.
Troche za duzo jak na "srednia"jazde. No chyba ze dynamicznie jezdzisz to sie moge zgodzic. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 04-01-2005, 04:12
|
|
|
miszko napisał/a: | Niestety nie wiem czy uda Ci sie sprawdzic. Bylo by to raczej trudne.
Jedynie co Cie ratuje to podmianka z innego i test lub juz kupno nowego.
Jesli 10l(benzyny) pali to sprawdz tez termostat, swiecie, kable WN.
Troche za duzo jak na "srednia"jazde. No chyba ze dynamicznie jezdzisz to sie moge zgodzic. |
Mi zawsze łyka 10 litrów no na trasie może mniej ale może masz wtryski inne?? większe od większej pojemnosci może tak go ktoś zrasował
dodam że dusze do oporu nie raz hihi |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 04-01-2005, 07:14
|
|
|
Dziś wymieniam termostat bo trzyma ok 80-85 stopni, a przy 50stopniach puszcza ciepło. To jest powód, ale po czyszczeniu szybciej się grzeje-ja jednak wymieniem. Poprzednik uderzył czymś w 2 kable WN (osłona lekko przetarta, ale nie skacze iskra), ale świece są czyste więc to raczej nie to.
Termostat ciepłego powietrza jest ok, nowy filtr powietrza. Tylko nie wiem gdzie jest paliwa, ale tu raczej by źle silnik chodził, a chodzi ok i się wkręca na obroty, nie przerywa.
Pozostaje sonda i czujnik na kolektorze lub grzałka kolektora jeśli występuje. Sondę wiem jak sprawdzić. Jak na włączonym zapłonie włącze czujnik kolektora to słychać silniczek koło przepustnicy, jakby się ustawienie linki gazu regulowało.
Kto się orientuje ile dokładnie kosztuje wtrysk do 1.6? |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 04-01-2005, 10:30
|
|
|
A wlasnie jeszcze sprawdz sonde lambda. To tez moze byc powod.
Masz omomierz? Odszukaj w ksiazce jakii powinien byc opor - w jakich przedzialach.
Podam na przykladzie innego auta dosyc nietypowego, Isuzu Impulse 1.6 pelny wtrysk, DOHC, ale 8V. Uszkodzenie sondy lambda spowodowalo spalanie ponad 20l/100!
A jak u Ciebie jest stale spalanie 10l to raczej z sonda bedziesz mial ok, ale sprawdz. Do tego dochodzi czujnik polozenia przepustnicy w gardzieli wtrysku oraz polozenia wału korbowego.
Ale przy pierwszym przyapdku mial bys problem z obrotami i nie prawidlowa silnika a w drugim przypadku silnik by Ci gasl (po i ogolnie mial bys problemy z praca gdy czujnik by Ci sie "nagrzal" ) |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-01-2005, 19:22
|
|
|
Ja bym najpierw sprawdził czy masz odpowiednie ciśnienie paliwa. Jest to bardzo ważne. Wtryskiwacz dostaje impuls z kompa (wartość elektryczną)
i otwiera się wg tej wartości jeśli masz duże ciśnienie paliwa to wypłynie go więcej a jeśli mniejsze to wypłynie go mniej. Odłącz jeszcze rezystor dodatkowy wtryskiwacza i kręć rozrusznikiem jeśli przepustnica będzie wilgna twn że wtryskiwacz puszcza............... |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 04-01-2005, 20:04
|
|
|
Znalazłem pierwszego winnego. To dziwne ale mimo że świece mają ładny kakaowy kolorek to wieczorkiem tworzy się piękny łuk między gumową nasadką przewodu WN a metalem świecy (tam gdzie jest gwint). Taki łądny okrągły łuk na każdej świecy!
Wydaje mi się że to wina świeć, bo przewody by puszczały gdzie indziej. Chociaż sam nie wiem... Jakie są najlepsze świece do Tipo? Trzeba kupowac drogie czy jednak Fiaty nadal lubią poczciwą Iskrę?
Napiszcie jeszcze ile dać za przewody i świece bo ceny są od 40 do 120zł i znów nie wiem czym jest to podyktowane...
