Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wtrysk a zużycie paliwa
Autor Wiadomość
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 03-01-2005, 22:57   Wtrysk a zużycie paliwa

Zastanawiam się czy wtrysk który był zapieczony może powodowac wzrost spalania.
Po zakupie auta okazało się że się zastał wtrysk (mono monotronic). No więc wykręciłem i na dyszę polałem WD40, ale od strony wylotu, żeby była jasnośc :)
Poczekałem troszkę i naciskałem trzpień delikatnie używając plastiku. Potem znów WD40 i znów to samo. Auto odpaliło, ale teraz spalanie średnie wychodzi mi ok 10l/100 (silnik 1.6). W mieście to i 12-13.
Jeżdzę pół na pół więc spalanie powinno być mniejsze, tym bardziej,że mam delikatną nogę.
Zastanawiam się wieć czy wtrysk nie ma uszkodzeń mechanicznych lub nie jest w jakiś sposób zmienione ustawienie jego pracy.
Niestety nie mam czasu sprawdzić sondy lambda (zrobię to może jutro), ale zastanawiam się czy wtrysk nie może być powodem.
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 03-01-2005, 23:01   

1.6 wtrysk , Tipek to tyle co podajsz za duzo! Penwie bedzie do wymiany!
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 03-01-2005, 23:08   

No, ale jak sprawdzić czy jest uszkodzony żeby nie wymienić na darmo? A nie jest tani!
Działa dobrze, auto pracuje cichutko, nie mam problemów. Czasami tylko gaśnie, ale podejrzewam brud w paliwie (auto stało rok). Tak więc elektrycznie chyba jest ok, może być mechanicznie uszkodzony, ale nie mam jak tego sprawdzić. Czy jest taka możliwość?
     assistance   Moneta
 
 
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-01-2005, 23:29   

Sprawdzałem w instrukcji "Obsługa i naprawa Fiata Tempra". Jest w niej silnik 1600 na mono wtrysku ale o sprawdzaniu wtryskiwacza nic nie napisali. Tylko jak go wymontować i zamontować
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 03-01-2005, 23:45   

Niestety nie wiem czy uda Ci sie sprawdzic. Bylo by to raczej trudne.
Jedynie co Cie ratuje to podmianka z innego i test lub juz kupno nowego.

Jesli 10l(benzyny) pali to sprawdz tez termostat, swiecie, kable WN.
Troche za duzo jak na "srednia"jazde. No chyba ze dynamicznie jezdzisz to sie moge zgodzic.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 04-01-2005, 04:12   

miszko napisał/a:
Niestety nie wiem czy uda Ci sie sprawdzic. Bylo by to raczej trudne.
Jedynie co Cie ratuje to podmianka z innego i test lub juz kupno nowego.

Jesli 10l(benzyny) pali to sprawdz tez termostat, swiecie, kable WN.
Troche za duzo jak na "srednia"jazde. No chyba ze dynamicznie jezdzisz to sie moge zgodzic.






Mi zawsze łyka 10 litrów :x :x no na trasie może mniej ale może masz wtryski inne?? większe od większej pojemnosci może tak go ktoś zrasował
8) 8) 8) dodam że dusze do oporu nie raz hihi
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 04-01-2005, 07:14   

Dziś wymieniam termostat bo trzyma ok 80-85 stopni, a przy 50stopniach puszcza ciepło. To jest powód, ale po czyszczeniu szybciej się grzeje-ja jednak wymieniem. Poprzednik uderzył czymś w 2 kable WN (osłona lekko przetarta, ale nie skacze iskra), ale świece są czyste więc to raczej nie to.
Termostat ciepłego powietrza jest ok, nowy filtr powietrza. Tylko nie wiem gdzie jest paliwa, ale tu raczej by źle silnik chodził, a chodzi ok i się wkręca na obroty, nie przerywa.
Pozostaje sonda i czujnik na kolektorze lub grzałka kolektora jeśli występuje. Sondę wiem jak sprawdzić. Jak na włączonym zapłonie włącze czujnik kolektora to słychać silniczek koło przepustnicy, jakby się ustawienie linki gazu regulowało.
Kto się orientuje ile dokładnie kosztuje wtrysk do 1.6?
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 04-01-2005, 10:30   

A wlasnie jeszcze sprawdz sonde lambda. To tez moze byc powod.
Masz omomierz? Odszukaj w ksiazce jakii powinien byc opor - w jakich przedzialach.
Podam na przykladzie innego auta dosyc nietypowego, Isuzu Impulse 1.6 pelny wtrysk, DOHC, ale 8V. Uszkodzenie sondy lambda spowodowalo spalanie ponad 20l/100!
A jak u Ciebie jest stale spalanie 10l to raczej z sonda bedziesz mial ok, ale sprawdz. Do tego dochodzi czujnik polozenia przepustnicy w gardzieli wtrysku oraz polozenia wału korbowego.
Ale przy pierwszym przyapdku mial bys problem z obrotami i nie prawidlowa silnika a w drugim przypadku silnik by Ci gasl (po i ogolnie mial bys problemy z praca gdy czujnik by Ci sie "nagrzal" :) )
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-01-2005, 19:22   