Gdzie kupić najtaniej? |
|
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-01-2005, 20:11
|
|
|
O to raczej przewody. To oznacza że pod maską "dyskoteka gra" Ja zapodałem świece NGK bo mam gaz i jestem bardzo zadowolony. |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 05-01-2005, 07:39
|
|
|
Arek, na podstawie czego wnioskujesz że to przewody? Wiem że chyba czas na wymianę świec i przewodów, ale chciałbym wiedzieć kto jest winowajcą żeby przynajmniej tylko to doraźnie wymienić.
Zimowe opony, termostat, pasek rozrządu z napinaczem już wystarczająco nadwątliły mi budżet |
|
|
|
|
czecho
Wiek: 50 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 172 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 05-01-2005, 08:54
|
|
|
przewody mogę z czystym sumieniem polecić polskiej firmy JANMOR
http://www.janmor.pl/
maja już swoją renomę ze względu na niskie ceny i doskonałą jakość
świece to temat rzeka... NGK wydają się być b. dobre. ja jeżdżę na Bosch'ach i też nic im nie dolega. są tacy co maja Iskry i sobie chwalą, ale znajdziesz też takich co plują na Bosch'e... trudno tu coś zdecydowanie polecić czy odradzić.
pozdrawiam |
_________________ Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę... |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 05-01-2005, 09:18
|
|
|
Jeśli chodzi o ta firmę to ja od napisałem go gościa z Allegro i moje czyli FAM20 sprzedaje za 100zł, a w sklepie Janmora są za 109,20. Niby nic, ale jest na wysyłkę. No i pewnie sklep dolicza za "pakowanie". Adres mailowy do niego to margw@wp.pl
Ja w Maluszku akurat narzekałem na Bosha i uważam że tam nie ma nic lepszego niż Iskra. Nie próbowałem nigdy NGK, ale np w Oplu Iskra jest do kity, a najlepsze to Bosh.
Jeśli NGK są dobre to może się skuszę. Na allegro idą za ok 8zł, ale nie wiem czy akurat model do Tipo.
Kto wie jakie konkretnie są do Tipo 1.6 i.e. IV.93 (nowy) i jaki powinne mieć odstęp elektrody? |
|
|
|
|
czecho
Wiek: 50 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 172 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 05-01-2005, 09:22
|
|
|
http://tipo.republika.pl/swiece.htm |
_________________ Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę... |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 05-01-2005, 11:55
|
|
|
No, ale dlaczego np. NGK ma takie same dla większości modeli, natomiast iskra ma 2 różne dla Tipo 1.6 i.e.? Dlaczego ciepłota jest różna? 65 i 85?
Jest jakaś różnica? |
|
|
|
|
czecho
Wiek: 50 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 172 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 05-01-2005, 12:18
|
|
|
oddaje głos innym...
nie wnikałem tak głęboko w temat - podałem oznaczenie silnika i dostałem świece. mi to wystarczyło.
pozdrawiam |
_________________ Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę... |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 05-01-2005, 21:18
|
|
|
Słuchajcie. Dziś poszedłaem kupowac przewody WN. Jak juz napisałem gośc z Allegro ma janmora za 100, ale to dla mnie troszke dużo.Zadzwoniłem więc do Boscha, ale cały dzień nikt się nie fatygował żeby odebrać. Okrętnymi drogami dowiedziałem sie numeru do partnerów w okolicy.Zadzwoniłem, ale każdy powiedział, że tylko na podstawie rodzaju silnika dobiorą kable, więc poszedłem do sklepu motoryzacyjnego i tam pan zaoferował mi Bosche od tego samego silnika ale od Tempry. Fajki były krótksze (to jeszcze ok), ale wtyczka idąca do modułu była za długa i nie pasowały. Koszt 74zł. Champion droższy bo 84, ale mieli tylko do starszej Tempry.
Zadzwoniłem więc znów do partnerów, podałem rodzaj silnika i powiedziano mi, że są, ale kosztują (uwaga!!) 420zł!!!! Zapytałem się czy to nie pomyłka, a Pan mówi że to są "specjalne z dłuższą fajką" Ok, rozumiem wyższą cenę, ale aż 400%? Powiedziałem mu ile kosztują Bosche do Tempry i zaproponował obniżkę do 360zł. Nie mieli nic innego, więc zrezygnowałem i powiedziałem że za taką cenę to w serisie kupię.
Poszedłem z numerem kabli do sklepu i tam okazało się że z Boscha są tylko te drogie, ale tu były za 350zł. Bosch nie ma żadnych (!!) tańszych zamienników do Tipo 1.6 i.e. z moim numerem.