Ja bym najpierw sprawdził czy masz odpowiednie ciśnienie paliwa. Jest to bardzo ważne. Wtryskiwacz dostaje impuls z kompa (wartość elektryczną)
i otwiera się wg tej wartości jeśli masz duże ciśnienie paliwa to wypłynie go więcej a jeśli mniejsze to wypłynie go mniej. Odłącz jeszcze rezystor dodatkowy wtryskiwacza i kręć rozrusznikiem jeśli przepustnica będzie wilgna twn że wtryskiwacz puszcza...............
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 04-01-2005, 20:04   

Znalazłem pierwszego winnego. To dziwne ale mimo że świece mają ładny kakaowy kolorek to wieczorkiem tworzy się piękny łuk między gumową nasadką przewodu WN a metalem świecy (tam gdzie jest gwint). Taki łądny okrągły łuk na każdej świecy!
Wydaje mi się że to wina świeć, bo przewody by puszczały gdzie indziej. Chociaż sam nie wiem... Jakie są najlepsze świece do Tipo? Trzeba kupowac drogie czy jednak Fiaty nadal lubią poczciwą Iskrę?

Napiszcie jeszcze ile dać za przewody i świece bo ceny są od 40 do 120zł i znów nie wiem czym jest to podyktowane...
Gdzie kupić najtaniej?
  
     assistance   Moneta
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-01-2005, 20:11   

O to raczej przewody. To oznacza że pod maską "dyskoteka gra" Ja zapodałem świece NGK bo mam gaz i jestem bardzo zadowolony.
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 05-01-2005, 07:39   

Arek, na podstawie czego wnioskujesz że to przewody? Wiem że chyba czas na wymianę świec i przewodów, ale chciałbym wiedzieć kto jest winowajcą żeby przynajmniej tylko to doraźnie wymienić.
Zimowe opony, termostat, pasek rozrządu z napinaczem już wystarczająco nadwątliły mi budżet
     assistance   Moneta
 
 
czecho 



Wiek: 50
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 172
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 05-01-2005, 08:54   

przewody mogę z czystym sumieniem polecić polskiej firmy JANMOR
http://www.janmor.pl/
maja już swoją renomę ze względu na niskie ceny i doskonałą jakość

świece to temat rzeka... NGK wydają się być b. dobre. ja jeżdżę na Bosch'ach i też nic im nie dolega. są tacy co maja Iskry i sobie chwalą, ale znajdziesz też takich co plują na Bosch'e... trudno tu coś zdecydowanie polecić czy odradzić.

pozdrawiam
_________________
Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę...
  
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 05-01-2005, 09:18   

Jeśli chodzi o ta firmę to ja od napisałem go gościa z Allegro i moje czyli FAM20 sprzedaje za 100zł, a w sklepie Janmora są za 109,20. Niby nic, ale jest na wysyłkę. No i pewnie sklep dolicza za "pakowanie". Adres mailowy do niego to margw@wp.pl
Ja w Maluszku akurat narzekałem na Bosha i uważam że tam nie ma nic lepszego niż Iskra. Nie próbowałem nigdy NGK, ale np w Oplu Iskra jest do kity, a najlepsze to Bosh.
Jeśli NGK są dobre to może się skuszę. Na allegro idą za ok 8zł, ale nie wiem czy akurat model do Tipo.
Kto wie jakie konkretnie są do Tipo 1.6 i.e. IV.93 (nowy) i jaki powinne mieć odstęp elektrody?
     assistance   Moneta
 
 
czecho 



Wiek: 50
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 172
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 05-01-2005, 09:22   

http://tipo.republika.pl/swiece.htm
_________________
Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę...
  
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 05-01-2005, 11:55   

No, ale dlaczego np. NGK ma takie same dla większości modeli, natomiast iskra ma 2 różne dla Tipo 1.6 i.e.? Dlaczego ciepłota jest różna? 65 i 85?
Jest jakaś różnica?
     assistance   Moneta
 
 
czecho 



Wiek: 50
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 172
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 05-01-2005, 12:18   

oddaje głos innym... :)
nie wnikałem tak głęboko w temat - podałem oznaczenie silnika i dostałem świece. mi to wystarczyło.
pozdrawiam
_________________
Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę...
  
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 05-01-2005, 21:18   

Słuchajcie. Dziś poszedłaem kupowac przewody WN. Jak juz napisałem gośc z Allegro ma janmora za 100, ale to dla mnie troszke dużo.Zadzwoniłem więc do Boscha, ale cały dzień nikt się nie fatygował żeby odebrać. Okrętnymi drogami dowiedziałem sie numeru do partnerów w okolicy.Zadzwoniłem, ale każdy powiedział, że tylko na podstawie rodzaju silnika dobiorą kable, więc poszedłem do sklepu motoryzacyjnego i tam pan zaoferował mi Bosche od tego samego silnika ale od Tempry. Fajki były krótksze (to jeszcze ok), ale wtyczka idąca do modułu była za długa i nie pasowały. Koszt 74zł. Champion droższy bo 84, ale mieli tylko do starszej Tempry.
Zadzwoniłem więc znów do partnerów, podałem rodzaj silnika i powiedziano mi, że są, ale kosztują (uwaga!!) 420zł!!!! Zapytałem się czy to nie pomyłka, a Pan mówi że to są "specjalne z dłuższą fajką" :lol: Ok, rozumiem wyższą cenę, ale aż 400%? Powiedziałem mu ile kosztują Bosche do Tempry i zaproponował obniżkę do 360zł. Nie mieli nic innego, więc zrezygnowałem i powiedziałem że za taką cenę to w serisie kupię.
Poszedłem z numerem kabli do sklepu i tam okazało się że z Boscha są tylko te drogie, ale tu były za 350zł. Bosch nie ma żadnych (!!) tańszych zamienników do Tipo 1.6 i.e. z moim numerem.
Jaja, normalne jaja Bosch sobie robi. Dogadałem sie w sklepie i facet mi sprowadzi oryginalne NGK za 84zł. Mogłem szukać takich za 50zł, ale to już chyba bez sensu, bo i tak krócej będą trzymały.
Moje, mimo, że oryginalne Boscha i chyba nie były takie oryginalnie puszczają wszędzie iskry jak sie silnik podgrzeje wiec wcale nie taka super marka.
To przestroga, żeby jednak strasznie na ceny uważać
     assistance   Moneta
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-01-2005, 22:32   

Normalnie jaja. Ja jak kupowałem to też 2 razy wymieniałem. To kabelek do cewki za długi to za krótki.
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 05-01-2005, 22:49   

Mam nadzieję, że NGK będzie miało dobre, bo jak zobserowałem to iskra idzie jak przyłożę palec do kabla!! Nie widziałem tego wczesniej.
Nie wiem dlaczego, ale części do Fiatów sa albo bardzo drogie, albo bardzo tanie. Podobno fiat ogrniczył koncesje na podróbki i wszystko chce sprzedawać u siebie.
Drugi problem to to co piszesz czyli ogromna różnorodnośc części do Fiatów. Silnik 1.6 może mieć kilka różnych kabli,świec, filtrów, poduszek...itd
Tu nie można nic kupić i zakładac. Trzeba kupować na podstawie numeru silnika (rodzaju) i najpierw sprawdzać, bo kable od Tempry powinne posaować. Dlatego boję się kupowac na necie, bo ze zwrotem jest trudno.
     assistance   Moneta
 
 
Kairan 



Wiek: 44
Dołączył: 03 Sty 2005
Posty: 76
Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 05-01-2005, 23:17   

to wam powiem lepszy numer :) mam przewody silikonowe Janmora ktore kosztowaly mnie 21zl a zgadnijcie od czego...tak tamten pan zgadl ..od Poloneza i pasuja jak cholera :)
  
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 06-01-2005, 07:12   

Masz moduł czy rozdzielacz? Moje z Janmora sa tylko jakieś najlepsze za 109zł.
     assistance   Moneta
 
 
Basteq 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 115
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 06-01-2005, 07:23   

A ja właśnie dzisiaj jade przymierzyc 5-ty zestaw kabli WN!! Wszystkie do temperowki 1,6ie !! I wszystkie byly o dużo za długie, a kabelek do 4tej świecy ma może z 15-18 cm a takiego na stronie janmora nie znalazłem!!
Padaka z tymi kablami.
Pozdrawiam
     Moneta
 
 
czecho 



Wiek: 50
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 172
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 06-01-2005, 07:26   

mkaminski100 napisał/a:
Moje z Janmora sa tylko jakieś najlepsze za 109zł.

dokładnie takie same są u mnie... może nie najlepsze jak piszesz, ale najdroższe. zapłaciłem coś koło 100PLN właśnie za kable - bo to są takie bez kabla do cewki (cewka w module siedzi).
sa po prostu nietypowe - inne maja zapięcia przy wejściu do modułu niż te które wchodzą do kopułki (której u mnie nie ma)
w związku z tym że jest jeden kabel mniej kosztują ok. 30% drożej. hi, hi...
_________________
Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę...
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 06-01-2005, 11:58   

Kairan napisał/a:
to wam powiem lepszy numer :) mam przewody silikonowe Janmora ktore kosztowaly mnie 21zl a zgadnijcie od czego...tak tamten pan zgadl ..od Poloneza i pasuja jak cholera :)


Ja sie tez przyznam ze mam od Poldka. Kupilem "katówki" i pasuja jak ulał. Koszt u mnie podobny. Juz przejechalem na nich pare ladnych tysiecy i chodza ok. Kable mam Janmora i spisuja sie swietnie.
Nie wiem czy jest sens przeplacac za Bosha, NGK czy jeszcze inne w cenie 350 do ponad 400zł. TO PARANOJA! One chyba maja przewody ze zlota.

Co do dlugosci kabla z cewki do rozdzielacz u mnie jest ciut za dlugi, ale "umiejętnie" go sobie "powykrecalem" i jest ok. Polecam naprawde te kable, nie przeplacajcie tyle kasy. No chyba ze juz chcecie miec nie wiem co ;) Acha moj silnik 1.6gaznik.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load