Jaja, normalne jaja Bosch sobie robi. Dogadałem sie w sklepie i facet mi sprowadzi oryginalne NGK za 84zł. Mogłem szukać takich za 50zł, ale to już chyba bez sensu, bo i tak krócej będą trzymały.
Moje, mimo, że oryginalne Boscha i chyba nie były takie oryginalnie puszczają wszędzie iskry jak sie silnik podgrzeje wiec wcale nie taka super marka.
To przestroga, żeby jednak strasznie na ceny uważać |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-01-2005, 22:32
|
|
|
Normalnie jaja. Ja jak kupowałem to też 2 razy wymieniałem. To kabelek do cewki za długi to za krótki. |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 05-01-2005, 22:49
|
|
|
Mam nadzieję, że NGK będzie miało dobre, bo jak zobserowałem to iskra idzie jak przyłożę palec do kabla!! Nie widziałem tego wczesniej.
Nie wiem dlaczego, ale części do Fiatów sa albo bardzo drogie, albo bardzo tanie. Podobno fiat ogrniczył koncesje na podróbki i wszystko chce sprzedawać u siebie.
Drugi problem to to co piszesz czyli ogromna różnorodnośc części do Fiatów. Silnik 1.6 może mieć kilka różnych kabli,świec, filtrów, poduszek...itd
Tu nie można nic kupić i zakładac. Trzeba kupować na podstawie numeru silnika (rodzaju) i najpierw sprawdzać, bo kable od Tempry powinne posaować. Dlatego boję się kupowac na necie, bo ze zwrotem jest trudno. |
|
|
|
|
Kairan
Wiek: 44 Dołączył: 03 Sty 2005 Posty: 76 Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 05-01-2005, 23:17
|
|
|
to wam powiem lepszy numer mam przewody silikonowe Janmora ktore kosztowaly mnie 21zl a zgadnijcie od czego...tak tamten pan zgadl ..od Poloneza i pasuja jak cholera |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 06-01-2005, 07:12
|
|
|
Masz moduł czy rozdzielacz? Moje z Janmora sa tylko jakieś najlepsze za 109zł. |
|
|
|
|
Basteq
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 115 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 06-01-2005, 07:23
|
|
|
A ja właśnie dzisiaj jade przymierzyc 5-ty zestaw kabli WN!! Wszystkie do temperowki 1,6ie !! I wszystkie byly o dużo za długie, a kabelek do 4tej świecy ma może z 15-18 cm a takiego na stronie janmora nie znalazłem!!
Padaka z tymi kablami.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
czecho
Wiek: 50 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 172 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 06-01-2005, 07:26
|
|
|
mkaminski100 napisał/a: | Moje z Janmora sa tylko jakieś najlepsze za 109zł. |
dokładnie takie same są u mnie... może nie najlepsze jak piszesz, ale najdroższe. zapłaciłem coś koło 100PLN właśnie za kable - bo to są takie bez kabla do cewki (cewka w module siedzi).
sa po prostu nietypowe - inne maja zapięcia przy wejściu do modułu niż te które wchodzą do kopułki (której u mnie nie ma)
w związku z tym że jest jeden kabel mniej kosztują ok. 30% drożej. hi, hi... |
_________________ Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę... |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 06-01-2005, 11:58
|
|
|
Kairan napisał/a: | to wam powiem lepszy numer mam przewody silikonowe Janmora ktore kosztowaly mnie 21zl a zgadnijcie od czego...tak tamten pan zgadl ..od Poloneza i pasuja jak cholera |
Ja sie tez przyznam ze mam od Poldka. Kupilem "katówki" i pasuja jak ulał. Koszt u mnie podobny. Juz przejechalem na nich pare ladnych tysiecy i chodza ok. Kable mam Janmora i spisuja sie swietnie.
Nie wiem czy jest sens przeplacac za Bosha, NGK czy jeszcze inne w cenie 350 do ponad 400zł. TO PARANOJA! One chyba maja przewody ze zlota.
Co do dlugosci kabla z cewki do rozdzielacz u mnie jest ciut za dlugi, ale "umiejętnie" go sobie "powykrecalem" i jest ok. Polecam naprawde te kable, nie przeplacajcie tyle kasy. No chyba ze juz chcecie miec nie wiem co Acha moj silnik 1.6gaznik. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
|